{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af vægbeslag med udtræk samt tv der skal sidde derpå 350 kr.
  • Samling af skab 1.180 kr.
  • Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  trodsalder....
  • #1   12. jul 2007 det er nemlig ikke forkert det er lige den alder

• #2   12. jul 2007 Ha ha .... helt normalt. Det er svært at sige nøjagtig hvad alder, for det er racebestemt og også individuelt. Men der kommer altså flere perioder i hvalpens opvækst, hvor de ændrer adfærd. Så hav tålmodighed smiley
    Det er ikke egentlig dominans.
    Jeg leder lige efter et godt link vedrørende dette, så kommer jeg tilbage

• #3   12. jul 2007 så jeg skal simpelthen bare mere eller mindre starte forfra med at træne.. he he

• #4   12. jul 2007 Du skal veligeholde det han allerede kan smiley

• #5   12. jul 2007 okay.. he he ja han driver mig lidt til vanvid for tiden.... tør ikk rigtig at ha ham løs mere når jeg går ved vejen, for normalt stopper han og sætter sig før vi krydser en vej eller indkørsel e.l. men det kniber lidt med at huske det for tiden:-)

• #6   12. jul 2007 Fandt dette...hvis du vil vide mere....

En form for "trods-periode" kan forekomme allerede når hvalpen er ca. 4 mdr! D.v.s. den kan virke trodsig, ulydig og evt. lave ulykker i hjemmet. Kræv ikke for meget dressur/lydighed af hvalpen i denne periode, da det er en form for "frigørelse", intens opdagelse og udforskning af verden!

Selvfølgelig skal man stadig være konsekvent og kærlig over for hvalpen i den tid det varer, men forlang ikke for meget af den og fortvivl ikke - det går over igen .

Efter 4 mdr,s alderen kommer der en periode hvor der er ro.

1. pubertet indtræder når hvalpen er ca. 7 - 8 mdr. gammel.

Her vil de fleste tævehvalpe også have deres første løbetid. Nogle hvalpe kan i den periode - især 1 mdr. før - pludselige blive destruktive - d.v.s. ødelægge og bide ting i stykker - noget hvalpen måske aldrig har gjort før! Igen må man prøve at tage situationen med sindsro og tage sine forholdsregler ( selvom det kan være svært ),da det er hormonelle forandringer der her sker ( begyndende kønsmodning)

Efter denne kønsmodning vil man opleve at hvalpen falder meget mere til ro - især tæven efter første løbetid! Hvalpen vil herefter komme i en meget harmonisk og kælen periode hvor den også er meget modtagelig for indlæring af forskellige øvelser mv.

2. pubertet indtræder når hunden ca. er 18 mdr..

Her vil den unge hund nu prøve " kræfter "om, hvem der bestemmer - og her må man virkelig vise hvem der er "fører" (flokleder)! Forlanger du noget af den, skal det gennemføres! Og husk ROS bagefter. De kan være nogle rene "bøller" i den periode! Selvfølgelig er det ikke alle hvalpe/ hunde der er lige slemme i deres puberteter! Nogle mærker det bogstaveligt talt ikke, andre syntes det er en hård periode at komme igennem. Men som med alt andet - glemmer man det hurtigt, når hunden er ens dejlige og kærlige følgesvend igen.

I disse puberteter vil man også opleve at ens hund prøver kræfter med andre hunde. Det kan virke voldsomt - og samtidig er den usikker overfor fremmede hunde! Tag situationerne afslappet, og begynd absolut ikke at råbe og skrige eller afstraffe jeres hund under samværet/ mødet med fremmede hunde! Tal derimod opmuntrende og roligt til hunden - også den fremmede! I vil herved finde ud af, at de fint finder ud af det ganske hurtigt. Skulle I opleve at situationen udvikler sig lige lovligt voldsomt, så vend om og afled jeres hund med legetøj eller godbid - med andre ord - ignorer situationen.

Lad jeres hund lære at omgåes og lege med fremmede hunde, d.v.s. lade den møde alle de hunde I kan. Det vil socialicerer den meget - og I vil ikke komme ud for at jeres hund stiller sig aggressivt an, eller kryber når den møder en anden hund.

• #7   12. jul 2007 Benedikte J: Ja det lyder jo præcis som det buller har gang i for tiden.. han er også først lige begyndt at løfte ben:-) så han er nok ved at blive en lille umulig teenager:-) Heldigvis ødelægger han ikke noget( endnu)..Og han er også begyndt at sige lidt fra overfor de andre hunde når de driller:-)

• #8   12. jul 2007 Har faktisk endnu et problem med ham.. Når vi går tur og han ser en anden hund, sætter han sig ned og vil ikk rokke sig ud af stedet før han får lov at hilse på den anden hund, men nogen gange er den anden hund langt væk så jeg skal vente en evighed før den når hen til os.. hvis jeg prøver at hive i ham lægger han sig bare.... kender nogle til det problem?

• #9   12. jul 2007 Der hvor vi gik til hundetrænning gik der også en golden retriver. Den havede gjort det samme fra den var hvalp.. Altså sat sig eller lagt sig ned når der var noget den ikke ville.
    Det havde ejerne ladet den gøre. I dag er hunden 5 år og bestemmer alt i deres hjem. Har den bestemt sig for at der ikke var andre der skulle være i sofaen så lagede den sig bare ned og snappede efter dem hvis de prøvede at hive den væk.
    En aften til hundetræning ville vores træner vise os en øvelse og tog golden retriveren ind i midten. hunden lagde sig ned og hundetræneren prøvede at få den op igen. Med det resutat at den fløj på ham og gik fuldstændig amok. Vores træner er en mand som har haft med hunde at gøre i 50 år så han er ikke lige sådan at hyle ud af den og det endte da også med at vandt, hvis man kan sige det sådan. De efterfølgende gange var der aldrig problemer når han tog den ind i midten.
    Så jeg vil mene at du skal ikke lade hunden bestemme om den vil gå. Jeg ville tage fat i den og forlanger at nu går vi videre.

• #10   12. jul 2007 velkommen i klubben, til tider får man lyst til at rive dem rundt og fortælle hvem der bestemmer, men men men....bevar krontrolden og forsøg at aflede og på den måde bestemme alligevel.....G.....

• #11   12. jul 2007 Jeg syntes bare jeg har prøvet det med at tage fat i ham, men han er skide ligeglad, og det er han altså ikke normalt når jeg tar fat i ham, men jeg må blive ved med at prøve. For nej han skal ikke ha lov at bestemme hvornår han vil rejse sig og gå, for hvad blir det næste så ikk han vil bestemme...

• #12   12. jul 2007 hvis jeg har godbidder med kan jeg sagtens få ham videre men jeg føler også lidt at jeg så belønner hans stædige adfær,,, ville heller hvis han gad lade helt vær med det eller rejse sig når han vlir bedt om det...

• #13   12. jul 2007 tror altså også at det bedste du kan gøre er at ignorere hans dårlige opførsel (er det meget slemt så kontant en høj lyd og et kort nej, men du skal ikke vise ham det kommer fra dig) ellers så beløn beløn beløn når han gør det rigtige.....

• #14   12. jul 2007 Mit råd er at klø på med godbidderne..
    Jeg ved godt, man kan få den tanke at man belønner deres stædighed. MEN tænk på det sådan, at du bare afleder hans opmærksomhed med godbidden, og undgår konflikt = klog ejer smiley
    Sirius fandt på at lægge sig til hundetræning, når han ikke gad gøre øvelser. Den allerførste gang han prøvede det, så var træneren straks over os, og sagde jeg straks skulle sige "OP" og så hive ham op vha. selen om nødvedigt. Men jeg var bare ved at falde om af grin, for jeg kunne jo ikke hive det store drog op...og han så altså også for sød ud. Men så gjorde han det igen, og samtidig med jeg sagde OP, så hev træneren ham lige op på benene. Jeg ved ikke, hvordan SIrius oplevede situtationen, men jeg ved bare at et bestemt OP, er den kommando han lystrer allermest prompte i dag. Praktisk, når han ligger i vejen.....

• #15   12. jul 2007 ja jeg må lige fatte modet og ha tålmodighed og prøve det hele igen.. han er jo teenager så tingene er jo lidt mere indviklet for ham for tiden:-)

• #16   12. jul 2007 Jeg er glad for at høre jeg ikke har været alene om problemet.. jeg vil gå mig en tur om lidt og håbe jeg møder nogle hunde så jeg kan træne det:-)

• #17   12. jul 2007 du skal bare altid huske nogle har flere problemer...G...tænk vi har 2 i denne alder og en der er tidligt udviklet...lol.....
    ej held og lykke med ham, shop amok i godbidder...G

• #18   12. jul 2007 Det er rigtigt. Lige nu er han bare et hormon-forstyrret monster, som skal have en hel masse støtte... det er som om der er en løs forbindelse i hjernen...
    smiley

• #19   12. jul 2007 Chatrine J: jep, godbidder og tålmodighed, det er mit nye motto;-)

• #20   12. jul 2007 Du er aldrig alene på HG ...sss

• #21   12. jul 2007 Benedikte J: nej det ved jeg:-)... Mange tak for hjælpen, jeg vil lige gå en tur så jeg kan afprøve det hele...

Kommentér på:
trodsalder....

Annonce