{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

Mie-Lykke M
Mie-Lykke M
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15

Alle små hunde er agressive!!? {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er noget i den fordom? Jeg er selv mest til store hunde, da min oplevelse er, at de er langt mere rolige og hviler i sig selv, fremfor de små arrige 'tæppetissere', der bare løber rundt og gør på den der helt specielle 'lille hund'-agtige, hysteriske måde...
Er der noget i det? Er små hunde mere arrige, mens store hunderacer er mere rolige og godmodige?? Eller handler det simpelthen om opdragelse..?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alle små hunde er agressive!!?
  • #1   20. jul 2007 ikke en fordom, de er alle vilde og agressive...

• #2   20. jul 2007 Det handler om opdragelse. Og som Bregnen siger, er der jo nogle racer der er avlet til at være meget højlydte..

• #3   20. jul 2007 Kan kun sige, at de gamle der render rundt her ved mig med deres små hunde, er yderst velfungerende og sociale hunde.

De gø'r mere, men er absolut ikke mere aggresive end de store.

• #4   20. jul 2007 Ja alle små hunde er aggressive, alle terrier er hidsige ad h..... til og alle muskelhunde er dræberhunde. Så er der mynderne, de er alle nervøst anlagt og alle blandingshunde er ekstremt sunde og raske....*SS*

Fordomme er der mange af, og de er....fordomme!!

• #5   20. jul 2007 har kun store hunde nu men har dog haft en gravhund... vil også mene det har meget med opdragelsen at gøre. Men måske den der opfattelse med at små hunde er arrige, kommer fordi at mange ældre har de små hunde og det sker tit at de ender med at behandle dem som små, børn, hvilket jo så tit resulterer i en arrig g uligevægtg hund... bare min tanke smiley

• #6   20. jul 2007 lise- enige i alt

• Mie-Lykke M
    Mie-Lykke M Tilmeldt:
    maj 2007

#7   20. jul 2007 Hvorfor avler man så en hund, så den er meget højlydt?

Hjortsholm: Nej, du har ret, agressive var det forkerte ord, - men bare så... iih ja - højrystede.. Jeg synes, det er ærgerligt, for det skræmmer mig virkelig at skulle anskaffe mig en lille hund, hvis den skal gø og bjæffe hele tiden.. Det er ikke til at holde ud at høre, og hvis det ligger i deres gener, og ikke kan 'opdrages væk', så er det ikke noget for mig.
    Har selv altid haft Newfoundlænder, og den gøende kun, en enkelt gang et kæmpe VOV, og kun hvis der virkelig var noget underligt på færde... ;-)) Men det var nu også en utrolig god og rolig hund, som jo ligger til den race...

• #8   20. jul 2007 Måske du skulle sætte dig ind i racerne, hvad de oprindeligt er blevet avlet til... Det er jo ikke alle 'de små' hunde der gøer meget..

• #9   20. jul 2007 Jeg vil sige at de fleste jeg kender er vildt søde. Men jeg går hellere hen til en Amstaff jeg ikke kender end en lille hund.

Problemet med de små hunde de må alt (De behøver ikke lære at sitte og dække) for det er jo bare en lille hunde og så er det de bliver nogle små satander.

Jeg har det på den måde hvis de bider så skal de afvives som var det en Rottweiler. For der er alt for mange der har nogle små satander og bider i alt og alle men det er jo lige meget for det er en lille hund.

Jeg er SÅ træt af at folk siger "Det me den godt der er jo bare en lille hund" Og nej det er squ lige før de har brug for mere opdragelse end en stor hund.

Men ellers har jeg ikke noget imod dem bare de er velopdagende (Og det er devsærre de færeste jeg har mødt) For det behøver men jo ikke det er jo bare en lille hund.

• Mie-Lykke M
    Mie-Lykke M Tilmeldt:
    maj 2007

#10   20. jul 2007 Lise Juul , Askepot og Henriette N: Hold dog op! Jeg spørger jo netop, fordi jeg kune kender til de racer, jeg har haft med at gøre, som er store racer, og fordi jeg er nysgerrig. Jeg synes jeres kommentarer er dumme og nedladende. Hvis jeg havde tænkt mig at anskaffe mig en lille hund, ville jeg naturligvis sætte mig ind i den race, som tiltalte mig, men dette er jo bare et nysgerrigt spørgsmål....

• Mie-Lykke M
    Mie-Lykke M Tilmeldt:
    maj 2007

#11   20. jul 2007 OG til jer andre: Tak for jeres kommentarer!! Kan godt se det der med, at mange med små hunde ikke tænker, at de behøver at opdrage deres hund.. tsk tsk, - sikke en tankegang!

• #12   20. jul 2007 Mie-Lykke M:
    Det er jeg faktisk ked af, for det var ikke ment nedladende....
    Jeg ville bare understrege, hvor meget fordomme spiller ind i vores hverdag, også i hundeverdenen!!

• #13   20. jul 2007 Lise.....Sådan opfattede jeg nu også det var meningen.

Jeg ser intet nedladende eller dumt, bare lidt humor.

• Mie-Lykke M
    Mie-Lykke M Tilmeldt:
    maj 2007

#14   20. jul 2007 Lise: Det er helt okay... Jeg sidder jo her, og kunne ikke vide, hvilken tonefald, du mente det i.. Er bare mest vant til at være på kattegalleri, og min erfaring der siger mig, at der ikke skal meget til, før man bliver haglet ned smiley hehe...

• #17   20. jul 2007 Ghita A:
    Hvorfor går du ud fra det?

• #18   20. jul 2007 Ghita A:
    Men de er nogen stædige små bæster....((=;

• #19   20. jul 2007 "Problemet med de små hunde de må alt (De behøver ikke lære at sitte og dække) for det er jo bare en lille hunde og så er det de bliver nogle små satander."

Det var da også en fordom der ville noget...

Vores hunde gør´ stort set aldrig! Hvis der kommer noget mistænksomt forbi vores have kan de da godt give lyd fra sig, men ellers ikke..
    Mht. til træning osv. ved jeg at rigtig mange 'små hunde ejere' gør rigtig meget ud af det. inklusiv os selv.

Så det er bestemt ikke noget man kan generalisere omkring..

Det er lige så meget en fordom som så meget andet! =o)

• #20   20. jul 2007 ..Gorgeous & Honey-pie nu med tosa billeder.. <

Jeg ved da godt af de fleste af jer her inde opdrager jeres hund men nu udgøre i jo lige som ikke hele DK befolkning...

Jeg siger det bare ud fra hvad jeg ser når jeg kommer rungt omkrig og hvad jeg høre folk sige...

Det er ikke mig selv der har fundet på det udtryk det er squ den der har de små hunde der siger det.

Jeg kan godt lide små hunde når bare de er opdraget. Men jeg kan sige for tiden kender jeg 1 lille hund som er blevet opdragen og det kan ikke tælles på 2 hænder som ikke er...

Jeg snakker ud fra fordomme men det jeg ved...

• #21   20. jul 2007 Det er sjovt når man snakker om stor farlige muskelhunde må man gerne have fordomme og svine dem til.

Men når snakken for en gang skyld falder på de små kan i ikke få forsvarne høj nok op....

Må vi med stor hunde for en gang skyld ikke snakke om jeres hunde. For det er jo helt okay og snakke om muskelhunde...

• #22   20. jul 2007 Har jeg sagt andet? Det tror jeg nok ikke jeg har... jeg bryder mig heller ikke lide store hunde som ikke er opdraget...

• #23   20. jul 2007 Men nu var det de små vi snakkede om og ikke de store...

• #24   20. jul 2007 Hvad oplever du det modsatte af?

• #25   20. jul 2007 Chalotte L:
    Jeg er sq enig med dig....
    Har flere gange oplevet at andre "muskelhundeejere" tror, at det er for sjov jeg siger at min tæve ikke bryder sig om andre hunde. De ryster på hovedet og tror jeg er skør (hvilket jeg noh også er, bare ikke på det område!!).

Andre hundeejere har mere forståelse i den retning.... eller måske mere respekt for, at det er en muskelhund?!?!

• #26   20. jul 2007 Chalotte L

Ja ja men oplever noget forskelligt alt efter hvilken hund man har op det område. Men det er sjovt bare fordi der kommer en tråd går i helt amok... Jeg more mig lidt!

Men ud over det vil jeg bare sige at jeg ikke har fordomme over for nogle hunde men jeg forholder mig til hvad jeg ser og ikke høre...

• #27   20. jul 2007 * devil in disguise *

Nej jeg siger det er sjovt nok at der er helt okay at snakke om stor hunde men små hunde det er forbudt område...

Nej jeg gider squ ikke snakke om muskelhunde...

Men man jo jo ikke sige hvad man har af oplevelser med små hunde for det er jo fordomme selv om det er noget man selv har oplevet for nej det har du ikke for sådan er min lille hund ikke... Og nej det er ikke alle der er sådan... Men der er desværre for mange der siger at det må de godt for det er en lille hund.

Jeg at de andre begynder med at der er for mange store hunde der er for updragende er ikke mit problem...

Og hvis du har læst det hale har jeg også skrvet at denne her tråd ikke handler om stor men små hunde, så nej vil vil ikke have det drejet over... Det er dem med de små for man må ikek snakke om sine oplevelser med små hunde...

• #28   20. jul 2007 Ja ja... Men den blander jeg mig også uden om (Jeg har været med i et par stykker, men det siger mig ikke noget, for jeg har den hund jeg har og så må folk leve med det).

Jeg nej jeg gider ikke snakke om muskle hunde det var ikke det denne tråd handelede om... SLUT

• #29   20. jul 2007 Ja ja, men det er jeg lige glad med... Men jeg siger bare hvorfor må vi ikke snakke om havd vi oplever om små hunde... Det er sjovt for når jeg skriver det som jeg har hørt utallige hundeejere med små hunde sige "det må de godt det er jo bare en lille hund! eller "vi behøver ikke træne den det er jo en lille hund" Så går i helt amok... Og det er ikke noget jeg bare siger for at sige noget det er hundeejerne der siger det selv så skal du ikke bliver sur på mig men prøve at få budskabet bedre ud til alle dem med små hunde...

Og jeg har ikke sagt at jeg ikke kan lide små hunde bare kun dem som er på sin vis opdragende...

Og nej jeg kan heller ikke lide store hunde som ikke er opdragende og den siger jeg også noget til.

Og ja jeg siger også min mening hvis små børn er nogle møg unger... Og det ved dem jeg kender også... Jeg siger noget til deres børn hvis de gør noget de ikke må. Og så er jeg lige glad hvis barn det er.

• #30   20. jul 2007 Sigga & Nicolaj M:
    Du har ret... det er ikke en tråd om muskelhunde. Men det var dig der bragte dem ind i tråden!!

Og oplevelserne med de små hunde er normalt ikke så voldsomme, da de jo ikke gør den store skade på hveken mennesker eller andre hunde. Det giver unægteligt et andet billede hvis det er en stor hund, der bider!!

• #31   20. jul 2007 Lise Juul

Se der var den "det er okay hvis en lille hund bider men ikke en stor..."

Nej det er det samme hvis en lille hund bider men det kan godt være det ikke gør så meget skade men det er sket ikke okay...

DET ER SLET SLET IKKE OKAY AT NOGLE HUNDE BIDER STORE ELLER SMÅ

• #32   20. jul 2007 Sigga & Nicolaj M:
    Øhhhh, ja??
    Jeg ville da hellere bides af en gravhund end af min egen Ab'er!!!!! Det forstår alle vel? Det er ikke forskelsbehandling, det er sund fornuft set i lyset af de konsekvenser biddet kan få.
    Det er ikke i orden at nogen hunde bider , rigtigt!!
    Men defor vælger jeg nu alligevel gravhunden, hvis jeg skulle bides og havde mulighed for at vælge.

• #33   20. jul 2007 Hvis jeg blev bidt af en lille hund ville jeg melde dem med det samme...

Ja det det er jo der problemet ligger det gør ikke noget den er agrasiv og bider, jeg behøver ikke opdrage den for det er jo bar een lille hund...

Og nej det er bare ikke okay... skal jeg så også bare lade være med at opdrage min Rottweiler og gå og sige når den overfalder nogle det er bare en lille hund i en for stor krop? Nej... Men lille hund skal opdrages lige så meget som en stor...

• #34   20. jul 2007 Jamen det er jeg da enig med dig i, at de skal opdrages, har jeg skrevet andet?...... forstår vist ikke lige hvor du vil hen???

• #35   20. jul 2007 At det ikke er okay at de bider selv om det er en lille hund... Jeg vil da også heller bides af en lille hund, hvis jeg skulle vælge...

Men nej de må ikke bide og hvis de gør skal de behandles som var det en stor hun.

Jeg vil ikke nogle steder hen jeg har det godt hvor jeg sidder nu...

• #36   20. jul 2007 Det er for langt ude...

Hvis du kan arbejde det ud af en lille vil du også kunne det i en stor...

Jeg ser en lille hund som en stor hund... For mig er der ikke forskeld kun på størrelsen...

Nå jeg har andet at bruge mit liv på end at høre på det pis...

Jeg har de meninger jeg har og i har dem i har... (Og det er kun fordi du har en lille hund du har det på den måde...)

I vil ikke have vi har fordomme over for små hunde, så prøv dog og lade være med at være så dubbelmoralske og lad være med at have fordomme om store hunde.

• #37   20. jul 2007 Og nej jeg vil ikke forstå at det er okay at en lille hund bider det er det slet ikke... lige så lidt som en stor... Jeg så vil jeg skide på hvad der gør mest ond....

• #38   20. jul 2007 * devil in disguise *

Hvis det nu er et lille barn den bider så prøv at fortæl barenet et det er helt okay og at barnet ikke skal være bange for hunde... Og skal en lille hund have lovt at at bide 100 gange og så er det bare helt okay fordi det er en lille hund.

Nej det tror jeg ikke det er... Du kan skabe dig her fra til til jorden går under jeg synes stsdig og vil aldig komme til at synes at det er okay at en lille hund bider... ALDRIG

Det er ikke mig der skal hise mig ned det er dig... For jeg siger det som det er... Jeg jeg er ret så lige glad med hvad du mener...

Du kan prøve at fortælle mig hele livet at den ikke gør så meget skade... Og det raver mig langsomt...

Du vil heller ikke kunne få en lille hund der er bidt til ikke at gøre det igen lige som med en stor hund. Hvis den før har gordt det vil du ikke kunne vide dig sikker heller ikke med en lille hund.

• #39   20. jul 2007 hejsa
    tror det handler om både race og opdragelse.
    min hund er lille, men det mest godmodige lille væsen jeg nogen sinde har mødt.har haft ham et år nu og han har aldrig gøet, knurret eller snerret af nogen.
    han er en havaneser....

• #40   20. jul 2007 de er sikkert ikke mere aggressive end store, men de med store hunde bliver nødt til at træne mere med deres hunde, da det er et "større" problem. En stor hund (lad os bare sige 30 kg. ), der hiver afsted med en hver gang den ser et eller andet den kan blive ophidset over, er et ret stort problem i forhold til en hund på 10 kg..

• #41   20. jul 2007 Hvis jeg havde en femmer, for hver gang jeg hørte "men hun er jo slet ik aggressiv" da jeg havde min yorkie.. så havde jeg haft mange penge på kontoen idag *G*

Synes der er flere ting, der spiller ind.
    En del små hunde kan godt have en kortere lunte... forståeligt nok, når de skal sætte et stort drog på plads, som er 4 gange større end dem selv.
    Og så er der mange mennesker, som ikke nænner at korrigere på deres små hunde.. 'den er jo sååååååååååå lille' - ja og hvad så?

I det store hele gør opdragelse og god aktivering altså underværker - uanset størrelsen.
    Men lissom der er store 'vingummi'-hunde, så er der osse små. Og jeg kan seriøst godt sige at MIN lille hund ikke er aggressiv... hun kysser højst folk til døde *G*

• #42   20. jul 2007 Mie-Lykke M: Øhh det var nu altså ikke ment som nedladende eller noget...

Kommentér på:
Alle små hunde er agressive!!?

Annonce