{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

Lidt at tænke over… {{forumTopicSubject}}

Her på HG er der ca. 19.000 hunde som er oprettet, og når man så læser om de problemer man får som hundeejer, er der en vis tanke der kommer, nemlig hvorfor anskaffer man sig 2-4 hunde mere, når man ikke kan løse problemet med den man har.

Der er da rørende at hvis man ikke kan løse de problemer man har med den første hund, hvordan løser man så problemer så med alle de andre hunde, som man anskaffer sig..

Var det måske ikke en ide, at man fik løst problemet med den første.

Jeg ved som hundeejer, at mange hunde kan skaffe mange problemer, da 2 hunde ikke er ens, jeg tror at der er mange som bare er egoister på en eller anden måde, (uden at være personlig).

Bare for at sige et tal, ud af de næsten 19.000 hundeejer, så vil der ca. vare 12-14.000 hundeejer som har problemer med hunden, når man så læser at det næsten er de samme problemer der går igen..

Så er tanken der bare, hvorfor anskaffe sig en hund mere, når man ikke har styr på den første..


Ja, der er lidt at tænke over..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt at tænke over…
  • #1   16. jul 2007 helt enig... som jeg jo altid er med dig.. smiler..
    jeg havde også problemer med min det første ½ år, indtil jeg lærte at træne hende rigtig, og lærte hendes sprog og hjerne at kende.. i dag er der ingen problemer, det er fedt.. men kunne aldrig finde på at have skaffet mig en hund mere på det tidspunkt.. og heller ikke nu, har for lille et hjem til det, men når boligforholdene er der, skal vi have en boxer, men denne gang er jeg rustet til det.. det er jo næsten det samme som at få børn, hvorfor få en mere, hvis man ikke kan styrre den man har... jeg indrømemr gerne at jeg ikke kan styrre min søn, og det er der også taget hånd om, men vil bestemt ikke have en mere nu, det ville jeg ikke kunne klare, og det er jo også synd for begge børn...


  • #2   16. jul 2007 Det kommer vel lidt an på problemets art..

    Jeg har "problemer" med min hunds psyke.. Hendes mod, eller mangel på samme. Hendes usikkerhed.

    Det kan jeg jo ikke rette på, jo til en vis grænse, men får hende aldrig gjort til en super-psyke-hund..
    Jeg håber så på at en rolig og stabil hund nr to vil kunne støtte hende i de situationer hvor hendes mod svigter, så der er måske ligefrem fornuft i at anskaffe sig hund nr to på et tidspunkti mit tilfælde..

    Verden er ikke altid så sort/hvid.. Men selvfølgelig er der situationer hvor du har ret.


  • #3   17. jul 2007 Mie

    Medmindre han mener renlighed, lydighed, hoppe-i-sofa-og-stjæler-mad-fra-bordet problemer, hvor jeg egentlig synes at han har ret


  • #4   17. jul 2007 Enig, Søster.. Men der er bare flere kategorier af problemer end lige dem du nævner der hvilket ikke fremgår af indlægget, hvilket var hvad jeg forsøgte at pointere..

  • #5   17. jul 2007 Kan kun være enig... :o)

    Jeg skal have min hund nr. 2 på søndag.... Min første hund er 2 1/2 år...og han er blevet en god hund, som der ikke er nogen problemer med...derfor har jeg valgt, at få min hund nr. 2 nu...

    Jeg ville på ingen omstændigheder ha' fået hund nr. 2, hvis jeg havde problemer med min hund nr. 1... :o)

    Godt emne... :o)


  • #6   17. jul 2007 hvis jeg skal uddifenere problemerne.. så er det.

    Når hunden splitter hjemmet, alene hjemme, stikker af, manglende tillid, når hunden møder en anden hund, osv.


  • #7   17. jul 2007 Det er vel kun problemer hvis dem der bor sammen med hunden mener det er problemer?

    Jeg tror nu ikke at over 75% af Danmarks befolkning har så store problemer med deres hund at de ikke kan have mere end en.


  • #8   17. jul 2007 Charlotte D, Samson &

    Ja, meeen, det kan osse ske det stik modsatte, at den første hunden bliver mere trykket af den anden, så den osse får psykist problem.


  • #9   17. jul 2007 Hjortsholm, helt enig..

    Udover de problemer som den allerede bosiddende hund eventuelt kan have, så skal man så sandelig også overveje ting som race, køn, alder, temperament osv ved anskaffelsen af hund nr to.. Det er som oftest deriblandt at jeg synes man ser flest omplaceringer.. Fraser som 'den kan ikke med min anden hund' er en af dem man støder på rigtig rigtig tit desværre..


  • #10   17. jul 2007 Oo Hjortsholm og de 4

    Det komme jo osse an på hvad det er for hunde man anskaffer sig, nogle hunden kører højt i drifterne, (Babett kører højt i sine drifter,) jeg har haft hunde som går på vægene, på grund af høje drifter, bare det at rører sig stod hunden der, skal vi ud nu.. hvilket var ret irerterende..

    og det var selv om man havde været ud at cykle eller træne med dem.


  • #11   17. jul 2007 Hjortsholm, nemlig.. Folk sætter sig slet ikke ind i hvad det vil sige at sammenføre hunde.. Hvorfor er det at man automatisk tror at hunde kan sammen? Og så når der kommer reaktioner hundene imellem når de begynder at finde pladsen mellem hinanden så bliver folk voldsomt forskrækket og havde slet ikke forventet sådan en reaktion og 14 dage senere er den ene hund til omplacering..

  • #12   17. jul 2007 Ja, hvorfor skulle man ellers have hund, hvis ikke det var for at matche villaen, volvoen og de 1,8 børn i snit som hr og fru Danmark får?

  • #13   17. jul 2007 Jeg har en teori om, mange problemer kommer af hunden ikke får lov til at være hund.

    Den bliver i dag betragtet som et bette barn og behandlet derefter. Der bliver ikke stillet krav, og den får ikke et reelt stykke arbejde den skal løse. Den bliver hver dag kastet ud i situationer der er helt ved siden af dens natur, og folk forventer den danser af glæde.

    Jeg kan dagligt læse indlæg i de forskellige forummer om "problem"hunde, jeg personligt ser som frustrerede hunde. Hunde der skriger op om understimulering og dårlig "ledelse".






Kommentér på:
Lidt at tænke over…

Annonce