{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.296 visninger | Oprettet:

min superhund {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige set serien om superhunde på DR.dk.

Så trænger vi ikke til en tråd der hylder alle superhundene?
Her behøver man ikke være uddannet service hunde smiley

Serien gav mig en klump i maven, fordi jeg kunne se en side af mig selv i den udvikling de her mennesker har gennemgået med deres hunde.
Baby hjalp mig gennem den sværeste tid i mit liv, da min mor døde for snart 8 år siden, og Alvin rejste med hende få måneder efter.

Baby er stadig min faste støtte idag og han fik lige et ekstra kram, da vi sad og så serien smiley

Så hyld din superhund, uanset hvordan den er super smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min superhund
  • #1   15. mar 2021 Dette her synes jeg er enormt rørende.
    Hvor må det være dejlig for den lille pige.
    Gid hunden kunne blive mindst 20 år gammel.
    Der ligger også videoer af de to på YouTube.

    https://hunden.dk/nyheder/servicehund-har-forbedret-bellas-liv/10290


  • #2   15. mar 2021 Helt fantastisk historie Annie smiley

  • #3   15. mar 2021 Ja det er Krøllet.
    Videoerne med de to er bare så rørende.


  • #5   15. mar 2021 I disse tider, hvor alle taler senfølger, er det vist på sin plads at hylde Bella smiley

    Jeg fik hende i april 2011, og omkring et år senere, blev jeg syg. I starten var det sådan lidt uspecifikt, men som månederne gik, fik jeg hjernetåge, hovedpine, ledsmerter, voldsomme mavesmerter, fik mørke poser under øjnene, sov 12-14 timer i døgnet og kastede op hver gang jeg spiste.

    Jeg var så dårlig og så udmattet, at jeg tudede konstant, og jeg var SÅ træt! Men Bella var en sød og fantastisk unghund, som bare havde så meget krudt bagi, og hun trak mig med på ture hver eneste dag. Nogle gange brugte vi 3 timer på at gå 5 km, fordi jeg var så langsom.

    Da jeg fik diagnosen og jeg syntes det var helt forfærdeligt, var hun der stadig til at få mig ud i frisk luft og til at få mig til at smile.

    Det tog mig vel 4-5 år at nå tilbage på næsten fuld kraft, fordi senfølger ikke er så nemme at slippe af med. Men hun var der hele vejen, som det sødeste lille væsen, der bare lyste af lykke, hver gang det lykkedes hende at få mig med ud på tur, til træning og til konkurrencer.

    Jeg betalte hende tilbage, da hun blev lagt ned af en svær omgang hjerteorm. I nogle måneder vidste jeg ikke om hun ville overleve. Men vi kom sgu igennem, hende og mig smiley

    Jeg er slet ikke i tvivl om, at hun gjorde mit forløb så meget nemmere, fordi jeg var tvunget til at komme ud på ture hver dag. Frisk luft og aktivitet kan altså noget, og når man så har verdens sødeste, smukkeste og dejligste hund med, så bliver det altså bare lidt nemmere.

    2 år efter jeg blev syg, og lige da Bella var kommet ovenpå efter hjerteormene, var vi til DM sammen. Det var den vildeste oplevelse! Der er nogle gode billeder af os, hvor vi ser seje og dygtige ud. Men dét her elsker jeg - fordi det viser hvor meget jeg elsker hende smiley


    profilbillede
  • #6   15. mar 2021 Fantastiske hunde i har smiley de er tit meget mere end "bare" kæledyr!

  • #8   16. mar 2021 Jeg fik Lobo da jeg var i et meget voldeligt forhold, og jeg kan uden at overdrive sige at det havde jeg ikke overlevet uden ham..
    Jeg har dog også en enorm skyldfølelse for at bringe ham ind i den situation, men jeg havde heller aldrig troet at alting ville eskalere som det gjorde igennem årene.

    Jeg var tæt på at gå af med ham på et tidspunkt, fordi han på grund af det meget usunde miljø var meget stresset, udviklede separationsangst og blev udadreagerende overfor både hunde og fremmede mennesker. Det havde jeg så svært ved at rumme når jeg hver eneste dag, skulle være 120% på for at undgå helvede brød løs med min eks.
    Det endte dog med at jeg simpelthen ikke kunne gå af med ham, og vi meldte os til træning i en klub og blev total bidt af det.
    Stressen fyldte dog stadig meget til den dag vi kom væk derfra.

    Da vi kom væk og der kom ro på, så forsvandt stort set alle hans stressrelaterede reaktioner, og han er i dag en super afbalanceret hund.
    Han har dog stadig nogle særheder fra det meget uhensigtsmæssige miljø han voksede op i, men har vi alle ikke lidt særheder.

    Han gør meget af de ting som hundene I programmet gør også.
    Han kommer og hjælper mig ud af angstanfald og flashbacks, og får mig ud og giver tryghed hver dag.
    Selvom jeg ikke kan have ham med i butikker som en psykiatrisk servicehund, så giver det enorm tryghed bare at have ham med i bilen, når jeg har perioder hvor min ptsd er rigtig slem, for så ved jeg at når jeg er færdig så venter han på mig derude, og så kan vi tage ud og gå en tur eller gå er spor bagefter smiley

    Så Lobo er uden tvivl min superhund, og jeg skylder ham alt! smiley


  • #9   16. mar 2021 Helt igennem fantastiske historie.

    Wauw Lobo er da helt klart en superhund... Sikke en skræmmende fortid! Og hvor må det være godt at have en trofast makker igennem sådan en svær tid - og bagefter smiley


  • #10   16. mar 2021 Krøllet, der var alt for mange år i konstant frygt og det resulterede i ptsd for mit vedkommende.
    Men ja, jeg er taknemmelig hver eneste dag for at Lobo var der de sidste 3-4 år af det forhold, også selvom at jeg for hans skyld ville ønske ham ikke havde skulle opleve det.

    Han er min soulmate.. Min anden halvdel.. smiley


    Jeg husker også hvor stor en forskel Baby gjorde for dig efter Alvin og din mor. Det er fantastisk hvor meget de firbenede kan gøre for os smiley


  • #11   16. mar 2021 Hunde er bare fantastiske.. Jeg bliver ofte overrasket over hvor stor forskel de kan gøre for folk.

    Man skal nok have oplevet det, for rigtigt at forstå det smiley


  • #12   16. mar 2021 Krøllet, det tror jeg du har ret i! At man skal have oplevet det.

    Derfor er det også fantastisk at DR har lavet sådan en program serie, så flere kan se hvor stor en forskel det før for folk smiley


  • #13   16. mar 2021 Ja, den giver et godt indblik i det smiley

  • #14   21. mar 2021 Aya er der for min søn på 10 år. Han har ADHD og autisme. Vi fik Aya da hun var 4 år og lige om lidt runder hun 12 år.

    Hun har altid gået med barnet i seng om aftenen, i hendes yngre dage kom hun ud i stuen når han sov, aldrig imens han var vågen. Nu bliver hun bare inde i sengen efter han sover, man er vel en ældre dame der også har brug for at gå tidlige i seng.

    Når sønne har svært ved at falde til ro, ligger hun ofte hendes hoved på hans mave eller ben.

    nogle aftner falder han i søvn, med hende ved hans side, og en hånd på hende og mærker hendes rolige åndedrag.

    Her i huset er hun en superhund, og jeg frygter den dag hun ikke er her mere.


  • #15   21. mar 2021 Åh Marlene det kan jeg virkelig godt forstå. Hun lyder som en stor støtte og en god ven, for din søn smiley

Kommentér på:
min superhund

Annonce