Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  New English Bulldog ?
  • #2   4. jul 2020 Det eneste jeg kender til den er fra en udstationerings annonce på Facebook hvor der stod at den kunne max gå 400 meter ad gangen...og når man ser billedet forstår man hvorfor smiley

profilbillede
  • #3   4. jul 2020 Nej Nej nej hvor ser den skrækkelig ud smiley

• #4   4. jul 2020 #2

Men den har jo længere næse, og så er alt jo bare super duper.....

Eller noget.

• #5   4. jul 2020 Hvorfor nu det ?
    Er det ikke bare en American Bully med nyt navn og hængelæber?

Der burde være forbud mod at avle sådan noget

profilbillede
  • #6   4. jul 2020 Damn....!! smiley

• #7   4. jul 2020 Den er vist god nok - men øv hvor er den grim!

https://www.nebkc.com/new-english-bulldog

• #8   4. jul 2020 Øv ja jeg så den også i udstationeringsgruppen smiley

• #9   4. jul 2020 Det giver absolut ingen mening at avle tilbage til ekstremer og de sygdomme der følger med det...der er ret mange derude hvor studenterhuen absolut ikke trykker.

#4 Ja, det er ligesom at næsen længden er blevet det eneste lyksalige, så skid værd med resten af hunden...

• #11   4. jul 2020 Men altså der er jo ekstremt mange bulldog arter efterhånden, hvor man angiveligt har villet avle sundere (og sjældent har gjort det)
    Jeg var på et tidspunkt ret lun på dorset olde tyme buldogge, men kunne ikke rigtigt finde noget på sundhed, andet end at en del (ikke alle) så sundere ud, så jeg opgav tanken igen

• #12   4. jul 2020 # 11 Jeg tror at hos de fleste bulldog varianter har intensionen fra start været at avle for bedre sundhed, men tror at de fandt ud af at det var for besværligt og dyrt og at der var mange flere penge i at avle farver og ekstremiteter.. smiley

• #13   4. jul 2020 Der findes skam sunde bulldogs, men de er tilsyneladende lidt for sunde til det danske samfund

profilbillede
  • #14   4. jul 2020 Ud fra et par ældre annoncer, der dukkede op i min Google-søgning, kan NEB laves ved at krydse OEB og EB - hvordan det skal give mere atletiske og langnæsede bulldogs har jeg svært ved at se.

Jeg tror, at hvis man sådan helt oprigtigt ville prøve at lave en sundere EB-type hund, så skulle man tilføre nogen helt andre racer. Altså ikke bare blive ved at krydse rundt i div bulldogs med ringe helbred og dårligt eksteriør, men simpelthen blande krydse nogen sunde, robuste racer ind. Ja, så får man noget arbejde med at få en typefast hund igen fremadrettet, og det vil tage mere end et par generationer. Til gengæld vil man så måske have et godt, væsentligt sundere fundament at gøre det med... og alt andet lige ville det langt hurtigere give nogen mindre ekstreme hunde.

Men virkeligheden er jo nok, at man faktisk ikke vil avle mindre ekstremt... blot ekstremt på en ny måde.

• #15   4. jul 2020 Søren - hvad er det for en fætter?

• #16   4. jul 2020 Det er en southern white bulldog eller på dansk en amerikansk bulldog.
    Flot ikke?

• #17   4. jul 2020 Søren amerikaner døje sku med lige så meget som alle de andre. Så længe der ikke er regler for hvad man må avle på og hvad krav der for at racen kan indgå i avl, så bliver det sku noget lort.

• #18   4. jul 2020 #17
    Ok!

• #19   4. jul 2020 Søren - jo den er fin. Den ligner bare ikke helt de få ambull jeg har mødt, så var lidt usikker på, om det var sådan en smiley

Ansofie - ingen får mig overbevist om, at ambull er så skidt stillet som EB og de andre misfostre af den art - det vil jeg sgu se dokumenteret først.
    Det er meget muligt den også døjer med forskellige sygdomme, det ved jeg ikke.
    Men alene det, at den ikke er ekstrem i dit eksteriør - rent faktisk ligner en hund og ikke en kommode der har fået en hammer i hovedet - MÅ betyde at den faktisk kan bevæge sig og trække vejret normalt. Så er det muligt de døjer med HD, allergi eller hvad det måtte være, men det er immervæk stadig et bedre fundament end kun at kunne vralte halvkvalt omkring smiley

Hvad døjer ambull med, som du mener sætter den i samme kategori som EB o.l. ?

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #20   4. jul 2020 kors hvor ser de øverste dog ud. ambullen ser da fin ud....

• #21   4. jul 2020 Tak for alle jeres kommentarer.

Jeg fandt den annonce som hvalpen er købt ud fra.
    Synes ellers jeg er nogenlunde velbevandret i diverse hunderacer, men denne kendte jeg ikke.

Hvalpen er købt med "fin stamtavle", men hvad den dækker over aner jeg ikke - slet ikke hvis NEB laves ved at krydse forskellige bulldogs.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#23   4. jul 2020 Emma enig.... bare se på hunden og så se på en af de andre.... Den må logisk være sundere

• #25   4. jul 2020 Nu er en AM Bull temperament og aktivitets niveau(størrelse osv) jo en kende anderledes end den ordinære engelske bulldog, så I min verden kan man slet ikke sidestille de racer, selvom de alle har bulldog i deres navn...
    Jeg ønsker også en sund bulldog, men jeg vil have den Engelske Bulldogs temperament og finurlige personlighed, ikke en AM Bulls..

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#26   4. jul 2020 Det kan jeg sagtens følge

• #28   4. jul 2020 #27 Nej det har du ret i, men det giver heller ikke mening at hive AM Bull på banen når tråden handler om Engelsk Bulldog ligende racer..
    For det er ikke AM Bull folk vil have når de vil have "Bulldogs", de vil have en lille, nem, sød og sjov famile hund og her er der bare en verden til forskel på de racer..

• #31   4. jul 2020 #30 Jo det er den, men i DK må du ikke blande det i mere(selvom det sker)..
    Der er ingen rød tråd hverken temperaments, sundhed eller eksteriør mæssigt I en OEB, hvilket gør at nogle får sig en slem overraskelse når de tror at de får en sundere udgave af EB, når de køber en OEB.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#32   4. jul 2020 kennel

men i er nogle der kæmper ved jeg. Hatten af for det!

• #35   4. jul 2020 #28
    Tråden handler ikke om Engelsk Bulldog lignende racer, men derimod om old english Bulldog lignende racer. Førstnævnte er vel bare en marokkopude, der kan æde, skide og gå i vejen

• #36   4. jul 2020 Tror der er nogen der har glemt at fortælle mine OEB at de ikke kan være aktive ??

• #37   4. jul 2020 #35 Nej den handler om new ENGLISH BULLDOG. De er så skabt af OEB og engelsk bulldog. OEB er så skabt ud fra engelsk bulldog, for at skabe en sundere engelsk bulldog, så jo, man kan vist godt sige at tråden handler om Engelsk Bulldog ligende racer, da alle tager udgangs punkt i at skabe forskellige varianter af den engelske bulldog... smiley

• #39   4. jul 2020 Jeg ved egentligt ikke, hvorfor jeg blandede mig i denne her tråd. Ingen kan vel være mere ligeglad med deforme bulldogs (uanset smarte navne) end jeg er.

Kommentér på:
New English Bulldog ?

Annonce