{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
559 visninger | Oprettet:

Gode tygge-ting, som hunden må være alene med {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg har lidt et problem ift, at Luna splitter sovesofaen ad mens jeg er væk. (Da jeg bor småt kan jeg desværre ikke lukke hende ind i et andet rum.)
Når jeg er her kan hun som regel godt overtales til at tygge i et tygge - eller kødben i stedet, men har fået at vide, at hun ikke må være alene med dem. Hun er ofte rimelig ligeglad med en fyldt KONG, og har også et reb og bamser. Er der noget I kan anbefale?
Hun er kun 7 mdr, så jeg er ikke overrasket over problemet, men ville gerne have, hun kunne have noget til rådighed, som hun faktisk har lyst til at gnaske i - som er tilladt, vel at mærke smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode tygge-ting, som hunden må være alene med
  • #2   20. mar 2020 Min sheltieville jeg næsten lade være alene med alle ben (hun spiser dem stille og roligt) mine Boston aldrig i livet, har fiske flere ben ud af halsen på dem (forskellige slags) og har været ved dyrlægen med den gamle fordi han slugte en okseknogle. Så igen hvordan spiser din hund ben og afprøv dem imen du er hjemme og find ud af hvilke der holder længe og som hun gude elsker (her kan min den gamle kun spise energistænger i stuen på et tæppe) og ingen af de andre må være der ellers prøver han at sluge det når vi når omkring 5 cm smiley dumme hund

  • #3   20. mar 2020 Hmm, jeg tænker umiddelbart at hun godt ville kunne være alene med et kødben så smiley Er bare blevet afskrækket af skrækhistorierne, men hun får sådan nogle suppeben vil jeg tro det hedder.. Okseknogler med marv i. Og der spiser hun bare marven og kødresterne rundt om, så det burde vel være sikkert nok?
    Tyggeben bider hun stykker af og æder hvis hun kan komme til det, så medmindre man kan få nogle hvor det er virkelig svært at gøre, skal hun nok stadig ikke være alene med dem smiley


  • #5   20. mar 2020 Ja okay. Så ved jeg ikke helt om jeg kan komme på noget hun kan være alene med smiley

  • #7   20. mar 2020 Det er nok en blanding af at have et stort tyggebehov generelt, og utryghed. Hun tygger også i ting hun ikke må når jeg er her, men hun er klart ikke glad for, når jeg går. Hun står dog ikke og hyler efter mig. Købte et lille kamera hvor jeg kan følge med over app da vi trænede det i starten, netop fordi det var lidt svært smiley

  • #9   21. mar 2020 Alle mulige og umulige tørrede kød ting, fx okseøre, tyretisemand, oksepandelap, m.m eller friske ribben fra okse, lam, gris, der er masser af muligheder.
    Køb lidt størere ting som hunden ikke kan sluge.


  • #10   21. mar 2020 Trine G jo jeg kigger, tak smiley
    Er bare lidt på bar bund, fordi der nogle gange sælges ting som egentlig frarådes, f.eks. har min dyrehandler lamseben, der så vidt jeg ved kan splintre? Så jeg er lidt i tvivl om, hvad der egentlig er sikkert. Er der f.eks. Knogler i andehalse? Hahah, måske lyder jeg helt fjollet smiley


  • #11   21. mar 2020 Svende er en sluger og har derfor ikke tygge ting liggende, når vi ikke er hjemme.

    Vi brugte et frossent marvben med lidt leverpostej i...et han ikke kunne få kæben igennem. I dag ville jeg nok bare bruge en Kong af en en art smiley

    Vi brugte det ikke, men har læst om flere, der har gavn af at gemme godbidder/foder i pappet fra toilet/køkkenruller og krøllede aviser. Buk evt enderne på rullerne, så der skal arbejdes lidt for at få dem ud. Du kan evt gemme det hele i en papæsken, der også skal “brudes” ind i smiley Og ellers måske lidt i aflagte æggebakker med gemte godbidder i, gamle viskestykker med knuder på, hvor vovse skal finde dem i. Eller en snusemåtte smiley


  • #12   21. mar 2020 Lad være med at bruge tørrede ben, det er tørret kød eller friske ben, tørrede ben splintrer lige som alle andre tilberedte ben;)

Kommentér på:
Gode tygge-ting, som hunden må være alene med

Annonce