{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
449 visninger | Oprettet:

hvorfor bidder han vores nye hvalp?? {{forumTopicSubject}}

Vi har en han hund på 2 år. Da vi ikke er hjemme 8 timer om dagen, tænkte vi at han sikkert ville blive glad for at få en legekammerat.
Men der tog vi vist fejl... Den lille nye må ikke kæle, lege eller være i nærheden af os, uden han enten piver eller bidder hende.
Han har lavet hans eget fort inde under vores spisebord hvor han har HANS legetøj. Zasha ville ind og se hvad der var derinde og der bed han hende så hårdt at vi troede at det var slut med hende. Men heldigvis skete der ingenting.
Så derfor er mit spørgsmål: Hvordan for vi ham til ikke a være så bisset overfor hende??
Ricko er en pomeranien/japansk spids
Zasha er en cavalier king charles spanie/ og noget andet
Håber der er nogen der har et godt råd!

på forhånd tak
Heidi og Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvorfor bidder han vores nye hvalp??
  • #1   3. jul 2007 Hvor lang tid har I haft hende?

• #2   3. jul 2007 vi har kun haft hende i 5 dage... han vil jo gerne lige se hvad hun er for en jo... men så vil hun lege og så knurre han helt vildt! ellers så stiller han sig over hende og kunrre, når hun ligger ned på ryggen.

• #3   3. jul 2007 Umiddelbart, så lyder det som om han er ved at fortælle hende hvem der bestemmer, så længe han "bare" knurrer, så lad dem være. De skal begge 2 nok finde ud af det, og det går hurtigst om mest smertefrit uden at I blander jer for meget.

Omvendt, hvis han ikke får lov til at sætte hende på plads, så kan I risikere at han gør det for meget og bider hende for hårdt en dag når I ikke er der.

• #4   3. jul 2007 det var jo det hsn gjorde her den anden dag, hvor han troede at vi var i haven...
    det er bare svært ikke at sige noget til ham, nu hvor han jo allerede har bidt hende et par gange...

• #5   3. jul 2007 Han knurrer jo ikke bare !! Han bider hende jo også.

Gå ind og stop ham effektivt, han skal da ikke ha lov til at bide hende - det har da ikke noget med at sætte på plads at gøre. Og især da ikke, når hun ligger ned på ryggen og han alligevel bliver ved med at knurre hende ned i hovedet.

Nej - det der ville jeg bestemt ikke lade dem klare selv.

• #6   3. jul 2007 Hmm det er sgu svært....Knurre, sætte på plads og markere er ok at han får lov til.. men bide nej det skal han bare ikke have lov til.. og slet ikke på den måde som du beskriver det.... enhver hund med respekt for sig selv bider ikke en lille hvalp på 8-9 uer....

• #7   3. jul 2007 Griner... Martine var så hurtigere end mig....

• #8   3. jul 2007 Det kunne lyde som om at det er nu i skal ind og vise at det er jer som er føreren i flokken - at vise jeres første hund hvilken opførsel er acceptabel og hvilken er højest uacceptabel.

Jeg ville, som Martine var inde på, bestemt heller ikke lade hundene klare situationen selv, det tror jeg ikke kommer noget godt ud af. Jeg vil mene at det er jeres opgave at skulle gå ind og styre situationen og sætte grænser for den nytilkommende såvel som får jeres første hund.

• #9   3. jul 2007 hvordan mener i så at vi skal klare det?
    skal vi smølfespark på ham??
    altså hvor hårdt må tage fat i ham?

• #10   3. jul 2007 det gjorde vores mollie også da rosa kom,hun skulle ikke rører hendes legetøg eller aes af os,nu er de bedste venner,jeg rosa har kun boet her i 10 dage

Kommentér på:
hvorfor bidder han vores nye hvalp??

Annonce