3.196 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Forsvundne weimaranere. Forsvundne weimaranere.

Kære alle.

Status er, at hundene ikke er kommet hjem. Det er så tungt, smertefuldt og frygteligt for hele familien og de mennesker der kender Wilma og Villads

Mange skriver, at de tror de har set vores Weimaraner både i Århus, Holbæk, Vorupøre, Ebeltoft osv. Det kunne jo være, at det kunne have været dem. Folk skal endelig blive ved med at holde øje og skrive . Holde øje med hunde der er sat til salg osv. måske findervi dem sådan.

En familie i Timring har mistet deres Husky, andre hunde er forsøgt stjålet fra biler. Vi mangler 2 Weimaraner. Alt sammen siden d.20/5. Hører nogen om andre forsvundne hunde, så sig endelig til.

Vi har kontaktet medierne, og de er ikke meget for at bringe noget, men Agnes på 13 kom på egenhændigt igennem til TV- midtvest i dag og overtalte dem til at bringe en artikel, hvor de lavede et interview med hende.

Politiet kan ikke rigtigt gøre noget.

Angående dusøren, så hæver vi den til 20.000

Der er desværre også usle mennesker der kontakter os og skriver, at de ved hvor hundene er, og at de vil give os oplysninger, hvis vi først overfører 3500kr. Vi udbetaler intet før vi har hundene!

Vi fortsætter med at lede efter hundene og trævle marker, skov, mose osv. igennem.

Vi synes vi har gjort næsten alt og rigtig mange mennesker gør alt hvad de kan. Jeg kan ikke takke jer nok?? Tak for alt jeres hjælp og støtte alle sammen????

Kh Ole og Charlotte

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsvundne weimaranere.
  • #1   9. jun 2020 HJÆLP ????????

• #2   9. jun 2020 Hvorfor 2 tråde??

• #3   9. jun 2020 Jeg beklager, men er ikke så dygtig til dette?? er så fortvivlet over at dette er sket og stadig sker!

• #5   9. jun 2020 er de forsvundne eller stjålet?

har i kontaktet diverse internater?

• #7   10. jun 2020 https://www.tvmidtvest.dk/nyheder/09-06-2020/1930/familie-udlover-dusor-pa-20000-kr?autoplay=1#player

Her bliver der sørme sagt at de altid selv plejer at komme hjem .. Så der er vist ikke ret meget at rafle om, omkring hvorvidt de plejer at strejfe eller ej.

• #9   12. jun 2020 Jeg bøjer mig og undskylder smiley

• #13   13. jun 2020 Og nu er de åbenbart på vej over grænsen sammen med andre stjålne hunde

profilbillede
  • #15   13. jun 2020 Usmagelig?
    Træde mere i det?
    Nu er det jo ejer selv der beder om at få det delt.......

• #18   13. jun 2020 Det lugter langt væk at de ikke svare. Jeg har spurgt nok 5 gange nu på forskellige opslag, omkring hvorvidt de plejer at strejfe eller ej og jeg har intet svar fået. Før jeg fandt det indslag hvor de siger at de altid selv plejer at komme hjem og de dermed siger at hundene plejer at strejfe.
    Selvfølgelig er det relevant at vide, for hvis det er hunde der plejer at strejfe, jamen så er sandsynligheden for at nogen er blevet trætte af dem, nok langt større end at de er blevet stjålet. Ingen gider løse hunde, slet ikke hvis det sker jævnligt.

• #19   13. jun 2020 Nu ændrede alderen sig da også lige.

Var hannen ikke 12? Nu er han pludseligt kun 7

• #24   13. jun 2020 Fuldstændig enig med Ida

• #27   13. jun 2020 Altså fra mit perspektiv stammer diskutionen jo netop også udfra, hvor det giver mening at lede efter hundene/hvilke teorier der er mest plausible. Var de aldrig rendt før var det måske mere sandsynligt de var stjålet - er det sket tit er det måske mere rimeligt at tro på det med jægere

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #28   13. jun 2020 mon ikke der bare er smuttet er 2 tal i den på 1 år smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#31   13. jun 2020 Jeg tænker ikke hunden er 1 år men at de ha skrevet 12 år og så et 2 tallet smuttet i indlægget. fumlefingeri

• #33   13. jun 2020 HL, det var også min tanke. Den slags kan jo ske, og man behøver ikke nødvendigvis tænke det værst mulige.

• #41   13. jun 2020 Der er lige blevet delt et billede af en udenlandsk bil i efterlysningsgrupperne og kørt en stemning op. Bilen blev meldt til politiet og der blev skrevet med store fede bogstaver af admin at alle skulle dele billedet, for bilen var eftersøgt!!!! Sandheden var bare at bilen hverken var efterlyst eller eftersøgt. Politiet havde optaget rapport og sagt at hvis bilen blev opdaget via deres nummerpladescanner, jamen så ville den selvfølgelig blive stoppet og tjekket.
    Bilen er så fundet nu og det var et udenlandsk pakkefirma og chaufføren var faret vild på ruten og havde altså intet gjort galt.
    Det er den slags der sker når man ikke er ærlig, så ender man med at hænge uskyldige mennesker ud.

• #44   13. jun 2020 Et helt gratis råd:
    A - Du tror på sagen og gør noget
    B - Du tror ikke på sagen . . . ignorér

• #45   13. jun 2020 En form for ansvarsfraskrivelse vel.

• #48   13. jun 2020 Som Ida skriver er det på ingenmåde irrelevant.
    Hvis hundene plejer at strejfe, så giver det mere mening at kigge i skoven og måske blandt jægerne eller andre der kunne være blevet trætte af strejfende hunde, end at travle polske hjemmesider igennem og hænge alle udenlandske biler ud.

• #51   13. jun 2020 Præcis Ida.
    Udover at man nægter at svare på om hundene plejer at strejfe, jeg har spurgt omkring 5 gange på forskellige opslag siden de forsvandt, og jeg ved at både A og hjemmegående også har spurgt, ja så kan jeg heller intet finde om hvad der præcis skete den dag de forsvandt.
    Altså om der var indbrud, om de forsvandt fra hundegården, om de var alene hjemme da de forsvandt, om de blev lukket ud uden opsyn og var væk da de skulle lukkes ind igen, om grunden er hegnet ind eller ej osv.
    Det burde helt ærligt ikke være så svært at svare på.

• #53   13. jun 2020 CF, jeg tænker på det med, at der pludselig står 1 år i stedet for 12 år. Det kan altså let være en fejl og ikke et forsøg på at lyve.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#55   13. jun 2020 hvorfor skulle de skrive 12 år og så 1 år? Det giver jo ingen mening folks....

de vil jo gerne have hundene hjem.

hvis det er sandt at de lyver om årsagen til at de er væk, er fordelen at de står i bedre lys. men de får da intet ud af at lyve hunden yngre?

jeg kan ikke se det i hvert tilfælde...

• #56   13. jun 2020 det kan være de har tænkt 12 måneder, og så skrevet år, fordi det er 1 år (det gjorde jeg hvertfald tit da min datter var 12 måneder/1 år)

• #57   13. jun 2020 Om hunden er 1 år eller 12 år er vel ikke væsentligt i forhold til, at de gerne vil have hundene hjem. Det giver ikke rigtig nogen mening at give sig til at lyve om det.

Med meget af det andet er jeg enig, de er påfaldende tilbageholdende med oplysninger.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#59   13. jun 2020 Vi disser det da ikke... Vi skriver bare at de nok har skrevet et tal forkert

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#61   13. jun 2020 nej men Lene og jeg har da skrevet samstemmende

• #62   13. jun 2020 Jeg har fulgt med på HG, og det er det, jeg kommenterer på på HG.

Jeg undrer mig godt nok over, at en bemærkning vedr. den ene hunds alder kan hidse nogen op.

• #63   13. jun 2020 Alderen hidser ikke mig op. Det ser ud som om det er ejers søster der skriver forkert alder og det undre jeg mig ikke sådan over. Tænker hun har skrevet forkert eller ikke har helt styr på hvor gamle de er. Spørger man min familie ved de da godt at mine hunde er gamle, men de vil ikke med 100 procent sikkerhed kunne gengive præcis alder.
    Tilgengæld gør det intet godt at de ikke svare på det de bliver spurgt om, omkring om hundene strejfer, hvilket de jo så gør ved vi nu, eller omkring hvad ser præcis skete den dag de forsvandt.

• #66   14. jul 2020 -Vi bor på en gård langt ude på landet omringet af skov og har før prøvet, at hundene har været ude at rende. Men de kommer altid hjem efter et par timer, fortæller hun.

Altså, sådan et par hunde kan komme langt omkring på et par timer. Og prisen for at lade dem strejfe, er jo at de ikke kommer hjem igen.

Jeg så for en uges tid siden, at hun skrev, at de bare ville have vished, også hvis de var skudt.

Men det ser ud til at de stadig tænker at tyveri er mest sandsynligt smiley

• #67   14. jul 2020 Jeg har svært ved at tage det seriøst. Det er SÅ tydeligt at de 2 hunde plejer at strejfe og selvom jeg ikke ønsker for nogen at de mister deres hunde, så er det altså den konsekvens der er ved det. At de en dag ikke kommer hjem, præcis som det er sket nu.
    Hvad der er sket, det ved jeg ikke, men jeg tænker at sandsynligheden for at nogen er blevet godt og grundigt trætte af dem, er langt større end at de er stjålet.
    Jeg skal være ærlig at sige at jeg heller ikke gider løse hunde herhjemme, og jeg tænker at man som skovejer eller landmand, nok gider dem endnu mindre.

• #68   14. jul 2020 Kan de være taget af ulve?

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#70   14. jul 2020 Jeg tror ikke der er grund til at give ulvene skylden også... de hunde her plejede at få lov at strejfe og er sikkert gået ind til nogle husdyr en gang for meget og måske endda på de kanter hvor vi allerede ved at man ikke er bleg for at tage loven i egen hånd, heller ikke ved ulve.

der er også en del tog i området

men det giver muligvis ejerne mere ro at sige de er stjålet

• #72   14. jul 2020 Jeg fatter så slet ikke, at DKK udtaler sig som de gør,

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#73   14. jul 2020 Anni hvad siger DKK? Jeg har vist glippet den del

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#75   14. jul 2020 okay....Ja det er skisme useriøst...

andre gange kunne må ønske DKK sagde noget og der er de tavse...

Kommentér på:
Forsvundne weimaranere.

Annonce