{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Hvalp og gammel hund? {{forumTopicSubject}}

Idag har vi været til familie fødselsdag og havde taget Diego med, så han kunne komme ud blandt andre hunde..
Det gik super fint med mine onklers hunde, en han på 1 år og en hun på 1½ år.. De løb og legede og hyggede sig vist, det var første gang de mødte hinanden idag...

Derimod med min mors hund, synes jeg ikke det gik helt så godt.. Hun er 12 år, og har haft det svært med mange ting i livet, bla. med livmoderkræft, forskellige knuder og sådan noget, så hun er lidt, hvad skal man sige.. Reserveret, hvilket jeg ikke synes der er noget at sige til.. Hun er gammel..!!
Da hende og Diego skulle mødes havde vi dem begge i snor og de fik lov at snuse lidt til hinanden, det gik egentlig okay.. Det gjorde vi et par gange, indtil vi synes det gik godt nok.. Vi slap så begge løs og efter noget tid begyndte Diego at hoppe op ad hende, for at ville lege og hun knurrede meget aggresivt efter ham og snappede også.. Det gjorde hun næsten hver gang han kom i nærheden... (hun gør det med alle hunde hun ikke kender)
Jeg ved ikke om det overhovedet ville kunne gå med de to, men da det jo er min mors hund er det et sted jeg er ofte, så det ville da være rart at kunne tage Diego med smiley

Hvordan skal jeg takle det her ? Håber på lidt hjælp fra jeres side..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp og gammel hund?
  • #1   5. aug 2007 Kan det være noget hun gør i starten, for at sætte Diego på plads, og for at sige at det her vil hun altså ikke ha ?
    Er det noget vi skal lade hundene selv styre (han er jo kun 12 uger, så stadig lille) eller skal jeg gå ind og blande mig, hvilket jeg gjorde idag ?


  • #2   5. aug 2007 Jeg kunne da meget vel forestille mig, at hun sætter ham på plads og fortæller ham at her bor hun og her bestemmer hun !.....

    Man kunne måske også forestille sig, at der var en smule jalousi, før har du jo været kommet alene og givet hende den fornødne opmærksomhed og nu slæber du lige pludselig sådan et lille kræ med, som oven i købet tillader sig, at prøve og lege ;o)

    Lad dem selv finde ud af det, vil jeg mene, dog med opsyn i starten, så i kan gribe ind ;o)


  • #3   5. aug 2007 Okay tak for rådet smiley

  • #4   5. aug 2007 Vi havde en gl. newf på 11, da vi fik Louis. Bamse magtede slet ikke en lille hvalp. I samråd med dyrlægen, lokkede vi Louis væk fra Bamse, når vi kunne se at han ikke orkede mere. det drejede sig om at Bamse ikke oplevede det som et nederlag i forhold til Louis. At han stadig var " bossen"...

  • #5   5. aug 2007 Havde en gammel Chihuahua han på næsten 14 år, da vi fik Baloo og Belvedere som 8 uger i øvrigt samtidig. Han viste dem straks at de skulle lade ham være. Vi har aldrig blandet os, og der var ingen problemer, for de små lærte hurtigt at han var "bossen" de skulle lade være.

  • #6   5. aug 2007 Kan godt forstå at sådan en gammel dame ikke gider en lille hurtig hvalp.....
    Hun har måske lidt gamle knirkende ømme led osv....

    Ville næsten ikke forvente andet når aldersforskellen er så stor !!

    Jeg ville aldrig lade Laura møde min brors Rottweiler, da den har meget dårlige hofter, men stadig ung af sind. Han ville ikke kunne styre det og ville være øm i mange dage efter...

    Men hvis den gamle kone kan klare det ved at sætte hvalpen på plads så er det jo fint.....
    Synes bare at i skal holde øje og tage hensyn til den gamle smiley


  • #7   5. aug 2007 ....glemte at skrive, at vi havde en anden newf på 4 år, som Louis legede super med.....Så de " kampe" var sjældne....

Kommentér på:
Hvalp og gammel hund?

Annonce