1.530 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Forhudsbetændelse Forhudsbetændelse

Kennelmor opdagede forhudsbetændelse hos Easy i går ifbm. vask og har rådet os til at rense det.

Jeg har købt forhudsrens, men vil blot lige høre, hvor hurtigt man kan forvente at det går væk?

Han efterlader heldigvis ikke klatter rundt omkring (udover når jeg vasker det), men det kan sagtens være fordi at pelsen tager det i stedet.

Det kommer helt sikkert af hormonforstyrrelser - alle tæver er lidt søde og spændende lige pt smiley

Han er snart 4 år og det er første gang han har det, så jeg satser da på, at det kan gå væk igen? (blev lidt i tvivl efter at have læst trådene herinde, med hanhunde der altid har det)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forhudsbetændelse
  • #1   19. mar 2021 Sten har det af og til - kan i reglen lugte det før jeg kan se det.
    Med forhudsrens er det i reglen væk på et par dage og så fortsætter jeg gerne behandling nogen dage ekstra

• #2   19. mar 2021 Tak! Behandler du bare en gang dagligt?

• #3   19. mar 2021 Ad ad ad ad ad! Åh, det er derfor jeg aldrig skal have hanhund i igen. Jeg dør ved tanken om at kunne lugte det smiley

smiley smiley smiley

• #4   19. mar 2021 Jeg kan ikke lugte det, ved ikke om der er noget galt med mig smiley

• #5   19. mar 2021 Sam har altid haft det, lige ledes har hans brødre.
    Jeg lever med at vaske gulv når han får sine ture.
    Hans ene bror har det meget voldsomt, hvor de fortæller det sprøjter op ad væggene, når det står ud af ham.
    Det gør det dog ikke for Sam, men en gang om ugen/hver anden uge får han en omgang hvor det står ud ad ham i nogle minutter, så er gulvet helt gult klistret, og så skal der vaskes, det sker altid kun om natten, og har været sådan i 3,5 år..

• #6   19. mar 2021 Ja en gang dagligt.

Jeg behandler når jeg kan lugte det - så bliver det ikke så slemt så det drypper mm

• #8   19. mar 2021 Jeg bilder mig ind det hjalp på reiki - det kan også være det bare var alder. Synes ofte det er værst ved de unge hanhunde.

Sten spiser ikke grøntsager, så tomat er ikke en mulighed her.

• #10   19. mar 2021 vi behandlede kun Ozzy den første gang han havde det, og det fortsatte med at komme resten af livet, det samme med Mailo.
    Vi har aldrig kunne lugte noget .

Af hvad jeg har læst, så vil det være et tilbagevendende problem, og kun forsvinde hvis man kastrere, og på vores hunde passede der i hvert fald .

• #11   19. mar 2021 Rikke - kastrater kan såmænd også få det (vi har haft to i familien af den slags).
    De fleste jeg kender har haft mindre og mindre tendens til det i takt med de blev ældre.
    Jeg gør absolut noget ved det. Dels synes jeg det er klamt hvis det når til "snask på gulve og tæpper stadiet" og dels ved jeg at mennesker kan have ret ondt af det, så det er sikkert heller ikke rart for hunde.

Sten har lært at lægge sig på siden og løfte bagbenet når han er klar, så tager det 2 min lige at skylle igennem med forhudsrens.

• #12   19. mar 2021 Michelle : Har bare altid hørt at kastration ville hjælpe, men det var jo ikke noget vi valgte at gøre .

Jeg synes også at tomat virkede forebyggende, Ozzy og Mailo fik i hvert fald kun betændelse hvis jeg glemte at give tomat et stykke tid. Ved man hvorfor tomat virker , eller er vi bare nogen der var heldige at det havde effekt ?

Henning har 7-9-13 ikke haft det endnu

• #14   19. mar 2021 Rikke - ja det er en ret sejlivet myte at kastration fjerner problemet helt. Ofte hjælper det, men en garanti er det ikke, de kan sagtens få det alligevel smiley

• #15   19. mar 2021 Michelle: Jeg tror faktisk netop det er herinde jeg har læst det mange gange. Det er aldrig noget vi har snakket med dyrlægen om, da jeg ikke har ville ud i en kastration pga så lille en ting.

• #16   19. mar 2021 Rikke - jeg har hørt den ved flere dyrlæger, så også der florerer det. Måske fordi det faktisk hjælper for en del, så bliver det formidlet som om det altid virker?

Uanset så er forhudsbetændelse klamt - Sten lugter af gammelt hanhundepis når han får det smiley

Heldigvis er der længe imellem nu, han havde en periode da han var omkring 10-12 mdr, hvor det nærmest var retur hver 2.-3. uge med snask på gulvet osv, adr!

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
    #17   19. mar 2021 Luffe havde det da han var yngre. Tomat havde ingen mærkbar effekt. Heldigvis kunne det ikke lugtes, så det var mest nogle dryp på gulvet vi bemærkede.

Det endte med at jeg simpelthen skyllede stadset væk med en ørebollesprøjte fyldt med en tynd opløsning af brintoverilte en gang om ugen i en længere periode. Efter han rundede de 4 år, har vi ikke haft problemet.

• #19   19. mar 2021 For reiki var det stort set som Kim beskriver - hyppigt de første år, og så gik det over.
    Ser ud til at gå samme vej for Sten

• #20   20. mar 2021 Men det kan vel godt gå væk, når hunden ikke har haft det de første knap 4 år af sit liv, tænker jeg? Er det ikke en lidt anden situation, end dem, der har haft det siden unghundealderen?

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
    #21   21. mar 2021 Jeg tror at den eneste regel er, at der ikke kan siges noget sikkert om det.

Jeg opfatter Luffe som et eksempel på at det faktisk KAN gå væk, eftersom vi ikke har haft problemet de sidste 4 år, men jeg bliver ikke chokeret hvis der skulle komme et tilfælde igen.

• #22   21. mar 2021 Det er i hvert fald meget bedre allerede her på dag 4 - næsten væk smiley

• Lupanish
    Lupanish Tilmeldt:
    jan 2021

Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 40
    #24   26. mar 2021 Hvilket middel er bedst til at få det væk og skal man lige vende dyrlægen inden man begynder?

Jeg har opdaget det på Viggo her til morgen og kunne huske at ha læst om det herinde, så giver lige jer et skriv før jeg begynder at betale dyrlægen...

• #25   26. mar 2021 Jeg køber blot forhudsrens i håndkøb og behandler - vender ikke med dyrlægen først, det er jo normalt ikke noget der behandles med f.eks. antibiotika.

Sten fik en omgang igen lige som jeg havde skrevet her at det var længe siden sidst - typisk smiley
    Har skyllet i 3 dage så var det væk. Han får dog lige et par dage ekstra

• #26   26. mar 2021 Jeg købte også bare i håndkøb - og det var væk efter 3 gange smiley

• Lupanish
    Lupanish Tilmeldt:
    jan 2021

Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 40
    #27   26. mar 2021 Ok tak, jeg smutter på apoteket...

• #28   26. mar 2021 Jeg købte mit i maxi zoo, det er en orange pakke smiley

Kommentér på:
Forhudsbetændelse

Annonce