{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
443 visninger | Oprettet:

Trine K
Trine K
Tilmeldt:
23. mar 2016
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2

Valg af dækken {{forumTopicSubject}}

Hej, hvad er vigtigt for jer når i skal ud at vælge et nyt dækken?
Er i mest til at det går mellem forben eller ikke ?
Hvilke lukkemekanisme foretrækker i ?
Hvor skal det kunne justeres?

smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af dækken
  • #1   3. apr 2020 Først og fremmest skal det sidde ordentligt på min hund, det kan være svært nok at finde. Så kan jeg godt lide at det dækker så meget som muligt af bryst og mave, min hund er en tæve, og så gider jeg ikke de der trælse bagbens elastikker.

  • #2   3. apr 2020 Hov glemte at svare på de sidste 3 punkter.

    Jeg har ikke tænkt så meget over om det går mellem forbenene eller ej, men dem der ikke går igennem forbenene, har tendens til at slide hårene på skulderen på min hund, det må være noget med pasformen.
    Har både lukning med spænde og vel ro, og begge fungere, dog hvis båndet til spændet er elastisk, så synes jeg det hurtigt bliver slapt i det, og skal justeres.
    I forhold til min hund, er det rart at kunne justere omkring bryst og hals, min hund har et stort brys/skulder parti og en fin lille hals, så det kan nemt blive lidt svært at få et der passer begge steder.


  • #3   3. apr 2020 Det afhænger af hunden og hvad det skal bruges til. Jeg har en rigtig dækkenhund; en Dobermann smiley
    Til gåture og til at gå rundt udenfor sammen med os (vi bor på en lille gård) har vi en Hurttha Extreme Warmer. Den har høj hals og dækker hele brystkassen (klap mellem forbenene, der går godt langt tilbage på brystkassen). Den dækker også rigtig godt ned på lårene. Den bliver lukket med et snap-spænde i et 'mavebælte'. Er det rigtig koldt har frossenpinden en striktrøje indenunder ;-).
    Hun har samme model i et regndækken.
    Til træning har vi en tætsidende 'trøje' af softshell (Ruffwear cloud chaser). Den er lukket med lynlås i siden og har ikke nogen remme, hager eller hægter, der kan sidde fast i grene eller andet når vi træner eftersøgning i skoven. Når vi træner spor kan selen sidde uden på 'trøjen'.
    Som overgangsdækkener har vi nogle Rambo-dækkener af bævernylon med et lille foer. De er lukket med velcro og har kun en klap rundt om maven. De er funktionelle, men ikke varme nok til hende når det er koldt og blæsende. Vi har også nogle Newmarket dækkener. Supervarme fleecedækkener. Dem får hun på hvis hun har været ude og er blevet kold eller hvis hun er våd og skal tørre. Vi bruger dem også under regndækkenet. Det er også lukket med velcro.
    Jeg har gennem tiden prøvet mange dækkener. Ingen har til dato slået Hurtthas warmer i pasform til min hund. I langt de fleste dækkener har hun et problem med frihed til at bevæge forbenene fremad. Det problem er løst ret genialt i varmeren. Hendes warmer er på 4.de sæson, så godt nok var den dyr. Men den har holdt virkelig godt; hun bruger den hver evig eneste dag hele vinteren i flere timer. Og hun er ikke ligefrem typen der bare nusser stille og roligt rundt; hun moser rundt i krat og ruller på marken og leger vildt med vores anden hund. Så hvis dine spørgsmål fx. skyldes at du vil til at starte en produktion op så skæv til Hurrthas dækkener smiley


  • #4   3. apr 2020 Vigtigst her er at det ikke kommer i karambolage med halen! Hvis halen ved er uheld kommer ind under dækkenet kan man ikke gå og turen bliver helt ødelagt hvis det sker flere gange..!

    Derudover foretrækker ejeren her i huset at
    - dækkenet går mellem forbenene
    - har benstropper som IKKE sidder helt oppe i måsen på hunde
    - det kan spændes ind ved hals med en lille elastiksnor
    - der er "haleopstræk" (elastik til at trække dækkenet op ved halen)
    - der er hals som ikke er for høj men heller ikke for lav. Heller for høj, så kan man folde den
    - der er reflekser, men ikke store og grimme
    - spænder foretrækkes her over lynlås og slet ikke velcro

    Og sikkert meget andet. Hvis det er fordi du overvejer at lave et dække vil jeg sige, at jeg synes markedet mangler et godt softshell dækken, som tåler rigelige mængder vand og som ikke har foring, evt kan man lave et med og uden.


  • #5   3. apr 2020 Først skal min hund kunne bevæge sig så frit som muligt og så skal set holde ham varm og tør. Alt andet kommer i anden række. Dog er jeg ikke til lynlås ved min sheltie (men det fordi hårene sætter sig fast i hende pels)

  • #6   3. apr 2020 Ja, nu nævner Mette hurtta, jeg vil nok også sige, min beskrivelse er stort set identisk med de nyere hurtta dækkener, vi er meget tilfredse med dem, selvom de er holdt op med at have str.33 (har kun 30 og 35) som ellers er den perfekte schnauzer str...

  • #7   3. apr 2020 Pasform, pasform og atter pasform. Et dækken kan være nok så lækkert i udførelse, men sidder det ikke ordentligt på hunden, er det ikke meget værd.

    Mine Whippets kræve dækkener, der er lavet til racen, alt andet er stort set ubrugeligt


  • #8   3. apr 2020 Jeg tror jeg er enig med AS på alle punkterne. Især justering ved halen er guld værd når man har hund med høj haleføring.
    Justeringsmuligheder er generelt et stort plus for mig - jeg har en hund med lidt længere ryg, men han er meeeget smal, så jeg skal virkelig kunne spænde ind rundt om maven.

    For mig (eller min hund) er det også vigtigt at dækkenet er letvægt - et klodset/tungt dækken gør bare ikke noget godt for bevægelsesfriheden.


Kommentér på:
Valg af dækken

Annonce