Putte og nærhed Putte og nærhed
Lige et hyggeemne
Hvor meget betyder det for dig, at din hund er en "puttehund"? At den søger din fysiske nærhed, kan lide at putte og hygge? Eller - hvor meget vil du ikke have det?
Og lever din hund så op til de forventninger?
For mig er det virkelig noget af det bedste ved at have hund. Og nu hvor jeg har Umi, som pludselig har forvandlet sig til en kæmpe kælepotte, så går det også op for mig hvor meget det betyder.
Jeg elsker at tage en formiddags-lur (som man jo gør), og mærke at hunden med det samme hopper op, lægger sig helt tæt op ad din skulder, og lægger hovedet oven på din krop
Hun er ikke en, der ligger klistret op ad dig i flere timer ad gangen, og vi sover ikke hånd-i-pote.. men bare dét at man kan have en hyggestund hvor man mærker, at hunden direkte søger din kropskontakt, at den vil ligge på dit skød, eller at den lægger sit hoved lige ved siden af dit oven på hovedpuden.. det er uundværligt
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 287 Svar: 8.250
Teemo får det hurtigt for varmt tror jeg, så vi putter på en anden måde end de små, men jeg elsker at vågne op med ham halvt liggende på min pude og bare venter på at jeg vågner så han kan få sin morgen nus
De små vil gerne ligge helt tæt under dynen om natten og det er også bare super hyggeligt, alle tre vil gerne ligge hos mig på sofaen.
Jeg tror jeg ville blive lidt ked af og måske ligefrem skuffet hvis jeg fik en hund der ikke ville putte, men så respekterede jeg selvfølgelig at det var sådan det var, men jeg elsker den nærhed vi har når vi putter
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.808
Det kommer af at han har haft en form for berørings angst som hvalp, som gjorde alt håndtering, meget udfordrende, hans grænse var ultra lav, følte han sig presset, så markere han, og desværre var han forbi dyrlægen en hel del som hvalp, så berøring blev meget værre.
Jeg har lagt et kæmpe arbejde i frivillig håndtering, samt hjælp fra familie og fremmede i håndterings situationer, det har taget måneder... år, for vi træner stadig ukendte færdigheder ind på Sam's præmisser, så vi ikke ryger det mindste tilbage igen.
Og alle kendte færdigheder, trænes stadig så Sam har kontrollen.
Det betyder nu hans grænse er rykket rigtig meget, fra hvor vi startede..
Det har gjort ham til en helt anden hund idag, han er blevet en velcro hund, som aller helst ligger på skødet, og vil så gerne have nærhed, kæl og kys, idag er nus og det at være helt tæt, det bedste i Sam's verden, hvor førhen var det meget grænseoverskridende, vi er så glade for processen han er gået igennem, han sover helt tæt op ad mig i sengen også
aug 2008
Følgere: 1084 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.717
Tucker er typen der render efter mig herhjemme (eller når vi besøger nogen), følger mig på toilet osv., det har jeg absolut intet problem med. Han ligger også gerne i nærheden af mig - ligger ved siden af mig i sofaen.
Men decideret op på skødet og hygge, gør han sjældent - dog er det da bestemt hyggeligt når det sker, netop fordi det ikke er hver dag og hele tiden.
Når vi går i seng, lægger han sig i sin side af sengen og jeg kan ligge "i fred". Om morgenen kommer han hen og lægger sig TÆT - altså, gerne sådan så han bruger mit hoved til hovedpude
Jeg synes faktisk at han er tilpas puttehund
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 266 Hunde: 2 Emner: 162 Svar: 5.585
Skal der en ny hund ind, ønsker jeg lidt mindre af den slags
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.448
Han laver så heller ikke rigtig andet med hundene og de ved præcis hvem de skal gå til når de vil ligge på skødet
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.319
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1270 Hunde: 3 Emner: 157 Svar: 3.293
apr 2018
Følgere: 667 Svar: 5.765
Aslan var en kæmpe kramme bamse
sep 2017
Følgere: 545 Emner: 156 Svar: 10.738
Dorit er helt anderledes, og har et stort behov for at nusse og putte
Jeg elsker at have en puttehund, og jeg håber at jeg fremover altid har mindst en af den slags
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 150 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 538
Iroh er blevet en klisterhund efter min ekskæreste og jeg gik fra hinanden, og mig og Iroh er flyttet for os selv. Han har aldrig været typen, der ligger i bløde kurve, og nu har han en fluffy seng.
Han har tidligere ikke måtte være i sengen, da min eks ikke brød sig om det. For mig er det lige meget. Så han må gerne være der hvis han vil nu. Men typisk ligger han bare på chaiselongen i min sovesofa, hvis han går op til mig om aftenen. Og så går han ned inden jeg falder i søvn.
Han kan dog godt lide at tage en lur i min seng i dynen i løbet af dagen, og det synes jeg er virkelig hyggeligt!
Han har længe gerne ville have nærhed, sidde på skødet og blive nusset, men det er taget til de seneste 2-3 måneder, hvor han også er blevet totalt klister. Det der klisteri er til en grænse hvor det kan være lidt for meget, så det prøver jeg lidt at vænne ham af med
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.097
Thea er altid tæt på, enten under en trøje, et tæppe eller dynen om natten. Men hun sidder ikke så tit og vil nusse.
Baby vil gerne sidde helt tæt og man skal røre ham altid! Ellers får man et slag med poten
Jeg elsker at have puttehunde. Det ville være mærkeligt at gå i seng om aftenen, uden et spil hundetetris for at få sin plads
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
Jeg ville godt nok også blive ked af det, hvis jeg fik en hund, der bare ikke var puttehund overhovedet. Og som egentlig ikke gad at ligge i skødet fx. Jeg tror bare jeg finder det enormt behageligt og rart at mærke
Umi er heldigvis sådan en, der sagtens kan lægge sig væk fra dig. Jeg tror også jeg ville få spat, hvis hunden konstant rendte i mine hæle og ville være ovenpå mig.
I skrivende stund ligger hun i fodenden af sengen - men det hænder nogle gange om morgenen, at hun lægger sit hoved på hovedpuden, og vender snuden lige op mod mit ansigt. Så ligger vi sådan snude mod snude. Og man bliver da bare fyldt af lykke, når man vågner til sådan en lille fis, der bare viser ren kærlighed og gerne vil være helt tæt på dig
mar 2008
mar 2008
aug 2008
Følgere: 1084 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.717
Engang så det således ud.. nu må jeg nøjes med Tucker
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 287 Svar: 8.250
mar 2008
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.319
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.208
Avicii har altid været den største puttebamse ever.
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
apr 2008
Men altså, sådan et par små 4-5 kg er jo perfekt at have krøllet sammen i skødet mens den tager sig en rigtig god lur
Jeg har heller ikke behov for en hund, der følger hvert skridt og ikke kan lade mig være alene. Men selve dét at putte med hunden, og ligge helt tæt mens den har sit hoved op ad din skulder... det er for mig noget der styrker båndet til min hund helt vildt.
Det var også noget af det, jeg bedst kunne lide ved at have kat. Når der lå en spindende kat i dit skød mens du læste en god bog. Det er simpelthen afslapning!
apr 2008
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.275
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.808
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.489
Til gengæld er de ikke hunde, der følger mig rundt i huset, og de er normalt ikke med på toilettet. De er også gerne ude i haven i mange timer uden mig. De hygger sig tydeligt med det, når jeg også er ude, men når valget er at være sammen med mig indenfor eller være i haven alene, vinder haven ofte.
Jeg ville være dybt skuffet, hvis jeg fik en hund, der ikke var kælen og kunne lide at putte. Jeg nyder det, så længe det ikke er alt for varm sommer, for så er en pyr, der gerne vil ligge tæt, altså alt for varm. Heldigvis får de det også hurtigt for varmt.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.488
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.082
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1318 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.372
egentlig også kaniner, men han jeg har nu hader mig
Syntes det er lidt kedeligt når de ikke gider, men altså jeg skiller mig ikke af med dyret bare fordi det ikke gider putte
feb 2021
Følger: 9 Emner: 2 Svar: 5
Putte og nærhed