Labrador spiser (sluger) sokker mm Labrador spiser (sluger) sokker mm
Min veninde har en labrador på 9 måneder
Den skal ofte afsted til dyrlægen, da den spiser alt af stof, som den kommer i nærheden af - sokker mest - men igår åd den et helt ærme fra en dyr sweater. Den æder også tøjdyr mm.
Altså den æder det - ikke bare tygger i det. Er der andre, der har oplevet det problem, og hvad kan man evt gøre?
Det sker, hvis ikke hunden er under konstant overvågning. Og hun er alene med hunden og to små børn, så et hurtigt uagtsomt øjeblik i ny og næ er tæt ved uundgåeligt.
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.097
jul 2020
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 21
Jeg tror godt det kan læres at lade fx sokker være når man er hjemme, men tror stadig ikke jeg ville stole på ham, når han er alene
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.208
Jeg ville prøve at holde alle stof ting udenfor hundens rækkevidde. Er du heldig vokser hunden fra det
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 24 Emner: 40 Svar: 854
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.850
Mere stimulering og fjernelse af alt stof er gode bud på løsninger af problemet.
apr 2018
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.876
Ziva har MANGE boxershorts og sokker på samvittigheden. Enkelte håndklæder og nogle viskestykker.
Aldrig har jeg fået så grundig træning i at smide mine beskidte sokker til vask i stedet for bare at tage dem af i sofaen. Jeg er ikke rigtig god til at have sokker på. Jeg har nu som 30 årig lært at gå ud i bryggerset og smide beskidt undertøj i vasketøjskurven, og ikke på badeværelsesgulvet mens jeg går i bad - for hun er hurtig. Eller hun var.
Nu nærmer vi os hendes 4. år og det er blevet meget roligt. Ind i mellem samler hun dem op, men jeg tror ikke længere på at hun kunne finde på at sluge dem.
Vi kørte meget streng oprydning og i en lang periode havde hun ingen bamser, men kun plastiklegetøj. Faktisk fik hun ikke bamser før Abby kom med en stor posefuld, og af dem er der kun nogle få stykker tilbage - og så indføres der igen kun plastiklegetøj.
Jeg tror bare det er blevet en dårlig vane nu, men jeg tror virkelig kun at den eneste vej frem er oprydning og vente på at hvalpen bliver voksen.
Sørg for en god slip-kommando. Fx at 'tak' kan udløse et stykke pølse. Det skal være noget virkeligt godt, hvis det skal erstatte en sok, der har været brugt 12 timer i et par sikkerhedssko - for vi ved alle hvor lækre de er at slikke på.
apr 2018
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.876
Min søsters berner sennen kan liste undertøjet ud af rillerne i vasketøjskurven med tungen. Det er meget imponerende og burde ikke kunne lade sig gøre. De bliver så ikke slugt - der slikkes bare, indtil de er bundløse.
Mon ikke bare det dufter og smager helt ufatteligt dejligt. Jeg tror bestemt ikke hendes labrador er særlig unik eller nødvendigvis mangler noget.
Ved mindre stykker, kan vovse få et glas asparges. De lange tråder vikler sig rundt om og sikrer en glat og nem glidende tur igennem systemet.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1437 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 7.983
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Vores gode venners nu afdøde schæfer var et mareridt med det der - han gjorde det i hele sit niårige liv og måtte også på operationsbordet for at få opereret en legetøjsmus ud.
Det burde ikke være nyt for en dyrlæge overhovedet.
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
Jeg tabte også en aften en hel spegepølse på gulvet, og haps så havde han taget den og slugt den - det skete der ikke noget ved, den har han fordøjet.
Han er aldrig blevet syg af det han har slugt.
Labrador spiser (sluger) sokker mm