{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.460 visninger | Oprettet:

Nybegynder-spørgsmål om morgenrutine {{forumTopicSubject}}

Der er måske nok ligeså mange svar som personer på HG - og det er mange smiley
Men vil nogen fortæller lidt om rækkefølgen på deres morgenaktiviteter vil jeg være taknemmelig for input.
Inden man tager på arbejde og hunden derfor skal være alene hjemme - Får jeres hunde morgenmad eller gåtur først?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nybegynder-spørgsmål om morgenrutine
  • #2   11. jul 2020 Her bliver jeg jaget ud af sengen, får tøj på og så går vi vores lille morgentur på 5-10 minutter.
    Da jeg arbejdede kørte jeg på arbejde lige efter gåturen, fik morgenmad på arbejde.
    Nu spiser jeg morgenmad når vi kommer ind igen, mens Gaddafi inspicerer haven for at se om pindsvinene har levnet lidt mad.


  • #3   11. jul 2020 Anni - spiser han så først når I har gået?

  • #5   11. jul 2020 Altid luftning af hunde først og derefter morgenmad, især for at undgå mavedrejning.

  • #7   11. jul 2020 Kvindelig, Gaddafi får mad om aftenen, han får en halv skive tør rugbrød eller et stykke knækbrød om morgenen mens jeg laver mit morgenmad.
    Alle mine hunde har trivedes fint med kun at få mad en gang om dagen.


  • #8   11. jul 2020 Ja det kan det, men mine får ikke aktivitet før morgenmad. Derfor mindsker jeg risikoen for mavedrejning ved at lufte dem først og fodre bagefter, fremfor at fodre og så gå med dem, også selvom der er gået en time, som jo reelt set er ingenting.


  • #9   11. jul 2020 Her luftes der som det første. Svende skal ud og morgenskide for at gøre plads til morgenmaden smiley

    Han trives ikke med at få mad 1 gang dagligt. Han kaster galde op, hvis maven bliver for tom.


  • #11   11. jul 2020 Isabelle så læs dog hvad jeg skriver! Jeg skriver LUFTNING! De kommer i haven og laver hvad de skal, så får de morgenmad og så slapper de af.
    Gør som du vil og lad mig gøre som jeg gør, for at mindske risikoen for mavedrejning.
    Det var dog utroligt man.


  • #12   11. jul 2020 Enig med Isabelle.
    Endvidere, så er en ganske almindelig snuse/luftetur i snor hellere ikke en aktivitet som giver mavedrejninger, for så skulle alle vores hunde jo puttes i et lille bur efter fodringen så de ikke bevæger sig.

    Men hvis man på morgentur efter fodringen leger boldt, eller får hunden til lignende vild aktivitet, så vil det nok øge chancen for mavedrejning


  • #14   11. jul 2020 John, selv om jeg ikke er priviligeret med dine omgivelser, så gider jeg hellere ikke hunde lort i haven. ??
    Derfor vi går vores lille morgentur. ??


  • #19   11. jul 2020 Slet ikke Linda, mine får ingen gåtur om morgenen, netop for at mindske risikoen for mavedrejning. Jeg lukker dem i haven, de laver hvad de skal, ofte tisser de bare, så kommer de ind, får morgenmad og så går vi alle i seng igen, eller også kører jeg. De får morgenmad ved 5-6 tiden, for så passer det med at de kan være aktive når vi så står op igen, eller når jeg kommer hjem.

  • #20   11. jul 2020 Morgenmad først ellers nægter han at gå tur.

    Det er ikke fedt at trække 50 kilo køter!

    Desuden da jeg spreder maden ud over græsplænen hver dag, så bruger han sådan cirka 20-30 minutter på at spise. Så mavedrejning bekymrer mig ikke det store.


  • #21   11. jul 2020 Mine får deres hovedmåltid om aftenen. Om morgen får de lidt foder at søge i græsset. Det er forskelligt om det er før eller efter luftning.
    Nu har jeg en flok, så rutine er ikke så vigtigt.
    Dengang vi kun havde én hund, var rutinen fast:
    Luftning, fodring, afslapning og så afsted på arbejde. Det er vigtigt for mange enehunde, at de kommer ned i gear, før de forlades.


  • #23   11. jul 2020 Her står vi op og går ca. 1 times morgentur, derefter gør jeg mig klar og laver Sam's morgenmad og gør klar til han skal være alene hjemme.
    Så får han foder, kogt kylling stykker spredt ud i huset, og en "blød" snack lige inden jeg går smiley


  • #25   11. jul 2020 som hvalp... som det allerførste GÅTUR, så mad, så gåtur igen smiley

    Nu får min hund kun mad en gang dagligt...
    Men jeg står op, hopper i noget kluns, går en lang tur og bader så mens han sjosker ind og bobler i sengen med min kæreste... som sikkert giver ham alverdens godbidder mens jeg er på arbejde, men altså kun mad en gang dagligt om aftenen smiley Så passer det nemlig med at han pøller på eftermiddagsturen smiley


  • #26   11. jul 2020 Jeg skynder mig op når uret ringer, får tøj på og går med Nones i 20 min ca.
    så får han morgenmad, er vejret godt så er det ude på græsset. Imens børster jeg tænder og gør mig klar. Så spiser vi morgenmad sammen, altså min morgenmad hehe.
    Jeg finder hans tyggeting frem og han går på sofaen. Så fordeler jeg dem i soveværelset, i hundekurven i stuen og til sidst ved ham i sofaen, og så siger jeg farvel og går smiley


  • #27   11. jul 2020 Isabelle vi bor i København og kæresten i Gentofte... her er ikke ret mange bælgmørke steder smiley

  • #29   11. jul 2020 Isabelle jeg gider ikke brække benet klokken 5 om morgenen i vinterkulden i en skov langt væk fra hjem og andre mennesker smiley og hunden er ligeglad, han har et fast territorium som skal afmærkes mod "dumme Ludvig" og andre af kvarterets hanhunde...

  • #30   11. jul 2020 Isabelle: Jeg går altid morgentur kl. 6 til 7, så om vinteren er jeg udstyret med refleks vest og pandelygte og Sam har lygter på og sele med reflekser.
    Vi bor på landet, så her er bælg mørkt smiley


  • #32   11. jul 2020 Her går vi uanset vejr og lys smiley noget af vejen er der cykelsti med lys. Om aftenen på den tid hvor der mørkt kl 17, så går vi stadig i skoven, mørke betyder ingenting. Går endda spor i mørke igennem skoven, det har sine udfordringer smiley

  • #33   11. jul 2020 Mine går tur (året rundt i alt slags vejr.), træner lidt (feltsøg, lydighed, kropskontrol, NW ..den slags.) og så hjem og spise morgenmad (spredt ud over plænen. Året rundt i alt slags vejr. )mens vi gør klar. Når de er færdige kommer de ind og så ligger de gerne (i vejen) og feder den til vi kører. (nu er det dog meget sjældent at vi alle går samtidigt.).

  • #34   11. jul 2020 De dage både min mand og jeg arbejder bliver whipperne "sparket" i haven ved 6-7 tiden. Ingen morgenmad. De skynder sig ind og sover videre og har ingen interesse i hverken mad eller gåtur på den tid af dagen.

    Jeg arbejder kun 2 hverdage om ugen, så de fleste dage får de gåtur ved 12-13 tiden, hvor de får lidt mad som fodersøg.

    Pt. hvor vi har hvalpe, kan dagene være anderledes, men de små falder hurtigt ind i de stores dagsrytme, sidste uge hvor vi havde tre tolv ugers hvalpe, kom de i haven ved 7-tiden, hvorefter de trissede ind og sov videre sammen med de store til omkring klokken 10, de går i seng omkring klokken 22, men sover så heller ikke ret meget i løbet af dagen


  • #38   11. jul 2020 En god pandelygte er guld værd smiley
    Jeg kører også stadig rundt til skove, strand og natur områder om vinteren og går i mørke, det er jeg simpelthen nødt til smiley


  • #40   11. jul 2020 Jeg elsker også alle vores ture om foråret og sommeren, det er bare ikke særlig fedt om vinteren i bælg mørke, men det er sgu ikke så meget at gøre ved det smiley

  • #43   11. jul 2020 Sam sover fra en 19-20 tiden om aftenen til næste morgen, så han er også klar på der skal ske noget, i weekender sover han maks til kl. 8 smiley

  • #44   11. jul 2020 Jeg står op 5.30, lufter hunde 5.45 og så får de morgenmad 6.45. Jeg er ude af døren 7.15, og hjemme igen 15.30. Sådan er det sommer og vinter. Om vinteren har hundene lys på, og jeg bruger en stærk pandelampe.

    Den lille har behov for morgenmad, ellers kaster hun op. Den store har behov for at få sin mad delt op i 2 portioner, for hun kan ikke overskue en så stor portion mad på én gang.

    Jeg har nu aldrig taget særligt hensyn til lufteture og mad i forhold til mavedrejning. De tilfælde jeg selv kender til, har ikke været relateret til mad og aktivitet, men er opstået ud af det blå. Jeg giver dog ikke mad lige før eller efter hård fysisk aktivitet (fx løb eller eftersøgning).


  • #45   11. jul 2020 Isabelle - mine er ikke morgenfriske, de få gange, hvor de kommer på morgen gåtur, skal de næsten slæbes med og Ghini, der næsten altid løber løs, må i snor, ellers løber hun hjem.

    Når jeg er hjemme, går vi når de står op og det er typisk omkring klokken 12.
    Jeg kan sagtens gå op og handle eller andet og være væk en times tid, så sover de stadig, når jeg kommer hjem og de gider ikke engang komme ud og hilse


  • #46   11. jul 2020 I er bare gode smiley Synes ikke ham den søde her virker særlig sulten om morgenen - eller også er han bare ikke så vild med sin mad... Så her i ferien er maden serveret og når han så har ladet det stå er vi gået ud istedet. Og han spiste før senere på formiddagen.
    Så "Spadsere, morgenmad fx på græsset og lidt hygge. Så servere snacks til hygge og afsted med mig ;)" - Kunne måske være en model at starte med smiley
    Min første tanke var nok bare om han skulle af med noget efter maden og så blev nødt til at holde sig. Umiddelbart lader det dog ikke til at være et problem.


  • #47   11. jul 2020 Mine går så først i seng omkring midnat smiley

  • #49   11. jul 2020 Isabelle - som b-menneske passer deres rytme mig fint smiley Selv om de oftest sover længere end mig

  • #54   11. jul 2020 Op 3.30/45 og direkte ud at ordne/fodre/vande heste. Hundene er ikke vågne der.
    Dernæst tur med hundene fra 4.30 til 5 / 5.15. Hundene spiser morgenmad imens jeg bader og de går derefter i seng igen inden manden og jeg har forladt matriklen 5.45.


  • #56   11. jul 2020 CF, nu er det jo ikke alle der tager en hæsblæsende morgentur på fortov.
    Mine får en snuse/slentretur og får brugt næsen lidt.
    Mine ville ikke kunne trives med en tur i haven og så være inde til kl 14-15 stykker.
    ....og nu er det jo ikke alle der har have.
    Heldigvis har vi alle hunde på forskellige måder og gør forhåbentlig hvad der er bedst for vores hunde og som passer ind i vores hverdag.
    Her går vi bl.a. morgentur:


    profilbillede
  • #60   11. jul 2020 Først ligger jeg vågen et stykke tid og forsøger at finde viljen til at stå op - når jeg så endelig er stået op, så kommer hun i haven, får derefter morgenmad i skålen, og imens jeg gør mig klar render jeg rundt og ligner en zombie på stoffer, som drak alt for meget aftenen før.

    Vi laver absolut minimalt om morgenen smiley Jeg er ikke menneske om morgenen. Det kommer først senere på formiddagen smiley


  • #61   11. jul 2020 Nej, det er 4.30 til 5 / 5.15.
    Jeg står op 3.30 (nogle gange 3.45), da jeg også skal nå at ordne hestene før jeg tager afsted 5.45.
    PS. I dag har jeg fri og der var hundene ude 4.30 og jeg red morgentur på den ene hest kl. 5 til 5.45.
    Er det også svært at tro?


  • #63   11. jul 2020 CF: Hvem siger at morgentur er på et dødsygt fortov? smiley

  • #67   11. jul 2020 Minner er ikke så skide god til varme så skal han have sit -trods alt- daglige motionsbehov dækket så foregår det altså om morgenen. Jeg skal helst sove klokken 21 -og da det på de varme dage er varmt et godt stykke ud på aftenen så få han ikke en god gåtur før min kæreste kommer hjem ved 23.30 tiden smiley

    Altså indrømmet -det er da ikke så aktuelt lige pt smiley smiley

    Men han har nu aldrig virket som en der led skade af en times gåtur om morgenen.. der bliver sniflet og niflet -og han hopper direkte i seng igen og under dynen... Så jeg har aldrig tænkt over der skulle være noget galt i det. Omvendt ville jeg nok være liiiige lovligt fremme i skoene hvis jeg overlod kæresten majoriteten af hundens daglige gåturskvote -det er trods alt min hund. Selvom han elsker ham og kalder ham "fars dreng" smiley

    Hov han hopper altså også raskt ud af sengen og hundedanser ved ordet "ud'å'tis" smiley


  • Blixen
    Blixen Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 58
    #68   11. jul 2020 Herhjemme foregår morgenerne sådan, at vi står op og spiser, og så går en dejlig tur på en time til halvanden. Derefter er det hjem i bad for mit vedkommende - denne tid bruger kræet på at falde til ro. Når jeg så smutter, får han en fyldt KONG eller andet i den stil. Jeg har aldrig bekymret mig om mavedrejning, må jeg indrømme smiley

    CF: Hvorfor synes du ikke at en tur kl. 5 kan være andet end hæsblæsende og på et fortov? Hvor stammer den opfattelse lige fra? Hos mig foregår den i valgfri fart i en skov, helt uden stress og jag smiley


  • #69   11. jul 2020 Det er sjovt, som nogle kan vende det til, at det andre gør er negativt smiley

    Det rager mig en papand hvad andre gør, og hvorfor de gør det. Jeg gør bare det, mine hunde trives med. Dorit nægter at gå i haven om morgenen, så det er så simpelt, at vi SKAL ud at gå tur, for at hun kan få tisset og skidt, inden de skal være alene i lidt over 8 timer.

    Det er så ikke fordi vi går særlig langt, men det tager bare enormt laaaaaaang tid for dem om morgenen smiley


  • #70   11. jul 2020 Jeg vælter ud af sengen, sparker Sten ud af sengen (alle hunde der bor her lærer ret hurtigt, at elske at sove længe smiley ) og så går vi på tur halvt sovende (begge to).
    Så går jeg i bad og hvad der nu ellers skal klares - her har Sten gerne sneget og i seng igen, hvis muligt, så når jeg er færdig bliver han sparket ud igen og går enten lidt morgenmad i haven eller under træning afhængig af hvor tidligt jeg har formået at komme op.

    Herefter får Sten sine alene-hjemme-snacks og jeg tager på arbejde.

    Jeg tror egentlig, at Sten ville være helt ok med at jeg kørte uden først at aktivere nævneværdigt - men jeg tror han så ville få en ret lang dag med risiko for ballade, eftersom han næppe kan sove HELE dagen væk uden først at have lavet noget.


  • #73   11. jul 2020 For mig handler morgenturen om hygge og at starte dagen stille og roligt. Vores foregår på vores markvej med løse hunde.

    Billedet er fra en tidlig tur ved 5 tiden da jeg kom hjem Fra arbejde


    profilbillede
  • #74   11. jul 2020 64: Det vil Sam også gerne, så det gør vi selvfølgelig smiley
    Jeg bor med super lækker natur omkring mig, hvor vi har 5 forskellige ruter at kunne gå om morgen hjemmefra, så jeg sørger for at variere vores morgenture, så jeg starter først bilen og kører ud med ham til andre lækre steder på eftermiddags/aften turen, det er også her vi vægter at træne en masse forskelligt, og de dage vi er til træning om aftenen, får han kun en kort lufte tur om eftermiddagen smiley


  • #80   11. jul 2020 Jeg står op og får børstet tænder, puttet øjne i og får noget tøj på og så går jeg tur med Tucker. Vi går vel 15min tid normalt.
    Så hjem og finde en leverpostejklat frem, som jeg blander Tuckers tilskud i og serverer det - han har tørkost stående fremme hele tiden og spiser måske lidt af det efter tilskuddet.
    Herefter begynder jeg at gøre mig selv klar. Inden jeg er færdig, er Tucker typisk gået i seng igen smiley


  • #81   11. jul 2020 Jeg står op og lukker hundene ud, så drikker jeg en kop kaffe, lukker hundene ind igen og fodrer dem, når de har spist går vi en god tur, ca 1/2 time, før dagen rigtig tager fart;)

  • #84   12. jul 2020 Her går vi tur først, gåtur har klart størst værdi for Atlas. Vi går en halv til en hel time, alt efter hvor svært jeg har haft ved at komme op. Derefter morgenmad til os begge. Jeg er sandsynligvis sent på den, så jeg stresser rundt, imens Atlas har lagt sig til at sove under spisebordet. Han får ikke anden aktivering, og når jeg går, så må han nøjes med et klap på hovedet smiley

  • #85   12. jul 2020 Her står vi op og det første der sker er, at hundene får en god del af deres dagsration mad på græsset.
    De tisser og skider i samme ombæring, og så tøffer de ind igen...

    Hvis min mand er på job, så flader de ud mens jeg laver mine egne morgenrutiner. Er min mand hjemme, er der lidt mindre ro på rutinerne og der går ikke SÅ lang tid før de rigtig gerne vil rundes... altså en tur rundt huset. Det får de så.

    Og så får de resten af deres morgenmad/dagsration henover formiddag og eftermiddag på græsset eller som belønninger.


  • #86   12. jul 2020 Vores har mad stående fremme hele tiden, det slutter så om lidt når vi får hvalp, og så vil han få mad når vi har gået morgentur, da han alligevel aldrig spiser før vi kommer hjem fra morgenturen.

    Her når vi aldrig rigtig andet end at hoppe i noget tøj, før vi er ude og lufte Ozzy. Han vil ikke nøjes med haven, han er opvokset i lejlighed, og for ham er haven ikke et sted til toiletbesøg, men et sted man leger og feder den. Med det samme der kommer bare lidt livstegn fra en af os om morgenen , så er Ozzy total oppe at dinge og klar, han er i den grad en morgenhund, han er sådan nærmest kvalmende frisk smiley Sådan har han været lige siden han var hvalp, han skal på ingen måder slæbes ud af sengen, det skulle Mailo derimod smiley

    Når han så kommer hjem fra gåturen spiser han nogen gange lidt, andre gange smutter han hen og lige sover et par timer igen inden han så spiser lidt smiley


  • #88   12. jul 2020 Jeg går som regel en kort tur eller hvis jeg er super tidspresset, så kommer de bare lige ud at tisse - De får så mad, når jeg er færdig med at gøre mig klar, og så går jeg.

    Den primære aktivitet for os foregår eftermiddag/aften.


  • #90   12. jul 2020 Hvorfor er det pludselig så forkert at tage på morgentur med sin hund?

    Det sgu ret vigtig at min hund har fået tømt blæren godt og skidt inden han er alene i 8-9 timer, det gør han altså ikke i haven, jeg kan sgu også godt lide at vide vi har været aktive efter en lang natsøvn, inden der igen venter ham 8-9 timers søvn smiley

    Men det er helt fint at ikke alle behøver være aktive om morgen, men dertil behøver det da ikke at være forkert for os som er det? smiley


  • #91   12. jul 2020 CF : Det er der vel heller ingen der siger ? Jeg forstår ikke helt den der fjendtlige tone overfor dem der gør det anderledes end dig. Vi gør vel alle det der fungerer for os og vores hunde. smiley

  • #92   12. jul 2020 Rikke - smid Ozzy på ferie her, så skal jeg få ham omvendt til "B-hund - indtil videre er det lykkedes mig at "ødelægge alle de (morgen-)hunde, der har været her mere end en uge smiley

  • #93   12. jul 2020 Michelle: Ahahaha, min mand er også mega a menneske, så tror måske også det er derfor. Jeg er MEGA B menneske, så det er oftest manden der tager morgenturen.
    Hvis min mand ikke er hjemme sover Ozzy også længe, men så er han også klar med det samme jeg vågner. Der er bare ikke tid til pjat når et menneske er vågnet, så skal man altså på tur ; - )


  • #96   13. jul 2020 Tja, nogle går med deres hund kl 4-5 om morgenen, andre sent om aftenen.
    Og kan det ikke være bedøvende ligegyldig på hvilken tid af dagen hundene kommer på gåtur, bare de kommer ud.
    Hundene er jo fleksible dyr og vænner sig til vores rytmer og er ligeglade med hvad klokken er.
    Jeg er selv natteravn, går ikke i seng før ved 2-3-4 tiden, hvor vi så går tur, det har Gaddafi vænnet sig lyn hurtig til.
    Da jeg arbejdede stod vi op omkring kl 6 og gik i seng til "normal" tid, det havde Gaddafi hellere ikke problemer med.


  • #100   13. jul 2020 Enig - bortset fra, at det altså jævnligt FØLES, som om hundene ved, hvad klokken er smiley
    "Nu er klokken vist nærmest spisetid," kan mine gerne sige, når uret siger lidt over fem (eftermiddag)


    Enig, men det kan nemt løses ved at fodre og lade aktiviteterne foregå på forskellige tidspunkter. smiley


  • #105   13. jul 2020 Morgenrutine: Står op 5:30, lukker hunde ud og tisse i haven, tager noget tøj på, lukker hunde ind, giver hunde morgenmad, laver en kop the og tager en skål yougurt med müsli, ser nyhederne fra i går aftes (hurra for streaming) mens jeg forsøger at vågne op. Morgentur starter ca 6:15 og varer en times tid. Så går hundene med ud og fodre kaninerne. Når vi kommer ind gør jeg mig selv klar og går enten ind på hjemmekontoret eller kører ind til min arbejdsplads. Afhængigt af hvor meget jeg har været faldet i staver undervejs i processen sidder jeg foran PC'en kl 8:00 når jeg abejder hjemme og kl 9 når jeg kører på arbejde. Jeg ville elske hvis verden var lidt mere fleksible iforhold ti l B-mennesker. Jeg ville elske en arbejdsdag fra 10-18 eller 11-19. Det harmonere bare virkelig dårligt med fx hundetræning der starter kl 19 smiley

  • #107   15. jul 2020 Således ser vores morgenture ud.
    Denne video er fra i dag kl ca 5 og vi havde været ude i en halv times tid og havde et kvarters tid tilbage til vi var hjemme. smiley
    Nyder den stille start på dagen - hver dag. smiley

    https://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/46567-slentretur_kl__5


  • #110   15. jul 2020 Hvis man har brug for ligefrem at spørge sin opdrætter, om han (heller ikke) lufter sine hunde om morgenen, så må det da være fordi man er meget usikker på egne evner som hundeejer smiley

    CF, du kan også oprette en afstemning på FB, for at se hvor mange der “giver dig ret”. Ikke at det rykker ved, at andre gør tingene anderledes. Og tænk sig, de hunde lever skam også endnu smiley

    Hvorfor ikke bare trække på skulderen af hvad andre gør, så længe ingen lider overlast, og så gøre hvad man selv vil med sin egen hund? Jeg forstår ikke behovet for at forsøge at få sig selv til at fremstå som den, der besidder den endegyldige sandhed og som gør det eneste rigtige smiley


  • #115   15. jul 2020 smiley smiley smiley

    Hvordan kan man være på et internetforum, og så ikke formå at debattere, uden at svine folk til, i stedet for at holde sig til emnet.


  • #120   15. jul 2020 Arhj, Ida, det tror jeg SIMPELTHEN ikke på smiley

    CF, du understreger så fint min pointe smiley Det begynder at være pinligt smiley


  • #123   16. jul 2020 Mine hunde står normalt først op når jeg tager overtøjet på smiley . De har bestemt ikke travlt med at komme ud før der.

    De bliver luftet, dernæst morgenmad. Det er ikke altid den ene hund spiser hvor jeg så fjerner hans mad igen.

    Når hundene har spist, så venter de kun på at jeg skal på arbejde så de kan få deres farvel godbid og sove videre. I disse måneder hvor jeg har arbejdet hjemme, bliver de skuffet hver morgen?? smiley .

    Vores morgentur er ikke en hæsblæsende tur på fortovet, for der eksisterer slet ikke fortove hvor jeg bor smiley

    Jeg har tidligere kunne finde på at lufte hunde midt om natten eller meget tidligt om morgen, men nu trækker dynen mere.






Kommentér på:
Nybegynder-spørgsmål om morgenrutine

Annonce