{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

Mopsehvalp på 10 uger og sovetid {{forumTopicSubject}}

Hej!

Lille sveske er nu 10 uger, og hun er SÅ sød!

Hun er tæt på renlig, hun sover så godt om natten i en transporttaske ved min side, og min hånd indeni. Vi har en hvalpegård til hende, og hun er rigtig glad for den. Når hun kommer deri får hun mad, godbidder, lidt aktivitetslegetøj mm. “Problemet” er hendes søvn over en dag. Vi har selvfølgelig fået hende for at være sammen med hende, og jeg havde glædet mig så meget til at hun skulle sove på sofaen/sengen på/ved mig. Hun har jo brug for rigtig meget søvn..... “problemet” er at hun bare IKKE falder til ro og i søvn hos mig. Hun falder hurtigt i søvn i hvalpegården og sover nogle gode lange lure. Hvilket er dejligt. Men åh jeg ville ønske hun kunne falde til ro ved mig smiley

Vil det ændre sig som hun bliver ældre? Det vigtigste er jo at hun får nok søvn.


Skal du bygge nyt hus?
Skal du bygge nyt hus og mangler du at finde det bedste byggefirma på markedet? Så læs mere på Nybyggeriguiden.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mopsehvalp på 10 uger og sovetid
  • #1   18. jan 2021 Forstår jeg det rigtigt - problemet er at hun ikke sover med dig, men at hun foretrækker at ligge alene, når hun hviler?

  • #3   18. jan 2021 Jeg havde håbet at hun kunne falde til ro og sove sammen med mig på fx sofaen i løbet af dagen. Hun sover jo meget! Det føles næsten “forkert” at sætte hende derind hver gang hun skal sove, hvilket jo er meget over en dag. Men hun er ikke ked af det, sover bare....

    Hun bliver også fodret i hvalpegården smiley


  • #4   18. jan 2021 Pernille, er det rigtigt forstået, det jeg skriver i #1?

    I så fald, så forstår jeg simpelthen ikke problemet smiley Hunden trænger til hvile, og vil gerne hvile sig uforstyrret - uden at blive aet og kysset på, uden at du rumsterer og får underlaget til at hoppe. Den vil bare gerne have lidt fred.

    Det er et virkelig sært spørgsmål smiley

    Men altså, min første hund er ikke en puttefis. Så købte jeg da bare en mere, som er en puttefis. Problem løst smiley


  • #5   18. jan 2021 Jeg har 4 whippets, der er kendt for at være "velcrohunde", som nok er selvstændige, men helst putter tæt op af deres mennesker, det har de to af dem så aldrig læst. Den ene kommer og lægger sig under dynen en times tid og går så igen, den anden foretrækker altid, at ligge alene eller med artsfæller.

    De to sidste, ja dem kan man ikke slippe fri for smiley De er der så snart man sætter eller lægger sig smiley

    Det er 3 generationer af tæver i lige linje jeg har


  • #6   18. jan 2021 Jeg er ked af den måde jeg bliver mødt på.


    Jeg mistede min elskede hund sidste januar. Jeg går hjemme pga Kronisk sygdom, og hun er længe ventet. Jeg ønsker det bedste for hende, selvfølgelig gør jeg det. Det vigtigste er, og vil altid være, at hun har det godt og får det hun har brug for.

    Men jeg HAR jo netop fået hende for at være sammen med hende. Og mit ønske om at have trygheden i at have hende tæt i løbet af dagen er vel ikke så mærkeligt... jeg vil ikke tvinge hende til noget som helst, jeg håbede måske på nogle erfaringer om hunde der med alderen lærte at falde til ro på sofaen...

    Jeg var ikke klar over mit ønske og håb om mit forhold til min hund var så forkert


  • #7   18. jan 2021 Jeg aer og kysser desuden ikke når hun sover.

  • #8   18. jan 2021 Nogle hunde ligger for sig selv, andre ligger altid op ad ejer, mange er en blanding.
    Det kan ændre sig den ene eller anden vej.

    Der er vel ikke andet for end at vente og se hvad din hund ender med at foretrække?


  • #9   18. jan 2021 Hvor meget tid bruger hun i den hvalpegård?
    Hvis hun er mest vant til at det er leg osv når hun er fri fra hvalpegården, så er det måske ikke så sært at hun ikke har lært at finde ro hos jer.


  • #10   18. jan 2021 Og ja, min unghund på 9 måneder elsker at putte i sengen og vil hellere putte i sofaen end på gulvet... nu.

    De første mange måneder (!) kunne hun ikke engang sidde med mig i en sofa uden at gå helt amok på tæpper og puder. Heller ikke selvom hun var træt.
    Din hvalp er sølle 10 uger. Det kan ændre sig, men det er ikke til at sige hvordan smiley


  • #11   18. jan 2021 Tak Fünke, lige hvad jeg havde brug for!

    Hun går HELT amok i sofaen. Hvis jeg sidder på gulvet vil hun gerne putte smiley


  • #12   18. jan 2021 Ved min vov kom det med alderen, og dog. Om natten vælger hun ofte, at sove på sofaen i stuen, i stedet for i sengen hos mig.
    Derinde har hun overblik over hele huset, og hun kan ligge i fred for mig, der sover uroligt, og er oppe, mange gange smiley

    Til gengæld er hun min skygge i alle mine vågne timer, og putter hos mig i sofaen etc., hvis ikke jeg roder og rager ved hende, hele tiden, så sukker hun dybt, og finder sig en anden plads smiley

    Hun kunne ikke finde ud af, at finde ro i sofaen, før hun var ved at være ovre 2. lømmelalder, så det er ret nyt, at hun må være i sofaen, uden opsyn smiley Hun bliver snart 2 år.

    Der gik ret lang tid, før hun opsøgte mit selskab, når hun skulle sove.
    Hun sov alene i haven, da hun var 8 uger gammel, og nogle mdr. frem, hvor hun så begyndte, at opsøge mig, når hun ville putte.

    Jeg havde den samme følelse af "skuffelse", men tålmodighed var essentiel.
    Der er SÅ meget, en hvalp skal forholde sig til, de første mange mdr. At vovsen kan finde ro, for sig selv et sted, den føler sig helt tryg, er superfint. Det kan også kun være en fordel, når den skal lære, at være alene hjemme smiley
    Så kommer det andet nok med alderen smiley


  • #13   18. jan 2021 Sorry, jeg har nok bare svært ved at se problemet. Du har en sund og rask hundehvalp, som bare gerne vil ligge for sig selv, når den sover. Jeg har bare virkelig svært ved at se, at det er noget man vil ændre - når nu hvalpen jo har vist hvad den gerne vil.

    For mig er det totalt ligegyldigt, så længe hunden er rask og frisk. Den har tilsyneladende ikke samme behov, og jeg mener faktisk, helt oprigtigt, at hvis hunden ikke vil putte, og du har behov for at putte, så må du købe en hund mere.

    Sorry, jeg hopper ud af tråden. Det er måske en anelse for lyserødt til mig smiley


  • #14   18. jan 2021 Øøøøh A, jeg synes godt nok du er hård i filten. Jeg begriber ikke dit behov for at være så strid ved mig.

    Sannes svar gør mig rigtig glad og jeg føler hun har svaret på præcis det jeg søgte svar om. Så tak til Sanne smiley


  • #15   18. jan 2021 Ih guder, hvor er jeg misundelig.
    Hvor ville jeg ønske at Gaddafi ville gå væk fra mig og ligge selv. Jeg synes sommetider at han er en pestilens når jeg bliver nød til at rejse mig og lige først skal fjerne ham.
    Jeg kan få ondt i både ryg og ben fordi jeg er så dum at jeg sidder helt stille for ikke at forstyrre ham.



    Hvorfor har du stadig hvalpegård til din hund ? Du skriver jo, at det går så godt. Er det meningen at du vil bibeholde hvalpegården resten af hundens liv ?
    Ved at du altid har sat den i hvalpegården når den skal hvile/sove, så har du jo selv lært den, at den ikke skal sove/hvile hos dig, men i hvalpegården og ikke hos dig.
    Kan du se logikken i det ?
    Hvis ikke det er meningen at du vil beholde hvalpegården resten af hundens liv, så fjern den, giv hunden en lækker kurv og foder den der, hvor det er meningen at den skal fodres fremover.
    Den er vant til at sove i den der bæretaske, så kunne du jo prøve at stille den op i sofaen ved siden af dig og se hvordan det går.
    Og angående bæretaske, er det meningen at den skal ligge i den resten af livet ? Det håber jeg ikke, for det kommer da til at knibe med at den voksne hund kan skifte stillinger i den og ligge ordentligt. Jeg ville fjerne bæretasken som sovested og lære hvalpen at sove der, hvor det forventes at den skal sove fremover.
    Pøj pøj med den fremover og tænk lidt logisk, det hjælper ikke at lære den en ting og så forvente at den gør noget andet.


  • #17   18. jan 2021 Jeg spørger fordi jeg ikke kender racen ret godt, men er en mops overhovedet lavet til at blive båret rundt på og til at ligge tæt?
    Jeg mente den blev brugt til at holde vagt, dvs selvstændigt arbejde væk fra mennesker.
    Man skal have en hunds oprindelige formål i baghovedet når man vælger race.


  • #18   18. jan 2021 Jeg kan ikke se problemet - det er da fantastisk at hunden kan finde ro uden dig smiley

    For at svare på spørgsmålet, ja det kan ændre sig. Menja synes ikke det var rart at ligge op ved os før hun var.. hvad, 4-5 måneder måske. Før lagde hun på gulvet, og gerne oppe i sine legesager og senge og hvad ved jeg.


  • #19   18. jan 2021 Jeg syntes dit "problem" vidner om en sund hvalp, der hviler i sig selv!

    Det er en kæmpe gave din hvalp har, som mange hvalpe ikke formår, eller får lov til, fordi deres ejere netop vil putte hele tiden.

    Hunde har forskellige personligheder og dermed forskellige behov.
    Mopsen er jo en selskabshund, så måske det kommer med alderen.
    Så selvom det er svært for dig, så er det rigtig sundt for din hvalp, at den kan finde ro. smiley


  • #21   19. jan 2021 Jeg forstår egentlig heller ikke helt problemet. Hvalpen gør jo præcis som den bliver lært? Transporttaske hele natten og hvalpegård i løbet af dagen....Du har jo selv distanceret dig fra hvalpen. Hvalpen lærer jo, at det er rigtigt at ligge alene ved hvil/søvn. Man kan ikke bare trykke tænd og sluk når samvær lige passer dig. Samvær opbygges eller frastødes.



  • #22   19. jan 2021 Da Åse var hvalp ville hun også ligge for sig selv og sove. Vil tro hun var et lille år gammel, så ligger og sover og putter hun oven på os. Men om natten foretrækker vi at hun ligger i sin kurv. Så er sikker på at det skal nok komme:-)

  • #23   19. jan 2021 Ja jeg har jo lidt et andet problem, alle mine 5 vil helst ligge så tæt op ad mig alle sammen på en gang, og det kan faktisk være et problem, jeg havde en 2 personers sofa, manden sin stol, det blev simpelthen så besværligt for mig at have dem allesammen + 2 katte, i den 2 personers, så jeg kunne ikke være der, nu har jeg investeret i 2, 3 personers, den ene til mig og den anden til hundene, så jeg sender dem over i deres egen selvom at det ikke altid er populært smiley
    Det skal nok komme, det der sofa hygge smiley


Kommentér på:
Mopsehvalp på 10 uger og sovetid

Annonce