{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.811 visninger | Oprettet:

Stofbur {{forumTopicSubject}}

Nå, men apropos det dér med at finde ro, så er det vist blevet ekstra tydeligt i dag, da vi har været til træning i 2 timer, at vi har brug for at indøve "slap af i et bur når det ikke er din tur" smiley

Hvor finder man det billigste og bedste (foldbare) stofbur? Mit bud er sådan noget Zooper som jeg kan se at Petworld/Maxi Zoo har. Hvad er jeres erfaringer med det?
Hvilke stofbure har I selv?

Jeg tænker selvfølgelig at tage hende med i butikken, men vil også gerne høre hvilken str. jeres hunde bruger, især hvis jeg skal købe over nettet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stofbur
  • #1   2. okt 2020 Jeg har droppet stofbure, min gnasker lynlåsen i stykker på under 2 min. smiley

    Men det metalbur jeg bruger på udstilling er 62 bred x 93 lang x 69 høj, her kan fint ligge 2 whippets, hvis de blot skal være i ro.


  • #2   2. okt 2020 Arh øv, jeg har lidt en mistanke om at Umi måske vil gøre ligesådan - hun er helt sindssyg med at gnaske i cykelkurven (også ala stofbur) hvis ikke jeg får den fjernet smiley

    Jeg synes bare stofbur virker så praktisk og relativt "let". Jeg kigger på 60 x 42 x 42, bare fordi jeg tænker, at hun vokser lidt endnu, men ca. er papillon størrelse lige pt.


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #4   2. okt 2020 Hvad med sådan en fly kasse?
    Den kan ikke foldes men vejer til gengæld ikke særlig meget..


  • #5   2. okt 2020 Gud ja Sofia, det skal jeg da lige holde øje med. Det ville være smart, hvis det ikke har lidt nogen skade smiley Jeg tror, at jeg må fjerne det til hvalpeflippene, for det holder det vist ikke til her smiley

  • #6   2. okt 2020 Mathias: nej det havde jeg godt nok ikke lige tænkt på - men tak for forslaget. Jeg kigger primært på noget foldbart fordi jeg bare hverken har kørekortet, bilen eller pladsen til at slæbe store ting rundt, så jo mere kompakt desto bedre smiley

  • #7   2. okt 2020 Fünke - Jeg tænkte nemlig også, at når hun er sådan en lille tasmansk djævel, så vil hun også finde lynlåsene meget interessante.
    Whipperne gnasker ikke i dem, for at komme ud til at starte med, men bare fordi, de lige er der, men de fatter jo så sammenhængen ret hurtigt smiley


  • #8   2. okt 2020 Ja hun elsker nemlig at gnaske på lynlåsen på cykelkurven - ikke nødvendigvis når hun sidder i den, men hvis den står i stuen så er det da hyggeligt. Og lige pludselig er det blevet yndlings destruktionstingen smiley Det er ikke let at være hund!

  • #9   2. okt 2020 Jeg har et stof bur fra petworld.

    Mit er 2 år gammelt og nones har altid været glad for det. Men har man behov for, at kunne holde hunden inde, så er det ikke et stof bur man skal have. Stoffet kan flænses med en pote, og lynlåsen kan en stor næse godt presse sig igennem smiley


  • #10   2. okt 2020 Nå okay måske skal jeg lige overveje det i 2 sekunder.. men ih jeg ved dælme ikke hvad alternativet er, når det skal være rimelig transportabelt, jeg må vist bare bedøve hunden med beroligende indsprøjtninger - godt at høre jeres erfaringer smiley

  • #11   2. okt 2020 Og lige inden nogen melder mig til dyreværnet så skal hun selvfølgelig vænnes til det på positiv vis og ikke være ved at flænse alting for at komme ud i ren panik
    smiley


  • #12   2. okt 2020 Dorit har et lille stofbur fra Tholo, som hun har haft siden før hun flyttede herhjem. Det måler 40x60, og skulle bare være hendes hvalpebur, men hun har det endnu, og hun elsker det smiley

    Så havde hun et i bilen på 50x70, og det var egentlig for stort til hende. Det købte jeg på zooplus, og det var i virkeligheden ret dyrt.

    Der er virkelig mange bure i den størrelse til salg, både stofbure og plastikflasker. Det burde være muligt at finde til ret små penge. Sig til hvis du skal have hjælp til at få det hentet et sted i omegnen, så tager vi på tur med hundene og henter bur smiley


  • #13   2. okt 2020 Altså det er jo ikke så dyrt et bur. Måske bliver hun så glad for det, at hun ikke ødelægger det smiley

  • #14   2. okt 2020 Hvis hun er papillonstørrelse, så kig på transportkasse til lille hund/kat. Det er nok en midlertidig løsning, men praktisk.

  • Blixen
    Blixen Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 58
    #16   2. okt 2020 Hvis du er nervøs for om hun bider lynlåsen i stykker, så kan man også få metalbure der er sammenklappelige, så man ender ud med en kompakt firkant. De vejer nok noget mere, så det er ikke sikkert det passer dit behov, men de kan dog komprimeres smiley

    Edit: Fandt lige et link: https://www.hooked4pets.dk/shop/dogman-hundebur-til-16143p.html?gclid=CjwKCAjwn9v7BRBqEiwAbq1Ey1FGGjiS3s6y0MYecVPFsJ-ovcF0ICIXwVPZmmNAYC3xt9rUwnkSChoCdF0QAvD_BwE


  • #17   2. okt 2020 Jeg har et helt nyt sammenklappeligt metalbur fra Taliban, aldrig brugt, og et stof bur kun brugt få gange.
    De er billig til salg.
    Hvis du er interesseret, så kan jeg "grave" dem frem og tage billeder af dem i morgen.


  • #18   2. okt 2020 Jeanette, så kan hun satme lære ikke at bide lortet i stykker smiley smiley smiley

  • #19   3. okt 2020 Jeg har dette i nummeret større. Findes i 4 eller 5 størrelser. Det vejer næsten ingenting og pakkes hurtigt og nemt sammen i en helt flad bæretaske, som følger med.
    Det tåler selvfølgelig ikke at blive flået i af hvalpetænder smiley
    https://www.megapetshop.dk/shop/tcamp-hundetransportboks-6991p.html


  • #21   3. okt 2020 Ih tak for alle jeres gode kommentarer, og især gode råd om plastikflasker o.l., som ny ejer suger man jo alt til sig smiley smiley
    Ej, jeg kigger lige på det hele.

    Anni det må du meget gerne, jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken størrelse de er, hvis du gider måle?
    Og tusind tak A! Det var et sødt tilbud, jeg skal nok skrive, hvis jeg finder noget smiley


  • #22   3. okt 2020 Her kommer lidt billeder og mål på burene.
    Dogman buret har følgende str som det øverste.


    profilbillede
  • #23   3. okt 2020 .

    profilbillede
  • #24   3. okt 2020 .

    profilbillede
  • #25   3. okt 2020 Stof buret er samme str.

    profilbillede
  • #26   3. okt 2020 Tak for det Anni! smiley jeg prøver lige at tage hende med i butikken i morgen og se hvordan størrelserne passer hende, det ser ud til at det er ca. samme størrelse som de mindste i Petworld osv.

  • #27   3. okt 2020 Der er billige plastikKASSER i Lidl lige nu smiley

  • #28   3. okt 2020 Funke, nok en god ide, men ifølge standarden burde Umi og Taliban have samme størrelse. smiley

  • #29   3. okt 2020 Super, jeg vender lige tilbage til dig smiley

  • #30   3. okt 2020 Jeg har stofbur og jeg er meget glad for det!
    det her har levet i 4 år - men stroppen gik i stykker i tirsdags, så jeg må ud og have en ny :D.

    Mine har aldrig ædt lynlåsen. Men de er selvfølgelig heller ikke hvalpe fra helvede smiley


  • #31   4. okt 2020 smiley smiley
    Det kan være, jeg bare må tage chancen og se!


  • #32   4. okt 2020 Jeg endte med at købe et stofbur men i størrelsen større end den mindste smiley
    Den i str S blev nok liige en tand for lille, når hun skal kunne vende sig komfortabelt og opholde sig i lidt længere tid (og måske vokser en smule endnu).

    Hun er pænt skeptisk over for det! Så planen er at det står helt åbent med bløde tæpper i bunden og så får hun både godbidder og tyggeting derinde (eller, jeg skal nok holde tyggetingen, for hun springer direkte ud igen). Hun skal lige vænne sig til, at det er et hyggeligt sted man kan opsøge, men hun har heller aldrig været i bur før.


    profilbillede
  • #33   4. okt 2020 Vi købte ny kasse idag smiley
    Baby har hjulpet med at pakke den op smiley

    Men størrelsen skuffer lidt.
    Min tidligere kasse er lemited edition, så de mål den har fåes ikke længere.
    - så den nye kasse er liiidt mindre end den gamle.


    profilbillede
  • #34   4. okt 2020 Hvor er Baby bare god smiley så lige din FB video, det må være S du har købt eller?
    Det er vist præcis det samme bur som mit - de er mega smarte, så jeg har store forventninger til det smiley


  • #35   4. okt 2020 Ja det er small jeg har købt. Kiggede på det der var et nummer større, men det bliver for stort til vores bil.

    Den gamle kasse får lov at leve endnu, Baby elsker den, så den får han ind i soveværelset smiley

    Han er lidt skeptisk omkring den nye kasse smiley Men når der kommer nogle tæpper i, så kommer det nok smiley


  • #36   4. okt 2020 Den gamle kasse sang også på sidste værs.
    Hullet i den, er lavet engang jeg lånte den ud, så det er altså ikke mine egne der har gjort det smiley

    Den ene strop knækkede i tirsdags og den anden knækkede idag, så vi måtte hente en ny smiley

    Er bare ked af jeg ikke kunne få en, som den gamle smiley Den er bare noget pænere i farverne, og så er der blomster på siden af den smiley


    profilbillede
  • #37   5. okt 2020 Åh ja nogle ting beholder man til de simpelthen er ved at DØ smiley Men øv du ikke kunne få en som den gamle! Den ser da mega fin ud

    Herhjemme er der ikke sådan skidestore fremskridt med at gøre hulen populær, hun vil knap nok stikke hovedet derind, og giver jeg hende et tyggeben derinde så SPRINGER hun over mig for at komme ud igen.. selvom begge åbninger er rullet op.. jeg er spændt på hvornår den bliver afmystificeret nok smiley


  • #38   5. okt 2020 mystisk! herhjemme har der altid været kamp om kassen. Baby vinder ALTID for det er hans kasse og der har han helle smiley
    Nu er der 2, så mon ikke de kan enes smiley

    Hvad hvis du smider hendes foder derind?


  • #39   5. okt 2020 Så skynder hun sig bare at æde det og hopper hurtigt ud igen smiley Den lille lort. Men hun har heller aldrig været i et bur - altså andet end lige cykelkurven - så måske det vitterligt bare tager lang tid at "normalisere"

    Åh hvor lyder det altså bare hyggeligt med de hule-hunde smiley


  • #40   5. okt 2020 Baby har virkelig meget glæde af hans hule.
    Han har haft en kasse siden han var lille, og den har altid været hans safespace. Da Melanie og Thea kom til, lærte de fra start, at Baby skal være i fred i kassen smiley

    Nå vi leger fangeleg, løber han i kassen som helle smiley

    Jeg håber Umi kan få ligeså meget glæde af den! Vi kan slet ikke undvære den!


  • #41   5. okt 2020 Du kan også prøve at smide en guf derind i ny og næ smiley

    Bare gå forbi og "tab" en godbid derinde, og gå videre, så du ikke har fokus på buret smiley


  • #42   5. okt 2020 Det er bare så super brugbart, Krøllet! Ikke bare til træning men også til besøg osv. Jeg vil virkelig gerne gøre en indsats for at hun får lige så meget glæde af den, i hvert fald

    Ja Tinna, det tænker jeg også er det vi prøver smiley for lige nu skal hun åbenbart først finde ud af at man sagtens kan gå derind med rumpen også, hun opfører sig som om hun skal fiske en godbid op ad dybt vand smiley


  • #43   6. okt 2020 Jeg håber du får større held med, at vænne hende til buret, end jeg har haft.

    Jeg har virkelig forsøgt mange gange, når vi har hvalp i huset, at lave hule i enten stof-eller metalbur, men det er bare aldrig blevet et hit. Whipperne vil hellere ligge ovenpå buret end inden i. Stofbure, er ikke helt velegnede til den anvendelse smiley

    Jeg har også forsøgt både med godbidder, tyggeben, fodring i bur, selvfølgelig altid med åben låge, men de stryger ud så, snart der intet spiseligt er tilbage, oftest er det endt med, at de i stedet, har anvendt det som toilet og har tisset på tæppe, dyne, eller hvad jeg nu har lagt derind smiley

    De hopper alle gladelig i bur i bilen og søger det på udstillinger, når trætheden melder sig, men at bruge det hjemme ikke på vilkår.


    profilbillede
  • #45   6. okt 2020 Haha det håber jeg godt nok også, Kirsten. Jeg kan lige se whipperne bruge burets tag som hvileplads smiley Det er godt nok sjovt de gerne vil i bilen og på udstillinger, men det slet ikke er et hit derhjemme.

    Har dine hvalpe så ikke skabt sig tosset, Nicole? Altså jeg er ret sikker på, at hvis Umi ryger i buret når hun reelt ikke vil, så skal hun nok sørge for at kradse/bide sig vej igennem det og fortælle hvor træls jeg er smiley Jeg er bange for, at hvis jeg gør det på den måde, så når vi ingen vegne, for så har hun bare lært at det er træls og lad-mig-da-komme-ud.
    Altså det er en hund der opfører sig som om hun brænder poterne så snart hun er derinde smiley


  • #46   6. okt 2020 jeg tror faktisk jeg har gjort som Nicole. Baby var aldrig ked af kassen og har aldrig til vænnet ham.
    Han skulle med i bus og tog da han var lille, så kassen var et must.


  • #49   6. okt 2020 Hvor hurtigt holder jeres så op med at skabe sig?
    Jeg gav jeres metode et forsøg - nu har vi prøvet det to gange, og jeg er nok ikke så vedholdende som jeg burde være, men jeg har simpelthen været nødt til at lukke hende ud når der har været en lille bitte pause i flippet. Hun piver og hyler og kradser så meget, at jeg tror hun laver hul i nettet. Og så bider hun så voldsomt i bunden, at buret vipper opad smiley
    Lige så snart hun er færdig med at spise det hun har derinde, så tager fanden ved hende, og hun står på bagben for at bruge begge poter til at kradse sig ud med.

    Vi har forresten gjort nogenlunde det samme med cykelkurven, som også er sådan en der lynes med mesh over. Stille introduktion, og så er hun altså bare kommet med på cyklen, men holder vi for rødt i mere end 15-20 sekunder, så begynder hun at gø og hyle og kradse.. og vi har været på cykelture i tre måneder smiley


  • #50   6. okt 2020 Klikkertræning er ikke afprøvet - men det skader jo ikke smiley

  • #51   6. okt 2020 Jeg synes hun lyder til at mangle selvkontrol, træner du det i forskellige situationer og setups?
    Nogle gange skal de altså bare lære at kunne være i ro, selvfølgelig forud de er stimuleret, men det lyder det jo til Umi er smiley

    Jeg tror også jeg ville være mere "hård" og kontant, "nu skal du sove, og der sker intet selvom du skaber dig"...


  • #52   6. okt 2020 Det tror jeg i den grad hun mangler smiley

    Vi træner det lidt med legetøj og mad - ala fristeøvelser - men ellers er jeg faktisk i tvivl om vi træner det i forskellige situationer? Vi har hverdagsting som "vent - værsgo" når der krydses en vej.

    Har du nogle idéer og inspiration til hvordan man ellers kunne træne det? smiley


  • #53   6. okt 2020 Her kan man ikke stille buret (plastik katte transportkasse) med åben låge. Bonnie og Sissi besætter buret med det samme, for de tror, at vi skal køre bil, når buret kommer frem.
    Når vi er hos dyrlægen, og damerne er færdige, så behøver jeg bare at sige "skal vi køre bil", og vupti er der rotter i fælden smiley
    Håber, at din "djævlehund" bliver glad for buret, det er bare så meget nemmere.


  • #54   6. okt 2020 Med en hund som Umi ville jeg ikke have købt et stofbur.

    Jeg har gjort lige som Nicole.
    Har aldrig gjort et stort nummer ud af det.
    I buret med hunden sammen med et kødben og så har jeg sat mig ved siden af med en bog.


  • #55   6. okt 2020 Nåårh hvor sødt Lise-Lotte smiley Det er da ikke til at stå for.

    Og ja det er bare så meget nemmere at kunne proppe en hund i buret. På 2 gentagelser med klikker fattede hun, at hun skulle gå derind, og 3. gang kom hun til at gå ud foran til mig, men opfangede selv sin fejl og bakkede lynhurtigt tilbage i buret igen.

    Hun er egentlig på samme måde med tæppet, som vi også har klikkertrænet - hun er MEGA glad for det, kan knap nok finde det frem før hun sidder på det. Men der skal ikke gå mere end 5-10 sekunder uden en lind strøm af godbidder før hun begynder at pive og flænse det. Så måske mere intens selvkontrol egentlig var en rigtig god idé smiley


  • #56   6. okt 2020 Hovsa Anni jeg overså lige din besked. Ja nu må vi se hvordan det ender ud smiley
    Jeg prøver at være lidt mere standhaftig og sidde roligt med en bog. Det fungerer fint med tyggeting, men problemet opstår når hun er færdig..


  • #57   6. okt 2020 Nu spørger jeg dumt, men kan du selv ligge i buret, hvis du åbner det helt? Måske ikke i, men nærmere på buret smiley
    Har du en snusemåtte eller noget, som du kan putte godbidder i, og som kan gøres fast, så frækkerten ikke kan tage det med ud?


  • #58   6. okt 2020 Skulle lige hilse og sige, at dyrlægerne står med åben mund, når man kan få to nysgerrige maltesere ind i buret, bare man siger "skal vi køre bil" smiley
    Mine hunde har altid forbundet buret med, at der sker noget, at de kommer med, men de har også altid set buret som et fristed, hvor man kan holde frikvarter smiley


  • #59   6. okt 2020 Prøv evt. at søge på crate games på youtube.

    Jeg ville ikke lukke, når hun kradser og bider for at komme ud.


  • #60   6. okt 2020 Så stort er buret ikke - eller så lille er jeg ikke smiley Hmm må lige i tænkeboks og se, om jeg har noget. Det skulle der da nok være.
    Haha det er da også yderst charmerende med sådan nogle små pelsbolde der bare hopper i buret. Jeg håber også det kommer med "erfaringen". Hun skal bare liige fatte at det faktisk er fedt nok smiley


  • #61   6. okt 2020 Det tjekker jeg!

  • #64   7. okt 2020 Total enig med Nicole.
    Man kan også bliver for pædagogisk.

    Som jeg skrev før, så ville jeg ikke have valgt et stofbur.


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #65   7. okt 2020 Du skal virkelig træne det hysteri der..
    Det er så fint at din første indgangsvinkel er at tilvænne hende ting på en ordentlig måde, men når hun ikke er angst men bare hysterisk så skal du virkelig lære hende at hun ikke får noget ud af det. Det andet får du store problemer med senere ellers.. hun er nødt til at lære og finde sig i nogen ting.
    Inf i buret når hun er træt med en snack og så først ud når hun har sovet.
    I cykelkurven skal du ikke tage hende ud med det samme du stiller cyklen. Vent et par minutter mens du piller ved et eller andet, hun skal lære at vente selvom hun glæder sig til at komme ud. smiley lær hende vent i cykelkurven ligesom hvis det var bur i en bil - at hun skal sidde stille indtil hun bliver løftet ud og ikke bare springer vildt rundt når man åbner.


  • #66   7. okt 2020 Hmm okay vi har vist en del, vi skal arbejde videre på smiley Jeg er glad for at høre jeres erfaringer og tips, det hjælper lidt så man har noget at gå efter. Vi går vist en hård tid i møde nu smiley

  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #67   7. okt 2020 Når nu vi er ved det..
    HUSK nu negleklip og al anden form for håndtering og pleje.. også klipning, kigge ører og tænder osv. ellers bliver hun en diva ved en dyrlæge også.
    Nogen ting SKAL hun bare finde sig i. Også selvom det er rigtig træls når man har gode intentioner om at træne sin hvalp på en positiv og god måde. Hun kan godt tåle at få at vide at nogen ting er bare sådan og hun kan ikke altid få sin vilje.. Jeg ved godt det er rigtig træls at skulle gøre, men du kommer til at fortryde det hvis du ikke gør. smiley


  • #68   7. okt 2020 Ja fordælen det er hun allerede. Vi måtte opgive at tage temperatur på hende da hun havde dårlig mave, dyrlægen var rimelig overrasket over at hun var sååå sød og glad og nuttet, og så havde hun bare et temperament uden lige da hun stod på bordet.

    Så det er noget vi øver ofte, og negleting er hun blevet meget bedre til. Men du har ret, det føles skuffende når man har sat sig op til at gøre tingene på en bestemt måde, og så fungerer det bare SLET ikke i praksis smiley


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #69   7. okt 2020 Og når du bliver rigtig træt at det så husker du bare på at alle de gode ideer du har dem tager du med ud på træningspladsen! smiley
    Det trælse bruger du kun til de her nødvendige hverdagsting.


  • #70   12. okt 2020 Allerførste gang Umi på eget initiativ har lagt sig ind i buret!!

    Så kan det alligevel noget synes den lille rod


    profilbillede
  • #71   12. okt 2020 Sådan smiley


  • #72   12. okt 2020 Det er da fantastisk smiley

  • #73   13. okt 2020 Ja det virkede jo fuldstændig utænkeligt at det skulle ske.. så mit hjerte smeltede lige smiley

  • #74   13. okt 2020 Dejligt!

  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #75   16. okt 2020 Går det fremad? smiley

  • #76   16. okt 2020 Tjaa sådan da - hun lagde sig igen derind på eget initiativ i går aftes smiley

    Men vi tager meget små skridt. Typisk piver hun i et par minutter og hviler i et kvarter, og så åbner jeg igen. Har en enkelt gang oplevet hun ikke pev. Så det går fremad.

    Jeg tror, at jeg kom til at overgøre det i første omgang. Hun tog 40 minutter (!) om at falde til ro smiley Så nu satser vi på de små pas og så kan vi altid udvide.


Kommentér på:
Stofbur

Annonce