{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
878 visninger | Oprettet:

Flagemix eller Grøntsags-Frugt-Mix {{forumTopicSubject}}

Hej, smiley

Jeg har brug for input til valg af flage-foder.

Jeg læste i en tråd at nogle brugte Happy Dog Flage-Mix til mæthed og det er præcis hvad jeg skal bruge det til smiley

Efter Dixie er blevet steriliseret kan hun ikke få lige så meget af sit tørfoder som før, uden at tage på. Hidtil har vi brugt revet gulerod, og det virker egentlig fint, men med flagemix er der jo noget bedre mulighed for at give hende flere brugbare ting end hvad bare gulerødder indeholder.

Jeg er så også faldet over Dibo Grøntsags-Frugt-Mix og er nu i tvivl om hvilken variant jeg skal vælge at afprøve.

Happy Dog Flage-Mix
https://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/happy_dog_supreme/flage_mix/301926

Dibo Grøntsags-Frugt-Mix
https://www.zooplus.dk/shop/hund/hund_fodertilskud/flager/524726

Ville I vælge det ene eller det andet og hvorfor?

Dixie fodres med Acana lam og fisk og får også Svenska Djurapoteket Ledsupport.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flagemix eller Grøntsags-Frugt-Mix
  • #1   5. dec 2019 Jeg har prøvet begge slags til begge mine hunde. flocken mix fra Happy dog kan mine bedst lide, flocken mixen hjælper lidt på sulten.

  • #2   5. dec 2019 Mange tak smiley

    Vi må prøve det. Tænker også at der er frugt og grøntsager i Acana, så det andet supplerer bedre op smiley


  • #3   5. dec 2019 Held og lykke med det smiley Håber også det giver bedre mæthed for din hund smiley

  • #4   5. dec 2019 Tak smiley

    Ellers må vi fortsætte med de revede gulerødder smiley


  • #5   13. dec 2019 Jeg ville umiddelbart vælge frugt Mix.
    Flocken Mix indeholder rigtig meget korn - korn indeholder stivelse, og stivelse er kulhydrat, så er sikker på, at hun vil tage på hvis du tildeler det.
    Også taget i betragtning af fordøjeligheden. - de kan dog fordøje det, men personligt synes jeg ikke om det smiley

    Frugt og grønt indeholder flere gode fibre, og fibre giver bedre mæthed.

    Hvad med evt lidt chiafrø, og
    En mulighed er opbløde roefibre, det er rene fibre, uden hverken stivelse eller sukker. smiley
    Evt brune eller vilde udkogte ris.


  • #6   13. dec 2019 Hej Therese,

    Mange tak for dit input smiley

    Det blev også frugtmix netop grundet stivelse.

    Jeg må prøve at finde roefibre, og brune ris tror jeg man kan få som foderris. Er der ikke stivelse i dem?


  • #7   13. dec 2019 Hvis du kender nogle hestefolk, er der sikkert nogle der har en sæk stående.
    Ellers kan de købes hos land og fritid for 70-80 kr for 15kg roepiller. Der skal nok kun bruges 1-2 dl dagligt.

    Hvide ris, indeholder mere stivelse end brune og vilde ris - vælg dem der har lavest indhold af kulhydrat pr 100g og højeste indhold af fibre.
    Du kan evt slå op på https://frida.fooddata.dk/food/search?q=Ris

    Det bruger jeg ofte, både ift at jeg er diabetiker, og når jeg rådgiver til heste fodring smiley


  • #8   13. dec 2019 Du, Therese, du ved godt at man skal betale for annoncer herinde, når man er erhvervsdrivende, ikke? Og at man ikke må reklamere i tråde?

  • #9   13. dec 2019 A med bomstærk og tykke
    Hvor kan jeg oprette som erhvervsdrivende?
    På heste galleri, kan man vælge det når man opretter sine annoncer - men herinde har jeg ej kunnet finde det.

    Desuden reklamer jeg ikke i denne tråd, da jeg ikke nævner produkter jeg sælger, eller mit virksomheds navn, eller links.
    I en anden tråd om foder, nævner jeg at jeg fodre mine hunde, med foder jeg selv forhandler, men udelukkende fordi de ser godt ud på dette, og ikke for salgets skyld. smiley


  • #10   13. dec 2019 Sorry, så reklamerer du ikke i tråden. Spørg admin om hvordan du annoncerer smiley Jeg er bare helt almindelig bruger herinde.

Kommentér på:
Flagemix eller Grøntsags-Frugt-Mix

Annonce