{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

hundehvalp køretur fra KBH til Horsens gode steder at stoppe ? {{forumTopicSubject}}

Hej vi skal om kort tid hente vores hundehvalp og han skal sidde i sele sammen med min kone på bagsædet en tur på ca. 3 timer.

kender en enkelt rasteplads ved Korsør der er fint hundeegnet.
andreforslag til turen eller flere gode stop ?
vi tager fodder /vand med i trasport skåle samt håndklæde og tæppe.

andet vi bør tænke på ?

vi får passet ungerne til dagen efter så når vi kommer hjem er der ro i huset det første døgn


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hundehvalp køretur fra KBH til Horsens gode steder at stoppe ?
  • #1   22. jun 2020 En times tid længere ved Lillebælt Nord lige før broen, der er der fine græsarealer bag ved cafeteriaet, der kan man sagtens lufte hunde. Det samme er der ved Skærup Øst, før Vejle.

    Intet foder lige før og undervejs, det kan bare ligge og rumstere i maven.

    Og tillykke med det lille nye familiemedlem. smiley


  • #3   22. jun 2020 tak mega god pointe med maden, måske noget legetøj må være vejen frem til at gøre det lidt rart stedet for. hans første køre tur skal helst ikke være en dårlig oplevelse da han ofte kommer på tur med mig i bilen

  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 372
    #5   22. jun 2020 Har den ikke kørt bil ved opdrætter?
    Det burde ikke blive en dårlig oplevelse for den at køre bil bare fordi den ikke får mad..
    Legetøj synes jeg ikke giver meget mening. Et tæppe fra opdrætter som lugter af mor og søskende burde være fint..


  • #7   22. jun 2020 håber også han bare sover det meste af vejen :-D, opdrætter har haft kørt et par ture bla til dyrlægen, men ikke decideret bil træning 12 broholmer hvalpe i en bil er måske også mere udforing end godt er smiley

  • #8   22. jun 2020 Både Quila og Tonic er hentet i Brønderslev (jeg bor ved Ringsted). Vi har, hvis alt kører, 3 timer og 45 minutters køretur.

    Quila var 11 uger, da vi hentede hende. Lørdag formiddag.. Hun blev tisset af og så kørte vi. Hun var omme på bagsædet med mig. Vi måtte holde stille i 1.5 time pga et uheld ved Hedensted. Da vi nåede til Nyborg, lige før broen, kørte vi ind og fik hende tisset af igen. Og så kørte vi resten af vejen hjem.

    Tonic var 8 uger, da vi hentede hende, en onsdag morgen. Vi blev udsat for lidt myldretids-trafik, men turen gik rimeligt hjem. Vi standsede også kun en enkelt gang med hende. Jeg sad også på bagsædet denne gang, med hende.

    Jeg havde nogle tyggeting med til dem. Okseøre osv.


  • #9   22. jun 2020 Vil også sige så lidt uro som muligt, i har et tæppe med der lugter af jer, postevand i dunke eller flasker.
    Jeg ville holde en gang i timen og så ud og sige tis tis, gerne på græs.
    Det har virket fint for mig.


  • #10   22. jun 2020 Da vi hentede Coco for 7 år siden kørte vi fra syd for Næstved til Horsens, og holdte én gang ved Kildebjerg. Gik en kort tur på græsset, Coco tissede måske lidt og så ellers videre. Hun sov stort set hele turen.
    Hvis hvalpen sover, og det gør den forhåbentligt, så kør videre, ingen grund til at vække den:)


  • #11   22. jun 2020 Hvis i er to afsted på turen, så kan den ene køre bilen og koncentrer sig om det, og den anden være obs på hvalpen.
    Tag hvalpen afsted når den lige har væretlidt vågen et stykke tid, har tisset af og begynder at blive træt. Ind i bilen og afsted. Så falder den formentlig i søvn og sover ja indtil den vågner. Og der må den der holde røde med hvalpen være lidt vaks og bemærke hvornår det er ved at være. Så holder i ind, og får tisset af og ind i bilen igen og videre.

    Gør jer selv den tjeneste at have en kort fast snor på hvalpen til turen. Læg nogle tisseunderlag eller lignende i bunden af buret så evt. urin eller opkast ikke er i hele bilen osv. jeg ville have lidt vand og en vaskeklud med til hvis uheldet er ude.


  • #12   22. jun 2020 Når jeg sender hvalpe afsted, gør jeg det altid når de har leget nogle timer og er helt flade.
    Da kan langt de fleste tage turen hjem i ét stræk.
    Der er ingen grund til at holde pause hvis hvalpen sover.
    Opdrætter skal endelig ikke fodre de sidste fire timer op til turen. Det øger risikoen for køresyge og opkast.
    Få opdrætter til at introducere hvalpene til bil. Det kommer alle til gode.


  • #13   22. jun 2020 Mine nye hvalpe har altid siddet i en kasse ved mine fødder og så de kunne komme på mit skød (har hentet i Nordsjælland, Fyn, Nordjylland og det nordlige Norge) har et tisse underlag under det tæppe jeg har i skødet. Og oftes ligger de kurven og sover, når de så vågner holder vi ind for at tisse og så sidder de lidt ved mig, så falder de søvn igen og så ligger jeg dem ned i kurven igen.

  • #14   22. jun 2020 da vi hentede Teemo, var det en tur på ca. 2,5 time hjem, vi holdt lige et enkelt stop ca. halvvejs, dog mest fordi jeg skulle tisse smiley
    Teemo fik tilbudt vand og at komme ud og tisse, men gik bare tilbage til bilen efter et par minutter. smiley
    Halvdelen af tiden lå han på mit skød og den anden halvdel sov han trygt og godt i sit tæppe fra opdrætter i sit bur ved siden af mig, med en åben låge så jeg kunne nusse ham og han kunne komme hen til mig hvis han ville.


    profilbillede
  • #16   22. jun 2020 Læg et medbragt tæppe på sædet, hvor hvalpen skal sidde. Hvis den bliver køresyg, er det ikke så smart, at den brækker sig på tæppet, som I får med fra opdrætter.
    Jeg ville nok foretrække at have hvalpen i en transportkasse, det giver også god ro for de fleste hvalpe - alt efter, hvad de er vant til fra opdrætter.
    Et tip, som har hjulpet mange: prop en tot vat I det ene øre, kun i det ene. Husk at fjerne vattotten, når I kommer hjem. Det har som sagt hjulpet mange, og det skader ikke.
    Som andre skriver, så kør videre, hvis hvalpen sover.
    Held og lykke med vapsen.


  • #17   22. jun 2020 sørg for rigeligt med væske i denne varme

  • #18   23. jun 2020 Vi har hentet hvalpe i Holland, den ene nede i syd og Stockholm, der skulle vi nærmest vække hvalpene for at de skulle drikke og tisse, selvfølgelig sørge for at den ikke får det for varmt og der er vand klar du kan tilbyde den.

  • #19   23. jun 2020 Vi har hentet et par gange i Kalmar (450 km - det meste på landeveje). Opdrætter har sørget for træt hvalp og så har den sovet det meste af vejen hjem med en enkelt tissepause (jeg skal som regel også tisse på et tidspunkt smiley ). Det har været ret nemt at hente hvalpe.
    .... altså bortset fra Clinton, der synes det var en totalt festlig oplevelse at køre bil. Det var vist det sjoveste han til dato havde prøvet i sit 8 uger gamle liv smiley Han sov kun kortvarigt. Resten af tiden brugte han på at forsøge at komme til at kravle rundt og undersøge det hele og bide i rat, gearstang, knapper osv. Med ham havde vi også en del tissepauser og drikkevand pauser; da den stakkel der skulle holde styr på dyret trængte til lidt pauser smiley Han fik også en smule mad undervejs, da han virkede totalt udsultet da han blev tilbudt en tyggepind på et tidspunkt; han nærmest slugte den. Det var så her det for alvor gik op for os hvad opdrætter mente med at kuldet var madvrag smiley
    Han har aldrig været blevet køresyg og han ELSKER at kører bil.


  • #21   23. jun 2020 # 20 - jo Isabelle, der er en god grund til at hvalpekøber selv har et tæppe med, hvis hvalpen bliver køresyg og brækker sig, så er det ikke vildt smart, at den brækker sig på tryghedstæppet fra opdrætter smiley

  • #22   27. jun 2020 Tæppe med ny duft, det er jo rent eller nyt, og en svedig T-shirt af din er fint, har spurgt flere hvalpe og de var alle tilfredse med den løsning smiley

Kommentér på:
hundehvalp køretur fra KBH til Horsens gode steder at stoppe ?

Annonce