782 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

HJÆLP, arrig hund, råd søges nu!!! HJÆLP, arrig hund, råd søges nu!!!

Nogen der kan hjælpe med gode råd.......

Inden for de sidste par måneder er Blackie blevet så "dominant" at man ikke kan skælde ham ud uden at han snerre meget arrigt...... Vi har en kande med vand som vi, når intet andet hjælper, sprøjter ham med, dette har oz hidtil virket.

Et eks kan være, at han gør meget, det er han begyndt på, og han vil ikke stoppe igen, uanset hvad vi siger eller gør, så tilsidst henter vi forstøverkanden med vand, og han får et strint, men så blir han arrig og toset!

Når vi gør det idag, så gemmer han sig godt nok, men han snerre, knurre og viser tænder og børster.

Jeg ved at han ikke må, og at jeg burde hive ham ud og skælde ham ud, til han holder op, men dette tør jeg ikke, da jeg ikke er i tvivl om at han vil bide, hvis jeg stikker ind efter ham, og det har jeg mig selv for kært til.

Han gør det ved os alle, min mand, mig og vores to børn. Jeg må sige til dem nu, at de ikke skal skælde ham ud, da jeg frygter for deres lemmer.

HVAD GØR JEG????

Er der nogen råd??

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Siemens opvaskemaskine viser fejlkode H 01 900 kr.
  • overpudsning af rå murstensvæg i stue 6.550 kr.
  • I vores hus på Rendsagervej 38 er hovedhanen, der styrer vandtilførslen, utæt og kan ikke lukke ordentligt, så den skal udskiftes. Hanen er placeret før vandmåleren. 850 kr.
  • Samling af Ikea PAX skab 1.600 kr.
  • Hej, Jeg skal have afmonteret én ledning inde i en almindelig grå samleboks/forgreningsdåse på væggen. Den ledning går op til et gitter, som skal pilles ned – derfor skal ledningen fjernes derinde i boksen. Det skal gøres korrekt og lovligt. Jeg tilbyder ca. 350 kr. for opgaven inkl. udkørsel. Hvis det passer dig, kan du evt. sende en dato/tidspunkt du kan komme. 400 kr.
  • Havemand til lille have og ukrudt 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP, arrig hund, råd søges nu!!!
  • #1   16. jul 2007 Ok, hvor finder jeg sådan en og har du nogen ide om hvad prisen er??

• #2   16. jul 2007 det er HELT GALT at skælde ud. Han er jo død bange, derfor gemmer han sig og snerre og bider for at bede jer om at respekter ham og gå væk.

Lok ham ud med godbidder og ros. Vand og skæld ud hjælper ikke, jo måsker frygter han jer og adlyder, men det er ikke positiv indlæring. Brug masser af godbidder og ros, rolig og stille tonefald.

• #3   16. jul 2007 for mig lyder det som om jeres hund er usikker på jer.
    lad være med at skælde ud, men stop det han er i gang med.
    Prøv at kalde på ham og giv en belønning hvis han reagerer, eller gå ud af stuen og kald på ham der.

• #4   16. jul 2007 når han gøer, kan det stoppes ved at kalde på ham, finde de bedste godbidder frem og lave nogle kontakt øvelser.
    Bedste godbidder = frikadeller, ost, skinketern, pølser el. lign.

• #5   16. jul 2007 kontakt etologisk institut - de hjælper gerne gratis

(link fjernet)

• #6   16. jul 2007 Han er godt bange for jer jeres basse der - siden han føler han bliver nød til at kravle væk for efterfølgende at snerre efter jer.
    Hvis det skal gå godt, så er der noget der skal opbygges der, og det skal ske hurtigt.
    Har i ikke selv overksud til at tackle problemet alene, så skal der proff. hjælp til ellers går det galt meget snart.

Men som de andre siger - lad for gud skyld være med at skælde ham mere ud, afled hans opmærksomhed med noget han holder af (godbidder) og ros ham når han stopper.
    Det kan blive langvarigt, men et forhold der lider så meget som jeres gør kan redes med den rigtige indsats.

Ellers så søg afdærdsbehandler på google - det er dyrt...man det ofrer man vel gerne.

Held og lykke med ham

• #7   16. jul 2007 eller det er gratis at ringe til dem...

ellers kontakt DKK - deres hundekonsulenter

og DCH har et lignende tilbud

• #8   16. jul 2007 www.hundekurven.com

Har min varmeste anbefaling smiley

• #9   16. jul 2007 www.lyngholm.com hun er rigtig dygtig og kan varmt anbefales.

• #10   16. jul 2007 Og læg for guds skyld den vandforstøver laaaangt væk.... !!!

min bedste anbefaling som har hjulpet meget er hende her... www.hundekurven.com

• #11   16. jul 2007 hvorfor ikke vende den om.. roser i ham meget for alt det han gør rigtigt?
    mange hunde som knurrer og snerre gør det fordi de er utrygge. Hvis i måske kunne være hurtigere til at aflede, når han skal til at gøre det i ikke vil have, med noget han synes er godt eller sjovt. vil i kunne rose ham for god opførsel frem for at blive ved med at skælde ud. ros for at han ligger pænt, når han er rolig, når han går pænt osv.
    Hvor meget bliver han aktiveret? bliver han ikke aktiveret med sporsøg, problemløsninger osv. vil han måske få lyst til at finde på lidt at bruge hjernen på

har også kun hørt godt om karen ulrick på etologisk institut

• #12   16. jul 2007 Det lyder virkelig skidt det her.......

Jeg ville ikke selv begynde at eksperimenter med forskellige råd i dette tilfælde, men få kontakt med en konsulent hurtigt muligt.

• #13   16. jul 2007 Føler med dig. Har desværre ikke oplevet noget lignende i alle mine hunde år.
    Synes det er svært at hjælpe når man ikke kan se jeres samspil.
    Så få fat i en som kommer ud til jer.

• #14   16. jul 2007 Er han undersøgt ved en dyrlæge?

Har han ondt kan hans reaktioner være meget voldsomme.........

• #15   16. jul 2007 Da han er en blanding af 3 racer ved du jo ikke hvad han indeholder - men den måde at køre frem på, men vandforstøver og skældenud, det er IKKE måden med f.eks. E.B: som der er i ham.
    Jeg mener klart at i skal vende den indad - se på jer selv og jeres kropssprog, for syntes som et par af de andre at han reagerer helt forkert på jer.
    Kontakt en adfærdskonsulent - de kigger jo ikke kun på hunden, men også på jer - er sikker på i ikke vil fortryde det. Går ud fra i er stensikre på han er HELT sund og rask, så det ikke er smerter eller sygdom der driver hans agressive adfærd... ????

• #16   16. jul 2007 Har selv en datter på år og hun kan virkelig være strid ved hundene og af den grund lader jeg dem aldrig være alene.Tænkte på at det kan være at han er utryg fordi hans grænser til hverdag ikke bliver respekteret og at børn og deres kammarater kan være direkte onde uden at det er meningen,de tænker bare ikke så langt.Du skriver at postlemmen i døren ikke kan bruges fordi at hunden så begynder at æde døren,det viser tydeligt at der bliver hans grænser overskredet,óg at han reager meget voldsomt på det.Godt du tager problemet alvorligt for sådan en hund kan virkelig gøre stor skade på dig og dine omgivelser simpelthen fordi den ikke ved hvordan den ellers skal reager,end at knorre,bide og snerre.i trængte situationer,det er nu dit arbejde i samarbejde med fagfolk at lære ham andre måder at reager på.Det at være dyre ejer er jo både i modgang og medgang.Du ønskes alt held og lykke med at få den dejlige hund frem han jo osse er.

Kommentér på:
HJÆLP, arrig hund, råd søges nu!!!

Annonce