Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prazsky kryasarik - tjekkisk rottehund
  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #2   9. dec 2020 Vi har en Jack - mega fin lille hund. Men vejer 6,5 kg..
    Min datter ønsker sig en endnu mindre hund og lidt mindre terrier..jeg foreslog ellers jrt.

Jeg kender ikke rigtigt dsg - har de fortsat drifter intakt?

• #4   9. dec 2020 Jeg mener at de har et højt aktivitetsniveau og sagtens kan matche en Jack Russell

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#5   9. dec 2020 Årh ja en dværgpinscher ser også rigtig fin ud. Kommer på listen smiley

• #7   9. dec 2020 Rat terrier smiley

Vi har haft en par PK'ere i klubben, og i guder, nogle sarte, små væsner smiley Om de findes med drift, ved jeg ikke. Men dem vi har haft, har ikke haft antydningen af drift eller mod.

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#9   9. dec 2020 Hvilke lande skal man skæve til for at finde
    Rat terrier, dværgpinscher og engelsk toy?

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 30 Emner: 46 Svar: 905
    #10   9. dec 2020 Prazsky kryasarik og EET : har i hvert til falde det tilfælles, at de hverken har meget pels eller fedtlag og er enormt sarte overfor vind og vejr. Ikke et hensyn jeg gad leve med. Ellers lækre hunde, hvis man køber hos DKK opdrætter, ved at der er mulighed for besøg hos opdrætter af begge racer på Sjælland.

Petit brabancon kan have størrelsen 3,5 til 6 kg. og have samme drive som de 2 ovennævnte.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#11   9. dec 2020 Hmm jeg har svært ved at se forskel på en Prazsky kryasarik og en EET https://www.dkk.dk/race/engelsk-toy-terrier

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#12   9. dec 2020 Det var en PK vi mødte i Tjekkiet vi faldt for. Den var vildt cool og sindssygt driftig..
    Jeg slipper nok uanset ikke for et besøg hos nogen tjekkiske PK kenneler og se....
    Vi har snakket en jrt mere men vi fik lige vækket et håb om en i den lille størrelse da vi mødte den fine PK.
    Hun er vild med vores malinois men størrelsen går bare ikke.. hun er ikke ikke til terrier som sådan faktisk..
    Yorkie får jeg hende ikke med på - hun synes hendes mors (korthårede) border collier er alt for langhåret smiley

De kortsnudede har ingen interesse.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#13   9. dec 2020 Jeg har vil gerne anbefale DKK opdrætteren her af EET : http://www.engelsk-toy-terrier.dk/

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#14   9. dec 2020 Dorthe Skovborg der er indehaver af ovennævnte kennel af EET er RR for racen i DK.

Heidi Jenter Ravn er RR for prazsky kryasarik i DK og har denne hjemmeside:
    http://www.danishdivine.dk/?fbclid=IwAR3RwxMF2sWzoPLgG4-QDgmUZlb40wMkk_5vimS1OoWVmiVV_5oxqFw1Vfo

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#15   9. dec 2020 Tak smiley

• #16   9. dec 2020 Jeg synes patterdale terrier er en mega fed lille hund, men nok desværre for stor til det du søger.

Ellers er der dvæg pinscher, jeg kender en, rigtig fin lille bitte hund der elsker at arbejde smiley

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#17   9. dec 2020 Hold da op den er fin Mathilde - den kendte jeg ikke.
    smiley den er måske lidt rigeligt jagthund.. men kigger på det.

Ved du noget om hvilke lande man skal kigge i? smiley

• #19   9. dec 2020 Det har jeg desværre slet ikke undersøgt, men jeg ved der findes en avler her i DK, jeg ved bare når jeg en dag ikke længere kan have store Ridgebacks, så skal jeg have sådan en sej lille patterdale! smiley

• #20   9. dec 2020 Jep de er sindssyg driftige og modige, men det tror jeg da nok TS skal klare smiley

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#21   9. dec 2020 Krumme - kan godt være jeg selv skal have sådan en patterdale.. den ser godt nok fed ud smiley
    Meen kunne godt frygte for at kaninerne på matriklen ikke levede så længe så smiley

• #22   9. dec 2020 Du skal have en Dværg Pinscher.
    Jeg har sådan fortrudt at jeg ikke fik en Dværg Pinscher igen, det er den bedste hund jeg har haft.
    Jeg gik sweiss med min og hun gik så godt som hver gang til første præmier.
    En DP'er elsker at lave noget, det er en lille lærenem, robust og selvstændig hund, men ikke på samme måde som en terrier.
    Man kan dyrke mange former for hundesport med dem og de er ret udholdende og klarer fint lange vandreture, samt at de er rigtig gode til at tage rotter.
    Det er en støjende hund, men kan nemt opdrages til ikke at at gø hele tiden.
    Den elsker at tage solbad og ligge foran pejsen og hvis man kommer i et hjem, hvor der ligger tæpper i sofaen må man ikke sætte sig på dem, for der ligger garanteret en DP'er under, også når det er 30 graders varme.
    I mine øjne har de kun en bagdel, og det er at det er nødvendig at give dem tøj på om vinteren, jeg fandt ud af, at min helst ville have heldragter på.

Nu har jeg jo Gaddafi så det bliver ikke aktuel, men skulle jeg have DP'er igen, så turde jeg ikke købe her hjemme i Danmark, men ville hente i Sverige, Norge eller Polen, men hælder mest til Sverige.
    Sundheden hos de danske er ikke ret god, de er plaget af allergi, demodex og patella, hvilket er specielt slemt hos et par bestemte linjer. Hvis det skulle blive aktuelt, så kan jeg fortælle om det i pb.
    Prøv at se på kennel Camalis i Sverige, Carola er en virkelig seriøs opdrætter som går meget op i sundheden og glemmer ikke sine hvalpe kun fordi de er solgt.
    Er du interesseret kan jeg lægge link til flere af de gode kenneler.

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#23   9. dec 2020 Tak Anni - dværg pinscheren er helt klar et super godt bud. Lige umiddelbart ud fra din beskrivelse er det nok en der rammer meget plet også i sin væremåde.
    Støj gør ikke så meget.. vi er vant til det smiley
    Jeg kigger lige på den kennel du skriver smiley vi er helt ligeglade med hvilket land vi skal til - det skal bare være et godt sted.

• #24   9. dec 2020 Der er også Manchester Terrier, desværre er det ikke mere opdrættere af dem her i landet, den sidste stoppede sidste år, så det bliver lidt svært at besøge dem for at lære dem at kende.

• #25   9. dec 2020 Patterdale er ikke FCI anerkendt.

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#26   9. dec 2020 DP og andre hunde er normalt ret problemfrit, ikke?
    Vi har både hanner og tæver så det skal helst foregå med en ret stor succesrate..

• #27   9. dec 2020 Jeg har ikke læst hele tråden, så måske har border terrieren været nævnt. Ellers gør jeg det nu. Jeg har altid ment, at den er den mindste "rigtige" hund i verden. Fart, drift og røv i den imaginære buks. Den fælder ikke, men skal trimmes.

profilbillede
  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#28   9. dec 2020 Den havde jeg slet ikke tænkt på Søren - det er faktisk også et godt bud. Skøn race smiley

• #29   9. dec 2020 Nej, DP'ere har ikke problemer med andre hunde.

Må man spørge om hvor gammel din datter er ?

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#30   9. dec 2020 Anni - snart 10.
    Pt. Går hun med min gamle malinois og det går jo også fint og hun er glad ved det.. men hun føler et behov for selv at kunne komme rundt med hunden. Altså en hund der kan være i en cykeltur, offentlig transport osv. hun kan sagtens cykle med mallen som løber ved siden af, men det er ikke holdbart om sommeren og når det bliver koldt og glat. Og det er bare rigtig træls man altid skal køres når man gerne selv vil og også sagtens selv kan.
    Når hun ikke går til træning på hold mødes hun med veninder og træner hund og går fælles tur hver eftermiddag.. det ville være så dejligt for hende at have en lille hund at tage med smiley

• #31   9. dec 2020 Jeg bliver så glad når jeg hører om børn som din datter.
    Hende kan du være stolt af. smiley
    Og sejt, at i som forældre er med på den og giver hende muligheden for at have egen hund og ansvar for den. smiley

• #33   9. dec 2020 Patterdale og Rat Terrier ville jeg nok også vælge fra, jeg tror ikke, at det ville harmonere med det den skal bruges til.

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#34   9. dec 2020 Det er vi også rigtig stolte af Anni. Hun elsker de hunde og er så god til at træne og håndtere hund. Børn har bare helt særligt talent for det smiley

Der er helt sikkert for meget hund i patterdale. smiley
    Vores JRT tager mange rotter men har lært at omgåes vores kaniner fint. Men jeg ville ikke turde med racer der har endnu mere jagt i sig, tror jeg..

Vi har lige snakket om den her tråd - og Hun er vild med Dværg pinscheren efter vi har læst lidt og set billeder, og hun er gået med til at prøve og møde nogen border terrier og se om det er noget. smiley
    Forhåbentligt bliver det snart muligt at komme rundt i verden igen og kigge efter hvalp. smiley

• #35   9. dec 2020 Mathias, jeg tror at en af grundende til at børn er gode til det er, at de ikke tænker så meget over det, men bare gør det og at de er meget logisk tænkende.

Af de racer der er nævnt ville jeg også vælge enten Border eller Dværg Pinscheren.

• #36   9. dec 2020 En American Toy Fox terrier passer til det du mangler, minus er så at man nok skal til racens hjemland for at finde dem, vi håber på et kuld selv i 2022, der kommer muligvis et kuld i Nordjylland i 2021, men det er ikke helt på plads smiley men pragtfuld lille hund med hele pakken, vores lille Pjevs på 2,3 kilo er en lækker lille sag

profilbillede
  • #37   9. dec 2020 Jeg har haft nogle DP'er på hold efterhånden. De fleste har været sjove, træningsglade og fokuserede hunde, men et par stykker af dem har haft store problemer med temperament. En af dem kunne jeg ikke stå på afstand og se træne, fordi den gav sig til at knurre af mig i stedet. Så temperament ville jeg være meget opmærksom på, når jeg valgte linjer.

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#38   9. dec 2020 Nååår hun er sød Bodil. Vi kan sagtens rejse efter det, hvis hun falder for sådan en. smiley

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#39   9. dec 2020 Tak, A. Det tager vi med. smiley

• #40   9. dec 2020 Der er 4 af racen i Danmark nu, 3 tæver og en hanhund, de to tæver og hanhunden er i Nordjylland, vi har Pjevs, vi fik hende hjem fra usa sidste år, er du interesseret har jeg nogle opdrættere som kan anbefales der ovre, i Nordjylland parres der muligvis en tæve her i foråret, han hunden er en kuldbror til Pjevs smiley

• #42   9. dec 2020 Hvad med en Parson Russell Terrier?

• #43   9. dec 2020 Rat Terrierne må jeg tilstå ikke ligefrem har imponeret mig. Dem der har hentet dem hertil har været gode til at fortælle historien om en race med al verdens fortræffeligheder, sund mentalitet osv. De stykker jeg har mødt var temmelig skrøbelige mentalt og det var slet ikke så driftig og højtkørende en terrier som beskrevet. Det var meget 'nervøs DSG agtige'. Men altså det kan jo være at jeg bare har været uheldig smiley
    Min umiddelbare tanke var en Dværgpincher eller en Border Terrier. Sidstnævnte er en rigtig terrier, men den er samtidig temmelig samarbejdsvillig og forholdsvis ukompliceret i forhold til andre hunde.

• #44   9. dec 2020 Jeg har samme indtryk af RT som Mette, der går langt imellem dem med en god psyke.

• #45   9. dec 2020 Som Anni vil jeg også anbefale DPen, det er simpelthen en fantastisk race, og så er den afsindig robust selvom den er lille. Som Anni skriver elsker de at være aktive og lave ting med deres ejer, men de elsker også at putte og helst under dyner eller tæpper. Det er også en race der ofte giver anledning til gode grin, sådan har det i hvert fald været både med vores gamle Mailo vi sagde farvel til i sommers, og så Henning vi har nu.

Vi har lille Henning på 6 måneder, og bortset fra at han stadig er en helvedes hvalp / djævleyngel, så kan jeg bare se hvor fantastisk en hund han bliver, når han lige bliver lidt mere fornuftig i hovedet smiley Han har et fantastisk temperament, og har fra dag 1 ikke været bange for noget som helst, heller ikke tilbageholdene eller noget, og om en anden hund vejer 5 eller 85 kg er han bedøvende ligeglad med, han synes de er lige interessante allesammen smiley

Der er mega meget fart på dem, er du gal de kan købe hurtig, Henning laver hjulspin herhjemme mange gange dagligt, haha.

Men ja man skal give dem tøj på når det er vinter da de ikke har underuld og ellers ryster af kulde, vi bruger bare et varmt vinterdækken fra Hurtta smiley

Og ja mht til gøen skal man bare være obs på det fra start, jeg synes det er nemt at få Henning til at stoppe, og det er egentlig mest når han vil have opmærksomhed han har fundet det fantastiske i hans stemme smiley Han er endnu ikke begyndt at gø når det banker/ringer på døren som Ozzy ellers gør, så det håber jeg vi kan fortsætte med at han ikke gør, selvom det nu ikke er så slemt som hvis han bare gøede af alt og intet, hvilket han på ingen måder gør smiley

• #46   9. dec 2020 Her ses det stolte djævleyngel, efter at have nedlagt sit bytte .

Ps. hans moar var meget lidt imponeret , haha.

profilbillede
  • #47   10. dec 2020 Kom lige til at tænke på, at jeg for godt 10 år siden gik til træning med en Russisk Toy Terrier.
    Det var godt nok også en spændende lille hund.
    Den fås også i en korthåret udgave.
    http://canis-minor.scdata.dk/russisk/RussiskToy/Beskrivelse.aspx

• #48   10. dec 2020 Ham Henning lyder altså virkelig som en fed hund smiley

• #49   10. dec 2020 Mette : Det er han virkelig også < 3

Kommentér på:
Prazsky kryasarik - tjekkisk rottehund

Annonce