1.305 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Labrador spiser (sluger) sokker mm Labrador spiser (sluger) sokker mm

Min veninde har en labrador på 9 måneder

Den skal ofte afsted til dyrlægen, da den spiser alt af stof, som den kommer i nærheden af - sokker mest - men igår åd den et helt ærme fra en dyr sweater. Den æder også tøjdyr mm.

Altså den æder det - ikke bare tygger i det. Er der andre, der har oplevet det problem, og hvad kan man evt gøre?

Det sker, hvis ikke hunden er under konstant overvågning. Og hun er alene med hunden og to små børn, så et hurtigt uagtsomt øjeblik i ny og næ er tæt ved uundgåeligt.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Labrador spiser (sluger) sokker mm
  • #1   1. nov 2020 Minion havde vidst en labrador der åd en baby bodystocking smiley

•  Lykkelig -
    Lykkelig - Tilmeldt:
    jul 2020

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 21
    #2   1. nov 2020 Vi har en hvalp som er labradorblanding og han har også været indlagt fordi han havde slugt to sokker.. Vi havde ikke set ham spise dem, men kun tygge i dem, så vi tænkte ikke på at han kunne finde på at sluge dem smiley Så vores løsning har været at holde sokker og andet småt stof udenfor rækkevide - brugte sokker i en kurv som er lukket inde i skabet, og rene sokker i en lukket skuffe, og holde øje med ham når vi er hjemme med andre "spiselige" ting. Og så har vi hvalpegitter, så han kun har soveværelset når han er alene - det er lidt nemmere at holde et rum helt frit for ting.
    Jeg tror godt det kan læres at lade fx sokker være når man er hjemme, men tror stadig ikke jeg ville stole på ham, når han er alene smiley

• #4   1. nov 2020 Pas på, nogen gange forstopper det hunden og sokken skal opereres ud smiley har oplevet det ske med flere hunde (dog typisk lidt mindre racer, men en lab hvalp er jo heller ikke så stor).

Jeg ville prøve at holde alle stof ting udenfor hundens rækkevidde. Er du heldig vokser hunden fra det smiley

• #5   1. nov 2020 Buch - de har været ved dyrlæge hver gang og gået kvalmefremkaldende så hunden har kastet det op. De prøver at holde alting væk - men med to børn under 6 er det jo ikke altid helt til at styre

• #6   2. nov 2020 Kan man forestille sig at hunden savner reel aktivering? (når hun er alene med aktiv hund og to små børn).
    Mere stimulering og fjernelse af alt stof er gode bud på løsninger af problemet.

• #7   2. nov 2020 Malene. -(hun går hjemme (og er altså alene med hunden i dagtimerne) og går MEGET op i træning osv - så det tror jeg ikke. Men vil prøve at foreslå det.

• #8   2. nov 2020 Jeg er bange for, at der kun er den besværlige løsning - forebyggelse.

• #9   2. nov 2020 Ziva manglede ikke stimulering og jeg gik primært hjemme. Jeg havde enkelte moduler, hvor jeg cyklede i skole, men de varede kun 1.5 time.

Ziva har MANGE boxershorts og sokker på samvittigheden. Enkelte håndklæder og nogle viskestykker.

Aldrig har jeg fået så grundig træning i at smide mine beskidte sokker til vask i stedet for bare at tage dem af i sofaen. Jeg er ikke rigtig god til at have sokker på. Jeg har nu som 30 årig lært at gå ud i bryggerset og smide beskidt undertøj i vasketøjskurven, og ikke på badeværelsesgulvet mens jeg går i bad - for hun er hurtig. Eller hun var.
    Nu nærmer vi os hendes 4. år og det er blevet meget roligt. Ind i mellem samler hun dem op, men jeg tror ikke længere på at hun kunne finde på at sluge dem.

Vi kørte meget streng oprydning og i en lang periode havde hun ingen bamser, men kun plastiklegetøj. Faktisk fik hun ikke bamser før Abby kom med en stor posefuld, og af dem er der kun nogle få stykker tilbage - og så indføres der igen kun plastiklegetøj.

Jeg tror bare det er blevet en dårlig vane nu, men jeg tror virkelig kun at den eneste vej frem er oprydning og vente på at hvalpen bliver voksen.

Sørg for en god slip-kommando. Fx at 'tak' kan udløse et stykke pølse. Det skal være noget virkeligt godt, hvis det skal erstatte en sok, der har været brugt 12 timer i et par sikkerhedssko - for vi ved alle hvor lækre de er at slikke på. smiley

• #10   2. nov 2020 Hun er faktisk bare rigtig glad for at høre, at andre har oplevet samme problem. Hun var bange for, at det måske var tegn på sygdom/noget hunden manglede/mavepine mm. Dyrlæge havde sagt, at de aldrig havde hørt om lignende før

• #11   2. nov 2020 Der må være mange hunde rundt omkring smiley
    Min søsters berner sennen kan liste undertøjet ud af rillerne i vasketøjskurven med tungen. Det er meget imponerende og burde ikke kunne lade sig gøre. De bliver så ikke slugt - der slikkes bare, indtil de er bundløse.

Mon ikke bare det dufter og smager helt ufatteligt dejligt. Jeg tror bestemt ikke hendes labrador er særlig unik eller nødvendigvis mangler noget.

Ved mindre stykker, kan vovse få et glas asparges. De lange tråder vikler sig rundt om og sikrer en glat og nem glidende tur igennem systemet.

• #12   2. nov 2020 Vores lille gadekryds kunne også finde på at spise stof. Han havde et tæppe i sit hundebur, og vi opdagede, at han åd det. Men vi havde ham desværre ikke så længe. Og nej, det var ikke pga. hans "spisevaner", at han blev aflivet - i hvert fald ikke direkte. Han forsøgte at æde mig. smiley

• #13   2. nov 2020 Der er masser af hunde, der har de tendenser der.
    Vores gode venners nu afdøde schæfer var et mareridt med det der - han gjorde det i hele sit niårige liv og måtte også på operationsbordet for at få opereret en legetøjsmus ud.

Det burde ikke være nyt for en dyrlæge overhovedet.

• #14   5. nov 2020 Vores Assie varogså slem til det i en periode. han har slugt mange sokker, men har altid kastet dem op igen. Han stjal dem på tørrestativet, og hvis jeg så han gik rundt med en og ville tage den, så slugte han den - så taktikken var at lade som ingenting og så finde noget lækkert mad at bytte med.
    Jeg tabte også en aften en hel spegepølse på gulvet, og haps så havde han taget den og slugt den - det skete der ikke noget ved, den har han fordøjet.
    Han er aldrig blevet syg af det han har slugt.

Kommentér på:
Labrador spiser (sluger) sokker mm

Annonce