{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.131 visninger | Oprettet:

Cykelkurv {{forumTopicSubject}}

Der har været et par emner om dette før, men jeg er simpelthen nødt til at blive lidt klogere.

Jeg var hos cykelhandleren i går og han mente bestemt ikke jeg skulle have en kurv på styret når den skal holde en 5 kg hund.
Men jeg cykler pænt usikkert med større vægt bagpå og har svært ved at dreje! Handler det bare om tilvænning? Altså med andet end en levende hund, selvfølgelig...

Noget andet er, at jeg samtidig skal kunne have en 32L rygsæk på ryggen, og kan man overhovedet det, når sådan en kurv fylder hele bagagebæreren?

Jeg har kigget lidt på denne:
https://www.zooplus.dk/customerpicturedisplay/shop/hund/hundetransport/cykelkurv/cykelkurv/621469

Den skal ikke bare bruges til småture - jeg cykler 12 km for at besøge mine forældre, og hvis jeg skal ud til en god skov er det en time hver vej bl.a. ind gennem Århus midtby, så den skal kunne klare lidt mere end "bare-ned-til-bageren" smiley

Jeg tager glad imod ALLE erfaringer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykelkurv
  • #3   20. maj 2020 Måske ville en cykeltrailer være løsningen for dig. smiley

  • #4   20. maj 2020 Jeg synes simpelthen det er så svært at afgøre. Gennem gymnasietiden cyklede jeg altid med tasken foran (uden problemer), så det er det eneste, jeg har været vant til - men det er lige 5-6 år siden så det skal sikkert også tilvænnes igen.

    Mht. rygsækken så synes jeg bare, den stikker en del bagud (den bliver proppet godt op til en weekendtur), men måske det alligevel er muligt, så? Det er virkelig svært at vurdere uden reelt at prøve det, så det ville være perfekt hvis nogen tilfældigvis sad og havde erfaringer med rygsæk + kurv samtidig smiley


  • #5   20. maj 2020 Cykeltrailer er genialt til nogle ting, men desværre for besværligt de steder jeg skal hen smiley

  • #6   20. maj 2020 Jeg ved ikke, om det er en god ide, men hvis jeg skulle have hund i cykelkurv på styret, så ville jeg montere et "frontlad".
    Det kan godt være at det ikke er rigtig, men jeg synes, at det må blive lidt mere stabilt hvis kurven hviler på et frontlad.
    De kan fås i flere forskellige former og prisklasser.

    Her et eksempel.

    https://www.cykelpartner.dk/bagagebaerer-til-front/atran-cargo-jumbo---forbagagebaerer---sort?gclid=CjwKCAjwqpP2BRBTEiwAfpiD-zwG_oed13zLZUQ6bUhHwk9SSc_O8MemORaLq4W0O0OI0-XB_-3IqRoCjc8QAvD_BwE


  • #7   20. maj 2020 Jeg kan sagtens følge dig, Anni. Jeg har primært kigget på klickfix-kurve med forlængere fordi jeg har en elcykel. Sådan et "frontlad" ser rimelig stabilt ud!

  • #8   20. maj 2020 Jeg har den kurv du linker til, og har været rigtig glad for den. Med mine to har det jo så kun været samlet omkring 3,5 kg. Men jeg kunne cykle med dem uden problemer smiley
    Jeg vil dog ikke anbefale en proppet rygsæk på ryggen, det kunne jeg i hvert fald ikke have overhovedet. Så når jeg blev nødt til at have en taske med, måtte den i en kurv foran på cyklen. Jeg købte dog udelukkende min for at cykle til og fra toget og for at kunne cykle små ture med Lucky efter han blev opereret i knæet. smiley


  • #9   20. maj 2020 du må have fat i en ladcykel smiley

    profilbillede
  • #10   20. maj 2020 Altså, jeg har jo skrevet herinde før omkring det emne. Jeg kørte forbi tiden 8km i myldretid i København fra tid til anden med Coco (8,5kg) i en helt almindelig (dog enormt robust) cykelkurv til at hænge på styret.
    Og det gik fint!

    Det er ren tilvænning og at man siger til sig selv at man kan. Lad være med pylre omkring det.

    Og hvis der er hund i kurven skal den lære at sidde stille(!!) Da pludselig vægtskifte i kurven kan være rigtig træls.


  • #12   21. maj 2020 Jeg har kørt med Louie på 4,2 kg på styret i Aarhus’ cykelkaos. Det har været super fint og aldrig føltes usikkert.
    Jeg har en almindelig shopper fra Klick Fix. Der er en lille lynlåslomme, hvor jeg har en klud til poterne, en saks til dingleribs og pølleposer. Jeg har også kunnet binde en snor med karabinhage fast i den, så han kan spændes fast- men jeg gør det sjældent, da han sidder helt stille (med mindre resten af familien ikke følger med, så bliver han urolig)


  • #13   21. maj 2020 Den er svær at sige. Jeg har cyklet mtb i skoven med min kæreste og har ikke styrtet. Men at cykle med min 9 kilo på styret turde jeg kun fordi han sad 100% stille og jeg droppede at cykle med min dreng bag på da han vejede 7 kilo fordi han sad for uroligt.
    Kan sagtens cykle med ting der sidder dum stille, men ikke ting der pludselig bevæger sig.


  • #14   21. maj 2020 Sjovt, da mine 2 drenge var små, sad den ene foran i en stol og den anden bagved det gik fint og jeg fik da kørt lange ture med dem, da jeg så også skulle have en fyldt Nettopose på hver side af styret, måtte jeg dog gå smiley smiley

  • #15   21. maj 2020 Et barn i en cykelstol er jo også spændt fast smiley min datter sad hvertfald ret stille i hendes stol, hun faldt endda tit i søvn i den smiley

  • #16   21. maj 2020 Kan man i det hele taget stadig få cykelstole til at hænge på styret ?

  • #17   21. maj 2020 Ja både med og uden mulighed for at spænde fødderne fast

  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.953
    #18   21. maj 2020 Jeg vil gerne kunne se levende væsener jeg cykler med. så jeg ville have sådan en lille hund foran

  • #19   21. maj 2020 Uha, det er svært at bestemme sig. Er virkelig glad for at høre jeres erfaringer, også selvom de er forskellige smiley

    Kan godt mærke, at jeg bliver mere overtalt til at få en kurv siddende bagpå, da jeg generelt er ret bange for at styrte. Det afgørende er jo bare at jeg også skal kunne have en weekendtaske med, men jeg har ikke en "damecykel" og sidder jo egentlig rimelig foroverbøjet.

    Man burde kunne have et par kurve på prøve i en uges tid først, for jeg fornemmer det afhænger rigtig meget af hvad man som person er tryg ved smiley


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.953
    #20   21. maj 2020 sikkerhed først.... men jeg ville kigge efter hunden tror jeg... Jeg er ikke god til at slippe kontrol på den måde i en by smiley

  • #22   21. maj 2020 Her i Århus (som jeg husker du bor i?) kan du leje cykler fra Swapfiets med et lad foran.. bare et tip hvis du ikke var klar over det smiley

  • #23   21. maj 2020 Jeg ville have hunden foran, men absolut montere sådan et frontlad. kurven kan sættes fast på.

    Når man kan leje diverse cykler i Århus, hvorfor prøver du så ikke et par af deres cykler inden du køber ?


  • #25   21. maj 2020 jeg har i mange år cyklet i vestegnen langs harrestrup å der var hver torsdag en hund bagpå 3kg og en hund forand 2,5kg en skuldertaske godt spændt fast på mig, det var ca. 8km. til mileparken Herlev station.
    også cyklet hverdage 11 km, med masser af varer både forand og bagpå, jeg er aldrig væltet eller har tabt noget. forand har jeg også haft de to hunde men ikke så langt, der er netop det med at de skal sidde stille.


  • #26   21. maj 2020 Anni: det havde jeg faktisk slet ikke overvejet. Skarpt set. Det koster så også lige 250 kr at "prøve", og det er jeg nok for nærig til, men det er da en rigtig god idé at kunne prøve sådan et frontlad af først smiley

    Radar: ah ja, så kan jeg godt forstå, du overvejer bare at købe. Især i den her situation er det vel svært at forudsige så meget. Ja så er det eneste problem at komme derind - det er god træning smiley

    Rødtop: godt at høre smiley Ja det kræver noget træning først, nok både for hunden men også for mig.


Kommentér på:
Cykelkurv

Annonce