15. maj 2006 Følger: 48 Følgere: 46 Hunde: 2 Emner: 282 Svar: 1.015
Jeg er ikke nr 1 hos min hund - hjælp! {{forumTopicSubject}}
Ja så er jeg kommet i en grim situation - synes jeg da!
Jeg har en schæfertæve på 6 mdr. som jeg har haft siden hun var 8 uger gl.
Jeg har opdraget hende fornuftigt efter min egen mening og hun har altid været sød og nem. Hun kan de basale ting og indtil sommerferien gik vi til træning. Nu er mit problem så, at mens jeg var på ferie - 1½ uge - passede mine forældre hende. Det er en måned siden, så hun var 5 mdr. da jeg rejste. Da jeg så kom hjem og skulle hentehende kunne hun ikke kende mig! :ö( Hun knurrede og gøede og havde rejst børster!! Jeg kaldte tre-fire gange før hun kom hen til mig, men da hun kom helt hen genkendte hun mig godt nok og blev glad for at se mig. Men siden den ferie har hun været mere glad for min far end mig, og det er jeg naturligvís MEGET ked af...
Også nu hvor jeg har været hjemme i en måned foretrækker hun stadig ham, selvom hun bor med mig i hverdagen (ikke hos mine forældre). Når jeg kommer hjem farer hun hen og piver og hyler, springer op og slikker over alt hun kan nå. Og hun hører knapt efter hvad jeg siger med at halvt øre. Hvis jeg går bliver hun ved far, men hvis han går følger hun med. Når han kører render hun rundt og piver og kan slet ikke finde ro igen. Og når vi kommer ud fra stalden efter malkning farer hun hen til min far og hopper op ad ham, selvom jeg går 3 meter ved siden af! Og hun følger ham når vi går ind (hvis han sakker bagud venter hun på ham og kigger hele tiden efter om han er med)...
Når vi skal hjem fra mine forældre vil hun næsten ikke med, og hvor hun før fulgte efter mig selv og hoppede ind i bilen, skal jeg nu kalde mindst 3 gange før hun bare kommer hen mod bilen og når jeg skal så skal have hende ind kræver det mere overtalelse.
Jeg kan ikke forstå det. Hvordan kan min hund være blevet så knyttet til min far i løbet af 1½ uge, at det bånd vi har haft siden hun var 8 uger, bare bliver overskygget?! Jeg bliver meget ked af det hver gang hun viser at hun foretrækker min far.
Nogen der har en idë om hvad grunden kunne være og hvordan jeg kan blive nr. 1 hos min kære vovse igen?
maj 2006
Følger: 48 Følgere: 46 Hunde: 2 Emner: 282 Svar: 1.015
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.753
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 542
Det kan være der har været lidt flere hyggestunder og godbidder i ferien. IKKE der med sagt at du ikke hygge med og giver din hund godbider.
Tror der er ligesom med børn de bliver lidt forkælet af "bedste" se tiden an så tror jeg det kommer. Det kan være hun er ved at prøve dig af.
Har selv en hanhund der i øjeblikket tester om det er ham eller mig der bestemmer.
mar 2005
Følger: 50 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 172 Svar: 3.019
Hun valgte min mand som det store idol..
Jeg begyndte at træne kontakt.. og blev ved med det.. har nu ingen problemer.. så kontakt træning er løsningen..
maj 2006
Følger: 48 Følgere: 46 Hunde: 2 Emner: 282 Svar: 1.015
Tror måske også at de har givet hende andet end hendes tørfoder (Hill's) da mine forældres hund lever af det billigste fra fakta og så rester. Så de har nok givet hende noget af det eftersom de synes det er SÅ synd at hun ikke må få fra bordet og den slags. Heldigvis er de gode til at respektere hvordan jeg vil have hende opdraget i hvert fald når jeg er i nærheden. Ved ikke hvad de gør når jeg ikke er der.
Min mor i hvert fald er meget klogere end mig når det lige kommer over hende... *ruller med øjnene*
Men tak igen. Vil arbejde på det!
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.366
Det er svært at forklare her, men du vil med garanti erfare at han markerer (med sin krop) hvad han vil have og ikke.
Prøv at låne en bog om hundens kropssprog på biblioteket og læs noget om det.
Jeg er ikke nr 1 hos min hund - hjælp!