1.808 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Løbetid i yndlingssengen Løbetid i yndlingssengen

Ja, jeg har mig jo nok snart en unghund der går i sin første løbetid (hvor blev min lille hvalp lige af smiley )

Og den her hund, hun elsker altså at være i sengen. Den er magnetisk. Jeg kan ikke - jeg understreger, ikke - afholde hende fra sengen (jeg bor i en etværelses).

Er den eneste løsning virkelig at hun konstant skal have løbetidsbukser på? Hvad har I andre gjort jer af erfaringer med løbetid og hund i møblerne? Har I kunne lære dem at de for en periode ikke må være der? Og ellers lærer hun jo aldrig at slikke sine pletter op efter sig selv?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løbetid i yndlingssengen
  • #1   8. dec 2020 Jo, det kan du godt afholde hende hende fra at være. Det er et spørgsmål om at lære hende det.

Min køter kan jeg tillade at sove i sengen i perioder, og i andre må han ikke. Det er ikke så svært-

Men hunden skal jo vide hvorfor? I dit tilfælde så må løbebukserne være årsagerne til at hun er uønsket, ellers hvordan skulle hun kunne forstå/skelne?

Køtere er dumme, men de er ikke mere dumme end at de ret gode til at kode simple ting sammen er min erfaring.

I min køters tilfælde, så er det det, at er der en anden i min seng, så sover han på gulvet. Det har han ligesom bare lært-

Det tror jeg at alle hunde kan lære, eller også så er jeg guds gave til hundetræning, og det er da ikke ligefrem at jeg nogensinde har vundet endsige været favorit til nogen form for hundetræning. smiley

• #2   8. dec 2020 Det kommer garanteret ikke bag på dig, men med Bella var det ikke noget problem, at fortælle hende, at hun i en periode ikke måtte være i sofaen, med mindre der var lagt et tæppe til hende. Og det blev så en regel - hun vil helst ikke i sofaen, med mindre der er et tæppe smiley

Hun blødte som et slagtehus, og blødte i 4 lange uger. Hun var pjevset og ked, og havde det bare rigtig skidt. Hun havde løbetidsbukser på om natten, og om dagen forsøgte hun ihærdigt at fjerne sine pletter, men fordi hun blødte så voldsomt, måtte hun give op.

Og det kommer selvfølgelig heller ikke bag på dig, at Dorit var totalt ligeglad. Det ragede hende en papand, at hun ikke måtte komme i sofaen, så det gjorde hun. Og vi pakkede da bare sofaen ind i en bunke lagner og tæpper. Jeg prøvede at give hende løbetidstrusser på, men hun rendte ind under spisebordsstolene, hvor bunden af stolen havde en perfekt højde, så hun kunne skubbe trussen af smiley Efter et par dage åd hun spændet på trusserne, og så sluttede det eventyr smiley

Blodpletter var ikke noget hun gjorde en indsats for at gøre noget ved. Hvis der lige sad en dråbe på hende selv, fjernede hun den, men dem på gulvet gad hun ikke.

Bella blev steriliseret efter 1. løbetid, fordi hun alligevel skulle i narkose. Dorit blev steriliseret efter 3. løbetid, fordi hun døjede med noget skedekatar, som nok ville ende i en livmoderbetændelse.

Så man kan måske godt sige, at jeg har lidt blandede erfaringer på området smiley

• #3   8. dec 2020 Løbetidsbukser her. Intet problem i det overhovedet.

• #4   8. dec 2020 Ingen løbetidsbukser her, men sofa og seng bliver pakket ind i tæpper og lagner, som så bliver vasket ofte.

Hvis hunden først får løbetidsbukser på, lærer den ikke at holde sig selv ren og det ønskede jeg ikke. Den første løbetid er som regel den værste, fordi de ikke helt har styr på det endnu og lige skal lærer det.

Der er selvfølgelig også forskel på, hvor meget en hund bløder, Asti bløder heldigvis ikke særlig meget, så det er som regel ikke det store problem herhjemme.

• #5   8. dec 2020 Jeg har bare lagr et tæppe i både seng og sofa.

• #6   8. dec 2020 De fleste tæver bliver også mere følsomme og kontakt søgende i deres løbetid.

• #7   8. dec 2020 Hmm jeg er lidt i syv sind om hvad jeg skal gøre.

Lægge en masse billige tæpper ud på sengen og i lænestolen, håbe hun ser pointen i at gøre sig ren, og så bare pakke hende ind i et par løbetidsbukser om natten? (det lille pus skal jo sove tæt i sengen om natten)

Men det er jo også hammersynd, hvis hun ikke forstår, hvorfor hun pludselig er blevet forvist til gulvet. Hun er ihærdig... meget ihærdig... Når vi går i seng elsker hun at ligge tæt, og det tror jeg ikke jeg kan nænne at fornægte den lille skid

• #10   8. dec 2020 Vi startede med tæpper allevegne de første år, men Bels bløder rigtig meget og er ikke god til at gøre rent efter sig.
    Jeg vaskede og gjorde rent, vaskede og gjorde rent - alligevel stank hele hytten...

Hold op, det var en lettelse med de bukser.
    Også for Bels, sjovt nok.

• #11   8. dec 2020 Ingen løbetidsbukser - kan ikke helt lide tanken

Begge er gode til at gøre sig selv ren, Abby lidt mindre til gulvet. smiley
    Sengen er forbudt område i løbetid, og det gælder så begge hunde, for at den ene har den anden at putte med.
    Sofaen er i læder og får bare en fugtig klud - den er læder af samme årsag.

• #12   9. dec 2020 Ingen løbetidsbukser her. Vi har ot 4 fertile tæver og jeg ser det som en del af dét at være opdrætter. Jeg bryder mig ikke om tanken om, at de skal gå med bukser. Vores hanhund gik med tissebælte en periode, da han markerede alle steder. Det gav forhudsbetændelse. Nemo bor nu hos sin steriliserede søster og går bukseløs. Nemo lærte også meget hurtigt at gå under sengen og gnide tissebæltet af. Jeg er sikker på at tøserne ville gøre det samme. Selvfølgelig sviner de på gulvet og sofaen, men vi gør en stor indsats i, at lære dem at gøre rent efter sig. Sofaen er læder, så den tørrer vi af. Sengene er no go. Her er det det plankegulvene der er ofrene.
    Find et vådligger-lagen og læg under lagenet i Umis side. Så kan I sove roligt smiley
    Jeg har i øvrigt én, der er lige ved at gå i første løbetid. Heldigvis passer farven jo meget godt til årstiden smiley

• #13   9. dec 2020 Jeg lægger vetbed"puder" under lagnet, og lægger så dobbelt dynebetræk, på Skyes side af sengen, og så må hun ligge der, og KUN der, når hun er i løb, hvis hun skal være i sengen.
    Ellers så må hun sove i stuen hvor alt er af læder, og kan vaskes.

Generelt er hendes plads i sengen altid markeret med et dobbelt dynebetræk, da hun altid er dækket af et lag sand (graver huller), og så er det nemt, at ryste dynebetrækket i stedet for at skulle støvsuge hele sengen smiley

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #14   9. dec 2020 Vi tager bare mørkt sengebetræk på og så tæpper der hvor hunden ligger mest og skifter lidt oftere.. det er bare lidt blod. smiley
    På hundenes sofa er der bare et tæppe og så et lagen ovenpå.
    Nogen tæver vil putte ekstra meget i løbetid og nogen mindre.. vi har et par tæver der bliver noget ekstra nuslet og forsigtige når de er i løbetid, jeg ville slet ikke kunne bære at smide dem ud af sengen..

• #15   9. dec 2020 Selv Conor har forstået og tildels accepteret, at han intet har at gøre i sofaen umiddelbart efter endt havearbejde. Det tog vel alt i alt 20-25 NEJ'er. Her er det vanskelige at definere 'umiddelbart efter' smiley
    En terrier er stædig, så jeg må bare være mere stædig. Jeg ved ikke lige, hvordan sådan en pocket-groenendael er skruet sammen.

• #16   9. dec 2020 Er der ingen af jer, der får lugtgener?

Før vi gav Bels bukser på, stank huset af sur *****, når hun var i løb.

Det var et hyr at gøre rent hele tiden, alle tæpper, gulve, vægge - og de steder, hvor tæpperme smuttede af smiley

• #18   9. dec 2020 CH de lugter anderledes lige omkring ægløsning. Der er dog nogle racer der er værre end andre. Jeg synes ikke jeg bemærker noget her, men skotter skulle fx være ekstra "krydrede" omkring løbetid.

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #19   9. dec 2020 Jeg synes overhovedet ikke de lugter. Det er klart de får lidt "jern ånde" når de har slikket meget i det, men synes hverken resten af hunden eller hvor de opholder sig lugter.

• #20   9. dec 2020 Enig Mathis. Vi skal have næsen helt op, for at kunne lugte det. Eller ja som du siger ånden. Et kys med et blodigt skæg er også en oplevelse, men så er der jo så meget smiley

• #21   9. dec 2020 Hvis man går ind i et rum, som Bels har sovet i og døren har været lukket, så "emmer" det.
    Ydrk, det er klamt.
    Gæster og løbetid holdt vi hver for sig...

• #22   9. dec 2020 Jeg har vist heldigvis været forskånet for de værste lugtgener og blodsmassakrer da Freja var i løbetid smiley

Nu håber jeg bare Umi er så lille at man sleeet ikke lægger mærke til noget.. hehe.. men godt at høre hvad I gør. Jeg skal vist i det mindske have anskaffet mig en bunke billige tæpper

• #23   9. dec 2020 Om jeg så lukkede Abby eller Ziva inde på det lille kontor i 8 timer, ville jeg ikke kunne lugte det når jeg åbnede døren.
    Hvis hun tror at hun skal ligge med røven op mod mit hoved i sofaen, bliver hun bedt om at vende sig - men det ville jeg gøre uanset hvad, men så kan jeg godt lugte det.

Men Ziva er god - hende kan jeg godt være lidt tid om at opdage, at hun går i løb, for hun er virkelig dygtig til rengøringen. Det er mere hende Abby, der halter... Måske bliver det bedre med alderen

• #24   9. dec 2020 Jeg hader den der metal lugt. Jeg kan slet ikke med det!

Bevares nu var det også en stor Broholmer, og ikke "bare" en 5 kilos hund.

Men lugte det, det kunne jeg i hvert fald. Føj for den lede jeg syntes det var klamt! Bukser på tak! smiley

• #25   9. dec 2020 Ville klorofyl tabletter kunne hjælpe på lugten , når tæven er i løbetid ?
    Eller er det kun til at holde hanhunde lidt på afstand ?
    Jeg har aldrig selv prøvet at give mine tæver klorofyl tabletter , så Jeg aner ikke om det også kan hjælpe ved menneskers " følsomme " næser smiley

• #26   9. dec 2020 Klorofyl hjalp kun meget beskedent.

Det, der har virket bedst for mig er, at have mistet lugtesansen smiley smiley smiley

• #27   9. dec 2020 Der skal rigtig mange Klofyl-tabletter til.

• #28   9. dec 2020 Måske kan et mundbind med et pift af parfume på hjælpe på lugten ... smiley smiley smiley smiley
    Ja ... hvorfor ikke ? ... Hvis det er rigtig slemt ... FniiiiS .. smiley

Ja ... altså ikke mundbind på hunden ... men på ejeren .... ha ha

• #29   9. dec 2020 Jeg har overhovedet ikke nogle lugtgener, jeg kan lugte det, hvis hun ligger sig med røven helt oppe i hovedet på mig, og hvis det sker, så vender jeg hende om.
    Jeg har en lidt sart næse når det kommer til lugte, så er nu glad for at jeg aldrig har oplevet hunden lugte heller ikke da jeg havde boxer.

Hanhundene er generelt enige med mig i at min nuværende tæve ikke lugter overdrevet.

• #30   9. dec 2020 @Aboutmydog.
    Lugte er svært at vurdere.

Jeg kan næsten love dig, at jeg vil finde din hunds lugt afskyelig. Jeg kan nemlig bare ikke klare lugten af blod.

Den der metal lugt hader jeg bare. Det er dog ikke specielt ved hunde, det gælder altså blod fra mennesker.

• #31   9. dec 2020 Martin: Men den metal lugt har hun slet ikke, nok forbi det er meget begrænset hvad hun bløder.

Men hvis man stikker næsen helt ned til hendes ende, kan man godt lugte den sødlige løbetids lugt.

• #32   11. dec 2020 Saga får lov til at komme i seng og møbler også når hun er løbetid, hun er en lille hund der hurtig fryser og hun har fra starten været vant til det:) lagde bare et tæppe på sofaen, og hun forstod hurtig hun skulle ligge på det hver gang, og tog så bare det samme tæppe med i seng om aftenen. Det fungerede fint ved os.

• #33   12. dec 2020 Min har bukser på når hun er inde. Når hun går i løbegård har hun dem naturligvis ikke på, men jeg har ingen ide om hvorvidt hun slikker sig ren eller ej derude?
    Som i alt jeg har budt hende i hendes 2-årige liv, accepterer hun det bare uden indvendinger. Således også bukserne .. der skal ret meget til at ryste hendes lille hundeverden smiley

• #34   12. dec 2020 smiley

profilbillede
Kommentér på:
Løbetid i yndlingssengen

Annonce