{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.257 visninger | Oprettet:

Skambid hvalp - opdatering. {{forumTopicSubject}}

Mange fulgte med i et opslag der blev oprettet omkring min hvalp, der sidste måned blev skambidt.

Flere af jer bad om en opdatering på sagen, så den kommer her og beklager selvfølgelig, at jeg har været stille - men har haft meget om ørerne og en hvalp der kræver min fulde opmærksomhed, da han er skadet psykisk (han er bange for alt nu + fået seperationsangst) . Der er adfærdsekspert inde over ham, privat hundetræning m.m. Så går fremad og skal nok blive god igen!

Men sagen er som sagt afgjort nu - og den hund der skambed ham, den er blevet aflivet af politiet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skambid hvalp - opdatering.
  • #1   3. apr 2020 Sagde du ikke der ikke var hul i den?

  • #2   3. apr 2020 Der var hul i ham, der var mange huller i ham - så nej det har jeg aldrig sagt. De var i tvivl om benet var brækket, da det er bløde knogler hvalpe har. Og han blev opereret og tjekket af 5 forskellige dyrlæger.

    Men der var over 22 huller i ham, som gik direkte igennem - og hans muskulatur, sener m.m. Var bidt over, og halt grad 9 efter bidskaderne. Han går til genoptræning og kontrol hver uge, netop fordi alt var bidt over - og dannet lommefolder..


  • #3   3. apr 2020 Og dyrlægerne mener hvalpen kan blive helt godt gående, legende og løbende igen?

  • #4   3. apr 2020 Ja det mener de, det er også allerede meget bedre.

  • #5   4. apr 2020 Okay så blander jeg nok jer sammen med et andet indlæg. God bedring med ham.

  • #6   4. apr 2020 Ja, det vil jeg tro - fordi der mange huller i min hvalp og det har hele tiden været en skambidssag, hunden er som sagt også dømt til aflivning og aflivet samme dag de afgjorde det. Så at der har været huller i ham, siger sig selv.

    Men de var i tvivl på hospitalet om benet var brækket eller ej, da det var blevet trykket, hans muskulatur, sener m.m. bidt over - at biddene var gået direkte igennem ham, så de var synlige på røntgen at han var gennemhullet, og at han måtte syes mange steder. Og at hans muskulatur, sener, underhud osv. var blevet bidt over og underhuden forskudt - i det han blev slynget / rusket rundt i munden på den hund der skambed ham.


  • #8   4. apr 2020 Ida: præcis. Ts. Beklager, kan godt huske din nu. Det var den der havde gjort noget lignende før.

  • #9   4. apr 2020 Nadi ….. Han ser da heldigvis rigtig glad og tilfreds ud på alle de billeder du har sat ind i det Mopseforum , jeg også er på. … smiley
    Allerede da du skrev at han var blevet skambidt et par dage før virkede han da ret glad og fin . … Man kunne ikke se han lige var blevet skambidt.

    Især et af de sidste billeder / video du har sat ind … hvor han står op af bordet og gør og vil have din mad … hi hi …. og går fornærmet væk , da han ikke får noget .
    Han er en rigtig kær Mops … og jeg håber han hurtigt kommer over sin separationsangst og vil lege med andre hunde igen … smiley


  • #10   4. apr 2020 Hans hår er vokset hurtigt og de første billeder jeg lagde op, de var taget inden han blev skambidt at de er taget, så derfor man intet kunne se smiley . Men kan godt se hans huller endnu, hvis man ser i lyset, da hans hår ikke er tykt endnu.
    Men de første mange billeder var taget før skambid, videoen med bordet hvor han gør er ny.

    Men har med vilje vagt at ligge gamle billeder op - altså taget nogen dage før skambidet eller uger før end helt nye af ham, fordi jeg ikke gider skulle forklare for alle hvorfor han så ud som han gjorde. Har billeder af hvordan han så ud lige efter - men dem har jeg ikke offentliggjort


  • #11   4. apr 2020 Også har jeg os med vilje valgt at tage billeder hvor jeg skære hans vinkel fra, hvor man kan se hans skader, så han er vist fra sin gode side af. smiley

    For det er vigtigt for mig, at han ikke altid vil være kendt som den hvalp der blev skambidt og at jeg ikke ønsker at skulle være det folk altid vil kommentere om eller spørger indtil, så det er med vilje det er gamle billeder eller jeg tager billederne fra hans gode side. smiley


  • #13   4. apr 2020 Håber han får det godt igen

    Og godt hunden der bed blev aflivet, det lyder også som om det var bedst for den selv


  • Ulla N
    Ulla N Tilmeldt:
    sep 2013

    Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 103
    #14   4. apr 2020 Dejligt det går fremad for din lille mand smiley
    Det var en hæslig omgang han fik af den møghund. Ikke noget at sige til at han har fået en kæmpe forskrækkelse.
    Dejligt han har dig til at tage sig af ham smiley
    Er du selv ved at komme oven på igen efter den afskyelige oplevelse ?


  • #15   4. apr 2020 dejligt at høre at det går bedre smiley

  • #16   4. apr 2020 Ja, jeg er ved at komme sådan nogenlunde ovenpå. Men ejeren af den anden hund har jo intet meldt til hendes forsikring, så står og mangler de penge derfra - altså min selvrisiko, medicin og de penge til adfærdsbehandler er det. Så jeg står og kan ikke rigtig komme helt videre pga jeg stadig skal slås med hendes forsikringsselskab

  • #17   4. apr 2020 Jeg tror det tager politi og forsikring sig af

    jeg synes du skal forsøge at lægge den del over til de rette instanser og så slippe det. Det er svært men du kan ikke gøre til eller fra


  • Ulla N
    Ulla N Tilmeldt:
    sep 2013

    Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 103
    #18   4. apr 2020 Åh altså for en tosse smiley
    Synes det er trist du oven i at skulle kæmpe med både dig selv og din lille mand for at komme oven på igen også skal slås med den idiot.
    Stort kram til dig.


  • #19   4. apr 2020 Forsikringen dækker ikke adfærdsbehandler.

    Godt det stadig går fremad med din hvalp smiley Og hvor er det godt, at den anden hund endelig er blevet aflivet!


  • #20   4. apr 2020 De har nu ellers på forhånd godkendt alle de kvitteringer der er sendt til dem. Min egen forsikring dækker ikke - men hendes ansvar dækker i det, politiet har skrevet i deres journal at det er en anbefaling fra dyrlægen der lavede adfærdstest af den anden hund + dyrehospitalet og min egen dyrlæge er kommet med samme konklusion.

    Min egen forsikring har allerede dækket deres del, er hende den andens ansvar jeg venter på skal dække deres del


  • #21   4. apr 2020 Jeg har også haft klienter der fik deres dækket. så det er ikke så sort hvidt

  • #22   4. apr 2020 God opdatering omkring den lille smiley - men du skal ikke selv slås med modpartens forsikring, det skal du lade dit eget forsikringsselskab gøre, det er det du betaler din præmie til. Lad endelig forsikringsselskaberne slås indbyrdes om det.

  • Karina H
    Karina H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 8 Følgere: 6 Svar: 4
    #23   5. apr 2020 https://www.dfim.dk/garantifonde/garantifond-hunde/

    De dækker ukendte hundes overfald/ hunde der ikke er forsikret


  • #24   5. apr 2020 Karina men den var jo forsikret

Kommentér på:
Skambid hvalp - opdatering.

Annonce