{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

Erfaring med Hexalid kombineret med Sileo til nytårsangst søges {{forumTopicSubject}}

Vi har en sød lille omplaceringshund vi overtog som 2 årig (sidste år) som er panisk angst for nytårskrudt smiley
Pga hendes voldsomme angst for nytårskrudt, har dyrlægen udskrevet Hexalid, som hun skal starte op med den 26/12, og Sileo til selve nytårsaften.
Dyrlægen kommer dog ikke ind på evt. bivirkninger osv under samtalen, og jeg har ikke kunnet finde andre emner med Hexalid og Sileo i kombination smiley
Derfor ville jeg høre om andre har erfaringer, gode som dårlige, med kombinationen af Hexalid og Sileo?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med Hexalid kombineret med Sileo til nytårsangst søges
  • #1   11. dec 2019 Det er en helt almindelig kombi. Sileo kan give lidt bøvl med maven dagen efter, og stesolid virker meget sløvende, så bivirkningen er at hunden er skæv på dagen og måske lidt træt dagen efter.

  • #2   11. dec 2019 A: tusind tak for svaret smiley
    Vi kan vel ikke risikere at hun bliver sløv som i pacificeret men stadig angst indeni? smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #3   11. dec 2019 Jeg har tidligere brugt en kombination af Stesolid og Sileo med god effekt til min ene hund. Han fik enkelte doser Sileo i dagene mellem jul og nytår og derudover Stesolid nytårsaften.

    Ingen af delene har virket sløvende på ham, og dårlig mave har han heller ikke haft.


  • #4   11. dec 2019 Nej, stesolid (hexalid) gør, at angsten forsvinder og hunden bliver sløv og afslappet. Det var i gamle dage, da man gav plegicil, at hundene blev lammede, men stadig var angste.

  • #5   11. dec 2019 Tak for svar smiley Så er jeg mere tryg ved at prøve det af smiley Har aldrig før haft en hund med nytårsangst, så er lidt grøn i de forskellige præparater smiley
    Men min fars gamle hund fik tilbage i tiden det medicin, der lammede hende og det var rigtig grimt at se smiley


  • #6   11. dec 2019 Jeg vil lige skrive at Sam har været på stesolid en enkelt gang da han skulle behandles af osteopat, og han ikke var særlig glad for berøring, dyrlægen sagde han ville blive sløv og træt, det var vigtigt vi vidste det, når hun skulle behandle ham...

    Men her havde stesoliden en helt anden virkning han var som på speed, glad i låget og meget meget frisk! Angsten var overhovedet ikke til stede, men sløv og træt det blev han godt nok aldrig, tværtimod fyldt med energi smiley

    Bare lige for at sige at nogle gange bliver de ikke som dyrlægen beskriver smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #7   11. dec 2019 Det er vist ikke ualmindeligt, at hunde kan blive "speedede" og nogle gange også overmodige af stesolid. Netop derfor er min dyrlæge ret tilbageholdende med at udskrive stesolid uden samtidig at give noget sløvende.

  • #8   11. dec 2019 Mathilde og Eva: mange tak smiley Det vil jeg lige have med i baghovedet smiley

Kommentér på:
Erfaring med Hexalid kombineret med Sileo til nytårsangst søges

Annonce