{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.320 visninger | Oprettet:

Variocage Hundebur kvalitet {{forumTopicSubject}}

Mange erfaringer viser jo at de gamle variocage bure rustede og raslede.
Men hvordan med de nyere modeller?
Har de stadig de problemer eller har producenten rettet fejlene?
Det vil jo være rart at vide inden man kaster 6-7000kr efter sådan et XL bur.
Jeg ville måske hellere have et 4pets Proline men deres dobbeltbur i str L er måske lige lille nok? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Variocage Hundebur kvalitet
  • #1   28. jun 2020 De rasler i hvert fald stadig. Om de ruster ved jeg ikke, men kender flere der har bure som er 8-10 år gamle, og de er ikke rustne.

  • #2   28. jun 2020 De ruster indvendig i rørene.

    Prøv også at se på bure fra ham her.
    Der er virkelig god service og han laver bure til alle biler til rimelige penge.
    Han har mange flere færdige bure til at stå som du kan se på hjemmesiden.

    https://www.bechtrade.dk/


  • #3   28. jun 2020 Hvad med låger i stedet for?

  • #4   28. jun 2020 Øv jeg gider altså ikke sådan et raslebur smiley
    Jeg ville bare rigtig gerne have et der var crashtestet. Og det med at dybden kunne reguleres var et kæmpe plus.

    Jeg har et 6 år gammelt bur fra Bech. Det er ok bortset fra at begge låse er faldet ud.
    Men nu har jeg jo pladsen til et lidt større bur. Og det var nok fint at have et til både mandens bil og min. Så man slap for at flytte rundt hvis det er.
    Desuden er Bech burene ikke crashtestet.
    Men det er da muligt det bliver et til derfra.
    Han har nemlig et stort lager, så man kan prøve flere forskellige typer i bilen.
    De der DC bure ser nu ret fine ud smiley

    Låger duer ikke ret godt til denne bil. Hvis jeg havde købt en mindre bil havde jeg helt sikkert valgt låger.


  • #5   28. jun 2020 Hvordan passer lågerne ikke i en større bil? smiley

  • #6   28. jun 2020 Tinna
    Ja altså lågerne kan godt passe smiley
    Men selve rummet hvor hundene er i bliver alt for stort. Så risikoen for at de kommer alvorligt til skade ved et trafikuheld er for stor. Fordi de bliver slynget for meget rundt.
    Ligesom et bur til transport også kan blive for stort.
    Det skal passe til både hund og bil.


  • #7   28. jun 2020 Hvad med Artfex? De er crashtestet.

    Bechtrades bure og gitre er nu meget solide, og jeg har svært ved at tro, at han ikke kan lave nogle, som er lige så sikre som Variocage. Du skal jo huske på at crashtest udelukkende viser, at hunden ikke brager igennem ind til føreren, ved et sammenstød med 50 km/t med en holdende bil (eller en mur, som de bruger i testen).

    Uanset hvilket bur man bruger, så vil hunden sandsynligvis dø SF et trafikuheld i stor fart. Det kan crashtest ikke ændre på.


  • #8   28. jun 2020 Artfex er fine men fåes ikke i ret mange størrelser.
    Der er jo testet mange burer men ikke alle består lige godt.
    Det er da muligt at jeg er for hysterisk men vil bare gerne beskytte mine hunde mest og bedst muligt. Det er jo mig der vælger at tage dem med i bilen næsten dagligt.


  • #9   29. jun 2020 Men det er ikke hundene du beskytter, det er de mennesker der sidder i bilen, du beskytter. Hundene dør alligevel i et sammenstød, men menneskerne slipper for at få en flyvende hund i nakken.

  • #10   29. jun 2020 Nå ja på den måde smiley

    Autofix har løsninger (Travall) til nogle biler, hvor man vidst kan flytte skillerummet lige hvor man vil. Det hjælper selvfølgelig ikke, hvis dybden af bilen også er for stort så.

    Deres låger er dog lidt anderledes.

    Kan ses og købes her smiley

    https://www.sug-shop.de/epages/62030353.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62030353/Categories/Heckgitter


  • #11   29. jun 2020 A

    Der er vel forskel på om buret krøller rundt om hunden, om der er skarpe kanter osv.

    På den måde kan det også have betydning for hunden.

    De crashvideoer jeg har set af Variocage, der komprimerer buret til korteste "indstilling". Jeg ved ikke om det er bedre end at ryge ud af buret smiley


  • #12   29. jun 2020 Tinna, men problemet er, at de tests er lavet ved 50 km/t. Og det er immervæk ret sjældent, at det er ved den hastighed, man kører mest.

    Hvis man tester Variocage og tilsvarende ved 80 eller 110 km/t, kan jeg næsten garantere, at hunden bliver totalt kvast. Det svarer jo til at vi banker hovedet ind i instrumentbrættet. Og derfor er airbags opfundet. I øvrigt er bagsiden af (nogle?) Variocage ikke af tremmer, men en tynd metalplade, som jeg ikke tror kan holde til særlig meget. Så kører man i varevogn, og bagsiden af buret står "frit", så tror jeg ikke at der overhovedet er noget sikkerhed i det.

    Igen, en hund overlever næppe et uheld ved 80 km/t eller hurtigere, men det har betydning for om føreren og passagererne får en hund kastet i nakken.


  • #13   29. jun 2020 Dem jeg har hørt om angående trafikuheld og hunde. Der har hundene da alle overlevet undtagen dem der er røget ud af buret og ud af bilen.
    Så buret beskytter altså også hunden og ikke kun føren/passagere.
    F.eks Proline er lavet med “airbag”

    Ved de fleste ulykker når man jo at bremse lidt op. Det er altså sjældent man hamre ind i noget med 80/100 km i t


  • #14   29. jun 2020 Klart. Fart har meget at sige.

    De crashtests jeg har set, er det også tydeligt at det er vigtigt at buret står helt op ad bagsæderne.

    Det er uden tvivl dem der bedst griber hunden.


  • #15   29. jun 2020 Tinna

    Der er altså stor virkelighed mellem de crash videoer af variocage og så virkeligheden.
    De giver en fuldstændig forkert tryghed, da videoerne er lavet med NYE bure.

    Har du set et ældre variocage bur der har været med i et uheld ?
    Jeg har, da der var en af mine træningskammerater der var impliceret i en ulykke.
    Det var ikke noget kønt syn, for rørene på Variocage ruster indvendig fra, da de ikke er behandlet indvendig, og et rustent rør holder altså ikke nogen hund inde i buret.


  • #16   29. jun 2020 Det at variocage komprimere gør jo at buret ikke flækker ind imod hunden.
    Men ja hvis en tonstung lastbil kører hen over en med 200 km er der nok ikke meget tilbage af hverken mennesker/hunde/bure


  • #17   29. jun 2020 F.eks Proline er lavet med “airbag

    Hvordan virker det ?
    Jeg har endnu ikke oplevet et bur med airbag.


  • #18   29. jun 2020 Fart og type uheld vil altid spille ind jo.

    Jeg har heldigvis ikke set et variocage IRL fra et rigtigt sammenstød, men har godt hørt om det med rust indvendigt.

    Jeg er ikke sikker på at det at blive mast i buret er bedre end at ryge ud?

    Vi er selv lidt landet der, hvor at hvis bilen krøller så langt ind, at det når ind til hunden, så er der faktisk nok ikke meget der kan redde hunden.

    Og som sagt ud fra videoerne, så er det bagsæderyglænene der bedst griber hunden.

    Tror ikke der findes nogle testede gitre i forhold til, hvis de ryger OVER bagsæderne, gør der?


  • #19   29. jun 2020 Dem jeg har hørt om angående trafikuheld og hunde. Der har hundene da alle overlevet undtagen dem der er røget ud af buret og ud af bilen.

    Jeg kender da en hund som røg ud gennem forruden under et trafikuheld, og overlevede. Bare for at sætte dén del i perspektiv.

    AG, det er bare fordi du hæfter dig så meget ved, om buret er crashtestet. Det jeg forsøger at skrive er, at ingen bure er testet ved mere end 50 km/t, så det giver en falsk tryghed, hvis det KUN er det, du lægger vægt på.

    Hvis fx Bech Trade bygger et bur, og du bestiller det til at det skal være det mest solide han kan lave, så vil jeg næsten garantere, at det er mere solidt end Variocage.


  • #20   29. jun 2020 Hvad med at kigge på Hakons bure ? Jeg savner mit gamle Hakonbur. Desværre var det ikke lige til at finde et model, der passede med både hunde og bil da doberen flyttede ind. I min bil har jeg et derfor et specialbygget bur (galvaniseret). I min mands bil har vi et 8 år gammelt variocage. For at sige det kort så er jeg ikke voldsomt imponeret. Jeg synes det er meget dyrt for en lidt halvdårlig kvalitet.
    Jeg har træningskammerater der har tudsegamle (20+) hundebure, der stadig holder. Et par af dem har været indvolveret i uheld som hundene er sluppet godt fra siddende i buret. Den ene har været i et temmelig alvorligt uheld hvor bilen blev ramt lige på i siden, mens den kørte 80 km/t (ramt af en billist der ikke overholdt sin vigepligt fra en sidevej). De rullede flere gange rundt og bilen var helt og aldeles krøllet sammen. Min kammerat kom til skade. Buret var fuldstændig intakt og vovse (en schæfer) var uskadt, men noget fortumlet. Så godt nok at Hakon ikke crash testet, men de er nu temmelig solide smiley
    Min gode veninde har et 4Pets PRO til to labber; Det virker ærlig talt som et noget bedre bur end Variocagen.


  • #21   29. jun 2020 Burene fra Bech Trade ser da rimelig gode ud smiley

  • #22   29. jun 2020 Anni
    Du kan læse om det her. Danske forhandlere kalder det airbag men det hedder crashbag.
    https://dyreverdenen.dk/4pets-pro-2-22-crash-bag


  • #23   29. jun 2020 A
    Hvad folk lægger vægt på når de køber Hundebur er vel individuelt.
    Og jeg vil gerne have et bur så sikkert som JEG mener jeg kan finde.

    Jeg kender ikke til de DC bure som Bech forhandler nu. Men de minder lidt om 4pets Pro.
    Så dem vil jeg se nærmere på.


  • #24   29. jun 2020 Mette
    Er det et dobbelt bur din veninde har til labberne?


  • #25   29. jun 2020 Ja, hun har et dobbeltbur.

  • #26   29. jun 2020 Jeg skriver ikke om de færdigfabrikerede bure, som Bech Trade har, men dem han selv bygger fra bunden.

    Jeg kan godt se at vi går helt skævt af hinanden, så jeg tror bare jeg hopper ud igen smiley


  • #27   29. jun 2020 Tak for svar


  • #28   29. jun 2020 Mener da, at man stadig kan få lavet bur hos Hakon

    Og enig med Mette, sådan et galvaniseret Hakon bur er nok mere sikker end de fleste af dem der er crash testet.


    Har du overvejet at få en smed til at lave et bur til dig ? Så kan du få det lige som du vil have det.


  • #29   29. jun 2020 Anni: Jo, Hakon laver stadig bure på mål. Og det bliver min løsning næste gang jeg skal skifte et bur ud smiley

  • #30   29. jun 2020 Jeg har vario cage i begge biler herhjemme og jeg er rigtig glad for dem. De er godt nok begge af den gamle model, men jeg synes ikke de rasler, andet end når jeg kører på grusvej eller andet ujævnt materiale. Jeg har ikke haft andre bure så kan ikke sammenligne om det er anderledes med andre. Da jeg kiggede efter bur til nr. 2 bil synes jeg ikke jeg kunne finde noget der passede bedre eller var ligeså solide.

Kommentér på:
Variocage Hundebur kvalitet

Annonce