hvorfor bidder han vores nye hvalp?? {{forumTopicSubject}}
Vi har en han hund på 2 år. Da vi ikke er hjemme 8 timer om dagen, tænkte vi at han sikkert ville blive glad for at få en legekammerat.
Men der tog vi vist fejl... Den lille nye må ikke kæle, lege eller være i nærheden af os, uden han enten piver eller bidder hende.
Han har lavet hans eget fort inde under vores spisebord hvor han har HANS legetøj. Zasha ville ind og se hvad der var derinde og der bed han hende så hårdt at vi troede at det var slut med hende. Men heldigvis skete der ingenting.
Så derfor er mit spørgsmål: Hvordan for vi ham til ikke a være så bisset overfor hende??
Ricko er en pomeranien/japansk spids
Zasha er en cavalier king charles spanie/ og noget andet
Håber der er nogen der har et godt råd!
på forhånd tak
Heidi og Martin
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 9
maj 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.513
Omvendt, hvis han ikke får lov til at sætte hende på plads, så kan I risikere at han gør det for meget og bider hende for hårdt en dag når I ikke er der.
maj 2007
det er bare svært ikke at sige noget til ham, nu hvor han jo allerede har bidt hende et par gange...
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 373 Svar: 14.827
Gå ind og stop ham effektivt, han skal da ikke ha lov til at bide hende - det har da ikke noget med at sætte på plads at gøre. Og især da ikke, når hun ligger ned på ryggen og han alligevel bliver ved med at knurre hende ned i hovedet.
Nej - det der ville jeg bestemt ikke lade dem klare selv.
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 1.716
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 1.716
sep 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 217
Jeg ville, som Martine var inde på, bestemt heller ikke lade hundene klare situationen selv, det tror jeg ikke kommer noget godt ud af. Jeg vil mene at det er jeres opgave at skulle gå ind og styre situationen og sætte grænser for den nytilkommende såvel som får jeres første hund.
maj 2007
skal vi smølfespark på ham??
altså hvor hårdt må tage fat i ham?
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
hvorfor bidder han vores nye hvalp??