{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny lov
  • #1   5. jul 2007 er det ikke fire hunde. og har man mere end fire skal man minimun have 100 meter til nærmeste nabo.

  • #2   5. jul 2007 Følger lige med...

  • #4   5. jul 2007 ja jeg ved det ikke jeg har hvalpe til salg og der var en der skrev om hun måtte have to hunde . og det var en ny lov jeg sage til hende det ved jeg ikke noget om synes ikke jeg hade hørt om det

  • #5   5. jul 2007 Det man skælner mellem, er om det er erhverv eller bare alm hundehold, hvis man har mere end 4 hunde over 18 uger, er det erhverv, uanset om man bor i landzone eller byzone. Og er det erhverv, og hunden går i hundegårde, er der regler for, hvor store boksene skal være.

    Ved små hunde, skal boksen være min. 6 kvm og ved store hunde min 8. har man f.eks 2 hunde gående i 1 boks, skal boksen være ½ gange større end ved 1 hund. Altså 9 kvm til 2 små hunde og 12 kvm til 2 store hunde.

    Men bor de indendørs er der vel ikke nogen regler for, hvor meget plads man må have dem på, selvfølgelig med mindre de er lukket inde i et bestemt rum hele tiden, som havde det været en hundegård, bare inde i huset.

    Men kan det tænkes, at hvis hun bor i boligforening, så er det deres regler, at hun max må have 2 hunde?


  • #7   5. jul 2007 Hvor meget skal et menneske så have i sådan en beregning ???

  • #8   5. jul 2007
    Bokse
    § 16. Når hundene opstaldes i andre bygninger end private boliger, skal hundene opstaldes i bokse. Bestemmelserne vedrørende hundenes opholdsrum finder tilsvarende anvendelse på hundenes bokse.

    Indretning af hundenes opholdsrum
    § 17. Hundenes opholdsrum skal være forsvarligt indrettet og skal i størrelse og indretning tilgodese dyrenes behov for bevægelse og naturlig udfoldelse.
    Stk. 2. Hundenes opholdsrum skal som minimum opfylde følgende arealkrav:
    1) Hunde med en vægt på indtil 40 kg: 6 m2.
    2) Hunde med en vægt på imellem 41 og 60 kg.: 8 m2.
    3) Hunde med en vægt på over 60 kg.: 10 m2.


    sakset fra DKK´s hjemmeside.


  • #9   5. jul 2007 okay tak for svaret

  • #11   5. jul 2007 Godt så...og hvem skal så kontrollere om reglerne bliver overholdt...?

Kommentér på:
ny lov

Annonce