{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.655 visninger | Oprettet:

Foder igen igen {{forumTopicSubject}}

Det nærmer sig køb af foder tid og da vores normale foderpusher ikke sender til DK pt, kunne jeg godt bruge lidt input - vi skifter lidt mellem forskellige mærker, bare fordi jeg tænker der må være kedeligt altid at få det samme smiley

Ud over fæle prutter ved det foder vi har prøvet med korn (så vi foretrækker kornfrit), har han ikke særlige behov. Han er ret meget til den slanke side altid, så jeg er ikke fedtforskrækket. Han trives på der meste, vi har bi.a. kørt på carnilove, wolfsblut, TOTW og Olivers - sidstnævnte er han dog ikke helt pjattet med.

Rent praktisk skal det gerne være en passende størrelse piller = ikke for store (har prøvet bl.a. kingsmoor med aaalt for store piller) da vi bruger en stor del af foderet til træning. Carnilove er også til den store side.
Af samme grund foretrækker jeg også foder der ikke "krummer" for meget eller er meget fedtet udenpå - det er dog ikke super vigtigt.

Sten er stor fan af alt med hest, så bonus for hestebaseret, men ikke et krav, han spiser det meste bortset fra fisk.

Og vi taler selvfølgelig foder af fornuftig kvalitet, men som også et til at betale - ziwi peak og andet i den prisklasse er ikke for os.

Så hvis vi skal prøve noget nyt, hvad kan så anbefales ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder igen igen
  • #2   25. feb 2021 Vi har faktisk været ret glade for Wolf of wilderness fra zooplus.
    Det er ikke toppen af poppen, men af god kvalitet til prisen. Og hundene fungere bare skide godt på det.


  • #3   25. feb 2021 Alpha Spirit - portionspakkerne, ikke den version i sække.

    Blødt, kornfrit, små tern.


  • #4   25. feb 2021 Jeg bruger Alpha spirit som godbidder herhjemme, det er semi moist fuldfoder, samt platinum som også er fuldfoder semi moist, begge fåes i flere varianter smiley

    Af tørfoder har vi brugt Essentials forskellige varianter, han kunne lide dem alle, nu er han dog fast på Virbac gastro mave foder...


  • #5   25. feb 2021 Alpha spirit bruger vi også af og til - den havde jeg faktisk lidt glemt smiley Synes bare det giver en frygtelig masse emballage, bortset fra det har sten været glad for det - er der nogen der har fodret med det og ikke kun som godbidder ?
    Har også prøvet egen semi moist - det er ikke portionspakket men holder sig fint blød alligevel, så måske jeg egentlig synes der er lidt griseri med så meget emballage.

    De andre der er nævnt i tråden kender jeg ikke, så den vil jeg lige kigge på smiley


  • #6   25. feb 2021 Du kan også få Alpha spirit i sække, Sam har prøvet den med and, det var stadig semi moist konsistens, men større str. pilleform. smiley

    https://dyrelageret.dk/alpha-spirit-the-only-one-154/alpha-spirit-and-the-only-one-12-kg-hypo-gratis-glutenfrie-godbidder-p5469?gclid=EAIaIQobChMI-rjXseCF7wIVRSgYCh0h1g8kEAQYAiABEgK9BPD_BwE


  • #7   25. feb 2021 Større pillestørrelse dur ikke - så er de alt for store at bruge til træning.
    Så må der blive portionspakket - eller et andet foder.


  • #8   25. feb 2021 Jeg bruger essential som grundfoder (skifter imellem varianterne) dem til småracer er små foder piller, perfekt godbidstørrelse smiley

    Og så blander jeg andet forskelligt i hvis jeg lige falder over et godt tilbud.
    Wolf of wilderness er billigt og OK til prisen, mine kan rigtig godt lide det, men det er kæmpe foder piller i forhold til essential og de er også større end det carnilove vi har prøvet


  • #10   25. feb 2021 Nå ja Essentials laver små foder piller også, jeg plejede at købe en 3 kgs sæk og bruge som godbidder, netop fordi pille str. er rigtig god smiley

  • #11   25. feb 2021 Ok troede kun Carnilove kom i en størrelse - måske er det de store vi har prøvet så.

    Min mor har fodret med Essentials til små hunde - de er så til gengæld nok lidt rigelig små - som jeg husker det er de VIRKELIGT små? (er ikke nem at gøre tilfreds :D). Nogen der ved hvor meget større pillerne til større hunde er?

    Wolf og wilderness kan jeg se har små prøveposer, tror jeg bestiller en håndfuld af dem, så kan vi lige teste.

    Ellers bruger jeg gerne hvad jeg måtte "fejlkøbe" i form af for store piller til lidt snuseri i haven - har typisk gang i 2 slags foder samtidig, så det er ikke katastrofalt hvis noget ikke lige er ideelt
    Men sten har ikke madskål og omkring 90% af hans foder gives som godbidder ifm træning, så størrelsen betyder jo noget ift om vi har godbidder til 10 repetitioner eller 100 og fpr om de bare kan sluges og klar til næste eller om der kræves tyggetid smiley


  • #12   25. feb 2021 Ja, jeg bruger Alpha Spirit som foder til prinsesse kræsenrøv, som gik i sultestrejke, da hun forstuvede benet. Jeg havde prøvet det i sæk, men pillerne var virkelig store, og det fungerer ikke, når jeg fodrer i bolde.

    Ja, der er meget emballage, men foderet er lækkert, blødt, velsmagende og fornuftigt sammensat. Jeg smider den tomme emballage i en sæk og smider den af på genbrugsstationen, så det bliver genanvendt.


  • #13   25. feb 2021 Wolf of wilderness har vidst også lavet semi moist varianter, jeg har prøvet dem som godbidder til Sam, der var især en variant han var helt vild med, men jeg kan sgu ikke huske hvilken.

    Bosch har jeg også brugt som godbidder, de har også semi moist smiley

    Sam gider kun træne med tørfoder piller herhjemme, så jeg køber næsten kun semi moist til træning, så jeg kan bruge det overalt, der er tørfoder åbenbart for kedeligt smiley


  • #15   25. feb 2021 Mathilde - Der er slet ikke krav om semi moist, kun om at det skal smage godt, have en ordentlig sammensætning og fornuftig pillestørrelse smiley

  • #16   25. feb 2021 Nysgerrigt spørgsmål: er Carnilove pillerne samme str i deres 1,5 kg sække? Nogen der ved det?
    Lige nu bruger vi Real Nature wilderness, det har en rigtig god str til træning, når det er deres små sække. Men det bliver jo nok for småt til dig smiley


  • #17   25. feb 2021 Funke det vil jeg tro, for jeg har kun haft prøveposer af carnilove og de var i hvert fald store alle sammen smiley

  • #18   25. feb 2021 Øv bøv smiley
    Michelle, har du prøvet Acanas små poser? Deres pille er flade, så de er større end de der bittesmå fra Essentials. De er dog ret tynde, så måske de bliver for små alligevel. De virker nemlig godt til os her.

    Vi bruger også tørfoderet til træning, så kan godt forstå din "struggle". Det er bare mega træls at stå med så store foderpiller, at du pludselig ikke har særlig mange antal til træning, eller hunden skal stå og gumle. Det går ikke helt..


  • #19   25. feb 2021 Funke - altså små er fint, som jeg husker det er Essentials bare ekstremt små. Vi bruger jo også TOTW, og de er også små - de skal helst ikke være mindre end det, men ned til den størrelse er helt ok - Eden semi moist er omtrent samme størrelse, bare firkantede og det går også fint.

    Ift real nature så har sten været ganske glad for flere af dem, jeg synes bare det er lidt et lotteri med størrelsen. Det er som om hver variant og sække-størrelse har sin helt egen størrelse og form på foderpiller. Vi har prøvet en fiskevariant med mikropiller, hest der er ok men lige til det største, ged der var ok i størrelse (og trekantede) osv. Så det er vist noget med at skrive ned, når det engang imellem lykkes at få en variant der dur både for sten og for mig.
    - og så er de meget fedtede/olierede, ikke så lækkert hvis man engang imellem tager dem i munden og lommen bliver noget fedtet, men det kan jeg så leve med smiley

    Ift at købe små poser så bliver foder bare møgdyrt på den måde - jeg vil gerne kunne købe store sække. Jeg køber lejlighedsvis en lille sæk f.eks. semi moist e.l. men at fodre med dagligt er det jo alligevel nogen hindrede ekstra hver måned at købe 3-5 kg i stedet for 12-15 kg


  • #20   25. feb 2021 Wolfsblut er i øvrigt perfekt i størrelse og så kan jeg godt lide de ikke er runde - så triller de nemlig ikke langt, når man kaster med dem smiley

    Men jeg synes måske det er lidt opreklameret taget i betragtning at nogen af varianterne ikke engang kan prale af kød som 1. ingrediens. Men hey, sten spiser det med velbehag (på trods af urtelugten), så det er stadig med i rotationen smiley

    Men kan se der er flere varianter, der skal kigges på.

    Ift størrelse, så er et sted mellem TOTW og Alpha Spirit fint - ikke gerne større end det


  • #21   25. feb 2021 Whaat det skal jeg lige have noteret mig, jeg tror jeg bruger Rocky Hills versionen lige nu (?) og det er super pillestr til min minihund. Det er da godt nok noget underligt fis de har gang i...

    Men ja, Essentials er helt vildt små, det kan jeg godt forstå bliver for småt til Sten. Vi brugte Essentials alm. str. til Freja, men kan sørme ikke huske hvor store de var.

    Ah, jeg troede faktisk du gik efter de små poser, så misforstod jeg smiley hmm, så har jeg nok heller ikke bedre bud (jeg køber jo bare 2-4 kg). Jeg kan godt forstå du gerne vil variere og give lidt forskelligt


  • #22   25. feb 2021 Altså den sidste pose RN jeg købte var med hest og en lille pose, der var pillerne ret store. Jeg har tidligere købt en stor pose med hest, der var de helt perfekte (derfor købte jeg netop den lille pose med). Jeg kan ikke hitte ud af systemet

  • #23   25. feb 2021 Ej, det er da noget fis, det vil jeg da også lige være opmærksom på, så. Tak for at jeg lige kunne hijacke din tråd til lidt ekstra information smiley

  • #25   26. feb 2021 Vores får Essential. Dvs den ene for Profine. Her er pillerne ikke små men mindre end Essentials de store.

  • #26   26. feb 2021 1000 tak for alle jeres bud, så er der lidt at kigge på smiley

    Jeanette - hapser fingre er da bare et spørgsmål om hvor hurtigt du kan flytte fingrene smiley

    Louise - hvor store er de store Essentials? Kan jo se ret mange er glade for både indhold og smag.


  • #27   26. feb 2021 Essential er den store. Det er Highland varianten, men mener det er det samme. Den lille er Profine Lamb&Potato

    profilbillede
  • #28   26. feb 2021 Det Alpha Spirit semi moist, jeg købte i sæk, med fisk, var ikke store piller. De var ihvertfald noget mindre end Essentials (til store hunde). Og kunne jo så flækkes smiley Men de krummer en del, synes jeg, når man flækker dem.

    Tonic får pt Essentials Nautical. Og jeg synes de er for store, jeg vil nemlig også gerne kunne bruge dem til at træne med smiley Jeg overvejede at købe en til små hunde, men hvis de er SÅ små, som I siger, så bliver det nok for småt til den lille haj.


  • #29   26. feb 2021 Så er der simpelthen bestilt en gang Alpha spirit - jeg overgav mig og trodsede emballagen smiley der er kommet en ny variant siden jeg sidst har brugt det kunne jeg se.
    Og så er der bestilt en lille pose purizon, så vi lige kan teste.

    De øvrige er skrevet ned til fremtidige bestillinger smiley


Kommentér på:
Foder igen igen

Annonce