3.495 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Putte og nærhed Putte og nærhed

Lige et hyggeemne smiley

Hvor meget betyder det for dig, at din hund er en "puttehund"? At den søger din fysiske nærhed, kan lide at putte og hygge? Eller - hvor meget vil du ikke have det?
Og lever din hund så op til de forventninger?

For mig er det virkelig noget af det bedste ved at have hund. Og nu hvor jeg har Umi, som pludselig har forvandlet sig til en kæmpe kælepotte, så går det også op for mig hvor meget det betyder.

Jeg elsker at tage en formiddags-lur (som man jo gør), og mærke at hunden med det samme hopper op, lægger sig helt tæt op ad din skulder, og lægger hovedet oven på din krop smiley

Hun er ikke en, der ligger klistret op ad dig i flere timer ad gangen, og vi sover ikke hånd-i-pote.. men bare dét at man kan have en hyggestund hvor man mærker, at hunden direkte søger din kropskontakt, at den vil ligge på dit skød, eller at den lægger sit hoved lige ved siden af dit oven på hovedpuden.. det er uundværligt smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Putte og nærhed
  • #2   22. feb 2021 Jeg eeeeeeelsker det, der findes intet bedre i hele verden end når de kommer og putter smiley
    Teemo får det hurtigt for varmt tror jeg, så vi putter på en anden måde end de små, men jeg elsker at vågne op med ham halvt liggende på min pude og bare venter på at jeg vågner så han kan få sin morgen nus smiley
    De små vil gerne ligge helt tæt under dynen om natten og det er også bare super hyggeligt, alle tre vil gerne ligge hos mig på sofaen.

Jeg tror jeg ville blive lidt ked af og måske ligefrem skuffet hvis jeg fik en hund der ikke ville putte, men så respekterede jeg selvfølgelig at det var sådan det var, men jeg elsker den nærhed vi har når vi putter

• #3   22. feb 2021 Sam var ikke sådan en putte nusse hund som hvalp, han ville gerne ligge ved siden af en, hvis man lå stille og ikke rørte ham.

Det kommer af at han har haft en form for berørings angst som hvalp, som gjorde alt håndtering, meget udfordrende, hans grænse var ultra lav, følte han sig presset, så markere han, og desværre var han forbi dyrlægen en hel del som hvalp, så berøring blev meget værre.

Jeg har lagt et kæmpe arbejde i frivillig håndtering, samt hjælp fra familie og fremmede i håndterings situationer, det har taget måneder... år, for vi træner stadig ukendte færdigheder ind på Sam's præmisser, så vi ikke ryger det mindste tilbage igen.
    Og alle kendte færdigheder, trænes stadig så Sam har kontrollen.
    Det betyder nu hans grænse er rykket rigtig meget, fra hvor vi startede..

Det har gjort ham til en helt anden hund idag, han er blevet en velcro hund, som aller helst ligger på skødet, og vil så gerne have nærhed, kæl og kys, idag er nus og det at være helt tæt, det bedste i Sam's verden, hvor førhen var det meget grænseoverskridende, vi er så glade for processen han er gået igennem, han sover helt tæt op ad mig i sengen også smiley

• #4   22. feb 2021 En af tingene der gjorde at jeg valgte Lhasaen, var faktisk at den var mindre puttenutte/skødehund end lignende racer. Jeg har som sådan ikke noget imod den type hund, det har bare heller ikke været et ønske.

Tucker er typen der render efter mig herhjemme (eller når vi besøger nogen), følger mig på toilet osv., det har jeg absolut intet problem med. Han ligger også gerne i nærheden af mig - ligger ved siden af mig i sofaen.
    Men decideret op på skødet og hygge, gør han sjældent - dog er det da bestemt hyggeligt når det sker, netop fordi det ikke er hver dag og hele tiden.

Når vi går i seng, lægger han sig i sin side af sengen og jeg kan ligge "i fred". Om morgenen kommer han hen og lægger sig TÆT - altså, gerne sådan så han bruger mit hoved til hovedpude smiley Og når han ser jeg er vågen, så slænger han sig henover mig og så hygger vi lige lidt inden vi står op.
    Jeg synes faktisk at han er tilpas puttehund smiley

profilbillede
  • #5   22. feb 2021 Albert er en velcro hund. Det er liiiige i overkanten og må indimellem bede ham om luft. Efter hans hoved skal der være fysisk kontakt ALTID smiley

Skal der en ny hund ind, ønsker jeg lidt mindre af den slags smiley

• #6   22. feb 2021 Det betyder ikke ret meget for mig, jeg synes det er vamt og irriterende at have en hund på skødet. Men min mand ELSKER at putte og kæle med hundene, så for ham er det vigtigt.
    Han laver så heller ikke rigtig andet med hundene og de ved præcis hvem de skal gå til når de vil ligge på skødet smiley

• #7   22. feb 2021 Vores er som fluepapir. Det kan vi rigtig godt lide. Både børn voksne og hunde.

profilbillede
  • #9   22. feb 2021 Jeg eeeelsker at putte med mine hunde, og det betyder meget for mig, at de vil være tæt på. Jeg har ikke noget imod, at de klistrer op ad mig

profilbillede
  • Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #10   22. feb 2021 jeg elsker at putte smiley

Aslan var en kæmpe kramme bamse

• #11   22. feb 2021 Bella vil gerne nusses - i passende portioner. Så trækker hun sig, og vil bare gerne være i fred. Sådan har det været altid, og det gjorde det super nemt at lære hende at sove nedenunder, imens vi sov ovenpå.

Dorit er helt anderledes, og har et stort behov for at nusse og putte smiley Og efter jeg flyttede fra eksen, kunne Dorit sove i sengen, og hun elsker det smiley Når hun er på “samvær” ved sin far, putter de bare i sofaen, når de ikke spiser eller går tur smiley

Jeg elsker at have en puttehund, og jeg håber at jeg fremover altid har mindst en af den slags smiley Der er nemlig noget helt særlig hyggeligt ved en lur med hunden. Og Dorit har perfekt puttepølleform smiley

• #12   22. feb 2021 Jeg synes det er hyggeligt! Men jeg sætter også pris på at han kan ligge for sig selv smiley
    Iroh er blevet en klisterhund efter min ekskæreste og jeg gik fra hinanden, og mig og Iroh er flyttet for os selv. Han har aldrig været typen, der ligger i bløde kurve, og nu har han en fluffy seng.
    Han har tidligere ikke måtte være i sengen, da min eks ikke brød sig om det. For mig er det lige meget. Så han må gerne være der hvis han vil nu. Men typisk ligger han bare på chaiselongen i min sovesofa, hvis han går op til mig om aftenen. Og så går han ned inden jeg falder i søvn.
    Han kan dog godt lide at tage en lur i min seng i dynen i løbet af dagen, og det synes jeg er virkelig hyggeligt! smiley

Han har længe gerne ville have nærhed, sidde på skødet og blive nusset, men det er taget til de seneste 2-3 måneder, hvor han også er blevet totalt klister. Det der klisteri er til en grænse hvor det kan være lidt for meget, så det prøver jeg lidt at vænne ham af med smiley

• #13   22. feb 2021 Jeg har 2 puttehunde, som putter på hver deres måde.
    Thea er altid tæt på, enten under en trøje, et tæppe eller dynen om natten. Men hun sidder ikke så tit og vil nusse.
    Baby vil gerne sidde helt tæt og man skal røre ham altid! Ellers får man et slag med poten smiley

Jeg elsker at have puttehunde. Det ville være mærkeligt at gå i seng om aftenen, uden et spil hundetetris for at få sin plads smiley

• #15   22. feb 2021 Sjovt at læse jeres svar smiley

Jeg ville godt nok også blive ked af det, hvis jeg fik en hund, der bare ikke var puttehund overhovedet. Og som egentlig ikke gad at ligge i skødet fx. Jeg tror bare jeg finder det enormt behageligt og rart at mærke smiley

Umi er heldigvis sådan en, der sagtens kan lægge sig væk fra dig. Jeg tror også jeg ville få spat, hvis hunden konstant rendte i mine hæle og ville være ovenpå mig.
    I skrivende stund ligger hun i fodenden af sengen - men det hænder nogle gange om morgenen, at hun lægger sit hoved på hovedpuden, og vender snuden lige op mod mit ansigt. Så ligger vi sådan snude mod snude. Og man bliver da bare fyldt af lykke, når man vågner til sådan en lille fis, der bare viser ren kærlighed og gerne vil være helt tæt på dig smiley

profilbillede
  • #17   22. feb 2021 Findes der virkelig hundefolk der ikke har tilskuer når de er på toilettet?

• #19   22. feb 2021 Det er en helt ny verden for mig! Jeg har nogle gange Thea på skødet hvis det tager for lang tid smiley

• #20   22. feb 2021 Jeg synes nu det er ganske hyggeligt med selskab på toilettet - ellers kunne jeg jo bare lukke døren smiley
    Engang så det således ud.. nu må jeg nøjes med Tucker smiley

profilbillede
  • #21   22. feb 2021 Krøllet kærlighed her har jeg også altid selskab på toilettet, det er lige meget hvor meget jeg forsøger at slippe af med teemo han er der med det samme. Han synes det er så hyggeligt at han nogle gange kommer og piver for at få mig til at gå derud smiley

• #22   22. feb 2021 Haha smiley det er altså også hyggeligt! Baby elsker at nulre bademåtten, så han syntes bestemt også det er skønt når døren til badeværelset er åben!

• #26   23. feb 2021 Vores er også med overalt. Vil man være alene, så må man lukke døren. Airedalene kan godt gå på soveværelset og lægge sig, eller i køkkenet. Sealyerne er klistret til vores fødder eller skød. Altid!

• #29   23. feb 2021 Jessie begyndte først at ville putte lidt på sofaen efter hun blev steriliseret (8 år).

Avicii har altid været den største puttebamse ever.

• #30   23. feb 2021 Jeg kan godt lide når hunden gerne vil men også selv vælger det til og fra. smiley

• #31   23. feb 2021 Hvis jeg havde en større hund, så ville jeg nok heller ikke have den på skødet så ofte smiley

Men altså, sådan et par små 4-5 kg er jo perfekt at have krøllet sammen i skødet mens den tager sig en rigtig god lur smiley
    Jeg har heller ikke behov for en hund, der følger hvert skridt og ikke kan lade mig være alene. Men selve dét at putte med hunden, og ligge helt tæt mens den har sit hoved op ad din skulder... det er for mig noget der styrker båndet til min hund helt vildt.

Det var også noget af det, jeg bedst kunne lide ved at have kat. Når der lå en spindende kat i dit skød mens du læste en god bog. Det er simpelthen afslapning!

• #32   23. feb 2021 Ginne - true. Jeg tror også det ville være træls for mig med en hund der hele tiden ville op at sidde på dig hver gang du satte sig ned. Umi kan godt lide at putte, men hun kan også sagtens ligge for sig selv på sofaen, og vælger mange gange bare at sætte sig hvor der er udsigt eller lægge sig ved siden af. Det er helt fint, at der er en naturlig balance smiley

• #34   23. feb 2021 Jeg får spat af hunde som vil nusse konstant, jeg gider ikke;) jeg har ofte en hund på skødet, men den skal ligge stille smiley gider ikke nusse konstant og gider heller ikke have hunde i hælene inde smiley

• #35   23. feb 2021 Ja altså man blevet ret lammet af at have 48 kg liggende over én, så oftest må vi flytte på ham, han tager jo luften ud af os smiley

• #37   23. feb 2021 Mine har alle været putte og kælehunde, men dog i varierende grad. Ikke at der har været nogen, der ikke gerne har ville sidde eller ligge tæt eller ligge delvis på en, men nogen bliver der gerne meget længe, andre rejser sig hurtigere og går et andet sted hen.

Til gengæld er de ikke hunde, der følger mig rundt i huset, og de er normalt ikke med på toilettet. De er også gerne ude i haven i mange timer uden mig. De hygger sig tydeligt med det, når jeg også er ude, men når valget er at være sammen med mig indenfor eller være i haven alene, vinder haven ofte.

Jeg ville være dybt skuffet, hvis jeg fik en hund, der ikke var kælen og kunne lide at putte. Jeg nyder det, så længe det ikke er alt for varm sommer, for så er en pyr, der gerne vil ligge tæt, altså alt for varm. Heldigvis får de det også hurtigt for varmt.

• #39   23. feb 2021 Jeg elsker at Perle er en kramme-nusse-putte-hund smiley Hun klistrer til en og vil gerne ligge tæt både i sengen og sofaen- uuuhhh det er er så hyggeligt smiley Clinton kommer engang imellem og vil kæles. Han vil selv bestemme hvornår han skal kæles og hvornår han ikke skal. Clinton sover ikke i sengen. Han kan finde på at hoppe kortvarigt op om morgenen i week-enden. Han befinder sig ganske enkelt bedst på sin egen pude. Han ligger heller ikke ret meget i sofaen. Som lille hvalp havde vi ham mellem hovedpuderne, men han var kun 12 uger, da han selv valgte sin egen pude på gulvet istedet. Men det er ikke fordi han ikke er selskabelig; han følger en rundt i hælene hele tiden. Jeg kunne godt bruge at han var lidt mere til klap og kæl, men jeg må nøjes med Perle smiley

• #40   23. feb 2021 Paw var en rigtig pekingøjser som hvalp og unghund, meget selvrådig og lidt strid, men efter han er blevet voksen og nu ældre er han blevet en rigtig velcrohund, hvis vi sidder ned, sidder han også......på os! På toiletter går han også med, han lukker selv døren op, så man er ved at blive slået i gulvet af døren, når men sidder lige indenfor. Men han gør det jo kun af en grund....han får lov smiley smiley

• #41   23. feb 2021 Jeg vil gerne have at mine hunde og katte gider putte.

egentlig også kaniner, men han jeg har nu hader mig smiley (det er mig der klipper negle på ham)

Syntes det er lidt kedeligt når de ikke gider, men altså jeg skiller mig ikke af med dyret bare fordi det ikke gider putte smiley

• Jasmin M
    Jasmin M Tilmeldt:
    feb 2021

Følger: 9 Emner: 2 Svar: 5
    #43   23. feb 2021 Jeg elsker at Nelson vil putte og ligge tæt. Det er den bedste tid på dagen, når vi ligger og tager en lur sammen, som altid ender med, at han ligger sig på ryggen for at få belly scratches, hvilket jeg glædeligt giver ham smiley

profilbillede
Kommentér på:
Putte og nærhed

Annonce