{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Daglig træning
  • #1   9. feb 2020 Jeg har en plan med mine langsigtede øvelsesmål, den er typisk i excell og bliver opdateret ind i mellem, men jeg kigger ikke på den hver dag.
    Hver uge planlægger jeg nogenlunde hvilke øvelser der skal trænes, hvor og hvordan. Det skriver jeg så ind i en ugekalender. Der er både et felt til at skrive noter + plads til at skrive noget hver dag. Ofte skriver jeg på dagen, hvis der er noget jeg skal være opmærksom på næste gang.

    Jeg dyrker freestyle og der bestemmer man selv sine øvelser. Jeg har omkring 50 øvelser i mit program og hvis jeg skulle indlære dem alle samtidig ville det blive noget rod.
    Derfor planlægger jeg mit program og så starter jeg som regel med øvelserne i en del af programmet. fx de første 30 sek. Når de er helt på plads, kan jeg begynde at sætte øvelserne sammen og træne det i små kæder, samtidig med at jeg indlærer øvelserne i en anden del af nummeret.
    Når jeg går i gang med et nyt nummer ved jeg typisk at nogle øvelser bliver lidt mere udfordrende, så dem går jeg i gang med at indlære parallelt med at jeg træner det andet.



  • #2   9. feb 2020 Hvordan mener du?

  • #3   9. feb 2020 #2
    Jeg mener, om hvordan og hvorledes I planlægger forud?
    Og hvordan I sørger for at få varieret træningen/lavet et varieret træningsprogram? smiley

    Hvordan ser en typisk træningssession ud?

    Er egentlig bare nysgerrig smiley


  • #4   9. feb 2020 Jeg får ikke trænet dagligt, hvis ikke jeg har et mål. smiley

    Når jeg har et mål, så planlægger jeg træningen udfra det. Eksempelvis færdighedsprøve 3 med Easy - han er stort set klar nu, så jeg går og finpudser de sidste øvelser.

    Jeg ved jo cirka, hvor langt han er i de forskellige øvelser, så jeg går egentlig bare programmet igennem i hovedet og udvælger 1-3 øvelser jeg vil træne hver gang.

    Jeg har altid i mente ikke at træne ting, der minder om hinanden lige efter hinanden - han blander eksempelvis hurtigt vinke og bamse sammen, så de trænes altid med en pause imellem, til han er mere stabil i at seperere dem.

    Men jeg har ikke noget skrevet ned eller lignende, så bliver det pludselig en "skal" - ting og det har jeg det ikke godt med at mine hobbyer bliver smiley


  • #6   9. feb 2020 Jeg træner dagligt og har ligeledes også altid et mål at gå efter.
    Jeg planlægger inde i mit hoved, så intet her er skrevet ned.
    Jeg træner aldrig det samme hver dag.
    Jeg gør præcis som Sofia, hvis det jeg havde planlagt ikke virker oplagt på dagen, så træner vi noget andet, for det kan faktisk godt ske ret tit, at det ikke lige var rally bane Sam havde lyst til på det given tidspunkt, og der er ikke noget værre at holde sig til planen, når hunden tydeligt ikke er i rette drive smiley


  • #8   9. feb 2020 Jeg træner hver dag når jeg har hund hvilket jeg desværre ikke har pt. Jeg låner mig nok snart til en dog smiley

    jeg har på forhånd planlagt have jeg vil og hvad kriterierne er. herefter ser jeg på dagsformen. Jeg vil hellere en dag lave en dæk med fuld knald på end 5 halvdøde dæk.

    oplever jeg at hunden ikke er på så skifter jeg dvs jeg har en anden øvelse i baghånden.

    desuden har jeg andre jeg mødes med og får feedback.

    Jeg træner normalt korte sessioner og nørder med detaljer. fx havde jeg et halvt år med aslan hvor vi kun trænede leg og intensitet fordi han aldrig havde lært det fra hvalp.

    fvf er min favorit. Jeg bliver aldrig træt af at træne det og lære nye tilgange. Det gælder generelt. Jeg er meget åben for input.



  • #9   10. feb 2020 Jeg har altid en 2-3 primære øvelser, som trænger til at blive pudset af eller forbedret. Dem træner jeg i rotation i små daglige træningspas.

    Hvis jeg træner op til prøve, er det mere struktureret. Så har jeg et skema over, hvilke øvelser jeg skal træne, og så giver jeg hver af dem "karakter", hver gang jeg har trænet dem - indtil den sidder i skabet til et 10-tal smiley


  • #12   10. feb 2020 Caroline, jeg fik min mor til at printe alle skiltene. Det var for belastende at skulle forestille sig en bane smiley

  • #13   10. feb 2020 Hvordan træningen struktureres...
    Jeg synes ikke jeg kan finde mening i en overordnet fastlagt struktur...
    Planlægningen består mest af alt af refleksion før og efter træning og de justeringer, der giver mening, kommer med i næste træning.
    Og så holder planlægningen naturligvis kun så langt som hund og førers dagsform og de skiftende rammer...



  • #14   10. feb 2020 Nå ja, med den tilføjelse at der naturligvis er en form for struktur, der kommer af kravene i programmet, det er klart.
    Det nytter selvsagt ikke at springe fra A til Å


  • #15   10. feb 2020 Jeg har selv printet alle rally skilte og købt holdere til skiltene, det er slet ikke det samme at træne rally, hvis ikke man kan opsætte en bane smiley

  • #17   11. feb 2020 Jeg må tilstå at jeg simpelthen ikke har struktur på min træning og jeg undlader at planlægge alt for meget. Hundetræningen er min fritid. Det er mit mentale frirum, Det er der hvor jeg lægger alt andet på hylden og er sammen med mine hunde i nuet. Det vil jeg simpelt ikke begynde at strukturere og skemalægge. Den slags får jeg så rigeligt af i mit job smiley Jeg planlægger at 'i dag vil jeg træne spor' eller 'idag vil jeg træne apport og fremadsendelse'. Eller jeg har lavet aftale med en træningskammerat om at vi mødes og træner xxxxx. Men ikke noget ud over det. I perioder har jeg fokus på et bestemt moment eller en bestemt øvelse fordi der er noget der skal gøres bedre. Fx. træner jeg massere af stå, sit og dæk med Clinton i denne vinter fordi det er hans svageste øvelser. Og med Perle træner jeg fremadsendelser og frit søg for her er et par ting der kan blive bedre.

  • #19   11. feb 2020 Det er rigtigt smiley
    Men her er der stor forskel på om jeg træner rally øvelser forskellige steder, end når jeg sætter en hel bane op, han har klart "nemmeste" ved at træne rally uden skilte, det er han altid klar på, hvor imod en opsat bane, kan være svære at gøre ham "klar" til smiley Så det er det vi skal øve på.


  • #20   12. feb 2020 Den daglige lille træning i køkkenet eller stuen noterer jeg ikke, men når jeg tager afsted og opstiller nogle rally elementer og træner af længere tid, så noterer jeg smiley Det år jeg og Jessie rykkede mest, var da vi boede i Berlin og selvtrænede i parken næsten hver dag. Bagefter noterede jeg vores træning derhjemme. Jeg læser sjældent igen hvad jeg har skrevet, men jeg tror at blot det at man sidder og reflekterer over træningen imens man skriver er godt ! Nu har jeg købt rally og LP planner og synes den er fin til reflektion og overblik over hvilke øvelser man har trænet for nyligt eller ikke trænet i lang tid.

  • #21   12. feb 2020 Buch, hvilken planner bruger du? smiley

  • #22   12. feb 2020 Den der fra just be dog smiley

Kommentér på:
Daglig træning

Annonce