3.528 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
103 Svar
Navngivning af hunde Navngivning af hunde
Tænker i over navnet på jeres hund? Har det en betydning?
Jeg synes det er så klodset med hunde der har navne såsom Ole og Flemming, men det bestemmer folk jo naturligvis selv hehe
1 synes godt om
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.448
Det er han ikke specielt god til, men jeg lader ham få lidt medbestemmelse.
Vi skal have en ny hundehvalp om nogle uger og den mente han skulle hedde Bjarne Riis eller Rolf Sørensen. Vi er landet på et midlertidigt kompromis med navnet Lexus
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 4.468
Hvad andre kalder deres hunde, skænker jeg ikke ret mange tanker
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 374
Liva fandt en kollega på.
Da jeg så skulle have nr. 2, ville skæbnen det, at hun hedder Liva (Labrander Liva) på stamtavlen. På en af turene op til opdrætter hørte jeg en sag om Maggie May i radioen - så kom hunden til at hedde Maggie.
Nr. 3 er en FT/formel 1'er, som på stamtavlen hedder Lab Showtime's Tsunami.
For at blive lidt i bil-teamet (F1), blev det til en Tesla.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.766
Lua blev navngivet sådan, fordi hun blev født ved fuldmåne, og navnet betyder måne på gælisk.
Nanna fik sit navn, fordi det var det eneste vores søn kunne sige.
Kida fik sit navn fra karakteren fra Atlantis. Hun er sort og det er lidt sjovt, fordi navnet betyder 'den der jager mørket bort'.
Taz hedder sådan fordi hun er fra vores Australien-kuld og har en sort plet på brystet formet som Tasmanien.
Iza hed egentlig Iga (fordi hun var solgt til køber, der navngav hende sådan), men da jeg slet ikke kan holde den der G-lyd ud, lavede jeg navnet om, da hun kom retur.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
apr 2008
sep 2017
Følgere: 545 Emner: 156 Svar: 10.732
Min kommende hund kommer til at hedde Elvira, opkaldt efter min mormor. Det er noget af det sidste min mor har bestemt, før alzheimers tog hendes hjerne. Min mormor hed Åse Elvira Marie, så den næste corgi bliver en Åse. Marie må jeg finde plads til en anden gang
Jeg undrer mig nogle gange over schæfernavne (oftest "rene uden tavle"), som hedder Gonzo, Kenzo, Rambo og andre testosteron-navne
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.314
Der er ikke nogen mening med navnene, det er bare nogle vi godt kan lide. Runa er dog opkaldt efter en helt utrolig dejlig Ruhår jeg trimmer. Jeg synes det er et fedt og anderledes navn og passer fint til en Airedale.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.082
Men jeg synes faktisk det er et skovt navn
Min gamle hund hed Link efter et computerspil og Zelda hedder Zelda efter det samme computerspil
Faktisk kan jeg både lide navne som Kurt, Søren og Flemming og så navne fra fx bøger, spil eller lign.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.208
Jessie ville jeg kalde Messi, men synes ikke at det var så passende nu da hun var hun-hund, så Jessie var det tætteste jeg kunne komme
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.521
Honeyfox Nanette blev til Molly
Honeyfox Cico blev til Sisse
Levetoftes Anie blev til Qenya - aner faktisk ikke hvor jeg fik det navn fra
Levetoftes Daffy Dog hed egentlig Levetoftes Darling. Da jeg på det tidspunkt gik til mange LP prøver var det smart at der var en sammenhæng mellem stambogsnavn og kaldenavn. Og Daffy passede på en eller anden måde bare til den hund. Så jeg fik ændret stambogsnavnet til Daffy Dog (lidt ordspil på den hidsige Daffy Duck).
Merrymac Corcran (keltisk for rød hund) kom af lidt uvisse årsager til at hedde Carlson.
Merrymac Just a Hurrican hed Storm, da jeg hentede ham. Det blev ret hurtigt til Stormy, da jeg synes jeg manglede en stavelse.
Merrymac Custom Made Clinton hedder Clinton. Han skulle egentlig kun have heddet Custom Made på stamtavlen men jeg fik opdrætter til at tilføje det kaldenavn hvalpen ville få. Clinton blev valgt fordi det var et kuld der skulle starte med C og der var præsidentvalg i USA og vi heppede på Hillary Clinton ville vinde
Perle hedder Flottenheimer Perle på stamtavlen. Navnet valgte vi selv kravet var at det skulle starte med P. Da vi satte os i bilen efter at have aftalt med opdrætter at vi fandt på et navn til vores. Kiggede vi faktisk på hinanden og sagde 'Perle' nærmest i kor.
Hvad min næste Dobertæve kommer til at hedder vil tiden vise
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 469 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 215 Svar: 2.605
Han hedder Toto i stambogen, men vi havde allerede talt om, at sådan et lille myr skulle have et "stort" navn - og ja, Cujo er opkaldt efter Stephen Kings roman af samme navn.
Om folks hunde hedder Flemming eller xxx's "fancy navn" kunne ikke rage mig mindre.
sep 2017
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.948
- hand fulde navn er Sten i Skon, og det synes jeg egentlig er meget sødt.
Får jeg nogensinde en hund nr 2 skal den hedde Stoffer
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.615
jun 2007
Vi hentede stoffer i Tyskland. Da vi nåede til grænsen i Rødby, spurgte grænsevagterne hvad vi havde bagi bilen (7 Pers med tornede ruder). Vi sagde kun vores ene søn August og så stoffer. Han gloede noget.
Vi gamle far går i øvrigt med Stoffer i parken hver eftermiddag
jan 2007
For mit vedkommende er det nu bare fordi... Sten og Stoffer....
Hvis jeg kalder den næste Saks er jeg jo nødt til også at få Papir på et tidspunkt... og det bliver vist for meget
aug 2008
Følgere: 1085 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.717
Tucker hed Bentley hos opdrætteren og sådan en lignede han bare slet ikke.. Men en Tucker synes jeg han ligner
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
Mine hunde er altid opkaldt efter terrorister eller indianerstammer.
Jeg bruger hellere ikke navnene igen, bortset fra, at Gaddafi er Gaddafi 2. hvor jeg også havde en Gaddafi for 45 år siden.
Han hedder sådan noget fantasiløst som Bandit på stamtavlen, og det var meningen at han enten skulle hedde Assad eller Apache.
Men Assad er så grim og Gaddafi var sådanset en ret pæn mand, så det blev Gaddafi.
Der gik faktisk en uges tid, hvor jeg ikke kunne blive enig med mig selv om, hvad han skulle hedde, Assad eller Apache.
Det endte med at jeg til sidst trak lod mellem de to navne.
Taliban hed Tanna på stamtavlen
Egne hvalpe har været opkaldt efter temaer, indianerstammer, biler mm.
maj 2009
Når jeg skriver menneske navn, så mener jeg sådan noget som Peter, Henning, Lisa mm,
Og når nu det endelig skulle være, så var Gaddafi heldig at han hedder Bandit.
Hans opdrætter bruger nemlig menneske navne. Hans søskende hedder Bodil, Berta, og kan ikke lige huske navnene på de sidste to, og hans mor hedder Rita.
jun 2007
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.728
Men det fedeste navn var amstaffen Som hed Mis;) hehe
jun 2009
Følger: 232 Følgere: 103 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 139 Svar: 3.002
Rødtop fordi det hedder familien efter gamle rødtop og det passer så godt til de røde hunde vi har.
Kewin, jah, det hedder han på stambogen og blev kaldt det da vi købte ham og han var da en stor hvalp, det ville vi ikke ændre
Jessieka det var et J kuld der for 12 år siden, og det passede godt til hende og flokkens andre navne.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 287 Svar: 8.250
Egentligt kørte jeg med disney tema, det startede ved en tilfældighed ved Vaks, som hos avler hed Tarzan, det var det navn vi i familien kunne blive enige om.
Lucky hed Kovu, da jeg fik ham. Og jeg var heldig at få lov til at være hans forever hjem
Rosa er opkaldt efter En chihuahua fra beverly hills chihuahua (en disney film) og rosa kvarts (som også hedder rosenkvarts) som jo er kærlighedsstenen, det navn lever hun 100% op til, hun er den mest kærlige og elsklige lille hund
Da jeg blev forlovet var der derfor heller ingen tvivl om at min sten i min forlovelsesring skulle være en Rosa kvarts
Teemo stikker ud, for han fik som den første ikke et disney navn, og det var ikke fordi jeg ikke havde navne nok, men fordi det var det navn både jeg og min forlovede bedst kunne lide. Det var langt nok fra de andre ting at det ikke forvirre, og samtidig nemt at sige. Teemo er opkaldt efter en figur fra et computerspil der hedder League og legends, og jeg synes egentligt han passer glimrende til hans navn, han er utrolig nuttet og altid klar på ballade
på stamtavlen hedder han Don't stop believin' af 2 grunde, 1 han er fra et 80er tema kuld der alle har navne efter sange fra 80erne.. 2 han er fra marts i år, han er født lige inden lockdown, så opdrætter og jeg blev enige om at det var det perfekte navn til en hvalp midt i corona
Så ja, jeg lægger rigtig meget tid og tanker i valget af navne til mine hunde
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.358
Cody hedder desuden Juni's Timon på stamtavlen (så vi kunne da godt have kaldt ham Timon).
Viktor valgte jeg navnet på - og ja, jeg synes faktisk, at det passer ret godt til ham. Sådan lidt en lalleglad gadedreng.
Viktor hedder desuden Dream of Labradors' Fire It Up på stamtavlen - ikke lige det mest mundrette navn
okt 2014
Åh det er mange år siden...
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1230 Hunde: 7 Emner: 91 Svar: 2.808
Men den kommende hvalp hedder Seia på stamtavlen, og hun kommer nok til at blive kaldt Sia, så det stadig ligger lidt op af stamtavlenavnet
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.795
Vores nye hvalp vi henter om 3,5 uge hedder Henning , bare fordi jeg synes det er et fedt navn til et dyr ; - ) På tavlen hedder han PoulHenning, da han er fra et P kuld.
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 150 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 538
Vi synes det var et pænt og unikt navn. Jeg er ikke til de der navne som alle hedder, og jeg kan godt lide at opkalde dyr efter karakterer i serier.
Min gamle kanin Fusse, hed rigtigt Sanfu, som jeg læste i en bogserie jeg var i gang med inden jeg fik ham da jeg var omkring 12 år. Det skulle være kantonesisk, en slags dialægt af kinesisk, og betyde bjergtiger, og det var meget passende når nu han havde den aftegning han havde
aug 2013
Min mand mente forresten at Henning skulle hedde Brutalis, netop fordi det er en lille hund , men altså jeg betaler ergo bestemmer jeg , Ahahahaha. Ej manden fik altaå valget mellem Poul eller Henning , jeg tror måske at jeg i smug kommer til at kalde han PoulHenning , synes faktisk det er et ret fedt navn, haha.
maj 2009
Det passer godt til sådan en Pin, for de er virkelig brutale når de går i gang med rotter, mus mm.
jun 2009
aug 2013
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.358
Præcis
maj 2009
Jeg har aldrig elsket en hund så meget som henden
aug 2013
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 516 Svar: 12.536
Nuuk-Nuuk kom fra internatet i Nuuk, så det navn var næsten givet på forhånd. Hans fulde navn var Nuuk-Nuuk Amaroq Kolon. Amaroq fordi det betyder ulv på grønlandsk, og Kolon, for at passe til Punktum.
Lanka skulle hedde Lanka, fordi hun kom fra Sri Lanka. Fulde navn var Lanka Komma Lillefisen. Komma igen for at passe til nu både Punktum og Kolon, og Lillefisen, fordi det var det, vi kaldte hende, nede på Sri Lanka, inden vi besluttede os for, at forsøge at få hende med hjem.
Qimmit kom til at hedde sådan, fordi han også var fra Grønland, og det betyder "hund" på grønlandsk.
Aqui betyder "her" på spansk, og det syntes jeg var lidt sjovt, fordi "kom Aqui", så faktisk betyder "Kom her".
Han skulle egentlig havde heddet Redfield (efter forfatteren) for det havde jeg altid ønsket mig som navn til en rød husky. Men da han var hentet viste det sig bare, at navnet var HELT forkert! Og så blev det Aqui istedet.
Lufkaz - han hed egentlig Zeven (syv på hollandsk) de første par år, fordi han er den syvende hund, jeg har haft som voksen.
Da han på et tidspunkt skulle have nyt navn, blev det Lufkaz - akronym for Lille Ulv Formerly Known As Zeven. Fordi min veninde altid har kaldt ham Lille Ulv, og Formerly Know som en hyldest til Prince.
Sheena hed Betty, da jeg overtog hende for et lille år siden. Det passede ikke rigtigt til de andre, så hun blev omdøbt til Sheena. Efter mit store idol som teenager - Sheena Easton
jan 2020
Følger: 11 Følgere: 3 Emner: 14 Svar: 47
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.086
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.489
Som opdrætter har jeg prøvet at finde navne, hvor navnet eller i hvert fald noget af det kan bruges som kaldenavn, og vel ca. halvdelen af hvalpekøberne har brugt stambogsnavnet. Og det har jeg selvfølgelig også selv. Jeg undrer mig altid, når opdrættere giver deres hunde et flot stambogsnavn for så at kalde den Mads eller lign.
Jeg har så heller ikke noget behov for, at det skal være 2 stavelses navne, jeg bruger gerne 3 stavelsesnavne, som f.eks. Esibelle, Havanna, Manilla.
Af de hunde, jeg har købt, var den første Pyr-Ami Drot den eneste, hvor jeg ændrede navnet helt. Jeg brød mig slet ikke om navnet Drot, så han blev til Sandy, som også blev en del af mit kennelnavn Sandybear.
Et par stykker har jeg tilpasset stamtavlenavnet:
Sherryl du Mas de Beauvoisin blev i begyndelsen kaldt Sherryl (tryk på sidste stavelse) hjemme hos mig, men stille og roligt tog kælenavnet Rille over og til sidst var hun bare Rille.
Oune de Royaume d'Ursita blev til Ouna. Jeg fik en video, hvor opdrætteren udtalte Oune på italiensk, og det var kort og hårdt Un, hvilket jeg ikke synes var hverken pænt eller særlig feminint, så der blev lavet en lille ændring.
Koko, Izoure og Celtia har jeg beholdt navnene på.
Jeg kan godt lide navne, der er lidt anderledes, men jeg har dog også en Peia, hvilket jo er forholdsvis almindeligt.
Af endnu ikke nævnte navne har jeg haft: Saki, Farise, Giza, Jaffa, Sunshine
sep 2017
Jeg kommer til at få fra K eller L-kuld, og selvom jeg godt kunne høre mig selv brøle "Kom sååååååå Kælling/Lumskebuks", så tror jeg bare at jeg holder mig til Elvira
jan 2007
apr 2008
sep 2017
jun 2007
Jeg er så den der elsker åndssvage og anderledes stambogsnavne, som ikke kan bruges i daglig tale
Edit. Der er også Kluddermor eller hvad med Kæmpe Eskimo?
maj 2009
sep 2017
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.993
Ghini stamtæve til mit lille opdræt af racen, og mine kuld får temanavne i stamtavlen. Bianchi er fra et kuld med italienske cykelmærker og efter hende har jeg to hvalpe, Tilla, som egentlig hedder Galanta Whippets Aria Twist på stamtavlen er fra et kuld hvor temaet er Bianchi cykelmodeller med et Twist (far hedder Twist)
Jeg ville have beholdt Aria som kaldenavn, men familien nedlagde protest, de syntes det lød som en dårlig Disney film. Tilla blev så opkaldt efter den første af de planter hun gravede op i haven en kobjælde der på latin hedder Pulsatilla
Daisy har beholdt en del af sit stamtavlenavn, far til kuldet hedder Oscar og kuldet har fået temaet "Oscar vindende film" så hun hedder på tavlen G.W. Driving Miss Daisy
aug 2008
Følgere: 1085 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.717
Vi kunne faktisk ikke vælge et navn og min far sagde at det også kunne være ligemeget, folk ville jo bare kalde hunden for "den der".. Så vi navngav den "du der" - bare på Tysk: Du Da
aug 2013
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.618
Det første er lidt mere mundret og væsentligt billigere at få skrevet på hundetegnet - så det gik vi med
okt 2014
Jeg kendte naboen og det var skisme spøjst at høre herren stå og bræge "Klamyyydiaaa" ud over hele kvarteret, når katten ikke var kommet hjem til spisetid.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.042
Skal altid høre for at have kaldt min tæve for Einstein - Selvom Einstein jo er et efternavn og dermed ukønnet. Hun er forresten opkaldt efter en golden retriever i en Dean Koontz bog, ikke efter fysikeren
Jesse er opkaldt efter Jesse i Breaking Bad - Fordi jeg lige havde binget den serie, da jeg fik hende.
Flynn er opkaldt efter Flynn fra Timeless - Fordi det er en af mine yndlingsserier og jeg er en nørd.
jun 2009
sep 2017
CF, det er fantastisk at du lige opper med fed og møg, bare lige for at skrue det lidt op. Jeg kan afsløre at opdrætter har sagt, at Klamydia og Luder er over grænsen. Det ændrer ikke på at det er sjovt at finde på vanvittige navne. Lumskebuks, Kost og Kælling er noteret. Det er næppe værre end Fucking Snot
Og ja, de skal tit skrive med folk som er dybt forargede over de navne, og som ikke har evnerne til at se udover det. Men så får de heldigvis sorteret nogle købere fra. Dem mangler de ikke rigtigt
maj 2009
A, jeg hat trænet sammen med Fucking Snot og dens mor Crympe.
maj 2009
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.097
Baby skulle have heddet Fabian eller Peppe.
Men opdrætter kaldte alle hvalpe for "baby" så kommende ejere selv kunne indlære et kaldenavn..
Min hvalp havde bare taget det LIDT for meget til sig, og nægtede at lystre andet end Baby
På tavlen hedder han Fabulous Friend, og det lever han i den grad op til!
Thea's rigtige navn er Althea. Hun er opkaldt efter bolsjet, da min eks havde en hund der hed Mynte. Så det var lidt et bolsje tema
Men det er liiidt tungt at kalde på Althea, så Thea er noget nemmere og jeg har faktisk aldrig kaldt hende andet - udover når hun får skæld ud
På stamtavlen hedder hun Diva - hvilket også passer ret godt til hendes personlighed
mar 2008
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.808
Jeg er selv vild med navnet Archie, Arya og Ayo
sep 2017
Og så skal du måske (igen) forsøge at læse hele indlægget (igen). Jeg ved godt at det er svært for dig at læse alle de ord, men prøv nu alligevel
Omvendt kommer det ikke bag på mig at netop du, og ingen andre, kan gøre et nummer ud af, at en opdrætter vælger at give sine hunde skøre navne på stamtavlen. Hint: Gå ind på deres hjemmeside og læs hvad de tidligere kuld faktisk hedder, i stedet for at opdigte dine egne versioner. Jeg VED godt at det er svært kun at forholde sig til fakta, uden selv at digte lidt, men prøv det nu alligevel.
Og nej, jeg føler mig ikke stødt, men som sagt er det ved at være virkelig pinligt, at du kun er her for at hælde dit bitre lort ud over (enkelte) folk. Solen skinner, du har hundehvalp. Hvordan kan du være så fuld af galde, bitterhed og had?
jan 2007
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.042
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.935
sep 2017
Nittib, jeg ville hellere være gift med Freddy Krueger og Chucky på samme tid
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 481
Vores første hed Humle. Også på stamtavlen, det fik vi liv til at vælge.
Så har vi Vega. Navnet valgt af familien. Mit bud var Thyra.
Vi har Vegas 3 døtre: Elvira, Maude og Matilda og så har vi Maudes datter Sibilja.
Elvira fordi jeg er vild med navnet. Derudover efter Elvira Madigan fra Fyn, fordi racen er fra Fyn, og vi bor på Fyn.
Matilda er opkaldt efter en australsk kænguru jeg så i en udsendelse på tv mens Vega var drægtig. Da vi besluttede at beholde 2 fra kuldet skulle det være m&m’s så det blev Maude. Og hun ER en Maude.
Sibilja fordi .... tja, vi skulle ikke have beholdt en hvalp men skæbnen ville det anderledes. Så vi skulle hurtigt finde på noget og manden valgte Sibilja. Det viste sig senere, at Sibilja er en hellig kampko i nordisk mytologi. Hun dræber fjenden med sit dybe brøl. Og vores lille Sibilja på 10 mdr har den dybeste røst af alle vores.
apr 2008
Det er jo forhåbentlig ikke sådan, at man går og kalder sin hund fede fucking mær og devaluerer den på daglig basis....
jun 2009
en anden Mack-Adonis
sep 2017
Hoste hedder Hoste, Influenza hedder Enza, Fucking Snot hedder Snot og Atju hedder Atju. Jeg er ikke sikker på at det er værre eller bedre end Kombardo, Jubii, Numse eller så meget andet.
Dorit bliver i øvrigt kaldt Tykke som kælenavn, hvilket gør, at jeg kan komme til at kalde folk det - kærligt ment (som når andre siger smukke, søde osv.). Det er jo ikke “devaluerende”, tværtimod.
aug 2013
jan 2007
jun 2009
sep 2017
Crympe er kendt for at give deres hvalpe tossede stambogsnavne. Det er lissom en del af pakken. Som sagt forventer de ikke at deres hvalpekøbere kalder hundene de navne, og de har også fortalt at hverken Klamydia eller Luder er på listen over navne (det har jeg vist efterhånden skrevet mange gange nu). Det virker lidt fjollet at blive ved med at diskutere en hypotetisk situation
sep 2017
Og det med opmærksomhed, dét tror jeg er din selvopfyldende (!!!!!!) profeti. Se, så lærte du også et nyt ord i dag
sep 2017
Og jeg tænker at du også vil formå at “pynte” på den, som du gør med alt andet.
I mellemtiden kan andre muntre sig med denne: https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/610780-din_debatstil___overvejer_du__
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.935
Rikke ... Tippe ... Sally ... Lasse ... Nanna ... Kalle ... Krumme ... Lilly ----> gæt selv hvorfor .
Kun afbrudt af et par " lidt ved siden af " .... Carlo ... Wilma ... Victor ... Laura . ----> bare fordi de ikke kunne hedde andet .
jan 2007
sep 2017
jul 2018
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
Jeg valgte Luffe, fordi navnet er hyggeligt og virker afvæbnende i forhold til det ret dårlige ry Hovawart havde på det tidspunkt (og vel egentlig stadig har).
Den anden, også en hovawart, hedder på stamtavlen Bergenhovs Iggy. Den er opkaldt efter den første, som vi måtte aflive i en alt for tidlig alder.
Vores næste hund kommer til at hedde noget andet, men jeg ved ikke hvad det bliver før jeg ser hvad det bliver til...
jan 2007
Gaia hed Great Gaia of Spyro's Legacy. Ikke ligefrem mundret, men Gaia var jo fint brugbart.
Sten hedder Sten i Skon på tavlen. De er to i kuldet der har beholdt stambogsnavnet (eller en del af det), den anden hedder Olle. De var ellers fine - Spela Allan, Liv i Lukan og andre gode, svenske ordsprogs-navne
Bedste navn fra den opdrætter (Men et andet kuld) synes jeg helt klart er Drak-Ulla - var den min havde den 100% beholdt det
Reiki hed Solargeisli Reiki - blev kaldt Nielsen ved tidl ejer, men det kunne jeg altså ikke med.
Tror det med navne er ret racebetinget også.
Islændere har næsten alle sammen bare kennelnavn + et islandsk navn, hvor aussierne meget ofte har lange, kringlede navne, typisk på engelsk.
sep 2017
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Og så er jeg kæmpe fortaler for at hundens kaldenavn og stambogsnavn på en eller anden vis hænger bare lige en lille bitte smule sammen.
Det gør avl og tjek af stambøger SÅ meget lettere!
Hvis hunden bambi ikke bliver kaldt sylvia til dagligt.
jun 2007
Ingen af vores hvalpekøbere har bedt om navne de kunne bruge. Vi havde et kuld killinger engang. Der var et ønske på Sojus Aage Svendsen Jr. Hans søskende hed S. Mr Kiss Kiss Bangbang, S. Flibbertiggibet girl og S. Chattanoogachoochoo.
Bare fordi!
jun 2009
hendes nordmand blev kaldt Lucky stambogsnavn kennelnavn og little summerdancer
svenskeren blev kaldt Robin tom puss little mann....selv brugte Gitte mange gange de samme navne igen og igen på sine hvalpe. Her fra mig selv Candy hun mindede om en candy-floss... stambogsnavn Vesterborg red sunrice...det passede da ikke til hende.
maj 2007
maj 2009
Nu er Gaddafi min sidste hund, men skulle jeg have en ny, ville jeg nok gå bort fra Indianerstammer og terrorister
En ny hund kom til at hede Urban.
Han er en af kun tre landes ledere der kæmper for at landet kan blive ved med at have selvbestemmelse, samt landets egen befolkning først.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.489
Uanset hvilket navn man giver sine hvalpe, så vil der være hvalpekøbere, der ikke kommer til at bruge det. En del hvalpekøbere har valgt navn på forhånd, og det vil blive brugt uanset stambogsnavnet, andre kan ikke lide det navn, man har valgt, og det er jo fair nok. Bare se hvor forskellig smag vi har herinde.
jun 2009
mar 2008
jeg håber VIRKELIG jeg får et kuld iggyer med 7 hvalpe, så jeg kan opkalde dem efter dødssynderne
maj 2007
mar 2008
apr 2008
Følger: 70 Følgere: 77 Emner: 88 Svar: 2.675
maj 2007
aug 2013
Men han var allerede navngivet Poul, da alle hvalpene har navne med P. Men på hans stamtavle hedder han PoulHenning, og de bruger Henning så han er vænnet til det navn : - )
okt 2018
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 157
Jeg nævner i flæng Frokost, Disko, Henning (hunrotte), Kost, Korrupt og Fru Ko. Jeg har også haft en kanin der hed Mango.
Vores hund er den første hund vi har. Hun hed Joyvita fra den tyske avler, men vi kunne ikke lide den der t-lyd, så vi gik med Vida i stedet.
Jeg har en drøm om at næste hund skal hedder Iglo. Og hvis vi får en til, så Hermulen.
Jeg er bedøvende ligeglad med hvad andre kalder deres hunde. Men jeg synes det er skægt, når folk kalder dem noget anderledes. Eller PoulHenning feks. Jeg synes det er skønt
Da jeg var barn havde vi en hund der hed VipVap. Det synes jeg er det bedste hundenavn nogensinde, men jeg kan ikke få mig til at genbruge det. Jeg ved egentlig ikke hvorfor. Det føles bare forkert.
maj 2015
Følger: 52 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.478
Skal så meget ha en Ramalamadingdong!!
Samt en Stumpt H
'Næste på banen er Anja, med Stumpt H'
Galophesteejere er også gode til underlige navne.
Peas and carrots, eller den bedste!
Arrr, i ved den der piratlyd. Keder i jer, så søg på google, der er frd video af speaker, der beskriver løbet med hesten Arrr
Edit, ja så kom Sallas rigtige navn frem
maj 2015
Følger: 52 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.478
apr 2008
mar 2008
maj 2007
aug 2013
Min veninde siger hun elsker navnet, fordi det minder om sådan en revisor type, ahahahaha.
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 2.812
Jeg kan godt lide at en hund har et menneske navn!
De er ligesom en del af familien.
Mine hunde har stort set altid heddet Rasmus eller Emma.
Den nuværende hedder dog Ollie, da han er Schweizer og så skal han ikke hedde Rasmus.
Det ville være underligt!
aug 2019
Følger: 14 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 6
Vores hund hedder Rita, fordi børnene kan sige det.
Gårdkatten hed Folmer.
Hønsene hedder Gry, Ulla og Wilma og hanen hedder Flemming.
Fårene hedder Yrsa, Olga, Didrik, Frederik, Norma og Ilse.
Jeg synes det er rart med normale navne. Helt modsat hvad du synes, synes jeg nogle hundenavne kan virke prætentiøse og lodret åndssvage (især dem på stamtavler) xD Som du siger, hver sin smag og det er også bare helt fint, for verden ville være r*vsyg, hvis man var enig om alt
Navngivning af hunde