1.040 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Online bestilling, oplyse cpr? Online bestilling, oplyse cpr?

Sidder og leder efter gode tilbud på hundetræningsvest, og falder over en svensk side med gode tilbud.
Kan dog ikke rigtig finde Trustpilot resultater..

Jeg studsede primært over deres krav om national ID number (cpr) ved bestilling.. smiley
Nogle tilbud kan jo være FOR gode.. er det normalt at skulle oplyse dette, aldrig oplevet det før smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Online bestilling, oplyse cpr?
  • #1   8. aug 2020 Nej og det skal du ikke oplyse

• #2   8. aug 2020 Kunne jeg heller aldrig finde på, men siden virker ellers reel og mærket er et af de "store"..

Jeg pakkede pænt sammen og forlod siden.. smiley

• Marie A
    Marie A Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 151
    #3   8. aug 2020 Man skal bruge sit ID til rigtig mange ting i Sverige, og en del hjemmesider vil have at man skriver det ind, og så fyldes navn, adresse og telefonnummer i automatiskt. Men der plejer altid være en mulighed for at skippe det og selv fylde oplysningerne i.

• #4   8. aug 2020 #3 Ok.. aldrig oplevet det.. men kunne ikke umiddelbart skippe den oplysning.. tænkte om man kunne skrive sin fødselsdag og så 4 vilkårlige tal derefter..

Ved ikke om man må spørge til specifik hjemmeside herinde? Kunne være nogen kendte den smiley

• #5   8. aug 2020 https://taenk.dk/test-og-forbrugerliv/digitale-tjenester/beskyt-dit-cpr-nummer/hvem-maa-bede-om-dit-cpr-nummer

CPR-nummer skal du ikke udlevere, hvis du:
    Bliver ringet op af en telefonsælger fra et ukendt firma
    Du kan bede om en uddybende mail eller henvisning til en hjemmeside, hvor du kan læse mere om produktet, hvis du er interesseret i at købe en vare, men aldrig har hørt om firmaet før.

Køber et produkt kontant i en fysisk forretning eller på nettet

Bliver stoppet eller afhørt af politiet
    Politiet skal du give dit navn, adresse og fødselsdato, hvis de beder om det. CPR-nummeret behøver du ikke give.

Skal købe et taletidskort til din mobiltelefon

Skal have penge tilbage, for eksempel fra dit elselskab

• Marie A
    Marie A Tilmeldt:
    feb 2016

#6   8. aug 2020 Hvis du ikke kan skippe det, så ville jeg ikke købe fra hjemmesiden. Også selvom det sagtens kan være en hel sikker hjemmeside, så føles det "sløseri" af personnumre suspekt. De gør det typiskt fordi det er nemt, ikke sikkert.

Udover det, så må man gerne spørge til specifikke hjemmesider herinde, du søger jo erfaringer og er ikke tilknyttet firmaet smiley

• #7   8. aug 2020 Tak smiley

Det er arrakoutdoor.com..

Det ser dog ud til at jeg kan snyde ved at skrive noget forkert i de sidste 4 cifre..

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #8   8. aug 2020 Du kan bare skrive 4 0'er i de sidste.

• #9   8. aug 2020 Den tillader så ikke hverken 0000 eller eks 0003, så man kan desværre ikke bestille uden at oplyse personnummer..

• Marie A
    Marie A Tilmeldt:
    feb 2016

#10   8. aug 2020 Kan se at det er Klarna der vil have oplysningerne (hvilket er helt normalt for dem). Mange hjemmesider har Klarna tilknyttet, det er meningen at det skal gøre nethandlen smidigere og sikrere for både forhandlerne og kunderne. De fylder ens oplysninger i automatisk og giver en mulighed for at f.eks. først betale varen efter man har fået den hjem, eller at købe på afbetaling.
    Jeg har altid betalt med det samme via Klarna, men undgår dem så vidt muligt. Der er rigtig mange der har oplevet problemer efter at have købt på afbetaling eller har valgt at først betale når varen er ankommet. De har en tendens til at sende en rykker meget hurtig, ofte inden folk overhovedet modtager den originale faktura. Selv har jeg oplevet at modtage en SMS med et gebyr jeg skulle betale, uden at have købt noget. Det viste sig at være noget min mor havde købt og betalt flere måneder inden, så hvorfor de sendte en regning og hvordan den havnede hos mig ved kun Klarna.

Kundeservicen lader også meget tilbage at ønske. De få anmeldelser jeg kan finde om hjemmesiden er for det meste heller ikke gode, hvor kundeservicen heller ikke virker til at eksistere.

• #11   8. aug 2020 #10 Tak Marie, brugbar info!

Kommentér på:
Online bestilling, oplyse cpr?

Annonce