1.798 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Skærefaste pølser Skærefaste pølser

Jeg ved ikke om det overhovedet er muligt at få noget "bedre" - men jeg kan bare konstatere igen i dag at de Meat&Treat pølser jeg bruger til træning er super snaskede.

Jeg skyller selvfølgelig det værste snask af først, og så skærer jeg dem ud når de er halvfrosne. Men men.... de splatter ud mellem fingrene, op under neglene, og ud i lommen.

Findes der nogen pølser som er mere skærefaste og ikke så snaskede, eller skal jeg bare leve med at bruge cocktailpølser og frikadeller i stedet?
(jeg bruger også alt muligt andet, btw - tørfoder og kattegodbidder osv, det er bare rart at have "rent kød")

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skærefaste pølser
  • #2   13. mar 2021 Tak!! Kan være vi skal give dem et forsøg. Kan de kun købes på zooplus? (bare fordi så tror jeg der skal ryge lidt mere med i kurven.. hehe..)

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #3   13. mar 2021 Rema kyllinge pølser er gode hvis du vil have et nemt og billigt alternativ

• #5   13. mar 2021 sardelpølse, der kan du skære den i tern smiley

dog er de lidt dyre og koster omkring 30 kr alt efter kvalitet

• #7   13. mar 2021 Tak for gode alternativer! Jeg har også overvejet de der pølser fra Anibio, men har ikke rigtig hørt om dem før.
    Jeg kan bare godt lide, at det er rent kød, og ikke alt for meget salt osv i, som hvis jeg bruger et helt måltid af cocktailpølser smiley

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #8   13. mar 2021 Prøv lige tjek om indholdet i vom (vom og hundemat) er ok for dig. De er rigtig gode at skære smiley

Den her slags
    https://www.hundeparadiset.dk/active-fuldfoder-500g-pølse

• #9   13. mar 2021 Britcare er også fine og skærefaste synes jeg.
    Men synes faktisk der er rigtig mange typer godbidder der både er nemmere at håndtere og som i hvert fald min hund hellere vil have end diverse af den type pølser

• #10   13. mar 2021 Tak for jeres forslag, dem kigger jeg også lige på smiley

Umi er sådan set også meget glad for mange godbidder, men måske bilder jeg mig bare lidt ind at hun er ekstra glad for de her pølser. Men det gør det da bestemt ikke lettere, at de skal skæres ud i bittesmå bidder smiley
    Jeg kunne nok lige så godt bruge Alpha spirit fx, dem er hun også meget glad for, men en enkelt godbid skal brækkes i 4 stykker og der er det godt nok lettere at forberede pølserne, synes jeg

• #11   13. mar 2021 Jeg har lige købt de her men har ikke prøvet dem endnu.

profilbillede
  • #12   13. mar 2021 .

profilbillede
  • #13   13. mar 2021 Funke - jeg har sådan nogen tuber der kan fyldes med hvad man nu lige er til... mega hit herhjemme, blot en idé smiley

Men ift ting der kan skæres synes jeg faktisk diverse kød (især hest) er lige så stort hvis ikke større hit ift pølserne... og nemmere at koge/bage/stege til en konsistens, der ikke smuldrer eller moses i lommen. Men det er selvfølgelig ikke sikkert din har det lige sådan.

• #14   13. mar 2021 Du kan få en DeliBest af mig (vist nok med hest), og hvis du synes de er ok, siger du bare til, så kan du få med næste gang jeg bestiller på zooplus. Jeg har lige bestilt i fredags, men om en måneds tid bestiller jeg igen.

De har også nogle fra Rocco og så et mærke mere (Fleischlust måske) som jeg tænker at teste.

• #15   13. mar 2021 Ej sådan en vil jeg gerne købe af dig A, hvis du synes du har en i overskud smiley det kunne være vildt fedt at teste inden man bestiller en hel kasse hjem hehe.

Men jeg har da en del at vælge imellem nu, som jeg slet ikke kendte til før. Skal da vist til at teste lidt forskelligt, så tak for alle jeres gode bud!

Og det er da mega genialt Michelle, jeg tror godt jeg har set sådan nogle tuber før, hvor man bare kan fylde diverse ting på. Så er der da mulighed for at variere lidt og eksperimentere med noget forskelligt smiley

• #16   13. mar 2021 Jeg smider den forbi klubben - måske kan jeg nå det i morgen. I træner stadig mandag aften, ikke?

• #17   13. mar 2021 Funke - de er i hvert fald et hit her smiley

• #18   13. mar 2021 Ih hvor fint - no stress! Ja det gør vi smiley

• #19   13. mar 2021 Michelle: ja det kan jeg forestille mig - man får jo en masse idéer til, hvad man kan putte i sådan en smiley

• #20   13. mar 2021 Jeg bruger anibio og pure range pølser, de er rigtig gode.

Samt kylling pølser fra spar og rema smiley

• #21   13. mar 2021 Vi bruger anibio pølser. Lulu elsker dem, både “rå” og når de er blevet bagt lidt i ovnen.

• #22   14. mar 2021 Vi har for første gang købt og prøvet fra anibio.
    Det var en virkelig positiv oplevelse. Let at skære, tilpas blød og fast og ikke ulækker at håndtere. Hundene elskede den.
    Den var dog ikke så egnet til at smører på kong som håbet. Den var klart bedre som små godbidder udskåret.

• #23   14. mar 2021 Jeg kendte slet ikke til produkttypen. Men med en 3 kg hvalp der ikke er stort spisende og på ingen måde er trænbar på sit hvalpefoder, var det bare vigtigt at finde nogle godbidder der ikke var revl og krat og små nok til træning. Og LÆKRE!

• #24   14. mar 2021 Anibio er hermed lige understreget smiley
    De der Pure Range ser også meget gode ud og ikke så snaskede og smuldrende som Meat&treat. Det er godt nok farligt de sælges hos IEC for der har jeg et par ting jeg gerne vil have med i kurven...

• #25   14. mar 2021 Ginne - nej det gjorde jeg egentlig heller ikke, før jeg fik sat mig ind i hvad de der pølser egentlig kunne bruges til. Umi elsker dem også, og det er bare ekstra lækkert i lidt distraherende/svære omgivelser. Jeg bruger en blanding af alt muligt og Umi godtager heldigvis også tørfoderet til træning, men jeg kan godt lide idéen om at have lidt varierende guf, og noget som er mere "råt" (i mangel på bedre ord) end de tørrede godbidder smiley

• Emilie KP
    Emilie KP Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 4 Svar: 95
    #26   14. mar 2021 Pure range synes jeg er nemme at skære ud og de fedter ikke osv smiley

• #27   14. mar 2021 De burde lave dem i en hvalpefoder variant smiley
    Sådan en som min ik der på en dag spiser måske 50 gram. Så kan træningsgodbidder hurtigt fylde op. Var træningsgodbidderne så decideret hvalpefoder - det ville jo være fedt. Så skulle man ikke bekymre sig om det smiley

• #28   14. mar 2021 Jeg bruger anibio, helst den med ged, da den er fastest i kødet. Jeg synes dog det virker som om mine hunde bedst kan lide den med kylling.
    Jeg kan godt lide at det er et foder, så de ikke får alt for meget crap.

Brit laver en pølse til hvalpe, jeg synes bare den er lidt for smattet, men man kan skære den ud og give den kort tid i ovnen, så bliver den fast i overfladen og stadig blød indeni.

• #29   14. mar 2021 Fedt at høre, det lyder som gode valg at prøve. Og ja pølsestykkerne kan hurtigt i sig selv udgøre en hel dagsration af foder for sådan en lille hund smiley
    Så jeg er helt med på følelsen af at man ikke putter direkte junkfood i sin hund, og samtidig noget der kan skæres i bittesmå stykker uden at snaske fuldstændig ud

• #30   14. mar 2021 Jeg træner også i videst mulig omfang med enten foder eller kød - selv med en større hund kan den hurtigt få næsten lige så meget junkfood som rigtig foder ellers. Vil gerne tro, det er ekstra svært med en lille hund og dertilhørende små rationer.

Egentlig utroligt der ikke er meget mere på markedet af træningsegnede (i størrelse og konsistens) lækre guffer, som samtidig har reel næringsmæssig værdi. Der er jo ikke mangel på dyre trænibgsgodbidder, langt de fleste er bare ren junk... eller også kommer de i mikroskopiske poser på måske 80 g... det rækker jo ikke langt.

• #31   14. mar 2021 Præcis, jeg synes generelt det kan være lidt af et problem, med mindre man selvfølgelig udelukkende bruger tørfoder fx. Og dem der så har næringsmæssig værdi bliver bare for store (for os), og besværlige at rende rundt og brække i stykker. Der er SÅ mange dyre alternativer der bare ikke er det man leder efter. Så vi klarer os med det vi har - men det ville da være rart at have noget mere der matchede ift. den størrelse/konsistens osv man gerne vil have

• #32   14. mar 2021 Jeg har haft størst succes med kogt lammelever og lammehjerte. De er ret fast i konsistens og kan skæres i bittesmå tern. Til hvalpe har jeg brugt fadkoteletter skåret i minitern og stegt på panden uden fedtstof.
    Ellers har jeg købt semimoist foder med vildsvin og fasan fra Eden. De er en ok størrelse.
    Hvis du er glad for alphaspirit kan de købes i snackstørrelse. De er mindre end foderet.

profilbillede
  • #33   14. mar 2021 Siger det bare lige igen - helt almindeligt kød smiley

Men med de priser man giver for mange godbidder burde man dælme kunne forvente et mere lødigt indhold.
    Men hakket kød + et æg eller to for rette konsistens er mega hit i tuberne her.
    Og så er Sten mega fan af ting han må bide af - altså f.eks. en hel blok ost, som han så får lov at tage en lille bid af (ost i tern er til gengæld ikke et hit - møghund). Ikke at ost er specielt næringsmæssigt korrekt men samme princip gælder f.eks. pølser, større kødstykker mm.
    Det er også meget federe at "hjælpe" med at få et stykke pålæg ud af pakken end bare at få det samme hevet op fra lommen.
    Den slags er selvfølgelig ikke praktisk til hurtige belønninger men super til ting hvor det er ok belønningen trækker lidt ud, som "bonus" osv.
    - præsentationen af belønningen kan på den måde ændre værdien markant, uden at jeg har skulle ud at finde noget nyt og ekstra lækkert smiley

• #34   14. mar 2021 Jeg har lige fået nogle Pure Range Paté hjem fra Indog - de er SÅ nemme at skære ud, også i bittesmå stykker, de smuldrer ikke, holder formen og klistrer ikke sammen.

Det er ikke sidste gang, jeg bestiller fra dem.

• #35   14. mar 2021 Den røde hund - puha så skal jeg vist i gang med at lufte godt og grundigt ud, hvis jeg skal koge lever smiley smiley men god inspiration

Michelle - ja, jeg har faktisk ikke eksperimenteret så meget med helt alm. kød eller måder at servere det på, måske også grundet dovenskaben i at jeg ikke gider stå og koge/stege/bage diverse kødguffer smiley men jeg er da blevet inspireret at de få tråde der ligger herinde, ang. hvordan man serverer belønningen til hunden. Det tror jeg, sådan uafhængig af alt det her med pølser osv, at vi skal gøre os lidt mere i. Og det kan jo kun give en endnu federe træning.

Trine - uhh fedt at høre. Dem skriver jeg bag øret. De så også ret faste ud i den video jeg så

• #36   17. mar 2021 Jeg har først nu opdaget at Alpha spirit også laver snackgodbidder til katte som er mindre i størrelsen end dem jeg har. Er indholdet mon det samme? Eller skal jeg holde mig fra dem?

Kommentér på:
Skærefaste pølser

Annonce