{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.212 visninger | Oprettet:

Den danske dyrlægeforenings udmelding om gadehunde {{forumTopicSubject}}

Jeg syntes helt klart, at det er dejligt, at de er kommet med en udmelding.

Jeg håber, at der bliver gjort noget ved det.

Desværre er det bare knap så eksotisk at sige, at man har en hund fra Brande dyreinternat kontra en græsk gadehund.

http://infolink2019.elbo.dk/Dvt/dokumenter/doc/18641.pdf


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den danske dyrlægeforenings udmelding om gadehunde
  • #1   4. nov 2019 Hopper man til tabellen på sidste side, så er konklusionen jo klar: danske dyrlæger mener ikke at der skal importeres gadehunde til Danmark.

  • #2   4. nov 2019 Jep, og det kan jeg kun bifalde.

    Jeg håber jo så bare at alle de organisationer der findes som tager gadehunde til dk i stedet bruger deres tid, penge og resourcer på at hjælpe gadehundene i deres hjemland.

    Og så gad også godt, at folk der gerne vil hjælpe nødlidte dyr som mangler et hjem kiggede på de danske internater mv. selvom det ik er så eksotisk.


  • #3   5. nov 2019 Nu tror jeg ikke, at der går så lang tid før end at de bliver forbudte ligesom i Norge.

    For når DR tager et emne op, er der altid en eller anden politiker der gerne vil score lidt stemmer:

    https://www.dr.dk/nyheder/indland/danskere-er-vilde-med-gadehunde-dyrlaeger-er-bekymrede?fbclid=IwAR2p68dg_TnA8e-cGDCuPbPUgyoAqqh2faqr1Mjthz9Z2UGhVhryvcWb14E


  • #4   5. nov 2019 Jeg kan ikke åbne dokumentet, af én eller anden årsag. Men har de en definition på gadehunde? Og er der overvejelser omkring oprindelseslandene? Eller er indstillingen ens for alle?

  • #5   5. nov 2019 Hvad med her Karina: https://bit.ly/2oPL7XG ? smiley

  • #6   5. nov 2019 Det virker - tak smiley

  • #7   5. nov 2019 Martin -tænk jeg tænkte ligefrem at ikke en politiker kommer til at berøre emnet.
    Der har lige floreret video af to små Shih tzu med en dødsdom overhovedet og masser af mugne mennesker til følge.
    Ikke om jeg tror nogen tør sige højt lige nu at de vil forbyde import af gadehunde pga. risiko for eksotiske sygdomme.


  • #8   5. nov 2019 @Ginne.
    De fleste mennesker er jo trods alt ikke hunde mennesker. Plus dem der er, tja de fleste hundeejere ved jo også bedre....

    Det ved politikerne jo også godt, ellers var hunde loven jo aldrig kommet.

    Så det tror jeg, at der nok skal være en der er hamrende ligeglad med.

    Heldigvis vil jeg ikke lægge skjul på. Det er så dumt at importere den slags, bare for at få det bedre med sig selv (der er mange andre måder).


  • #9   5. nov 2019 Jeg har en græsk hittehund og ved i alle hvorfor?
    FORDI JEG IKKE KUNNE FÅ EN HUND FRA ET DANSK INTERNAT, DA JEG BOR I LEJLIGHED
    Og min hund er både sund og rask og med et godt gemyt


  • #10   5. nov 2019 @Maj-Brit.
    Yep, den tror jeg på...

    Kun ejere der bor i et hus, kan få en omplacering i Danmark.

    Men på trods af at jeg ikke tror på det vrøvl, må du få denne. smiley

    PS: Bare fordi jeg elsker det skøre Redneck musik:

    https://www.youtube.com/watch?v=u-BqgHfeZss&list=RDu-BqgHfeZss&start_radio=1



  • #11   5. nov 2019 Kunne du heller ikke købe en hund bed en opdrætter?

  • Line K
    Line K Tilmeldt:
    aug 2015

    Svar: 2
    #12   5. nov 2019 Godaften..

    Jeg er en pige i midten af 20erne som har været så heldig at få lov til at adoptere en gadehund som min første egen hund. Hun er sund og rask og har et godt gemyt.

    Jeg adopterede hende for små 4-5 år siden da jeg gerne ville have hund igen og der var ikke en mulighed for at få en fra et dansk internat.

    Fordi jeg ikke har den erfaring de danske internatter søger til deres hunde.. Så selvom man gerne vil så kan alle og enhver ikke adoptere fra et dansk internat som jeg synes bliver brugt rigtig meget i emner som handler om gadehunde. Jeg ville da elske at adoptere en fra et dansk internat hvis muligheden blot var der.


  • #13   5. nov 2019 Martin, Maj-Britt er nu ikke den eneste, der har oplevet at blive afvist af danske internatter, fordi hun ikke havde hus med have. Jeg har i hvert fald gennem tiden i HG læst om flere med samme oplevelse, så inden du gør for meget grin af påstanden, skal du måske lige tjekke op på den en gang.

  • #15   5. nov 2019 Der må være forskel på internater, kender til et par, udviklingshæmmet, der bor i lejlighed, der adopterede en stor ung blandings hund fra et dansk internat.

  • #16   5. nov 2019 Maya, ja det lyder da virkelig som en god ide.

    Helt sikkert, der er forskel på internater, lige så vel som der er forskel på opdrættere og for den sags skyld også de foreninger, der importerer gadehunde.


  • #17   5. nov 2019 Jeg kender også til både succes historier vedr. gadehunde, og historier, hvor man virkelig tager sig til hovedet og undrer sig over, hvad der foregår i den organisation.

  • #18   5. nov 2019 De klarede det nu fint, en super fin hund.

  • #19   5. nov 2019 Nu er der generelt rigelig med omplaceringshunde f.eks på facebook.
    Og private har meget forskellige krav så det burde absolut ikke være noget problem at få en dansk genbrugshund selvom man ikke opfylder internatets krav. Blot man er ansvarlig hundeejer selvfølgelig.

    Jeg mener problemerne med gadehundene skal løses i deres hjemlande. Pres på deres regeringer så der kommer regler på området.
    Find ansvarlige hundehjem i hundens hjemland.
    Neutraliser eller afliv så problemet ikke bliver større.


  • #21   5. nov 2019 @Lene N.
    Fordi nogen er blevet afvist af X grund, kommer jeg altså ikke til at skifte holdning.

    Jeg har selv oplevet at blive afvist af en avler af en race, fordi at jeg valgte at få en omplacering efter at personen havde godkendt mig til at få en hund fra deres kuld.

    Den slags historier, vel der vil altid være, og jeg ved at det er af godt hjerte. At det er nemmere at få en gadehund, gør det da ikke bedre at importere den slags i mine øjne. Nærmest tvært i mod.

    Ja, der er sikkert nogen der får et nej af X grund, men det gør ikke til en standard.

    Nej, lad os nu bare holde dem ude af landet.


  • #23   6. nov 2019 @Palle.
    Fed kommentar, du er lige opgraderet til en Polsk Cover sang. smiley

    Jeg er så enig i det du skriver....

    https://www.youtube.com/watch?v=rxZG5PCoa4s&list=RDu-BqgHfeZss&index=19


Kommentér på:
Den danske dyrlægeforenings udmelding om gadehunde

Annonce