711 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

hvepsestik hvepsestik

hjælp hjælp...ville lige lufte hundene. Så begyndte de at te sig vildt mærkeligt...snurre rundt og hvad ved jeg.

De er blevet stukket af hvepse...det er en lille halv times tid siden. De reagerede ved at være noget forvirrede og fare rundt, bide og slikke sig.
Nu er de faldet lidt til ro, men halerne hænger stadig. Jeg kan ikkeumiddelbart se noget i dere mund, og de har da også lige spist et par stykker pølse.

Hvad skal jeg være obs på?
Kan man købe kløstillende salve til dem?

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Lagt klikgulv 4kvm 900 kr.
  • Samling af 2 stk. metalreoler 2.000 kr.
  • Klipning af ca. 28 m hæk inkl. bortkørsel 1.950 kr.
  • Stigereol samlet 400 kr.
  • Montering af 2 klædeskab og en sofabord 70x40 1.100 kr.
  • Maling af entre 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvepsestik
  • #1   24. jul 2007 Så du de blev stukket? Hvis de har været i et hvepsebo af en fejltagelse vil der have været mange hvepse. I det tilfælde ville jeg smutte en tur til dyrlægen.
    Hvis de får mange stik, kan det være farligt, selvom det ikke er i munden de er blevet stukket.

• #2   24. jul 2007 jamen der var et par stykker, men ikke vildt mange....de har fået i hvert fald et hver, måske tio. Lige nu ligger de her ved mig. De vil ikke have jeg kigger,hvor de er stukket. Men ellers virker de okay. Lidt påvirket selvfølgelig. de stakkels små.
    Deres vejrtrækning er okay.
    Ikke hurtig og stakåndet.

• #3   24. jul 2007 og ja, jeg så det...havde sgu ikke set de skide hvepse/bier..men hundene blev helt kuldrede så jeg skyndte mig at få dem væk

• #4   24. jul 2007 Du skal være obs på deres vejrtrækning og om de hæver i svælget. Det lyder ikke som om der er fare på færde, men hold lige øje med dem og tag hurtigt afsted hvis de reagerer unormalt eller hæver op.
    God bedring til jer....

• #5   24. jul 2007 PYH..Diablo leger nu med en bamse...Paddington ligger og kigger.
    De virker som om, de falder til ro nu.
    Har dyrlæge adresse og nummer parat, hvis der skulle opstå noget

JEG HADER DEN SLAGS.
    Jeg bliver så bange!!

• #6   24. jul 2007 Og tak til Lise...rart at høre fra andre, når man bliver skræmt fra vid og sans

• #7   24. jul 2007 Selv tak......kender det med at blive bange når noget sker. ;o)

• #9   24. jul 2007 Det er altså også skræmmende.. Luna blev stukket i halsen som stor hvalp..

Puha der var jeg også ved at gå ud af mit gode skind.

Godt at høre at de er ok igen

• #10   24. jul 2007 Birthe....håber de er helt ok nu.

Næste gang så put eddike på så hurtigt som muligt. Eddike neutralisere giften med det samme.

Jeg fik rådet da vores datter på 6 mdr blev "angrebet" af en flok bier i Skotland. Gudske lov lige ved døren til lægeteltet.

De tog det nu stille og roligt og hældte eddike på. Hun stoppede med det samme med at skrige, og hævede overhovedet ikke op. Fik kun en lille rød plet hun ikke reagerede på.

Har senere prøvet det på mine hunde med samme succes undtagen Kira der var allergisk. Men hun reagerede med det samme ved at svulme op, så det var bare afsted.

Igen: Håber de er helt ok igen.

• #12   24. jul 2007 Tak til jer alle.
    De er okay igen, de fik lovet lidt inde hos mig i sengen, jeg sov også, men noget uroligt, kiggede lige hver gang, degjorde så meget som en bevægelse. Jeg er pyldret, enormt,men jeg kan ikke styre det altså...hysteri, muligt, men sådan er jeg altså bare.

Tak til jer alle for jeres svar. Jeg vil holde ekstra øje de næste mange timer.......hvis noget skulle vise sig, men tror og håber det ikke.
    Den med eddikken vil jeg skrive mig bag øret til en anden god gang.

• #13   24. jul 2007 ikke lovet,,,men sovet inde hos mig

Kommentér på:
hvepsestik

Annonce