{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

Light foder {{forumTopicSubject}}

Hvilken light foder har I gode erfaringer med ?

Nu hvor Mailo desværre ikke er hos os mere, skal Ozzy tilbage på noget "almindelig" tørfoder, da han i 2½ år har fået samme specialkost som Mailo fik.

Ozzy vejer for meget, ja han er tyk det er jeg ikke bleg for at indrømme. Og de har også fået specialfoderet med mindre kalorier af den grund.

Jeg har kigget lidt rundt og synes dælme det er en jungle. han har tidligere fået Arion light som han fungerede fint på, men hvis nu der var et eller andet mærke I var mange der anbefalede, ville jeg nok afprøve det.

Ozzy har jo hemivertebrae, og har også en for løs skulder som han sjældnet er påvirket af , så vi kan ikke skrue op for mængden af motion da han ikke kan holde til det ( er prøvet og så bliver han netop påvirket i skulderen) , så det er ret vigtigt at han får light foder og ikke almindelig, da jeg ellers er bange for han bare bliver endnu mere tyk, men hunden skal jo for pokker have noget at spise smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Light foder
  • #1   3. jul 2020 Hills Metabolic - og du kan få det i en udgave med lidt ekstra til leddene også.

    Dorit har været på forskelligt, herunder Arion Sterilized og RC Satiety, men Metabolic er klart den, der virker bedst for hendes mæthed.


  • #2   3. jul 2020 A : Det er virkelig en jungle, også fordi at normalt ville jeg jo kigge efter foder med masse af kød i, og har derfor heller ikke været begejstret for det RC de har fået i 2½ år, men det var jo nødvendig pga Mailo og vi turde ikke give Ozzy andet, for at være helt sikre på Mailo ikke fik noget af det.

    Men ville jo også bare blive glad hvis han rent faktisk kunne tabe sig bare lidt, eller hvis han i det mindste bare holder vægten. Jeg begynder sgu at mistænke om det er noget med hans stofskifte, for han spiser virkelig ikke særlig meget, og han har jo stort set ingen godbider fået i 2½ år ( igen pga Mailo) , så han burde jo sådan set have tabt sig i den periode, og det har han bare ikke..

    Jeg vil jo bare det bedste for min elskede Tønde , som min mor kalder ham ( det er ordspillet der er sjovt , muhahaha )


  • #3   3. jul 2020 Kig evt på Essential Contour. Det er der mange i klubben der bruger, til de hunde, der har tendens til overvægt fx. efter neutralisation.
    Qimmit var også på det i sin tid, inden han blev skiftet over på Older.


  • #5   3. jul 2020 Min Molli (labrador) fungerer skidegodt på Acana light & fit. Hun fik tidligere råt, hvilket hun slet ikke fungere på og blev tyk og dvask. Selvom hun er en ældre tøs på 10, har hun fået masser af energi og har også tabt sig efter foderskiftet til acana.

  • #6   3. jul 2020 Tusinde tak for jeres bud, så er der da i hvert fald noget at undersøge smiley

    Det er jo en total jungle, for hold nu *biip* der findes meget forskelligt. Skal jo også til at finde ud af hvad lille Henning skal have når han kommer hjem smiley


  • #7   3. jul 2020 Nå ja, jeg svarer ud fra at Dorit slet ikke fungerer på kornfrit, og er glubende sulten på både Essentials, Acana og Orijens light-udgaver smiley


  • #8   3. jul 2020 Ozzy fungerer heller ikke på kornfrit, så det bliver ikke en kornfri variant. Det har vi prøvet tidligere, og mine hunde sked simpelthen sig selv halvt ihjel, vi prøvede flere mærker for at være sikker på det ikke bare var det ene mærke.

  • #9   3. jul 2020 Nå Hills bliver det i hvert fald ikke til at starte med, jeg vil helst gerne have et foder med mest kød i, og helst ikke biprodukter eller kun biprodukter. Fandeme træls Essential er kornfrit, for ellers lyder det jo super fint med kødmængden. Åh jeg synes fandeme det er en total uoverskuelig jungle det her, havde lykkelig glemt den her foderjungle smiley

  • Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 135
    #10   4. jul 2020 Essentials balance er ikke kornfrit og den har også både mindre protein/fedt og kcal/kg end contour, man kan læse om den på deres hjemmeside.

    Contour er 33 protein 13 fedt og 3425 kcal/kg
    Balance er 20 protein 10 fedt og 3300 kcal/kg



  • #11   4. jul 2020 Jeg havde også principper om sammensætning af foderet smiley Og dem måtte jeg droppe, for ingen af de bedre sammensatte typer, kan holde min hund normalvægtig og mæt.

    Men hvis han tidligere har været normalvægtig på et andet foder, er det vel egentlig bare at gå tilbage til det?


  • #12   4. jul 2020 Her i huset har vi gode erfaringer med Brit Premium Light og Main fra Henne.
    Begge ligger under 3.200 kcal/kg


  • #13   4. jul 2020 Essentials contour vil klart anbefale smiley
    Hvis øget motion ikke er en mulighed, hvad så med svømning som erstatning for mere motion? smiley

    Hov Essentials har lavet en variant med korn "balance", hvis han ikke fungere på kornfri.

    Jeg synes selv at Essentials the beginning til din hvalp Henning er et rigtig godt foder, Sam fungerede upåklageligt på det som hvalp smiley

    Men hvad fodre Hennings opdrætter med?


  • #14   4. jul 2020 jeg brugte essentials contour, men Baby begyndte at hoste helt vildt af det. Og har desværre mødt flere hunde der har hostet på contour.
    Baby er holdt op med at hoste, efter vi stoppede på contour.


  • #15   4. jul 2020 Jeg bruger Belcando til mine og er rigtig glad for det.

  • #17   4. jul 2020 Vi bruger Uniq Light eller Uniq Nordic Gold Mimer til vores ældre eller overvægtige hunde. Det fungere rigtig godt til vores hunde, og er også et foder der er til at betale.
    Vi forhandler det i vores kennel og hører kun positive tilbagemeldinger smiley


  • #18   4. jul 2020 A : Det er efterhånden en del år siden han var normalvægtig smiley Før vi måtte skifte over til det der specialkost pga Mailo, der fik de Arion light, og det fungerede det godt på, men så vidt jeg husker tabte han sig ikke særlig meget, hvis overhovedet.

    Ja altså det med at må gå imod egne principper kender jeg jo godt, for det måtte vi jo netop gøre med specialkosten, da der ikke var noget valg smiley

    Mathilde : Svømning er desværre ikke en mulighed, for det første er Ozzy bange for vand, for det andet har vi ikke bil og bor ikke i nærheden af et sted han kunne svømme. Her i Århus skal hunde være i en taske i bussen, det er bare ikke muligt med Tønde smiley Jeg har dog de sidste par dage prøvet at øge en af dagens gåture lidt, og HÅBER at det kan lykkedes langsomt at øge mere og mere, måske jeg er gået for hurtigt frem de andre gange, selvom det nu ikke er fordi vi har gjort noget voldsomt. I dag har vi nydt en god "lang" gåtur i regnen på en lille time og indtil videre halter han ikke , men ligger og snorksover ved mine fødder.

    Henning vil komme til at få RC hos opdrætter, og der har jeg ikke lyst til at fodre med , og det er hun helt okay med. Vi får en lille pose med foder med, så kan vi bruge det til at blande i det nye ved skifte til andet foder.

    Tusinde tak for alle jeres bud, jeg er stadig på ingen måder fast besluttet på hvad jeg skal , udover at det i hvert fald ikke skal være kornfrit og at det skal være light.


  • #19   20. jul 2020 Lige en update smiley

    Vi besluttede at prøve Arion igen, som han tidligere har fungeret fint på. Det har vi nu prøvet et par dage, og han har bare ikke gidet spise noget. Vi har slået det hen med at han lige skulle vænne sig til at få mad 2 gange dagligt, fremfor at have mad stående hele tiden.

    Her til aften prøvede jeg så at hælde noget Olivers i en skål og sætte ned til ham, og han spiste det med det samme. Prøvede så igen at putte lidt Arion i, og han snuste lige og gik så væk, efterfølgende hældte jeg lidt Olivers i igen og han spiste det med største velbehag. Så konklussionen er at Ozzy ikke kan lide Arion, men meget gerne vil have Olivers ( vi havde et par prøveposer jeg havde bestilt sammen med en hvalpepakke til Henning) , så nu har jeg bestilt en sæk Olivers til ham, og så bliver det hans foder fremover smiley

    Så nu må jeg lige i maxizoo og have pengene tilbage for Arion, der er jo heldigvis smagsgaranti smiley


Kommentér på:
Light foder

Annonce