Løbetid i yndlingssengen Løbetid i yndlingssengen
Ja, jeg har mig jo nok snart en unghund der går i sin første løbetid (hvor blev min lille hvalp lige af )
Og den her hund, hun elsker altså at være i sengen. Den er magnetisk. Jeg kan ikke - jeg understreger, ikke - afholde hende fra sengen (jeg bor i en etværelses).
Er den eneste løsning virkelig at hun konstant skal have løbetidsbukser på? Hvad har I andre gjort jer af erfaringer med løbetid og hund i møblerne? Har I kunne lære dem at de for en periode ikke må være der? Og ellers lærer hun jo aldrig at slikke sine pletter op efter sig selv?
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 2.812
Min køter kan jeg tillade at sove i sengen i perioder, og i andre må han ikke. Det er ikke så svært-
Men hunden skal jo vide hvorfor? I dit tilfælde så må løbebukserne være årsagerne til at hun er uønsket, ellers hvordan skulle hun kunne forstå/skelne?
Køtere er dumme, men de er ikke mere dumme end at de ret gode til at kode simple ting sammen er min erfaring.
I min køters tilfælde, så er det det, at er der en anden i min seng, så sover han på gulvet. Det har han ligesom bare lært-
Det tror jeg at alle hunde kan lære, eller også så er jeg guds gave til hundetræning, og det er da ikke ligefrem at jeg nogensinde har vundet endsige været favorit til nogen form for hundetræning.
sep 2017
Følgere: 545 Emner: 156 Svar: 10.719
Hun blødte som et slagtehus, og blødte i 4 lange uger. Hun var pjevset og ked, og havde det bare rigtig skidt. Hun havde løbetidsbukser på om natten, og om dagen forsøgte hun ihærdigt at fjerne sine pletter, men fordi hun blødte så voldsomt, måtte hun give op.
Og det kommer selvfølgelig heller ikke bag på dig, at Dorit var totalt ligeglad. Det ragede hende en papand, at hun ikke måtte komme i sofaen, så det gjorde hun. Og vi pakkede da bare sofaen ind i en bunke lagner og tæpper. Jeg prøvede at give hende løbetidstrusser på, men hun rendte ind under spisebordsstolene, hvor bunden af stolen havde en perfekt højde, så hun kunne skubbe trussen af
Blodpletter var ikke noget hun gjorde en indsats for at gøre noget ved. Hvis der lige sad en dråbe på hende selv, fjernede hun den, men dem på gulvet gad hun ikke.
Bella blev steriliseret efter 1. løbetid, fordi hun alligevel skulle i narkose. Dorit blev steriliseret efter 3. løbetid, fordi hun døjede med noget skedekatar, som nok ville ende i en livmoderbetændelse.
Så man kan måske godt sige, at jeg har lidt blandede erfaringer på området
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.135
Hvis hunden først får løbetidsbukser på, lærer den ikke at holde sig selv ren og det ønskede jeg ikke. Den første løbetid er som regel den værste, fordi de ikke helt har styr på det endnu og lige skal lærer det.
Der er selvfølgelig også forskel på, hvor meget en hund bløder, Asti bløder heldigvis ikke særlig meget, så det er som regel ikke det store problem herhjemme.
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
sep 2008
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
Lægge en masse billige tæpper ud på sengen og i lænestolen, håbe hun ser pointen i at gøre sig ren, og så bare pakke hende ind i et par løbetidsbukser om natten? (det lille pus skal jo sove tæt i sengen om natten)
Men det er jo også hammersynd, hvis hun ikke forstår, hvorfor hun pludselig er blevet forvist til gulvet. Hun er ihærdig... meget ihærdig... Når vi går i seng elsker hun at ligge tæt, og det tror jeg ikke jeg kan nænne at fornægte den lille skid
aug 2006
Jeg vaskede og gjorde rent, vaskede og gjorde rent - alligevel stank hele hytten...
Hold op, det var en lettelse med de bukser.
Også for Bels, sjovt nok.
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.876
Begge er gode til at gøre sig selv ren, Abby lidt mindre til gulvet.
Sengen er forbudt område i løbetid, og det gælder så begge hunde, for at den ene har den anden at putte med.
Sofaen er i læder og får bare en fugtig klud - den er læder af samme årsag.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.314
Find et vådligger-lagen og læg under lagenet i Umis side. Så kan I sove roligt
Jeg har i øvrigt én, der er lige ved at gå i første løbetid. Heldigvis passer farven jo meget godt til årstiden
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.314
Ellers så må hun sove i stuen hvor alt er af læder, og kan vaskes.
Generelt er hendes plads i sengen altid markeret med et dobbelt dynebetræk, da hun altid er dækket af et lag sand (graver huller), og så er det nemt, at ryste dynebetrækket i stedet for at skulle støvsuge hele sengen
okt 2018
Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
På hundenes sofa er der bare et tæppe og så et lagen ovenpå.
Nogen tæver vil putte ekstra meget i løbetid og nogen mindre.. vi har et par tæver der bliver noget ekstra nuslet og forsigtige når de er i løbetid, jeg ville slet ikke kunne bære at smide dem ud af sengen..
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.618
En terrier er stædig, så jeg må bare være mere stædig. Jeg ved ikke lige, hvordan sådan en pocket-groenendael er skruet sammen.
aug 2006
Før vi gav Bels bukser på, stank huset af sur *****, når hun var i løb.
Det var et hyr at gøre rent hele tiden, alle tæpper, gulve, vægge - og de steder, hvor tæpperme smuttede af
jun 2007
okt 2018
Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
jun 2007
aug 2006
Ydrk, det er klamt.
Gæster og løbetid holdt vi hver for sig...
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
Nu håber jeg bare Umi er så lille at man sleeet ikke lægger mærke til noget.. hehe.. men godt at høre hvad I gør. Jeg skal vist i det mindske have anskaffet mig en bunke billige tæpper
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.876
Hvis hun tror at hun skal ligge med røven op mod mit hoved i sofaen, bliver hun bedt om at vende sig - men det ville jeg gøre uanset hvad, men så kan jeg godt lugte det.
Men Ziva er god - hende kan jeg godt være lidt tid om at opdage, at hun går i løb, for hun er virkelig dygtig til rengøringen. Det er mere hende Abby, der halter... Måske bliver det bedre med alderen
mar 2017
Bevares nu var det også en stor Broholmer, og ikke "bare" en 5 kilos hund.
Men lugte det, det kunne jeg i hvert fald. Føj for den lede jeg syntes det var klamt! Bukser på tak!
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.935
Eller er det kun til at holde hanhunde lidt på afstand ?
Jeg har aldrig selv prøvet at give mine tæver klorofyl tabletter , så Jeg aner ikke om det også kan hjælpe ved menneskers " følsomme " næser
aug 2006
Det, der har virket bedst for mig er, at have mistet lugtesansen
jun 2007
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.935
Ja ... hvorfor ikke ? ... Hvis det er rigtig slemt ... FniiiiS ..
Ja ... altså ikke mundbind på hunden ... men på ejeren .... ha ha
sep 2008
Jeg har en lidt sart næse når det kommer til lugte, så er nu glad for at jeg aldrig har oplevet hunden lugte heller ikke da jeg havde boxer.
Hanhundene er generelt enige med mig i at min nuværende tæve ikke lugter overdrevet.
mar 2017
Lugte er svært at vurdere.
Jeg kan næsten love dig, at jeg vil finde din hunds lugt afskyelig. Jeg kan nemlig bare ikke klare lugten af blod.
Den der metal lugt hader jeg bare. Det er dog ikke specielt ved hunde, det gælder altså blod fra mennesker.
sep 2008
Men hvis man stikker næsen helt ned til hendes ende, kan man godt lugte den sødlige løbetids lugt.
okt 2018
Følger: 10 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 41
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 359 Svar: 14.465
Som i alt jeg har budt hende i hendes 2-årige liv, accepterer hun det bare uden indvendinger. Således også bukserne .. der skal ret meget til at ryste hendes lille hundeverden
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 359 Svar: 14.465
Løbetid i yndlingssengen