821 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Chok..... Hundens reaktion... Chok..... Hundens reaktion...

Ja, hvis nu hunden får et chok, f.eks et barn står foran hunden,og barnet pludseligt tager hænderne i vejret, eller hurtigt hen til hunden, eller en cykelist eller løber kommer bagfra og derved hunden får et chok, eller andre situationer hvor mennesker ubevidst kommer til at give hunden et chok...

Hvilken reaktion for hunden er ok at vise når den får et chok.... ?

-Er det ok at nappe ud efter det som hunden har fået chok af?

-springe baglæns og er ved at lægge en l... ?

-Krybe sammen?

-Gø?
-osv.

Føler jeres hunde cykelister, løber rulleskøjteløbere osv dem som en slags trussel når i er ude og gå. F.eks hvis de kommer lige imod jer?! Hvad gør de?

Jeg er bare lidt nysgerrig..

Mvh Lea.

Spiser lige aftensmad og så vender jeg tilbage.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chok..... Hundens reaktion...
  • #1   23. jul 2007 min er s.... bange for cykler ..han hopper til siden på fortorvet ..kan godt se lidt vildt ud når han er i snor..
    tog ham engang på en gåtur ned af strøget ..glemmer det aldrig ..havde helt glemt at der var mange cykler ..

det var BARE hyggeligt smiley

• #2   23. jul 2007 Hvis Fønix bliver bange kryber/springer han til side... Og bagefter kan han godt finde på at gø lidt...

Med hensyn til løbere og cykler ville han løbe med hvis han fik lov... Og springe op af den og synes det er vildt sjovt...

• #3   23. jul 2007 jeg lignede en der ikke kunne gå i snor med min lille vaps på 5 kilo..

• #4   23. jul 2007 Ja, alle de ting kan man undgå, blot ved at træne miljø, man tager hunden med hen i en børnehave, man tager hunden med på en løbebane, man tager hunden med så mange stder, hvor der er trafik både af den ene og anden art..

Så undgår man osse stress hos hunden.

• #5   23. jul 2007
    Min reagerer somregel ved at gø.

Hun jager ikke joggere, cyklister osv, men engang imellem kan hun finde på at jagte en knallert. Det er virkelig mærkeligt for vi kan gå forbi en knallert 80 gange men 81 gang jagter hun den. Hun er aldrig løs på områder hvor der kører knallerter.

• #7   23. jul 2007 rasmus gør hvis det børn han ikk kender.

Det er jo ikke alle som kan tage sin hund med hen i en børnehave

• #8   23. jul 2007 nu er jeg ude mange gange om dagen med min og der er altid cykler og der er altid spring og hop til siden ..ved godt at man skal træne sin hund..men den med cyklen har jeg ikke fået fra ham ..
    endnu,

• #9   23. jul 2007 arbejder selv i en børne have og der må folk ikke tage sin hund med ind på legepladsen .
    både for hunden og børnens skyld.

• #10   23. jul 2007 nej...
    nathja er helt lige glad med dem, hun kigger bare nogle gange op og så sker der ikke mere....

• #11   23. jul 2007 Tak for alle svarene... Var som sagt nysgerrig. smiley

Selvfølgelig kan det trænes væk.. Men det tager tid.. smiley

• #12   23. jul 2007 Gizmo reagere ikke på noget som helst, har endnu ikke oplevet noget der gør ham forskrækket.

Fluffy er lidt mere følsom, da hun var mindre prøvede hun at løbe efter cykler (det gik ikke så godt for hun var jo i snor) Men det har jeg fået lært hende at man ikke må så nu går hun ind til siden hvis der kommer cykler, løbere og lig.
    Børn er hun stadig ret bange for hvis de er vilde i deres bevægelser og der reagere hun ved at gø og panikke og prøve at løbe væk fra dem, men jeg er ikke i tvivl om at bliver hun trængt op i en krog af et barn ja så vil hun bide, men det undgår jeg selvfølgelig.

• #13   23. jul 2007 At nappe/Bide er IKKE en acceptabel reaktion..

Joy stikker halen mellem benene og forsøger at komme om bag ved mig, det er for mig en acceptabel reaktion

• #15   23. jul 2007 hyl og/eller at springe til side, er en ok reaktion...at bide eller nappe af skræk er ikke ok - så er hunden alt for usikker

• #16   23. jul 2007 problemet er at , hvis hunden er over 16 uger, så er bogen lukket og det er svært at lære hunden generelle ting - feks er hunden bange for mænd, så kan du godt lære den at acceptere bestemte mænd, men det er straks sværrer at lære den at acceptere alle mænd den måtte støde på - hver gang skal der arbedes med at lige netop den person er ok - hunden kobler ikek længer

• #17   23. jul 2007 Daisy er ikke bange for noget :o)
    Har prøvet at gå i tivoli med hende (til hunde dag) hvor folk skriger og børn springer rundt osv. Det rører hende ikke.

• #20   23. jul 2007 benedikte: hmmmm, så adfærdsbehandler, som Irene Jarnved, Lone Greva og den verdensánerkendte Anders Hallgren tager fejl - hmmm mon dog. Bogen er lukket og ved ulve sker det allerede når de er 12 uger - hvad de ikke har oplevet der, kommer ikke ind - at en hund så kan være så vel socialiceret at den har lært at mærkelige ting kan ske og det er ok, det er noget helt andet - selvfølgelig kan den lære nyt, men koble det generelt til andre ting, det ske ikke

• #21   23. jul 2007 Sakki er ikke bange for nogen menneske, at jeg ved af. Heller ikke dyrlægen eller de autister, der bor i nærheden. Til gengæld er han enormt skudangst....

• #24   23. jul 2007 de tre jeg henviser til , har alle tre hundeskoler, så mon ikke de har føling med virkeligheden ??

men det kan være vi i bund og grund er enig, men at det bare er et spørgsmål om hvilke ord vi bruger ??

Kommentér på:
Chok..... Hundens reaktion...

Annonce