{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

Renlighedstræning? {{forumTopicSubject}}

Hej hundevenner smiley
Jeg har en lille Dansk svensk gårdhunde hvalp på knap 10 uger... Jeg ved ikke hvornår hvalpe normalt skal være renlige, men det er vel ikke for sent i mit tilfælde endnu smiley jeg bor i en lejlighed på 1. sal og er nede med ham 10-15 gange om dagen (vi går også regulære ture 3 gange dagligt, men der har han ofte så travlt med at snuse at han ikke får tisset eller lavet) så jeg tager ham med ned på græsset nedenfor trappen og han tisser da også hver gang vi er nede (næsten), men han tisser og laver stadig indenfor nogle gange, han piber ikke altid først, nogle gange sætter han sig bare lige på stedet for næsen af mig også selvom vi lige har været ude... Bliver hunde "automatisk" bedre til at holde sig når de bliver ældre?
Jeg arbejder om natten og selvom han måske ikke har haft nogle uheld indendørs i løbet af dagen, har han selvfølgelig haft nogle i løbet af natten, hvor jeg ikke er hjemme... Jeg har fået at vide det er det rigtige jeg gør, så jeg håber da at han en dag kan holde sig tør når jeg er på arbejde, det er vel bare et spørgsmål om tålmodighed... Jeg skælder ikke ud når han gør noget indenfor, men hvis jeg ser det ske, siger jeg "nej" og tager ham ud... Er der mere jeg kan gøre? og hvornår var jeres hunde renlige...

Venlige vapsehilsner fra Rocky og Ditte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renlighedstræning?
  • #1   10. jul 2007 Mine er først lige blevet det 100 % og de er begge næsten et år .. :S


    men ja det er det rigtige du gør ..

    Og de bliver automatisk bedre til og holde sig indenfor jo ældre de bliver .. smiley


  • #2   10. jul 2007 Jeg sørger selvfølgelig for at rose ham meget når han gør det udenfor, der ryger da også af og til en godbid, for ligesom at "forstærke" den positive oplevelse af at gøre det udenfor, er det dumt at lokke med godbidder i sådan en situation?

  • #3   10. jul 2007 Når de er så små kan de max. hplde sig 3-4 timer når de er alene og kortere når man er der...

    Den skal luftes når den har spist, sovet og leget.

    Vi har en hund på 1 år og vi går 5-6 ture om dagen og så er han også i haven...

    Hver gang den tisser eller laver andet når du er der så er det ud med det samme selv om den jo lige har gjordt det. Og når den gør det ude så ros den til skygerne!!!

    Fønix var renlig da vi fik ham som 18 uger, men vi startede forfra da han kom til os, så han var ca. 8 mdr. da han var 100 % renlig.


  • #4   10. jul 2007 Sigga & Nicolaj M: alle de ting i nævner gør jeg skam også... Men der er jo bare mange som nu Zorro, der er renlige når de er 12 - 16 uger og så tænker man jo på om man gør noget forkert når ens egen hvalp langtfra er renlig i 10 ugers alderen...

  • #5   10. jul 2007 Nej overhovdet ikke... Ikke nogle er bare længere tid om det end andre...

  • #6   10. jul 2007 Øh min Luna var først 100% renlig da hun var 5 mdr gammel..

  • #7   10. jul 2007 Da jeg fik Simpson boede jeg i lejlighed uden have, og der gik laaang tid før han var helt renlig, tror han var omkring et halvt år.

    Felix var renlig meget hurtigt, men han lærte også meget af Simpson plus jeg havde en have han kunne komme ud i, så der skulle jeg ikke først ned med elevatoren inden vi var udenfor.

    Det er meget forskelligt fra hund til hund og hvor lang tid de er om at blive renlige.

    Så tålmodighed...du gør jo det rigtige, så det skal nok komme lige pludseligt.


  • #8   10. jul 2007 Ja jeg boede på 3. sal da Luna var hvalp

  • #9   10. jul 2007 Cosmo var 12 uger da han var renlig...

    Jeg gjorde det hver gang han havde sovet, spist eller leget, var det ud, og jeg gik ikke ind før han havde tisset, inden jeg gik i seng skulle han begge dele, før jeg gik ind, nogen gange kunne vi godt stå længe i snene, men jeg vandt.. Griner...

    Når han var alene havde han så lidt plads som muligt, da de ikke vil lave noget der hvor de selv er..

    Og lige så snart de begynder at snuse rundt og gå for sig selv, så er det ud.. Og bliv ude sammen med dem til de ha gjort det de skulle..

    Og glem ikke en masse ros, leg og godbidder når de har lavet noget..


  • #10   11. jul 2007 Ja det med små rum kunne være en løsning, men det eneste mindre rum jeg har er badeværelset og det er nu ikke så småt endda... men jeg tør ikke lade ham være alene på badeværelset, da jeg har nogle skabe under vasken, hvor alle mine rengøringsmidler står og jeg er sikker på at han nok skal få de skabe åbnet, hvis han vil (de går ikke så stramt) og hvis han så tygger i flaskerne med rengøringsmidler og sæbe, ja så bliver han jo forgiftet... og jeg har ikke en centimeter mere skabsplads, så jeg kan ikke flytte det... men han kan vel godt lære at blive renlig selvom han er i et stort rum..

  • #11   11. jul 2007 er dog skrevet op til et rækkehus med tilhørende have, faktisk udelukkende for Rockys skyld smiley så må jeg betale det mere i husleje...

  • #12   11. jul 2007 Jeg havde Luna ude i min gang. Det var sådan en T-formet gang. Så havde jeg døren lukket til stuen og til soveværelset og så børnegitter ud til badeværelse og køkken (så der kom lidt lys ind i gangen fra køkkenet - og havde kattebakken på badeværelset). Det var fint til hende.. og så udvidede vi efterhånden..

Kommentér på:
Renlighedstræning?

Annonce