{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.297 visninger | Oprettet:

Hvis det ikke er analkirtlerne {{forumTopicSubject}}

Jeg starter ud med at skrive, at jeg har en tid hos dyrlægen kl. 14.20.

Quila har længe gnedet røven henover gulvet, som hvis analkirtlerne er fyldte. For en måned siden, mens Tonic blev behandlet for sin pote, kiggede dyrlægen på Quila og tømte kirtlerne, der var dog ikke alverden at tømme

Hun gnubber røv sådan generelt før vi går på tur og efter. Der er ingen forskel på om hun har blød, normal eller hård afføring. Der er ingen forskel på om hun får tørfoder eller råt.

Hun virker lidt "hævet"ish i stykket lige over tissekonen. Så måske det er dér, der er et problem og ikke analkirtlerne?

Har I oplevet at en hund gnubber røv, selvom der ikke er noget med analkirtlerne?

Løbetid kan det måske være, men hun sluttede den sidste d. 31. oktober og, hvis hun går de 5.5. måned, som hun plejer (hvilket jeg håber hun øger ikke afkorter, med tiden), skulle hun først gå i løb midt april.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis det ikke er analkirtlerne
  • #1   26. mar 2020 2 af mine gør det, dog har den ene allergi, og hun klør sig på den måde, den anden er en ældre "dame" som er sund og rask med fin fast afføring, så regner med at det bare for at blive hurtigt færdig, men kun når hun er færdig med det hun skal, ikke på andre tidspunkter.

  • #2   26. mar 2020 Orm kan give den reaktion

  • #3   26. mar 2020 I dag var det ca 15 minutter før vi gik. Vi var ude på lang tur og Quila fik ikke skidt. Ej heller lagde hun an til det. Normalt har jeg nemlig tolket det, som at hun skulle af med noget.

    Hun har så også gjort det flere gange efter vi kom hjem fra tur.

    Jeg synes det er meget mystisk. I går eftermiddag, sådan et par minutter efter hun havde skidt, gik hun med halen nede og vendte bagdelen mod mig. Jeg masserede så det der sted lige over tissekonen og der føltes det lidt "tykt" og at der var noget, der kunne bevæge sig. Der er ikke sådan noget på den lille på 8 mdr, men det kan jo så være hormonelt, idet Quila jo er noget ældre og HAR været i løbetid 3 gange.

    Jeg tror for min egen skyld, at det er fint vi har en tid. Jeg er et pylrehoved og kan let få overbevist mig selv om ting.


  • #4   26. mar 2020 Tak Bodil, det kan jeg lige vende med dyrlægen. Det kunne også sagtens være en mulighed, at hun (de) har det, med alt det de når at få ædt inden jeg når at reagere (mus, harelort, rådyrlort osv....)

  • #5   26. mar 2020 Jeg tænkte også orm.

    Men hvis hun er hævet i mellemstykket (mellem vagina og anus) kan det også være en mild brok, der generer hende.
    Helt sikkert spørg til begge dele ved dyrlægen


  • #6   26. mar 2020 Jeg ville få det tjekket. Det kunne faktisk godt lyde som brok. Det er sjældent at tæver får mellemkødsbrok, men det hænder.

  • #7   26. mar 2020 Tak, jeg så faktisk et opslag i en facebookgruppe - spørg dyrlæger - i går, hvor der var en tæve, der dog var synligt hævet (Quila's er så lidt, at det vist kun er mig, der kan se det), og der nævnede de også mulig brok.

    Og det kunne det jo godt være, det må være generende og klart at massage hjælper. Hun kommer hen til mig og "beder" mig om det. Så ja, det må jeg lige notere på en seddel (jeg er SÅ ringe til at få spurgt/sagt alt det jeg skal, når jeg er afsted). Tak smiley

    Jeg opdaterer, når vi er hjemme og hundene er luftet smiley


  • #8   26. mar 2020 Ingen brok. Men vulva var ret rød, så vi skal smøre 2 x dagligt i 7-10 dage. Om den er rød, fordi hun gnider, eller gnider fordi hun er generet, er svært at sige.

  • #9   26. mar 2020 Godt det trods alt ikke var brok smiley

  • #10   27. mar 2020 Ja for søren da smiley

    Jeg håber det her virker. Ellers er jeg lidt lost.. Dyrlæge mener, at hvis dette ikke virker, så skal vi kigge allergi-vejen. Det er på lidt tyndt grundlag synes jeg:

    For et års tid siden var vi afsted, fordi der var problemer med et ene øre, der skulle renses godt i bund.

    Der var lidt tør hud og skæl i pelsen i går. Og så klør hun sig lidt (det tror jeg dog mere er en overspringshandling.). Hun slikker måske lidt ofte på sine poter, men ikke sådan manisk eller noget. Jeg må lige have et øje på hende. Og så har jeg købt noget olie, de begge får i maden



  • #11   27. mar 2020 Har i udelukket orm? Min gamle hund kløede røv grundet orm.

  • #12   29. mar 2020 Jeg ringede til dyrlæge i går morges og fik ormepiller, nemlig fordi flere har nævnt det smiley

    Så hun fik en pille i går eftermiddags og får en igen om en uge smiley



  • #13   29. mar 2020 Og i dag begyndte hun så at bløde. 5 måneder og 2 dage denne gang... Lidt for kort interval synes jeg

  • #14   29. mar 2020 Ja det er lidt kort. Har du haft givet hende Gala stop mod falsk drægtighed sidste gang?

  • #15   30. mar 2020 Nej, hun har ikke været falsk drægtig (7-9-13) endnu.

    Det er hendes 4. løbetid.. hun er 23 mdr. Og jeg kan se, at fra 1. løbetids start gik hun 5 måneder og 5 dage og fra 2. løbetidsstart gik hun 5 måneder og 17 dage, så hun er rimelig regelmæssig. Hun måtte dog godt skubbe det en måned eller to.


  • #16   30. mar 2020 Fint nok. Det er kyu fordi brug af Galastop kan fremskynde næste løbetid, så det egentlig bliver en lidt ond cirkel.

  • #17   30. mar 2020 Ah okay, det vidste jeg ikke smiley


Kommentér på:
Hvis det ikke er analkirtlerne

Annonce