{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det kunne være gået galt!
  • #3   26. aug 2020 smiley

• #5   27. aug 2020 Det forgår nu ikke kun på den anden side.
    Det foregår desværre hver eneste dag her hjemme i hele landet.
    Her i byen har vi to legegrupper, og hvis man går derhen, så ser du lige nøjagtig det same som i videoen.
    Det samme sker i de to hundeskove vi har.

• #10   27. aug 2020 Hold da op, jeg fik da lidt ondt i maven et par gange, igennem den video!
    Imponerende den ikke får en røvfuld...

Men krumme har nok ret i sin teori!

• #12   27. aug 2020 Jeg forstår simpelthen ikke at folk kan syntes det der er fint! Ingen af de hunde har fornøjelse af det, der ligger en anspændt atmosfære Over hele forestillingen, hvordan kan man sætte sin hund i den situation? Det samme gælder hundeskove herhjemme, hvis folk bare gad sætte sig lidt ind i hundesprog så ville de se at flertallet af hundene ikke “hygger sig” de er anspændte, forsøger at dæmpe og ville aller helst ud af situationen, men ejerene hygger jo og hunden bliver så dejlig træt ;(

• #13   27. aug 2020 Helt enig Bodil - den anspændthed skinner igennem i hele videoen! og det nok den der skaber den der "nu går det galt" følelse.
    - for der er ikke ret mange af de hunde der, der hygger sig!
    Der er ikke noget ligeværdig og harmonisk leg..

• #17   27. aug 2020 Yikes det kunne været gået meget galt!

• #18   27. aug 2020 Nu plejede jeg at komme meget i hundeskoven før i tiden, og hele stemningen i den video er bare så forkert! Det er helt vildt!

Plus den situation hvor Akitaen stivner trækker mundvigerne tilbage og drejer hovedet væk. GYS!

Jeg kender det fra mine egne hunde gennem tiden.

Det er der hvor de fortæller.

Jeg er utryg lige nu, og du provokerer mig, jeg vil helst ikke slås, men skrid eller jeg nakker dig.

Nu trækker Dalmatineren sig og stikker af (den er også bare en stor hvalp), og så nøjes Akitaen med at sætte halvhjertet efter.

Men for pokker. smiley

Det er så underligt med hunde, men så længe de larmer, er det sjældent den store ballade.

Det er den der stilhed, hævet hoved, mundvigerne tilbage og stive ben! Det er bare garantien for ballade!

• #21   27. aug 2020 @Marley.
    Ja, men det er bare en stor hvalp tror jeg.

En fuldvoksen Dalmatiner, ville jeg personligt aldrig tag ind i hundeskov.

En Dalmatiner er ikke en Disney hund. De er frygtløse af natur og absolut ikke bange for en udfordring.

Det går godt fordi at den trækker sig flere gange. En normal voksen Dalmatiner er efter min erfaring ikke en hund der trækker sig.

• #22   27. aug 2020 Omkring når jeg snakker om hunde der larmer, så fik jeg denne fra en ven.

https://youtu.be/TwoMTsSdEGs

Typisk støjende hunde, som jeg egentligt aldrig har forstået helt meningen i. Men jeg er heller ikke hund! smiley

• #23   27. aug 2020 # 20

Isabelle det har du nok ret i, for de der ikke har kontrol over deres hunde holder jo nok til i de indhegnede hundeskove, ellers så er hunden jo nok væk lige så snart den bliver sluppet.

• #24   27. aug 2020 OK! Nu anbefaler Youtube mig endnu mere tåbelige ting.

Denne video her er gange tusind.

Jeg tror simpelthen at hundeparker i USA er fuld af Trump vælgere! smiley

https://youtu.be/qbt7Fdk9YCo

Det virker som om, at de accepterer et hundebid i ny og næ! Mystisk!

• #25   27. aug 2020 @20: Dengang jeg boede i en del af landet, hvor der var hundeskove, holdt jeg mig til de uindhegnede. Min oplevelse var at i dem uden hegn kom kun folk med styr på hunden. I dem med hegn kommer dem, der ikke kan kalde Fido til sig og slipper Fido løs og synes at det er OK at Fido pester andre hunde. Sådan lidt firkantet sat op.

• #27   27. aug 2020 Jeg synes egentligt ikke, at indhegnede hundeskove i DK er særligt slemme.

I DK er ejere af store hunde meget nervøse grundet hundeloven (dette er godt i mine øjne og er kæmpe tilhænger af nuværende regler).

Det skete sjældent at nogen kom med en hund som var direkte aggressiv.

Jeg oplevede det med en Hønsehund (han kom så jævnligt og ejeren var en gammel mand der fattede bjælde) og så en sjælden gang i mellem person med farligt udseende blanding eller Schæfere, Howard blanding eller allerværst Husky "what ever lignende".

Endten fik jeg overtalt dem med de aggressive hunde til at skride eller også måtte jeg et par gange selv smutte, fordi man kunne fornemme at ejeren faktisk synes at deres hunds aggression var fed!

Så generelt en god oplevelse!

• #28   27. aug 2020 Jeg forstår bare slet ikke det der med at fremmede hunde skal “lege” hvad pokker skal det gøre godt for?? Jeg ser masser af film af den slags, både fra hundeskove men også fra pensioner rundt omkring, rigtig ofte er det jeg ser ikke hunde som har nogen som helst fornøjelse af “legen” ofte takserer det overfald, hvor den ene part sender masser af dæmpende signaler og forsøger at slippe ud af situationen;) folk læser bare ikke deres hunde, de ser en flok Disney figurer som naturligvis elsker alle andre! Hunde vil ikke naturligt “lege” med fremmede, de leger med medlemmer af deres egen gruppe, ikke andre. Vil man gøre noget godt for sin hund, så find nogle faste legekammerater, lad være med at hale menneskesynet om at alle elsker alle, ned over hovedet på hundene.

• #31   28. aug 2020 Nej, man møder netop aldrig nye hundevenner hvis man ikke engang i mellem lader fremmede hunde mødes smiley Mine hunde får de lov at få nye venner, men ikke fuldstændig i fri dressur. Min lille Clinton er ikke ligefrem superduper venlig overfor fremmede hanhunde. Men tæver og kastrater er fjong.
    Kunne folk nu bare finde ud af noget så simpelt som at kalde deres hund ind når man møder en anden hund og så lige spørge 'må de hilse' så var der ikke noget problem.
    Mht videoerne så er det lidt svært at sammenligne danske og amerikanske forhold i de der 'dog parks'. Rigtig rigtig mange amerikanske hunde er neutraliserede som hvalpe; det gør pokker til forskel i adfærden. På mange måder forbliver de hunde på et juvenilt stade hele livet. Jeg synes egentlig ikke jer ser noget i videoerne hvor jeg tænker 'puuuha det var tæt på at det går galt'. Der er flere videoer med pit/akita mixet, som er kastrat. Den virker forholdsvis selvsikker og ligner altså ikke en der er ved at eksplodere. Den afviser et par unge 'bejlere' der helt givet tror de står overfor en tæve og derfor ikke har nogen som helst aggresiv attitude.

• #33   28. aug 2020 Altså den slags leg er der overhovedet ikke noget problem med og der ER mange hunde, der har rigtig meget glæde af leg med andre hunde - også de fremmmede.
    MEN der er også mange hunde, der ikke elsker at lege med fremmede hunde og der er rigtig mange hundeejere, der komplet overser alle de signaler deres hund sender om at ikke synes det er fedt. Vi er også nødt til at erkende at der altså er virkelig mange hundeejere, der ikke aner at det er helt almindelig pli lige at kalde Fido til sig når man ser en anden hund. Og så lige finde ud af om det er en god ide at lade dem hilse/lege inden man bare giver los. Den slags er vi mange, der har haft ret uheldige episoder med.
    Jeg ville godt nok blive upopulær hvis jeg gik ind i en hundeskov med mine to og bare slap dem løs og så ellers lod dem helt selv om hvordan de ville opfører sig: Clinton ville havne i det ene slagsmål efter det andet og Perle ville jagte tilfældige mindre hunde rundt og tromle dem. Hun synes nemlig det er så SJÅÅÅÅV hvis nogen 'har lyst' at være 'hare'. Og når så 'haren' standser og forsøger at sige 'time-out' så starter hun med at gø 'haren' højt ind i hovedet. Og det kan hun blive ved med rigtig rigtig længe, hvis ikke man stopper hende. Så jeg vil for alle parters skyld godt lige have lov at have medindflydelse på hvem mine to kompaner leger med af fremmede hunde.
    Mange gange når rådet herinde om at finde nogle få legevenner til hunden bliver givet så er det jo med baggrund i at der blevet søgt råd omkring en hund der har lidt issues med samvær med andre hunde.
    Jeg har pt et hvalpehold. Vi har også leg på programmet når selve undervisningen er slut. Det er i mindre grupper, hvor hundene passer sammen og vi bruger et også til at undervise førene i at se de signaler deres hvalpe sender om hvordan de har det.
    Jeg kender også til et sted som det Denise beskriver i #29 og jeg kender et par hunde og hundeejere, der fik en gevaldig dårlig oplevelse det sted.

Kommentér på:
Det kunne være gået galt!

Annonce