859 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Hundestrand Hundestrand

Hmm, hundestrande?

https://www.facebook.com/watch/?v=719588642122680

Nej tak, siger jeg i hvert fald - "min" strand er i forvejen ret plaget af løse hunde der bare fræser rundt til alle og er totalt ukontrollerbare.
Jeg frygter, at sådan et tiltag blot vil styrke troen hos endnu flere om at det er strandens svar på hundeskovens anarki, og at alle SKAL være løse smiley

Måske er jeg pessimistisk, for det kunne jo være rart for dem der rent faktisk har styr på hundene, men fordælen et kaos det kunne skabe...

Og så er der endda én som foreslår at man kunne hegne hundestranden ind, "så dem der ikke har, og er til hunde, ikke risikerer at træde ind på hundestranden" - eej nej nej smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundestrand
  • #3   6. jun 2020 Jeg har været på et par hundestrande i Holland.
    Det fungerede virkelig godt smiley
    De var begge i forlængelse af en alm. strand.
    Det var altså en del af stranden man havde valgt, at hunde måtte være løse og bade.
    Det synes jeg var fantastisk, for det måtte de nemlig ikke på den almindelige del af stranden.

• #4   6. jun 2020 KJ, nå så de måtte slet ikke bade på den almindelige strand? I sådan en situation kan jeg godt se idéen med at lave det på den måde

• #5   6. jun 2020 Nu har Helsingør jo også en hundestrand i forlængelse af den almindelige strand, vi har været der flere gange med Sam i de sidste 3 år om sommeren, Sam er altid i snor og alle andre hundeejere der bruger stranden har fuldstændig styr på deres løse hunde, det er som om hundeejerne godt ved at man skal have fuld kontrol, ellers er man overhovedet ikke velset.

Jeg skal ikke bekymre mig om at der kommer andre hunde hen til os, det er altså dejligt, vi bruger stranden meget fordi der er lækkert sandbund uden sten.

Lad os håbe det også bliver sådan på den nye hundestrand også!!

• #6   6. jun 2020 Funke- Nej smiley Mener man måtte gå på stranden i snor ligesom herhjemme.
    Men der bor sygt mange mennesker i Holland på ikke særlig meget plads.
    Skulle man lade hunde og mennesker bade sammen kan der nemt opstå total kaos.
    Specielt om sommeren.

• #7   6. jun 2020 Ej hvor fedt, Mathilde! Det ville jo lige præcis være drømmen. Det lyder bare så skønt, og det er jo rart, når ens bange anelser ikke bliver realitet smiley

KJ - okay ja så er det da en fantastisk idé, jeg ville godt nok også være ærgerlig over at opgive den mulighed, hvis man har en hund der er glad for vand. Jeg kan så godt se, at det er mega gode løsninger på nogle problemer, jeg har åbenbart bare ret lidt tiltro til Danmark på nogle punkter smiley

• #8   6. jun 2020 Jeg tænker at ved en hundestrand ville det hurtigt blive som i hundeskoven.

Både hvad angår løse hunde og opsamling af lort.

Her i byen er stranden stor nok til alle smiley

• #9   6. jun 2020 Frk. Jensen- Men hunde må jo ikke løbe løs på stranden om sommeren.

• #10   6. jun 2020 Er det ikke kun på blå strand det gælder?

Her i byen er det nemlig kun en lille del der er blå strand, hvor der om sommeren også er livreddere.

• #11   6. jun 2020 Frk. Nå ja det ved jeg ikke. Har aldrig været på en strand om sommeren, hvor løse hunde var tilladte.

• #12   6. jun 2020 Okay, her i Fredericia er stranden i flere "sektioner" fra naturens side og så er det en også blevet delt mere ind med sådan nogle sten "diger" (kan ikke huske det rigtige ord) så der er plads til man selv midt på sommerens varmeste dag kan have en sektion hvor et par løse hunde kan lege sammen uden at forstyrre nogen smiley

Der hvor folk bader holder dem med hunde sig som regel fra, medmidre de skal hen til den cafe der er i blå strand området, men så tager de også snor på smiley

• #13   6. jun 2020 Det er lovpligtigt fra 1. april til 30. september. Hvad man så selv gør privat osv. er jo ens egen sag, men lovmæssigt, ja, så gælder snorepåbuddet altså på alle strande

• #15   6. jun 2020 Her er et billede, øverst ved cirkelbroen er det blå strand, så er der 2 lige badebroer de ikke er i blå strand, og der kan man se sten "digerne"

og dette er ikke engang det hele, der er en Roklub nord for, og nord for den mere strand, syd for er der en kajak klub og en Roklub mere og så et par små områder med strand også..

især syd for kajaklubben bliver hunde luftet uden snor.

Det område skal man enten gå ned af en Skrænt eller klatre over et "dige" for at komme til smiley Men der ved blå strand kan man køre ned til caféen og holde (mod betaling) eller man kan holde ved Sundhedshuset gratis og følge en sti over volden derned smiley

profilbillede
  • #16   6. jun 2020 Fünke - okay, jeg troede kun det galt blå strand, men så ved jeg det smiley

• #17   6. jun 2020 Ahhh.. Vi har en "hundestrand" hvor hunde må bade hele året. Som er det eneste sted jeg kender til hvor jeg kan tage ud og bade med min hund.
    Jeg har altid min hund i snor.

Det er et rent helvede, overgearede løse hunde som stormer rundt overalt og bolde og pinde som flyver igennem luften fra alle sider smiley Folk som tror at alle andre hundeejere er til stede for deres underholdning, som absolut skal vade heeele stranden rundt så deres hunde kan hilse på aaaaalle strandens hunde, i stedet for bare at holde sig til ét spot og bade dér (eller bare have kontrol over deres hund).

Jeg ender altid derude i løbet af sommeren fordi jeg og hunden elsker at bade. Jeg prøver altid at finde et spot for mig selv hvor jeg bare stille og roligt kan gå lidt frem og tilbage ude i vandet med min hund i snor, uden at genere nogen.
    Men jeg kommer altid hjem med en øv følelse

• #18   7. jun 2020 På Blå strande må hunde ikke opholde sig

Fra Friluftsrådet:

"Ingen hunde på Blå Flag-strande
    Hunde eller andre husdyr, med undtagelse af førerhunde og andre hunde på arbejde, er altså ikke tilladt på stranden. I det omfang, lokale myndigheder tillader det, må husdyr opholde sig på parkeringsområder, strandpromenader og stisystemer ned til stranden. Hunde og øvrige husdyr må passere Blå Flag zonen på den bagerste del af stranden, således at man kan komme ud af Blå Flag-zonen med sit husdyr. Husdyrene skal være i snor og under kontrol. Hunde skal desuden jævnfør Naturbeskyttelsesloven være i snor i perioden den 1. april til den 30. september.
    En del kommuner skaber alternative muligheder for hundeejere, ved eksempelvis at skabe en decideret hundestrand uden for Blå Flag-zonen. "

• #19   7. jun 2020 Vi har en strand, der uofficielle er en hundestrand.

Jeg oplever at langt de fleste tager hensyn og har kontrol over deres hunde. Mine egne kommer altid i snor, når jeg ikke har godt udsyn eller hvis der kommer nogen. Den samme respekt oplever jeg også fra andre.
    Så det er absolut ikke et problem her smiley

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 263
    #20   7. jun 2020 #18 Lene du har helt ret, det sådan reglerne er her, på vor strand der har "Blåt flag".

"Hunde og øvrige husdyr må passere Blå Flag zonen på den bagerste del af stranden" altså skal vi gå helt oppe i græsset og slet ikke i nærheden af vandet.
    Derfor er der faktisk nogle kommuner der dropper det Blå flag især på vestkysten p.g.a. udenlandske hundeejere lejer sommerhuse.

Kommentér på:
Hundestrand

Annonce