Hundesprog...... Hundesprog......
I fredags blev Jazzy bidt i hovedet af en anden hund....
Og jeg forstår ikke helt hvorfor...... håber der er nogen der kan hjælpe med at forstå.... Det skete sådan (ca.):
Vores venner ankommer med hunden (3 år, i snor), Jazzy (4 år) er også i snor (3 m snor.)
De hilser.... Jazzy står med højt løftet hoved og ører, halen logrer og han piver (man er ikke i tvivl om at han er glad og vil lege).
Den anden hund står ens, dog uden logrene hale, den rejser børster på det øverste af ryggen og ved halen. Han growler helt vildt.
De hilser op til flere gange, og vores kammerat trækker hunden væk når han (vores ven) syntes det bliver for meget.
På et tidspunkt lægger den anden hund sig på nakken af Jazzy, ikke lige som hvis de humper, men kun med halsen.....forbenene hænger frit over jorden, den growler Og Jazzy står musestille.... Så begynder den anden hund at slikke Jazzy om munden og i øret, og Jazzy vender hovedet og BANG!!!!!!!! så ryger de på hinanden!!!!!!!
Hvad skete der lige der????
Vi står 3 voksne mennesker med øjnene klistret på dem, og alligevel ved vi ikke hvad der skete......
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.034
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 1.981
Jamen hvorfor begynder den så at sikke Jazzy i mundvigende og i øret????
Hvis den nu havde undladt nogle ting, så var jeg ikke i tvivl om at den vile bestemme, men den laver "mixede" signaler (for mig).
Jeg lærtei en tråd tidligere i dag, at der er forskel på HVOR hunden reser børster (på ryggen), noget viser her kommer jeg, mens andet viser jeg er usikker.... og sådan som jeg forstod det, så de steder hunden rejste børster, så var det usikkerhed......
maj 2006
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 115 Svar: 2.315
Så tror også på det er usikkerhed godt nok har Noah ikke "angrebet" endnu men er også meget obs på det og vis han først begynder så sidder jeg mig ned og beroliger ham og det hjælper
jan 2007
Det skal lige siges den anden bed til, eller også fik den rigtigt fat....... Jazzy har fået et dybt hul i hovedet..... Stakkels Jazzy, men Jazzy fik fat i tungen på den anden.....Så de fik jo begge fat å hinanden.....
Den anden hund plejer at blive sluppet løs med alle de andre hunde i "hundeskoven", og der har aldrig været problemer.... dem som kom med ham passde ham kun, så den dag de kom ud til os var han kommet til et "nyt hjem", med nye "ejere"..... Kan det gøre en forskel??
Spøtg hvis der er noget, det kan være svært at få det hele udtrykt rigtigt på skrift...
jan 2007
Vibeke: Jeg tror heller ikke det var ......... tjaaaa........ dominans på den måde...... det hele virkede meget mystisk.....
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 115 Svar: 2.315
maj 2006
jan 2007
Jahhhh, kan den være for fyldt med indtryk den dag.... så den bliver usikker..... den havde lige kørt i bil fra Esbjerg til Vejers hvor den høl hele vejen.....
jan 2007
Håber der er nogen der vil svare i morgen..... Kigger ind.....
Hundesprog......