447 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hundesprog...... Hundesprog......

I fredags blev Jazzy bidt i hovedet af en anden hund....
Og jeg forstår ikke helt hvorfor...... håber der er nogen der kan hjælpe med at forstå.... Det skete sådan (ca.):

Vores venner ankommer med hunden (3 år, i snor), Jazzy (4 år) er også i snor (3 m snor.)
De hilser.... Jazzy står med højt løftet hoved og ører, halen logrer og han piver (man er ikke i tvivl om at han er glad og vil lege).
Den anden hund står ens, dog uden logrene hale, den rejser børster på det øverste af ryggen og ved halen. Han growler helt vildt.
De hilser op til flere gange, og vores kammerat trækker hunden væk når han (vores ven) syntes det bliver for meget.

På et tidspunkt lægger den anden hund sig på nakken af Jazzy, ikke lige som hvis de humper, men kun med halsen.....forbenene hænger frit over jorden, den growler Og Jazzy står musestille.... Så begynder den anden hund at slikke Jazzy om munden og i øret, og Jazzy vender hovedet og BANG!!!!!!!! så ryger de på hinanden!!!!!!!

Hvad skete der lige der????
Vi står 3 voksne mennesker med øjnene klistret på dem, og alligevel ved vi ikke hvad der skete......

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundesprog......
  • #1   25. jul 2007 At lægge hovedet ind over nakken er dominans. Så længe din hund ser til den anden side så afværger den situationen. Når den tager øjenkontakt kan den anden opfatte det som en trussel. En hund der vil afværge slagsmål eller underkaste sig ser til den anden side.

• #2   25. jul 2007
    Jamen hvorfor begynder den så at sikke Jazzy i mundvigende og i øret????

Hvis den nu havde undladt nogle ting, så var jeg ikke i tvivl om at den vile bestemme, men den laver "mixede" signaler (for mig).

Jeg lærtei en tråd tidligere i dag, at der er forskel på HVOR hunden reser børster (på ryggen), noget viser her kommer jeg, mens andet viser jeg er usikker.... og sådan som jeg forstod det, så de steder hunden rejste børster, så var det usikkerhed......

• #3   25. jul 2007 Jeg tror den anden hund var usikker på din. Derfor prøver den i første omgang at se om ikke den kan dominere din. Når din så står stille får den lidt mere mod og forsøger at få den gode kontakt ved at slikke ører og mundvige, men bliver igen meget usikker fordi din drejer hovedet om mod den. Jeg tror det skyldes nervøsitet og ikke agression fra den anden hund.

• #4   25. jul 2007 Noah laver det samme når han er usikker han begynder også at blive en smule sur og knorre og ligger op til dominans ..

Så tror også på det er usikkerhed godt nok har Noah ikke "angrebet" endnu men er også meget obs på det og vis han først begynder så sidder jeg mig ned og beroliger ham og det hjælper

• #5   25. jul 2007
    Det skal lige siges den anden bed til, eller også fik den rigtigt fat....... Jazzy har fået et dybt hul i hovedet..... Stakkels Jazzy, men Jazzy fik fat i tungen på den anden.....Så de fik jo begge fat å hinanden.....

Den anden hund plejer at blive sluppet løs med alle de andre hunde i "hundeskoven", og der har aldrig været problemer.... dem som kom med ham passde ham kun, så den dag de kom ud til os var han kommet til et "nyt hjem", med nye "ejere"..... Kan det gøre en forskel??

Spøtg hvis der er noget, det kan være svært at få det hele udtrykt rigtigt på skrift...

• #6   25. jul 2007
    Vibeke: Jeg tror heller ikke det var ......... tjaaaa........ dominans på den måde...... det hele virkede meget mystisk.....

• #7   25. jul 2007 Ja tror godt det kan være det .. og så evt snoren hector kan ikke møde andre hunde i snor.

• #8   25. jul 2007 Det kan sagtens betyde noget at det ikke er hans faste ejere der er med ham. Den vil føle sig mere sikker med dem den er vant til.

• #9   25. jul 2007
    Jahhhh, kan den være for fyldt med indtryk den dag.... så den bliver usikker..... den havde lige kørt i bil fra Esbjerg til Vejers hvor den høl hele vejen.....

• #10   25. jul 2007
    Håber der er nogen der vil svare i morgen..... Kigger ind.....

Kommentér på:
Hundesprog......

Annonce