{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.269 visninger | Oprettet:

Frederikke H  A
Frederikke H A
Tilmeldt:
27. mar 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Import af belgisk hund {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Vi står i den situation at vi har købt en hund fra Belgien, og egentlig skulle have været nede og hente den hjem i bil. Men grundet Corona og lukkede grænser er det nu ikke muligt.

Vi har undersøgt fly muligheder, men de fly selvskaber der flyver fra Belgien, flyver ikke med voksne hunde - vi mangler svar fra KLM.

Vi har fået et tilbud om at få den fragtet til Danmark for 11.000kr. i bil, fra en belgisk fragt mand.

Jeg vil høre om der er nogen der kender danske fragtfirmaer, som ville kunne hente en hund i Belgien, og fragte til danmark ??
Eller om I har andre forslag til at få den til Danmark? smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af belgisk hund
  • Bella J
    Bella J Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #1   18. nov 2020 Hvad med en kurer de må gerne krydse grænser

  • #2   18. nov 2020 Da jeg snakkede med NA Nissen i sommers (hvor grænserne også var lukkede) var de lige så bundet af reglerne som vi andre var, dvs. de kunne heller ikke komme ind. Og havde iøvrigt lukket AL deres transport ned.

    Men det kan jo ikke skade at kontakte dem smiley https://nanissen.dk
    Prisen bliver dog noget højere vil jeg tro


  • #3   18. nov 2020 Har I været i kontakt med Lufthansa? Hvis der kunne være mellemlanding i Frankfurt, kunne de måske være en mulighed?
    Det var dem, der endte med at være vores HELTE, da Lanka skulle hjem i sin tid, efter alle andre havde kludret i det.

    Ellers ville jeg nok kontakte https://www.trustforwarding.com/ - hvis I ikke allerede har gjort det.


  • #4   18. nov 2020 Hm Belgien.. et forsigtigt bud kunne være fragtmænd der feks køre med travheste. De må så vidt jeg ved godt krydse grænserne.

  • #6   18. nov 2020 Som L.P skriver så vil jeg prøve at kontakte folk der transportere heste.

  • #7   18. nov 2020 Der er en gruppe der hedder Puppy Transport Europe.



  • #8   18. nov 2020 Jeg havde nok kørt afsted selv, 11.000 for transport er jo sindssygt mange penge og tja det er vel som man læser reglerne, så er det vel ikke helt umuligt, evt kan man mådes ved den belgiske grænse og få hunden der

    https://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/rejsevejledninger/belgien/




  • #9   18. nov 2020 Det burde stadig være muligt at køre ned og hente hunden hjem. Hvis blot papirerne/pas er i orden på hunden.
    Hvis hunden skal til Danmark er det jo nødvendig og dermed tilladt.
    Transit igennem Tyskland er også stadig tilladt.
    Det er turisme man gerne vil undgå.
    Det tilrådes at selvisolere sig efter hjemkomst, men det er blot anbefaling så man risikovurderer selv.
    Man bør selvfølgelig tage alle de restriktioner man overhovedet kan. Kortest muligt ophold og minimum af kontakt med andre. Afstand, mundbind, afsprit.


  • #10   18. nov 2020 Rikke: det er den danske rejsevejledning. Men Belgien har jo opsat restriktioner der gør, at du som dansker ikke kan komme ind i landet. Well, med mindre du har et anerkendelsesværdigt formål, og det er lidt en anden diskussion.

    Der var en tråd om noget lignende forleden. Det er super forskelligt, hvad folk får at vide, nok også afhængig af land. Jeg fik at vide at køb af hund var et anerkendelsesværdigt formål, andre har fået afslag. Nogen fik hjælp til overdragelse af hunden ved grænsen - jeg var i kontakt med politi og myndigheder i flere lande (Tyskland/DK/Tjekkiet), og ingen ville/kunne hjælpe med overdragelse overhovedet.

    Det er super forvirrende, og super besværligt, og helt vildt frustrerende. Jeg håber det lykkes for jer TS smiley


  • #11   18. nov 2020 Det er super besværligt at finde hoved og hale i, jeg vil lige prøve at kontakte dem i skriver om, og se om det kunne være en mulighed smiley


Kommentér på:
Import af belgisk hund

Annonce