{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.738 visninger | Oprettet:

Hvalpen og min kæreste :-( {{forumTopicSubject}}

Vi har haft Laura i 3 uger nu snart.... Jeg er meget glad for hende, men er også skide irriteret på hende når hun stjæler min søns ting og tisser indenfor når hun lige har været ude..
Men sådan er det jo at ha' hvalp.. Jeg forventer ikke at hun er en perfekt lille dukke for om lang tid. Hvis hun da overhovedet bliver det smiley

Min kæreste og jeg har begge været enige om at skulle ha' hund, selvom at jeg er den der har været mest vild og snakket hund som en sindsyg.
Jeg ville ikke ha' haft noget imod at vi fik en unghund, eller voksen hund, hvis bare vi kendte dens historie ( mht min søn ) Men det ville min kæreste absolut ikke ha'...

Men det virker som om at han ikke er specielt glad for hende.. Ikke fordi at han er ond mod hende eller noget.. ( og skal lige siges at han har arbejdet rigtigt meget efter vi har fået hende, så overskudet har nok ikke været så stort )
Når han kommer hjem om morgenen fra arbejde, er Laura glad og hopper rundt og vil hilse. Så laver han bare sådan nogle hoppe-skure rundt bevægelser med benene ( som hvis man vil lege med en hund ) Og går så hen og sætter sig. kan se at Laura er forvirret over at han ikke rigtigt siger hej til hende....
Og så udover det synes jeg ikke at han laver så meget andet end at skælde hende ud når hun stjæler vores søns legetøj.. Det er som om at han ikke kan forstå at hun ikke fatter at hun godt må lege med sit eget men ikke Maliks :-S .. Det kan jo slet ikke hænge sammen i sådan en lille hvalps hoved....
Engang imellem tager han hende op og snakker med hende kort og han synes da også at hun ser sød ud når hun sover, men det er sådan også det...
Har spurgt ham om han overhovedet synes hun er sød og det siger han da 'ja selvfølgelig ' til.,..

Det er mig der går ture med hende og leger med hende..
Det er som om at det er mig der er ejeren og at min kæreste bare er der....

Har jeg ret hvis jeg siger at hvis det fortsætter sådan så bliver Laura totalt ligeglad med ham på et tidspunkt ?!

Bare frustreret lige nu... Og burde nok snakke med ham om det, men ved også bare at han bliver totalt irriteret og sur over at jeg 'vil bestemme hvordan han skal snakke med Laura' :-S

Skal siges at min kæreste er en meget sød og kærlig mand, selvom at han lyder lidt overfladisk i denne tråd... Men lige mht Laura, irriterer det mig !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpen og min kæreste :-(
  • #1   29. jul 2007 Nej du misforstår.... Jeg synes ikke at det er hårdt fordi at jeg troede at han hjalp til....
    Jeg er vant til at det er mig der ordner tingene her i huset og ville da også bliver meget overrasket hvis han tog over...
    Jeg synes ikke at det er hårdt at ha' hvalp... Jeg synes at det er dejligt!!!

    Jeg er bare ked af at min kæreste virker så uintereseret i hende...
    Han snakker næsten ikke med hende og er irriteret når hun laver løjer...
    Det er mig der er mest hundeinteresseret og det er mig der kommer til at gå til hundetræning med hende og gå med hende, havde bare ikke regnet med at han ville virke så uinteresseret...

    Har ikke noget at gøre med at jeg synes det er hårdt overhovedet smiley


  • #2   29. jul 2007 Altså da jeg i sin tid fik Simpson boede jeg sammen med min eks.
    Det var mest mig der ville have hund, og Simpson skulle også være min på papiret, men han var da glad for simpson og nussede med ham osv, men, det var mig der tog sig af ham 100% mht alt og det gjorde også at Simpson knyttede sig meget til mig og ikke rigtig til min eks. Simpson blev og er meget mor-syg, og du vil nok også opleve at jeres nye hvalp vil knytte sig mest til dig, når det er dig der tager sig af hende.

    Men synes også du skal prøve at sige det til ham stille og roligt...måske han bare ikke rigtig har så meget overskud i øjeblikket, men jeg synes også det er lidt synd at han afviser hende.



  • #3   29. jul 2007 Casio - Måske.. Men han har nu også snakket interesseret om hund....

    Han ville helst ha' en Amerikansk Bulldog og jeg ville helst ha' haft en Rottweiler. Men eftersom at jeg vidste at det var mig der kom til at stå med det hele + vores lille søn + et evt. barn til i fremtiden, ville jeg ikke synes at det var fair over for så stor og krævende hund....

    Ved ikke om det har noget med det at gøre.. Men tror nu også at han havde været irriteret på en bulldog...

    Tror måske jeg skal se tiden lidt an og så snakke med ham om som du siger at hilse på hende, hvis det ikke bliver bedre...


  • #4   29. jul 2007 Anette - Jo, men din eks nussede da i det mindste og snakkede med Simpson lyder det som... Det synes jeg ikke rigtigt at min kæreste gør.. Siger ikke at han skal overfalde hende og pette hende til døde...

    Har nemlig også ondt af Laura når hun kun får 'hårde' ord fra ham.. Hun er jo bare en lille baby smiley

    Nå, kigger ind på tråden senere... Er på vej ud af døren...


  • #5   29. jul 2007 Casio - Ja, vil også sige at hans 12 timers nettevagter er lidt en undskyldning, men det tager sgu ikke mange minutter at sige hej til sådan et lille dyr !! sgu' smiley

  • #6   29. jul 2007 Måske han mener du bruger for meget tid på hunden og for lidt på ham ?

    Det har man jo læst om herinde før....


  • #7   29. jul 2007 Min mand har absolut ingen interesse i mine hunde. Ud over at bruge dem som varmedunke om vinteren ;o)

    Jeg gør alt, han kan dog med lidt overtalelse lige åbne døren hvis de vil ud og lege i haven :o)

    De er begge vilde med han.......putter sig ind til ham, sidder og glor forelsket, nærmest spinder når han lige klapper dem lidt på hovedet.

    Jeg kan blive helt gal over de er så glade for ham. Synes slet ikke han fortjener deres kærlighed, men jeg er så glad for det ikke er omvendt.


  • #8   29. jul 2007 Jeg ville tage en lille snak med ham. Bare spørge stille og rolig, om han har fortrudt at I har fået hende.

    Ikke for at skulle aflevere hende tilbage eller noget.. ROOLIG NU allesammen *ss*

    Men så må I finde ud af noget..

    Det er bedre at få det ud, end at du går og tænker over tingene.. og måske får gjort dem meget værre end de egentlig er.

    Been there done that bare i en anden situation..


  • #9   29. jul 2007 Man må have tid til siden husdyr ligegyldigt hvor meget eller hvor lidt overskud man har og det med legetøjet, vil det være en god ide at ryde det meste væk og bede din kæreste om hjælp og forståelse, han burde også tage det sure slæb, sådan er det og have hund og når havlpen er lille skal den jo lære først og lære det må den ikke osv osv og jeg syntes du skal snakke med ham -så i ikke kommer skævt ind på hinanden og lad nu være med at give den væk , har man sagt ja til en asvar må man også påtage sig det og jeg syntes sagtens godt du kan snakke med de kæreste- man skal ikke opgive så let, men det er tybisk mænd når de finder noget besværlig opgiver de, nok ikke alle mænd, men skisme de fleste ..

  • #10   29. jul 2007 Kan jeg tillade mig at spørge om det er så vigtigt han har en flammende interesse?

    For mig personligt kræver jeg bare min mand behandler dem ordentligt og opdrager med mine metoder. Opdrager gør han så ikke, han kalder bare på mig ;o))


  • #11   29. jul 2007 Hej Stine.Sådan er det også her,jeg tror ikke mænd har det der hygge gen osv.Det er da også stort at der kommer en ny "baby"ind i huset og det er det jo næsten med sådan en lille hvapper,der tisser på gulvet,bider i alt det den ikke må og forventer at man er parat til at lege heletiden.Heldigvis at du er der til det store slæb,for tror at hvis han selv havde kunnet bestemme havde han ikke fået en hvalp,sådan lyder det lidt.Selvfølgelig er sådan en sød,men kan godt forstå ham i at det store overskud ikke er der når han lige kommer ind af døren,men sådan er det jo med en hvalp,til man får lært den noget andet med aldren.Det skal nok blive bedre.

  • #12   29. jul 2007 Stine ..... Tror også bare at det kommer hen af vejen...Louis ´s opdrætter griner stadig over Thomas, da han bar Louis i favnen hen mod bilen, medens han sagde ; "Jeg gør det for Marianne´s skyld " da vi hentede ham... I dag elsker han hunden....

  • #13   29. jul 2007 Er først lige kommet tilbage ved comp nu.... Okey......

    René - Jeg går på barsel med vores søn der snart er 10 mdr. Han har fået min opmærksomhed indtil nu. Nu har Malik ( vores søn ) og Laura min fælles opmærksomhed. Mener bestemt ikke at kæresten er Jaloux. Så ville han også mugge på mig og det gør han ikke... smiley

    Janie F - Jeg mener ikke at jeg har givet udtryk for at han skal ha' flammende interesse smiley ... Lyder så voldsomt, hehe... Mener bare at jeg synes at det er underligt at det han udviser er at være irriteret når Laura gør noget hun ikke må ( og som jeg mener ikke er noget som man kan forvente andet af endnu ) At han ikke engang siger hej til hende...

    Jeanette - Tror ikke han har fortrudt det... Jeg har snakket om hund i 1½ år, njaeh - egentlig lige fra vi begyndte at kæreste hinanden ( som er næsten 2 år, ikke så lang tid smiley ) Så det er ikke fordi at jeg pludselig er kommet vadende med en hund smiley .. han hár vist det og vi har også snakket meget om det. han har sagt at han er vokset op med hund og det vil han også gerne ha' at vores søn gør smiley .... Ja, ikke godt at gå og tænke tingene ihjel... snakker med ham hvis det bliver ved...


    Team FrostyAdonis - ( Karin. H ) . - hvor lyder det altså voldsomt dit scenarie smiley ... SÅ slemt er det nu heller ikke ... Og kunne altså aldrig finde på at skille mig af med Laura fordi at han ikke siger hej til hende !!! Bare rolig.. hader også de annoncer...
    Jeg har ventet på min egen hund hele mit liv.. Vil gerne ha' flere hvis det kom til det .... Og synes ikke at det er et surt slæb.. Mht legetøjet så har jeg pakket alt i stuen væk og for fremtiden har han bare en enkelt eller to ting hernede i stuen. Så er det lettere at overskue for Laura og mindre skælud til en lille hvalp fra os..

    Marianne, Albert og Louis . OG
    Tine J -
    Er nok bare mig der ikke kan forstå at han ikke lige gider snakke med hende hele tiden.. Synes jo hun er så skøn og lille og nuttet ( når hun ikke lige skider på gulvet eller bider min bluse i stykker smiley )
    Han hár jo også arbejdet meget og det tager meget af hans energi.. Han har snart fri i 8 dage,så kan han falde lidt ned..
    Ved godt at mange mænd ikke sådan lige dåner som os Quinder.....



    Kan godt se i det store hele at jeg bare skal tage det som det kommer og lade alle gøre sit i deres eget tempo....
    Helst skulle alle gøre tingene i MIT tempo og på MIN måde, men det bliver nok i et andet liv smiley



  • #14   29. jul 2007 Stine....Sidder og nikker genkendende til din sidste linie *ss*

  • #15   29. jul 2007 Marianne, Albert og Louis .

    Hehe, ville være skønt ikke ?! smiley


  • #16   29. jul 2007 Loooool Stine...........sådan ville jeg skisme også gerne have det ;o)

  • #17   29. jul 2007 Stine er alle kvinder ikke sådan ???

    Der skiller du dig ikke ud *LOL*


  • #18   29. jul 2007 René -

    Neeeii da .... Tror ikke du skal snakke med min kæreste så.. Tror at han synes at jeg er en rigtig harpe engang imellem smiley
    Kan desværre ikke køre ham rundt smiley Dammit !!


  • #19   29. jul 2007 Stine: Okay:-) Jeg håber det hele løser sig:-)



  • #20   29. jul 2007 Jeanette - Håber jeg også... Men har det bedre med det nu.. Gider ikke at bekymre mig mere.. Laura er jo min 'hobby' alligevel.. Så hun får masser af kærlighed fra mig og forhåbenligt også fra kæresten med tiden smiley

  • #21   29. jul 2007 Nå....... Nu bliver jeg sgu nød til at smutte.. Kæresten vil ha' samkvem... ( og nej, ikke på den måde ) .. Må hellere vise ham lidt opmærksomhed.. Nu sover både Laura og Malik...

    tak for alle jeres kommentarer. Det var rigtigt dejligt!!


  • #22   29. jul 2007 Grunden til at JEG er herinde på hundegalleriet, er da også at min kæreste ikke deler samme "hundeinteresse" som mig. Vi har fået Trøffel sammen - men det har været p.g.a. mig, at vi har fået hende. Har hele mit liv glædet mig til at være "rigtig" hundeejer... han har sagt ja, og at det ville være hyggeligt.... -Men hunden er MIT ansvar!!!

    Synes aldrig min kæreste har været ligeglad med Trøffel, men har af og til glemt det der med gåture, kærtegn, stimulering osv.... - Jeg synes nu det er dejligt at vi har hund på forskellig måde.... Han kan lide at lege med hende - og han går de trælse morgenture med hende (er ALDRIG morgenfrisk) - Jeg tager mig normalt af træningen, de lange gåture, maden, dyrlæge, og selvfølgelig leger jeg da også med hende.... - Jeg synes det er dejligt at være hundeejeren herhjemme og have det primære ansvar for hunden - og så overtager min kæreste, når jeg ikke har overskuddet...

    Ikke fordi jeg tror at det fungerer godt på den måde hos alle. Tror bare det handler om at fastlægge ansvaret - Om man "deler lige over" i pasningen af hunden, eller om man sørger for at der er én person der primært tager sig af hunden, er lige meget, men det er nok vigtigt, at man finder ud af hvem der tager sig af hvad!


  • #23   29. jul 2007 mine hunde er mine alene , jeg har købt den alle og de står alle kun i mit navn , mine kæreste synes de er dejlige , men det er stadig mig der har , alt arbejdet med dem , hvilket var aftalen fra starten , så ingen problemer der :o)

  • #25   30. jul 2007 Jeg synes du skal prøve og spørge ham om han ik vil med ud og gå med hende og så lade ham gå lidt med hende ogs .. Eller hvis i vil gå til hundetræning , kan du jo spørge om han ik vil med og se og prøve at deltage i træningen ..

  • #26   30. jul 2007 Pia K - Jeg synes da også at det ser fjollet ud at komme gående med sådan et lille kræ smiley ..... Men nu er hverken min kæreste og jeg blandt de mindste mennesker i verden... Jeg er 183 og min kæreste er 190 cm.. Og vi er begge til store hunde...
    Men sålænge at det er mig der står med ansvaret så er det også mig der har det sidste ord.. Og det har han accepteret og har fuld forståelse for....
    Synes at det er noget pjat det der med mænd og hanhunde, men sådan er de nok bare indrettet smiley ( og nej, mener ikke alle mænd )

    Indtil videre reagerer Laura på 'nej' og 'ned' så det er jo ikke det store.. Men jeg starter på hvalpehold med hende i slutningen af August, glæder jeg mig rigtigt meget til..

    Men du har nok ret... Stor mand , lille hund kræver nok tilvænning og overskud... Regner også med at det kommer og har fået mange bekræftelser på samme i denne tråd smiley




  • #27   30. jul 2007 Rie J -
    Jeg har hele tiden vidst at det blev som du også beskriver jeres forhold til hunden... Havde ikke regnet med andet...
    Men havde nu også regnet med mere nusseri fra hans side... Men vi er nok alle forskellige og kærlighed kommer selvfølgelig heller ikke med det samme hos alle... smiley

    Med vores søn er det også mig der har det primære ansvar, så et eller andet sted er det jo det samme om igen ( ikke at han er ligeglad med vores søn smiley ... )


Kommentér på:
Hvalpen og min kæreste :-(

Annonce