822 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Bedste måde og hjælpe skræmt hund nytårs aften Bedste måde og hjælpe skræmt hund nytårs aften

Hej hg

Som overskriften lyder hvad er den bedste måde og hjælpe en skræmt hund nytårs aften.
Jeg er sent ude, ved jeg men vil gerne hører hvad i mener.

Sagen er den at vi har to dejlige hunde en han (ham på billedet) på 3 år og en tæve på 1 år. Tæven er ligeglad og ligger bare og sover. Hannen er bange og sidder i et hjørne og ryster når der bliver skudt af.
Jeg får det så dårligt af og se ham sådan.
Hvad skal man gøre? Her hjemme er der lidt to meninger. Jeg vil rigtig gerne sidde med ham. Mine forældre siger det er dumt og ynke ham, de mener det gør det værre, kan jeg godt følge, men det er så svært og se ham sidde sådan og så bare være "ligeglad"

Hvad synes i er det bedste og gøre, sidde med ham, lade som ingenting, beroligende piller/halsbånd eller noget helt andet?

Godt nytår smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste måde og hjælpe skræmt hund nytårs aften
  • #2   31. dec 2019 Prøv at google thundershirt forbinding. Man kan lave en thundershirt-agtig forbinding som virker på næsten samme måde.

• #3   31. dec 2019 rul gardinerne for og spil musik, og se om det virker smiley

• #4   31. dec 2019 Prøv Thundershirt

• #5   31. dec 2019 Afskærm ham fra lys og lyd ude fra. Sørg for roligt miljø inde. Og lad ham være tæt ved jer, hvis han ønsker det. Ikke ynk ham, men vær der for ham.

• #6   31. dec 2019 Var lige FB igennem.

profilbillede
  • #7   31. dec 2019 Jeg havde også sat mig ned til ham. Selvfølgelig skal en hund ikke sidde og ryste af angst i et hjørne uden man handler på det. Og man ynker ikke automatisk, fordi man sætter sig ned til en angst hund. Man kan sagtens sidde med hunden og berolige den uden at ynke den. Det er totalt misforstået, at man ynker hunden i samme sekund man anerkende dens frygt. Det gør man altså ikke nødvendigvis.

Så sæt dig endelig ned til ham, tal med ham i et normalt tonefald og nus ham.

• #8   31. dec 2019 Tusind tak for jeres svar alle sammen, det hjælper. Jeg vil sidde lidt med ham, vi har allerede sørget for der er så roligt som der kan være inde smiley

Ved godt det er sendt, men han har aldrig reageret sådan før på trods af at han er 3 år.

• #9   31. dec 2019 Ja, man skal jo lige vide det, før man kan gøre noget ved det smiley Du må bare gøre, hvad du kan her til aften. Hvis han overhovedet vil spise, virker det også afstressende at tygge. Men det er ikke sikkert, han har lyst.

• #10   31. dec 2019 Vores hund havde sit første nytår en dårlig oplevelse og blev bange for fyrværkeri. Vi har det år og det følgende år sendt ham til opdrætter under nytår, da hun har en hel flok af rolige, ligeglade hunde OG der skydes ikke af meget tæt på hende.

I år (hans 3. nytår) har vi ham hjemme, og i går ville han meget gerne op og sidde på skødet, når der blev skudt af tæt på. Det har vi ladet ham gøre (det må han også gerne normalt), men ellers har vi ikke gjort noget ud af det.

Nu ligger han faktisk og bliver mere og mere ligeglad med brag, der er en afstand han før reagerede på smiley

Så det virker for os at give ham lov til at være tæt på, men vi snakker ikke til ham (det bliver hurtigt til baby stemme = nåårh det er synd for dig).

Han har ikke været lige så bange, som din lyder til at være, men måske du kan bruge vores erfaring smiley Han har i øvrigt thundershirt på, ved ikke helt om den hjælper eller ej - men ingen medicin eller noget.

Hvis du har mulighed for det, og han vil spise, så giv noget lækkert kl. 00, evt et ben smiley

• #12   1. jan 2020 Tak for alle jeres gode råd. Han ville gerne spise lidt. Indimellem ville han gerne være tæt på os og når det ik var lige så slemt søgte han i hjørnet.
    Han faldt heldigvis meget mere til ro om 01.00 da det meste var slut.

Kommentér på:
Bedste måde og hjælpe skræmt hund nytårs aften

Annonce