{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Satse og tilmelde sig træning? {{forumTopicSubject}}

Jeg er totalt i vildrede. Der er oprettet nye hold her i Århus hos en rigtig dygtig træner, som jeg før har taget et kursus ved og er glad for.

Problemet er at jeg er jobsøgende - og søger både her i Århus, men også Silkeborg og Skanderborg fx. Jeg aner ikke hvornår jeg får job, og jeg aner ikke hvordan mine arbejdstider bliver.

Holdet løber fra 24. marts til 5. maj. Jeg kunne få job om en måned, men jeg kunne også være uheldig og gå 6 måneder endnu. Jeg ved bare, at jeg ikke kan deltage på holdet hvis jeg pludselig flytter by (jeg har hverken kørekort/bil).
Men jeg ved også, at det er et hold jeg rigtig gerne vil deltage på. Jeg ville ærgre mig gul og blå over at se holdet starte, og så bare gå hjemme og være arbejdsløs.

Hvornår tager man lige chancen?? Hvornår ville I vurdere at det simpelthen var for risikabelt at miste penge for træning man ikke kunne deltage i? Eller hvornår ville I sige "do it"?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Satse og tilmelde sig træning?
  • #1   28. feb 2021 hvis de har hold i weekenden ville jeg godt turde smiley

  • #2   28. feb 2021 D. 24. marts er en onsdag, så nej, det er jo ikke i weekenden smiley

  • #3   28. feb 2021 Hvad vil du være mest træt af?
    - At have tilmeldt dig, men få job og miste nogle af pengene.
    - Ikke at tilmelde dig og heller ikke nå at finde job i perioden.


  • #4   28. feb 2021 Ughh jeg kan simpelthen ikke finde ud af det Erika smiley
    Scenariet kan jo være at jeg finder et job her i Århus, arbejdstiderne passer perfekt, jeg kan deltage alle træningsgange. Men jeg kan også finde job hvor jeg pludselig kun kan deltage én gang. Eller få job i anden by - og slet ikke kunne deltage overhovedet.

    Nøj jeg er totalt forvirret. Jeg føler det er et stort sats, men ville også ærgre mig over at gå glip af det.


  • #5   28. feb 2021 HAHA jeg synes du har svaret, der er en million grunde til du kan risikere ikke at kunne deltage...

    Gør det...i sidste ende er det bare penge, og dem tager man ikke med sig når man dør... ens liv dertil derimod...det er den ægte værdi


  • #6   28. feb 2021 Hvis du har pengene og det ikke vælter budgettet helt hvis de ryger ud af vinduet, så ville jeg da bare skynde mig at tilmelde smiley
    Der kan ske så mange ting, men det kan også være at alt bare flasker sig, og så er det bare surt ikke at have taget chancen.

    Jeg forstår dog også godt at betalingen kan være en stor og afgørende faktor hvis man ikke har en masse og flytning osv koster jo også. Men jeg ville tage chancen hvis det var mig.

    P.s. Jeg synes du skal søge job hernede, for så kan umi komme med på legedates smiley


  • #8   28. feb 2021 Ærlig talt, jo det vil vælte budgettet hvis de 1.000 kr pludselig bliver smidt ud af vinduet smiley Har nok egentlig ikke råd hvis jeg også skal betale indskud og flytning oveni det hele... men æv jeg hader også at gå glip af det.

    Jeg er så glad for at høre andres input, min hjerne er lidt træt af at diskutere med sig selv smiley

    Haha Solvej det synes Umi nok også! Og bonus er at det helt sikkert er billigere end at bo i Århus smiley


  • #9   28. feb 2021 Det er helt sikkert billigere og nemmere at få et sted med have smiley teemo siger do it! smiley

    Jeg kan godt forstå at det er et svært dilemma. Jeg hader når penge begrænser en, men sådan er det jo desværre bare nogle gange smiley


  • #10   28. feb 2021 Præcis!! Og jeg føler bare at træning er det allervigtigste, men en rationel stemme siger også at jeg virkelig ikke har råd til at miste de penge... ughhhh smiley

    Haha Teemo og Umi er helt sikkert enige smiley Den beslutning ville hun til gengæld tage på et splitsekund, jeg er lidt mere tøvende smiley


  • #12   28. feb 2021 Haha Hippie jeg er simpelthen SÅ dårlig til beslutninger - måske, måske ikke, det kommer an på så mange faktorer og om jeg får fuldtidsjob eller flytter i perioden osv osv.. smiley Det er et sats, uanset hvad, og jeg er såååå dårlig til at beslutte mig om jeg skal satse...

  • #14   28. feb 2021 Hvis du får et job, så får du flere penge end dagpengene. Et forsigtigt gæt måske 10.000 før skat mere og så kan du købe et nyt kursus.

    Medmindre du har en masse dum forbrugsgæld og det er direkte dumt at bruge penge på noget unødvendigt.
    Men altså, hvis du ikke har det, go for it! Livet er for kort til at være på den sikre side.
    Desuden er chancerne ikke ret store. Du skal først have svar, samtale, 2. Samtale, og vente på det bliver den følgende 1 før de ansætter dig.


  • #15   28. feb 2021 Gør det! Du kan altid sælge din plads, hvis du ikke kan bruge den alligevel, især hvis det er en dygtig anderkendt træner:)

  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #16   28. feb 2021 Satse og melde sig til, helt klart.
    Når man går hjemme og er jobsøgende har man om nogen brug for og fortjent at komme ud og lave de ting man gerne vil! smiley


  • #17   28. feb 2021 Uha det er dælme svært - jeg er så glad for at høre nogle forskellige perspektiver smiley Jeg rykker såå meget frem og tilbage. Men ja, jeg kan egentlig sagtens sælge min plads hvis det er, det tror jeg slet ikke der vil være problemer med

  • #19   1. mar 2021 Gør det. Du bliver bims af at lade den usikkerhed styre dit liv i måske mange måneder.
    Jeg gik ledig i mere eller mindre halvandet år efter endt uddannelse og det er ikke et fedt liv, hvis man skal gå i det limbo hele tiden.


  • #20   1. mar 2021 Jeg forstår godt hvor du kommer fra, jeg var selv ledig i lidt over et halvt år efter endt uddannelse. Man sætter nærmest alt på pause og skal hele tiden veje for og imod. I sidste ende skal man huske også at få lavet nogle af de ting man synes er fede og som giver værdi!

    Spørgsmålet for mig er nok mest om pengene er RIGTIGT rare at have ved flytning, eller absolut nødvendige smiley Hvis de er rigtigt rare at have, så havde jeg tilmeldt mig og taget risikoen.


  • #21   1. mar 2021 Lige præcis! Vi er totalt i limbo lige nu. Føler også det er dumt fx at starte til noget nyt i klubben, hvis jeg står over for en flytning evt. til helt ny by, og det pludselig går rigtig stærkt. Men samtidig kan jeg jo gå i over 6 måneder endnu på den her måde. Det er ikke til at vide.

    Jeg har lige fået besked om at vi nok skal tilmelde os i dag for at få plads. Men jeg tror jeg er kommet frem til, at pengene ikke bare er rigtig rare at have ved flytning, det er faktisk ret nødvendigt jeg har råd til et indskud. Og det vil være den pulje, jeg tager fra...

    Øv, hvor er det bare surt at måtte prioritere sådan. For jeg ser jo folk overalt der er i gang med træning og er super gode, og jeg føler ikke vi er i gang overhovedet. Vi går stadig på unghundehold en gang om ugen, men jeg har så meget jeg gerne vil i gang med.
    Nå, det tog lige en filosoferende drejning smiley


  • #22   1. mar 2021 Funke - det er gode er, at jo flere teenagehormoner, der når at blive brændt af, jo nemmere er det at træne smiley Og du går jo ikke glip af muligheden, du skubber bare jeres præmie-overrækkelser lidt.

    Jeg synes det lyder som en god voksen og ansvarlig beslutning smiley


  • #23   1. mar 2021 True smiley smiley Jeg tror bare jeg har den der følelse af at "det skal være nu, indlæringen skal ind så tidligt som muligt!" - men du har jo ret i, at det nok ærlig talt ikke gør den store forskel..

  • #24   1. mar 2021 Abby gik jeg glip af 1. År og der går ikke længe inden hun indhenter Ziva og tror faktisk hun er længere som 2 årig end Ziva var som 2 årig.

    Ziva og jeg bakkede også helt vanvittigt i teenageårene


  • #25   1. mar 2021 Helt ærligt, hvis man bruger hele sit liv på at vente på noget som “måske” sker, så ender det med at man står uden noget til sidst;) med andre ord, gør det du gerne vil nu, måske kommer du til at lave det om, men der er lige så stor sandsynlighed for at du ikke gør

  • #26   1. mar 2021 ALTID satse og tilmelde sig træning smiley

  • #27   3. mar 2021 Undskyld jeg ikke har fået svaret i min egen tråd! Tak for jeres svar til en forvirret lille hundefører smiley

    Jeg endte med ikke at satse smiley men der er en god pointe i, at man ikke kan vente med at gøre alle ting, fordi "hvis nu..."
    Til gengæld har jeg nu fået muligheden for at blive flyttet til klubbens agilityhold (kurset nævnt her i tråden er generelle grundfærdigheder). Der kan selvfølgelig også komme både flytning, weekendarbejde osv. i vejen.. men så kommer vi i gang med præcis det jeg gerne vil i fremtiden, endda uden ekstra omkostninger. Så det er en satsning jeg kan mærke i min mave, at jeg gerne vil tage med god samvittighed smiley


  • #28   3. mar 2021 ej hvor fedt med Agility! især når jeg jo ved hvor stor en drøm det er for dig. Glæder mig så meget til at følge jer og høre om det! smiley
    Jeg kan huske dengang vi var til agility stævne halløj i Viby, dengang ønskede du vidst stadig en sheltie? gud det er lang tid siden, men hvor er det fedt at det endelig er din tur til at træne det du har drømt om så længe smiley


  • #29   3. mar 2021 Ja, nu skal jeg lige se om jeg kan komme direkte på holdet eller skal en smule på venteliste først... min træner ville forhøre sig lidt omkring smiley

    Haha åååh det er længe siden smiley Ja tænk hvordan sådan noget kan ændre sig... jamen jeg tager stadig nogle gange mig selv i at tænke, hvor uvirkeligt det kan føles, at jeg overhovedet har fået hund smiley


  • #30   3. mar 2021 Jeg har tilmeldt mig en Sørens masse hold nu hvor jeg stadig kan arbejde hjemmefra. Chancen for smitte på min arbejdsplads bliver ret stor når vi skal åbne op, så ved ikke rigtig om jeg tør tilmelde mig træning til den tid hvis jeg sandsynligvis vil lægge syg og i karantæne. Måske det vil være ligesådan på din kommende arbejdsplads, så godt at du har sprunget ud i det nu synes jeg smiley

  • #31   3. mar 2021 True, jeg kommer i hvert fald ud i sundhedssektoren med en masse borgerkontakt hver eneste dag (ergoterapeut), så det kunne nok godt være ligesådan. Og det lyder da super hyggeligt for dig, så er det da om at udnytte det smiley

  • #32   3. mar 2021 Ja så er der noget godt hver uge i de her tider smiley

Kommentér på:
Satse og tilmelde sig træning?

Annonce