{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Hvor stort skal buret være? {{forumTopicSubject}}

Sten skal have sig et bur til bilen. Det skal samtidig være tilpas størrelse til, at man med god samvittighed kan efterlade ham der i nogen timer, når han er med til stævner mm.

Normalt ville jeg bare slæbe ham med på burshopping, så jeg kunne se ham i burene, men det er jo i øjeblikket lidt bøvlet.
Så giv et bud på et passende størrelse bur til Sten. Han er 53 cm høj og vejer knapt 19 kg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor stort skal buret være?
  • #1   14. apr 2020 Jeg plejer at have sådan at de kan sidde op i det og stå. dog ikke så de kan vælte rundt i det men en tilpas størrelse som skaber tryghed og ro.

    Jeg har aldrig målt bare taget hunden med ind og prøve bure.


  • #2   14. apr 2020 Det vigtiges er han kan være der når han ligger i en dæk. Det ikke sikkert du kan finde et bur til din bil hvor han kan sidde oppe uden at bøje hoved (hvis du har en gulplade kan du godt)

  • #3   14. apr 2020 HL - men lige pt, kan jeg ikke så godt rende alle mulige steder hen og prøve bure vel, så det må ligesom købes på målene og ikke på, hvordan vovse ser ud i det smiley

    Som skrevet er det ikke kun til transport fra A til B men også til længere ophold fx på stævnepladser o.l.
    Tænker du så stadig, at der ikke er behov for mere plads end at den kan ligge i stå/sidde?

    Bilen har god plads i alle retninger, og Sten er jo ikke kæmpe stor, så tænker ikke vi ryger i højdeproblemer.


  • #4   14. apr 2020 okay... her i Viborg har butikkerne med dyreting åbent ikk så hvordan skulle jeg vide det..

    Det var bare ment som en venlig hjælp...

    nej jeg har aldrig brugt mere plads, heller ikke til træning og når jeg har haft dem med på stævner eller seminarer osv hvor de skulle hvile ind imellem


  • #5   14. apr 2020 HL - det har de skam også her... men selvom der er åbent, skal man jo stadig begrænse sig til nødvendige ture... Og at slæbe Fido med i 5-6-7 butikker for at prøve bure er nok ikke en strengt nødvendig risiko at tage smiley
    Vi har så heller ikke ret meget ud over petworld Og Maxizoo (som vist mest har de der billige udstillingsbure), så vi vil skulle noget omkring for at prøve... Det er vist ikke så godt i disse coronatider.
    Når jeg siger stævner, så er det hestestævner, ikke hundearrangementer, hvor fokus mest er på ham (selvom han Self også vil være med til sådan noget). Til et stævne med hesten, kan han få bur-tid på 2-3 timer. Det er derfor jeg er lidt i tvivl om det med ekstra plads.


  • #6   14. apr 2020 ok ja det ved jeg ikke. har ikke haft mine så lang tid i bur

  • #7   14. apr 2020 Michelle, maxi zoo har også bedt om at man ikke tager sin hund med i butikkerne pt. bare lige til info smiley

    Omkring burstørrelse er det svært. Men prøv måske hvis du kan, at måle ham når han lægger ned, og så læg et par cm til, så burde det give en ide om længden på buret.
    Du kan selvfølgelig måske også gå lidt ud fra størrelsen på hans kurv, hvis den passer ham godt.
    Personligt kan jeg godt lide at de har lidt plads til at vende sig og sådan i buret, specielt hvis man ikke udelukkende skal bruge det til at kører i, men det giver samtidig også mere plads at blive slynget rundt på i tilfælde af at man kører galt.


  • #8   14. apr 2020 Jeg ved ikke med størrelsen, men måske det kan hjælpe hvis du måler en firkant op med noget på gulvet og prøver at putte hunden ind i den???? Så kan du fornemme hvor meget hunden fylder i en dæk fx. Og variere størrelse alt efter hvad du finder på nettet, du får selvfølgelig ikke helt højden med, medmindre du vil igang med at lave hule??

  • #9   14. apr 2020 Hunden vil aldrig sige nej tak til mere plads. Så jeg ville vælge det størst mulige bur der passer i bilen og hvad i ellers skal have af plads til pakkenelliker.

  • #10   14. apr 2020 Kør en tur til Bech Trade i Videbæk.

    Der kan Sten komme med og prøve


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #11   14. apr 2020 Hvis den skal opholde sig i bilen i længere tid og du har masser plads i bilen ville jeg vælge et dobbeltbur. Så kan du tage pladen ud når han skal vente længe og har dobbelt plads, og i igen når du kører så køreturen er mest behagelig smiley

  • #12   14. apr 2020 Det var da absolut en mulighed Matthias - så skal der bare findes et bur, hvor skillerummet er nemt at fjerne og sætte i, men det skulle da være overkommeligt smiley

  • #13   14. apr 2020 Jeg har et ca. magen til det her
    https://www.bechtrade.dk/product-page/ndt8001-d-d

    Skillerummet fjernes nemt ved at hive i håndtaget.
    Har jeg kun 1 hund med, så har den hele buret


  • #14   14. apr 2020 Dorte - De ser fine ud, de bure. Er størrelsen også ca deromkring? Tænker at kan en af dine labber være der (Altså i et rum), så kan Sten også smiley

  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 248
    #15   14. apr 2020 Måske kunne du gå ud fra den størrelse, som buret skal have, hvis du skulle have hunden med til Sverige, som mindste mål smiley

  • #16   14. apr 2020 Hama - men det ved jeg jo heller ikke... tror jeg må i gang med tapefirkanter på gulvet smiley
    Bilen har plads til noget i retning af 100 × 115 +/-, men helt så stort behøver det vist ikke være til min undermåler-aussie smiley


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #17   14. apr 2020 Min malle på 25 kg deler dobbeltbur med en border collie på 20 kg ish.
    De har ca. 50 cm i bredden og 75 cm (ca.. måske 76-77) i dybden hver.
    Det synes jeg passer meget godt. smiley dem fra Bech Trade er midter pladen nem at tage ud og ligge ovenpå når de skal opholde sig der i længere tid smiley

    De fleste bure er vel min. 65 cm høje og det er hvertfald ok til ham smiley


  • #18   14. apr 2020 Ja højden tænker jeg også er alt rigelig - målte ham til 53 cm, så 65 i højden giver jo god plads smiley

    Med de mål du skriver tænker jeg faktisk ikke buret behøver være så stort som jeg troede, og slet ikke, hvis valget så bliver dobbeltbur, så det kan udvides ved behov. Må luge ud at måle op på køkkengulvet, men synes det lyder helt fornuftigt smiley


  • #19   14. apr 2020 Når mit er delt op, kan Liva liiiige være der.
    De sorte kan sagtens være i hver deres bur


  • #20   14. apr 2020 Ok - så skulle min lille lort jo ikke have problemer smiley

  • #21   14. apr 2020 I min (gulplade) bil har hundene hele varerummet - delt op på midten.
    Der ved siden af, har jeg et STORT af de sammenklappelige kanvas-bure, som jeg så tager med, hvis én af dem skal ligge i bur et sted.
    Der skal man jo ikke tænke i crash-test, men bare i, om det er nemt at få ind og ud, og transportere rundt.
    Personligt synes jeg ikke, at der er så mange sikre (auto)bure, der samtidig er praktiske at slæbe rundt på smiley

    Vil lige indskyde, at selv min mindste hund på ca. 55 cm. er et pænt stykke over 80cm høj, når hun sidder ret op. Drengene er noget større, så hvis kriteriet er, at de skal kunne sidde ret op uden at dukke nakken, så skal buret været temmelig stort. smiley


  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 248
    #22   14. apr 2020 MIchelle så har du lidt at gå efter smiley
    * Burets længde skal svare til hundens længde fra snude til sædeknogler i stående stilling ganget med 1,10

    * Burets bredde skal svare til hundens brystbredde ganget med 2,5. Hunden skal kunne ligge ned og vende sig uhindret.

    * Burets højde skal svare til højden over hundens isse, når hunden står normalt oprejst.


  • #23   14. apr 2020 Tak for det Hama smiley

  • #24   20. apr 2020 Så er der købt bur - det blev et dobbeltbur, ca 90 dybt. Så skulle der være god plads til længere ophold ved behov og til alm transport behøver han ikke tumle rundt smiley

    Takker før og hjælpen smiley


Kommentér på:
Hvor stort skal buret være?

Annonce