{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.311 visninger | Oprettet:

Hund fra USA {{forumTopicSubject}}

Skulle jeg være så heldig at nogen af jer ved noget om hvad der sådan ca koster. Jeg synes det er meget svært at finde noget det.

Ved I om der er forskel på om hunden ejes af en person der så flyver med den til Danmark eller om hunden flyver alene og ejer er i Danmark.

Jeg har kun erfaring med import fra Syd Afrika. Her var prisen på rejsen relativ overkommelig men moms og indfortoldning var dyr da dyret havde en høj værdi.

Men hunden fra USA har som sagt allerede ejer der over som den rejser med og hvis den rejser alene har den kun en værdi på 300kr ca. Så det er ikke moms og told jeg er så nervøs for men mere seleve rejsen. Så er dr nogle af jeg der har erfaring med det eller kan gennemskue hvad der ca kan løbe op i. Som sagt hunden har en anslået værdi til 300kr og skulle helst reje fra Texas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund fra USA
  • #1   24. feb 2021 Rejser den ledsaget? Er det i kabine eller lastrum?

    Ps. Må vi se et billede? smiley


  • #2   24. feb 2021 Jeg fik en hund hjem fra usa 2019, den rejste med en bekendt i kabinen, jeg gav ialt 1500 kr, det dækkede rigeligt sagde hun men jeg fik ikke nogen faktura så hvad det reelt koster ved jeg jo egentlig ikke, så hvor meget hjælp det er til er nok spørgsmålet smiley obs den rejste fra Florida

  • #3   24. feb 2021 Hvis hunden rejser uden ejeren eller at en person bemyndiget af ejeren rejser med, skal man være registreret som importør.
    Hvis man selv eller en ven/kæreste/bekendt rejser med hunden så er det at betragte som flyvning med kæledyr og høreunder andre regelsæt hos fødevarestyrrelsen.
    Rejsen må maks være forskudt med 5 dage som jeg lige husker det. Altså hvis ejerene rejser til dk må hunden maks rejse 5 dage før/senere.


  • #4   24. feb 2021 Hvis ejer flyver med, og det er en lille hund/hvalp, så kan hunden hos nogle flyselskaber komme med i kabinen.
    Hvid hunden rejser alene, er ddn gods og kommer i fragtrummet.

    Hvad prisen angår, så tænker jeg, at det nemmeste er, at ejer, som skal rejse med hunden, forespørger hos selskaberne, hvad det kostet at rejse med hunden.

    Det er altid det letteste, hvis ejer flyver sammen med hunden.


  • #5   25. feb 2021 Tusind tak for jeres råd og indputs smiley Jeg har familie der kommer her over fra USA jævnligt så de vil kunne have den med og først overføre ejerskiftet her (alternative henter jeg selv).
    Lige pt. er det kun noget der er på tegnebrættet og hvis det bliver bliver det først om et års tid eller to. Lige nu holder Viggo os alle beskæftiget så han skal lige være lidt ældre inden flokken vokser smiley


    profilbillede
  • #6   25. feb 2021 Arj hvad er det dog for et charmerende ansigt smiley
    Amr cocker eller?


  • #7   28. feb 2021 Ja han er en lille amerikaner. Så sød og lidt af en lille røver - salik har nok at se til smiley

    profilbillede
  • #8   28. feb 2021 Åårh hvor fint altså smiley

Kommentér på:
Hund fra USA

Annonce