931 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Blixen
Blixen
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 60

Hvilket skelet Hvilket skelet

Hej HG

Jeg synes ellers nok jeg har været forfulgt af uheld i et stykke tid, og her på eftermiddagsturen fik jeg så et nyt problem at tænke på. Hunden og jeg går tur på en lille eng bag et hus, og inden jeg overhovedet opdager at mit unge og lynhurtige lille kræ har fundet noget spændende, står han med en bid af et skelet i gabet og synker. Den anden halvdel ligger i græsset, og jeg er desværre ret sikker på at det er et fiskeskelet, som nogen i huset har skilt sig af med smiley
Jeg ringede øjeblikkeligt til anicura for at høre hvor bekymret jeg bør være osv., så det er ikke derfor jeg skriver - jeg håber bare inderligt at en af jer kan se at jeg tager fejl og det IKKE er et fiskeskelet, selvom jeg for min død ikke kan se hvad det ellers skulle stamme fra.

Opløftende historier modtages med kyshånd, men jeg håber at I vil holde de grimme fortællinger for jer selv smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilket skelet
  • #1   26. aug 2020 Det ligner et skelet fra en fisk ja. Og nu spørger jegmåske dumt, men hvorfor er det et problem??

• Blixen
    Blixen Tilmeldt:
    apr 2020

#2   26. aug 2020 Fordi hvis det kommer fra huset - hvilket jeg går ud fra da jeg aldrig har set fisk græsse på engen - er det med al sandsynlighed tilberedt. Rå fiskeben ville ikke bekymre mig, men tilberedte fiskeben bliver, som fugleknogler, skarpe og splintrende, og kan rippe tarmene op smiley

• #3   26. aug 2020 Okay. Jeg var godt klar over det med rå VS tilberedte ben, men jeg troede ikke det betød så meget med så små ben.

• Blixen
    Blixen Tilmeldt:
    apr 2020

#4   26. aug 2020 Det ved jeg heller ikke om det gør, men han fik desværre ædt en god mundfuld. Dyrlægen mente ikke at det nødvendigvis ville blive et problem, men man kan hurtigt være uheldig i den retning, så vi aftalte at jeg fodrer med dåseasparges og reagerer hurtigt hvis hunden bliver dårlig - men manner, det ville have lettet min bekymring over de næste par dage, hvis det 'bare' havde været noget utilberedt, selvdødt skidt i stedet for.

• #5   26. aug 2020 Det kan jo også være en måge eller lign. der har hentet fisken fra et andet sted og tabt det smiley

• Blixen
    Blixen Tilmeldt:
    apr 2020

#6   26. aug 2020 Det er vel muligt smiley

• #7   26. aug 2020 Giv hunden nogle lange asparges på glas. De vikler sig rundt om evt spidse ender. Alternativt er vat.
    Jeg ville ikke selv være nervøs lige her.

• Blixen
    Blixen Tilmeldt:
    apr 2020

#9   26. aug 2020 Jeg havde ikke tænkt over at de snittede asparges ikke vikler så godt som de lange - tak for idéen. Og godt at høre at andre ikke ville bekymres.

• #10   27. aug 2020 Mine hunde skulle være døde mange gange, hvis det der var farligt smiley
    Hunde spiser mange mærkelige ting, og det er altså utroligt sjældent at man ser perforerede tarme.
    Giv hunden asparges søbt i olie og evt. tilsat lidt luftigt vat, og så skal det nok gå helt fint.

• Blixen
    Blixen Tilmeldt:
    apr 2020

#12   27. aug 2020 Jamen jeg kan jo kun forholde mig til det, jeg har oplevet, Isabelle smiley

Men tak - der er endnu ikke tegn på noget, så jeg håber at vi slipper let udenom.
    Min hund er heldigvis glad for grønt og får gerne broccolistokke osv. at gnave i når jeg laver aftensmad, så asparges var ikke et problem. Vat har jeg ikke forsøgt mig med smiley

• #13   27. aug 2020 Isabelle jeg tror mine ville æde det uden at blinke. Ellers en smule bouillon eller leverpostej på.
    Jeg finder ofte bamsefyld i deres efterladenskaber. Måske de forebygger...

• #14   28. aug 2020 Selv tilberedte fiskeben ville jeg altså ikke være bekymret for; de bliver opløst allerede i mavesækken og når derfor aldrig ud i tarmene. Fiskeben er slet ikke som knogler fra fugle og pattedyr. Men de kan selvfølgelig godt rive lidt i spiserøreret på vej ned.
    Det er mest de lange rørknogler fra fugle og pattedyr der splintre når de er tilberedte. Mine har fået spist tilberedte skrog fra kyllinger og ænder og grillede lammeriben uden at der skete noget (og nej, de er ikke noget de har fået med vilje smiley ).

• #16   28. aug 2020 Pia
    Mange tak.
    Jeg har ellers ofte givet lidt broccoli fra aftensmaden til hundene. Det vil jeg da begrænse fremover.

Asparges og vat har jeg brugt flere gange når hundene har snuppet nogle grillrester.
    De er faktisk ret vilde med slikasparges smiley smiley
    Så TS jeg ville ikke være så nervøs, blot holde lidt øje med hunden

• Blixen
    Blixen Tilmeldt:
    apr 2020

#17   28. aug 2020 Tak Pia, det vidste jeg ikke. smiley

Kommentér på:
Hvilket skelet

Annonce