1.397 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Adskillelsesangst. Adskillelsesangst.

En af mine gode venner har sukkersyge. Han vil ikke selv have hund, men vil meget gerne lufte en. Vi har derfor altid haft den ordning at han lufter min hund (også hunde jeg har haft tidligere). Han henter hunden om morgenen og går en lang tur med den.

Da jeg fik Zif gik der nogen tid før han kunne få hende med. Zif nægtede at gå med andre ud over mine børn og mig. Efterhånden gik det og hun blev gladere og gladere for at gå med ham.

Nu er det blot sådan at jeg har været syg og derfor hjemme i nogen tid. Nu nægter Zif igen at gå med ham. Det samme problem har været hvis jeg har haft ferie. Det skal siges at det ikke er fordi hun har dårlige erfaringer med ham.......det er simpelthen <b>alle</b> der vil fjerne hende fra parcellen.

Mit spørgsmål er om jeg skal bede ham tvinge hende med (så snart hun er i hans bil er der intet!) eller skal hun have lov at slippe? Jeg er på det sidste gået med op til bilen og bedt hende lægge sig i bilen og det gør hun gladeligt (hun tror jeg skal med).

Nogen der har en løsning på dette?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Adskillelsesangst.
  • #1   2. jul 2007 Det skal siges, at for at få et ordenligt indtryk af Zif er det en god ide at læse hendes profil !

• #2   2. jul 2007 Desværre har jeg ingen gode råd,,,,, men når nu du har fulgt hende ud i bilen og han har været ude at går med hende, har hun så haft en god tur,været glad og nydt turen? for hvis det er tilfældet ville jeg forsætte med at følge hende ud i bilen!

• #3   2. jul 2007 Ja hun har altid haft en god tur og er glad når hun kommer hjem.

• #4   2. jul 2007 Så ville jeg som skrevet forsætte med at følge hende ud i bilen. For hun har jo godt af turen *smil*

• #5   2. jul 2007 Ja det bliver nok enden på det. Det er ligesom om hun bare lige skal have min accept på at det er i orden, så går hun glad med......

• #6   2. jul 2007 Lise.........hvis hun ikke virker kuet/trykket af at skulle op i bilen så ser jeg ikke noget problem i det.............for hun får jo en god tur og savner dig jo nok ikke når hun først er kommet afsted ;o)

• #7   2. jul 2007 Nu er han kommet igen så vi går lige en tur alle tre.......ser til tråden når vi kommer hjem

• #8   2. jul 2007 Hm....ka du ikke finde nogle guffer som KUN din ven bruger. Ta dem ud af hverdagen, så Zif forbinder ham som noget særligt godt og specielt ?

• #9   2. jul 2007 Mit problem er at jeg normalt er på arbejdet.Hvis jeg ikke er hjemme når han henter Zif er der overhovedet ingen problemer. Hun anser ham som en del af flokken og bliver tit passet af ham. Når hun er hos ham uden jeg er der vil hun heller ikke gå med andre.....så er det det samme cirkus, men nu blot med ham som hovedperson.

Det med at lege med hende i haven duer ikke. Zif er 8 snart 9 år og gider ikke rigtigt lege mere. Hun er en ældre sat frue med sine egne ideer om hvad hun skal og hvad hun VIL......hmmmm....det er det der er mit problem!

• #10   2. jul 2007 Sus.....vil prøve at lægge hovedet i blød med de guffere.....

• #11   2. jul 2007 Tak for jeres svar allesammen....

• #12   2. jul 2007 Hvis zif er som Maggie eller omvendt, så kan hun godt få nogle sære ider engang imellem, jeg kunne forestille mig Maggie gøre det samme hvis hun har gået og hygget sig med dig i en tid så tænker hun næ nej det gider jeg ikke jeg vil være sammen med mor, hvis det er Maggie så skal hun bare lige hjælpes lidt de første par gange så hun bliver klar over at hun ikke kan køre om hjørnerne med os, blidt men bestemt hvis du forstår, så mit råd, gå ud til bilen sig op luk døren og de køre, hun har det jo fint med det og er glad for turen når de først er kommet afsted, vis lige at det er altså ikke hende der bestemmer.

• #13   2. jul 2007 .....ja Mona.....de minder jo nok en del om hinanden......som moder så datter......;o)

Jeg vil som du skriver fortsætte med at få hende ind i bilen. Det jeg frygter en smule er at hun en dag ikke vil lystre mig fordi hun finder ud af at jeg "snyder" hende.....

/ Lise

• #14   2. jul 2007 lystre = lystrer

• #15   2. jul 2007 Kan du ikke bare sige , op med dig du skal ud og køre med ( hvad han nu hedder) men sådan lidt bestemt og somom du ikke aner noger om at hun måske ikke vil, sådan gør jeg, og nogen gange virker det som om hun er godt tilfreds med at jeg tager beslutningen for hende

• #16   2. jul 2007 Jeg kan sagtens få hende op i bilen nu......intet problem....

Kommentér på:
Adskillelsesangst.

Annonce