637 visninger
|
Oprettet:
seriøst hjælp emma bider og bider HÅRD {{forumTopicSubject}}
emma bed først stille og rolig vi sagde nej det virked to sek..... så prøved vi med ah ah høje lyde det prælled fuldstændig af.... nu er vi nødt til a gå med fem strømper på for a hun ik bider igennem huden og hun er såå skide ligeglad med legetøjer at vi ignorer hende og at vi lige holder for hendes mund og siger nej! hva *biiip* gør vi??? intet hjælper a alle de råd vi får....
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 143 Svar: 717
- signe
feb 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 145 Svar: 1.066
trække lege plejer hunde at være tosset med
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 130
feb 2005
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 474 Svar: 2.355
feb 2005
det ville godt med noget hvalpe træning med hende
apr 2006
Følger: 92 Følgere: 103 Hunde: 2 Emner: 432 Svar: 6.314
da jeg var barn, havde min oldemor en puddel der bed.....og der blev sagt at den var skrækbider og at det var på grund af usikkerhed...........er jeg misinformeret?
Syntes Emma har samme symtomer som min oldemors puddel.......den stoppede aldrig trods træning
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 893 Svar: 11.797
Men har aldrig oplevet det så slemt at der gik hul
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.777
Har været nødsaget til at gøre det samme med min hvalp.. Min søn er 9 mdr og han sidder jo meget på gulvet. Og i starten kom Laura tonsende og hoppede op af min søn og væltede ham tilmed et par gange :,-( Min søn blev meget hurtigt bange for ham, så blev også nød til at tage mere fat , end bare at sige nej.. DET måtte hun simpelthen ikke...
Nu er hun så stille og rolig som en hvalp nu kan være. Men det går rigtigt godt med dem og min søn er ikke bange for hende mere. Når Laura er træt , går hun hen og ligger sig mellem benene på min søn.. Ser mega sødt ud...
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 55 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.729
jun 2006
Følger: 49 Følgere: 48 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 751
Jeg vil råde dig til at sige av eller give et højt piv og derefter ignorere hende.
Jeg vil bestemt fraråde at du tager din hvalp i nakkeskindet, vender den om osv.
Det er naturligt at hvalpe bider og undersøger med munden. I en hundeflok ville de andre hunde reagere ved at give et piv og derefter ignorere hende.
Jeg tror ikke på at hvalpe er dominante.
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
Og spørger du mig, så er det IKKE OK at bide, så det gør ondt.
...jeg gider ikke engang bides ganske stille og roligt i leg!
Hos os leger vi fint uden at hundene bruger deres tænder!
Oscar har der ikke været problemer med(..nogensinde..med noget som helst...han er jo mors engel!!! ) men Mille havde en periode hvor hun hapsede ungerne i armen, og DET vil jeg bare ikke tolerere!!!
Vi tog hende stille og roligt, men fast om snuden og holdt ved, samtidig med et Puuuuha og vrede øjne,, indtil hun gav et lille "undskyld-piv".
Når vi så slap, slikkede hun os på hånden og det gjorde vi 2-3 gange, og så var dét ovre. Og nu har vi en hvalp på 4 mdr og snart 30 kilo, der kan løbe og lege med ungerne (på 2 og 5 år) i haven uden at de bliver jagtet af hende.
Og nej! Hun har ikke tage skade!
Nej; hun er ikke blevet usikker og underdanig af det!
Nej; hun kaster sig ikke skrigende om på ryggen hver gang, hun blir irettesat!
Nej; Det er ikke synd at gøre!!!
Hellere få vist hunden tydeligt, at det er FORBUUUDT, én gang for alle, end at ha en hund der snapper efter en.
Mange skriver at det går over, når de har smidt deres mælketænder....Det passer simpelthen ikke.
Det er et spørgsmål om opdragelse!!!
Og i må se at få sat grænser, inden jeres hvalp blir et stort, stærkt skrummel. Der er stor personlighed og vilje i racerne bag hende...husk det!!!
Hvis hun "går til angreb" på jer, når i har irettesat hende, så hold ved hende igen indtilhun siger "piv", og SÅ skal der roses!!!!!!!!
I er NØDT til at træde i karakter...også selv om hun "bare er en hvalp": Det er dét som hun lærer nu, der skal gøre hende til en dejlig afbalanceret hund senere i livet!!! ;o)
Pøj pøj med krudtuglen!!!
seriøst hjælp emma bider og bider HÅRD