801 visninger
|
Oprettet:
Alle små hunde er agressive!!? {{forumTopicSubject}}
Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er noget i den fordom? Jeg er selv mest til store hunde, da min oplevelse er, at de er langt mere rolige og hviler i sig selv, fremfor de små arrige 'tæppetissere', der bare løber rundt og gør på den der helt specielle 'lille hund'-agtige, hysteriske måde...
Er der noget i det? Er små hunde mere arrige, mens store hunderacer er mere rolige og godmodige?? Eller handler det simpelthen om opdragelse..?
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 19 Svar: 134
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
De gø'r mere, men er absolut ikke mere aggresive end de store.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
Fordomme er der mange af, og de er....fordomme!!
maj 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 9 Emner: 166 Svar: 1.244
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
maj 2007
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
Hjortsholm: Nej, du har ret, agressive var det forkerte ord, - men bare så... iih ja - højrystede.. Jeg synes, det er ærgerligt, for det skræmmer mig virkelig at skulle anskaffe mig en lille hund, hvis den skal gø og bjæffe hele tiden.. Det er ikke til at holde ud at høre, og hvis det ligger i deres gener, og ikke kan 'opdrages væk', så er det ikke noget for mig.
Har selv altid haft Newfoundlænder, og den gøende kun, en enkelt gang et kæmpe VOV, og kun hvis der virkelig var noget underligt på færde... ;-)) Men det var nu også en utrolig god og rolig hund, som jo ligger til den race...
maj 2004
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 97 Svar: 1.806
Problemet med de små hunde de må alt (De behøver ikke lære at sitte og dække) for det er jo bare en lille hunde og så er det de bliver nogle små satander.
Jeg har det på den måde hvis de bider så skal de afvives som var det en Rottweiler. For der er alt for mange der har nogle små satander og bider i alt og alle men det er jo lige meget for det er en lille hund.
Jeg er SÅ træt af at folk siger "Det me den godt der er jo bare en lille hund" Og nej det er squ lige før de har brug for mere opdragelse end en stor hund.
Men ellers har jeg ikke noget imod dem bare de er velopdagende (Og det er devsærre de færeste jeg har mødt) For det behøver men jo ikke det er jo bare en lille hund.
maj 2007
maj 2007
nov 2006
Det er jeg faktisk ked af, for det var ikke ment nedladende....
Jeg ville bare understrege, hvor meget fordomme spiller ind i vores hverdag, også i hundeverdenen!!
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Jeg ser intet nedladende eller dumt, bare lidt humor.
maj 2007
nov 2006
Hvorfor går du ud fra det?
nov 2006
Men de er nogen stædige små bæster....((=;
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 6 Emner: 116 Svar: 1.448
Det var da også en fordom der ville noget...
Vores hunde gør´ stort set aldrig! Hvis der kommer noget mistænksomt forbi vores have kan de da godt give lyd fra sig, men ellers ikke..
Mht. til træning osv. ved jeg at rigtig mange 'små hunde ejere' gør rigtig meget ud af det. inklusiv os selv.
Så det er bestemt ikke noget man kan generalisere omkring..
Det er lige så meget en fordom som så meget andet! =o)
dec 2006
Jeg ved da godt af de fleste af jer her inde opdrager jeres hund men nu udgøre i jo lige som ikke hele DK befolkning...
Jeg siger det bare ud fra hvad jeg ser når jeg kommer rungt omkrig og hvad jeg høre folk sige...
Det er ikke mig selv der har fundet på det udtryk det er squ den der har de små hunde der siger det.
Jeg kan godt lide små hunde når bare de er opdraget. Men jeg kan sige for tiden kender jeg 1 lille hund som er blevet opdragen og det kan ikke tælles på 2 hænder som ikke er...
Jeg snakker ud fra fordomme men det jeg ved...
dec 2006
Men når snakken for en gang skyld falder på de små kan i ikke få forsvarne høj nok op....
Må vi med stor hunde for en gang skyld ikke snakke om jeres hunde. For det er jo helt okay og snakke om muskelhunde...
dec 2006
dec 2006
dec 2006
nov 2006
Jeg er sq enig med dig....
Har flere gange oplevet at andre "muskelhundeejere" tror, at det er for sjov jeg siger at min tæve ikke bryder sig om andre hunde. De ryster på hovedet og tror jeg er skør (hvilket jeg noh også er, bare ikke på det område!!).
Andre hundeejere har mere forståelse i den retning.... eller måske mere respekt for, at det er en muskelhund?!?!
dec 2006
Ja ja men oplever noget forskelligt alt efter hvilken hund man har op det område. Men det er sjovt bare fordi der kommer en tråd går i helt amok... Jeg more mig lidt!
Men ud over det vil jeg bare sige at jeg ikke har fordomme over for nogle hunde men jeg forholder mig til hvad jeg ser og ikke høre...
dec 2006
Nej jeg siger det er sjovt nok at der er helt okay at snakke om stor hunde men små hunde det er forbudt område...
Nej jeg gider squ ikke snakke om muskelhunde...
Men man jo jo ikke sige hvad man har af oplevelser med små hunde for det er jo fordomme selv om det er noget man selv har oplevet for nej det har du ikke for sådan er min lille hund ikke... Og nej det er ikke alle der er sådan... Men der er desværre for mange der siger at det må de godt for det er en lille hund.
Jeg at de andre begynder med at der er for mange store hunde der er for updragende er ikke mit problem...
Og hvis du har læst det hale har jeg også skrvet at denne her tråd ikke handler om stor men små hunde, så nej vil vil ikke have det drejet over... Det er dem med de små for man må ikek snakke om sine oplevelser med små hunde...
dec 2006
Jeg nej jeg gider ikke snakke om muskle hunde det var ikke det denne tråd handelede om... SLUT
dec 2006
Og jeg har ikke sagt at jeg ikke kan lide små hunde bare kun dem som er på sin vis opdragende...
Og nej jeg kan heller ikke lide store hunde som ikke er opdragende og den siger jeg også noget til.
Og ja jeg siger også min mening hvis små børn er nogle møg unger... Og det ved dem jeg kender også... Jeg siger noget til deres børn hvis de gør noget de ikke må. Og så er jeg lige glad hvis barn det er.
nov 2006
Du har ret... det er ikke en tråd om muskelhunde. Men det var dig der bragte dem ind i tråden!!
Og oplevelserne med de små hunde er normalt ikke så voldsomme, da de jo ikke gør den store skade på hveken mennesker eller andre hunde. Det giver unægteligt et andet billede hvis det er en stor hund, der bider!!
dec 2006
Se der var den "det er okay hvis en lille hund bider men ikke en stor..."
Nej det er det samme hvis en lille hund bider men det kan godt være det ikke gør så meget skade men det er sket ikke okay...
DET ER SLET SLET IKKE OKAY AT NOGLE HUNDE BIDER STORE ELLER SMÅ
nov 2006
Øhhhh, ja??
Jeg ville da hellere bides af en gravhund end af min egen Ab'er!!!!! Det forstår alle vel? Det er ikke forskelsbehandling, det er sund fornuft set i lyset af de konsekvenser biddet kan få.
Det er ikke i orden at nogen hunde bider , rigtigt!!
Men defor vælger jeg nu alligevel gravhunden, hvis jeg skulle bides og havde mulighed for at vælge.
dec 2006
Ja det det er jo der problemet ligger det gør ikke noget den er agrasiv og bider, jeg behøver ikke opdrage den for det er jo bar een lille hund...
Og nej det er bare ikke okay... skal jeg så også bare lade være med at opdrage min Rottweiler og gå og sige når den overfalder nogle det er bare en lille hund i en for stor krop? Nej... Men lille hund skal opdrages lige så meget som en stor...
nov 2006
dec 2006
Men nej de må ikke bide og hvis de gør skal de behandles som var det en stor hun.
Jeg vil ikke nogle steder hen jeg har det godt hvor jeg sidder nu...
dec 2006
Hvis du kan arbejde det ud af en lille vil du også kunne det i en stor...
Jeg ser en lille hund som en stor hund... For mig er der ikke forskeld kun på størrelsen...
Nå jeg har andet at bruge mit liv på end at høre på det pis...
Jeg har de meninger jeg har og i har dem i har... (Og det er kun fordi du har en lille hund du har det på den måde...)
I vil ikke have vi har fordomme over for små hunde, så prøv dog og lade være med at være så dubbelmoralske og lad være med at have fordomme om store hunde.
dec 2006
dec 2006
Hvis det nu er et lille barn den bider så prøv at fortæl barenet et det er helt okay og at barnet ikke skal være bange for hunde... Og skal en lille hund have lovt at at bide 100 gange og så er det bare helt okay fordi det er en lille hund.
Nej det tror jeg ikke det er... Du kan skabe dig her fra til til jorden går under jeg synes stsdig og vil aldig komme til at synes at det er okay at en lille hund bider... ALDRIG
Det er ikke mig der skal hise mig ned det er dig... For jeg siger det som det er... Jeg jeg er ret så lige glad med hvad du mener...
Du kan prøve at fortælle mig hele livet at den ikke gør så meget skade... Og det raver mig langsomt...
Du vil heller ikke kunne få en lille hund der er bidt til ikke at gøre det igen lige som med en stor hund. Hvis den før har gordt det vil du ikke kunne vide dig sikker heller ikke med en lille hund.
aug 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 33
tror det handler om både race og opdragelse.
min hund er lille, men det mest godmodige lille væsen jeg nogen sinde har mødt.har haft ham et år nu og han har aldrig gøet, knurret eller snerret af nogen.
han er en havaneser....
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 161 Svar: 1.886
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 104 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.229
Synes der er flere ting, der spiller ind.
En del små hunde kan godt have en kortere lunte... forståeligt nok, når de skal sætte et stort drog på plads, som er 4 gange større end dem selv.
Og så er der mange mennesker, som ikke nænner at korrigere på deres små hunde.. 'den er jo sååååååååååå lille' - ja og hvad så?
I det store hele gør opdragelse og god aktivering altså underværker - uanset størrelsen.
Men lissom der er store 'vingummi'-hunde, så er der osse små. Og jeg kan seriøst godt sige at MIN lille hund ikke er aggressiv... hun kysser højst folk til døde *G*
maj 2004
Alle små hunde er agressive!!?